Author Topic: Impedantie van hoofdtelefoons  (Read 3443 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Porsche72

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
Impedantie van hoofdtelefoons
« on: May 5, 2011, 13:17:28 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon voor bij mijn (instap) Harman Kardon AVR 141 maar wordt daarbij geconfronteerd met nogal verschillende impedanties van de koptelefoons.
Ik zie op internet grofweg 3 categorieen: <35 Ohm, 50-65 Ohm en veel hoger, 200-600 Ohm. Welke moet ik gebruiken?

Ik ben niet electrotechnisch aangelegd. Wel op internet gezocht en gevraagd bij de support desk. Via internet kom ik er nog niet uit en de desk weet net zoveel als ik uit het AVR manual >:D

Kloppen de volgende beweringen en conclusies? (interpretatie van internet en forums):
  • Met een lage impedantie kan je uit een bron met laag vermogen toch een redelijk volume halen --> voor een koptelefoon met hoge impedantie moet de volumeknop verder open dan bij een met lage impedantie. --> andersom: heb je geluisterd via de speakers op normaal luister niveau en je plugt dan een koptelefoon met lage impedantie in dan knalt het in je oren.
  • Bij een koptelefoon met hoge impedantie zou je een versterker nodig kunnen hebben als de bron niet genoeg vermogen heeft --> wil ik niet.
  • Bij een sterke bron en lage impedantie krijg je snel vervorming van het geluid. --> Hogere impedantie geeft een stabielere weergave?
Zonder jullie hulp en bij gebrek aan een uitgangsspecificatie van de AVR zou ik nu kiezen voor een koptelefoon met een impedantie tussen de 50 en 65 Ohm.
Bedankt voor jullie hulp! PS ik wil eigenlijk voor het weekend een keus maken.

Offline EJ

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
Re: Impedantie van hoofdtelefoons
« Reply #1 on: May 5, 2011, 13:34:37 »
Bij zo'n versterker is de impedantie van de hoofdtelefoon eigenlijk niet van belang. Goed spelen doet het toch wel.
« Last Edit: May 5, 2011, 13:34:56 by EJ »

Offline Porsche72

• New member
  • *
« Reply #2 on: May 5, 2011, 14:41:46 »
Hoi EJ,

Bedankt voor je snelle reactie, goed te weten dat ik niet echt een miskoop kan doen op dit punt. Toch ben ik nog wel benieuwd naar reacties mbt de achtergrond van dit onderwerp.

Thanks

Jean-Paul Pors

Offline Porsche72

• New member
  • *
« Reply #3 on: May 8, 2011, 20:54:35 »
Hoi,

Het is de AKG K 272 HD geworden met 55 Ohm en bevalt prima.

Gr. Jean-Paul

Offline EJ

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
« Reply #4 on: May 8, 2011, 21:37:56 »
Mooi zo. Veel plezier er mee!

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk