Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shimaan

Er zijn twee frontjes bijbegrepen:
- een glazen front; wit in mijn geval.
- een front met speakerdoek: zwart in mijn geval.


En ikzelf vind de Avanti's met de outriggers charmanter en mooier. Maar goed, smaken verschillen, gelukkig maar.... :D
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein

WillyP

Dank voor de reacties. Prachtig hoor. Volgens mij zijn er nog meer mooie dingen in aantocht bij Audio Physics. De middentoner en de tweeter zijn toe aan versie 3 en het kan niet anders of deze vinden hun weg in andere modellen. Volgens de importeur was het mogelijk om de nieuwe tweeter in te bouwen in de Virgo 25 en zou dat leiden tot een hoorbaar beter resultaat.

Groet,

WillyP

s.t.

Weet iemand hoe je de side grills bij tempo 25 eraf haalt?

Kerkhoffd

Voorzichtig om de lak niet te beschadigen. De met stof beklede frames zitten verdiept in de ingefreesde ruimte voor de basluidsprekers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Gronkie

Beste AP liefhebbers (en dus muziekvrienden),

Niet om het een of ander, maar wilde even mijn enthousiasme over AP delen.

Ooit begonnen met AP Tempo II, derdehands aankoop en meer op 'looks' dan geluid overgenomen. Jaren plezier mee gehad, ondanks een tichtstehands Rotel versterker.

Vorig jaar sloeg het noodlot toe, en gaf mijn Rotel de geest. Wat te doen?

Een vriend van mij speeld inmiddels al een tijdje met de Scorpio's II in combinatie met een Krell versterker. In vergelijking met mijn setje klonk dat erg fijn....

Goed, versterker kapot dus. Dillema: nieuwe derde of vierdehands versterker kopen in de hoop dat ie goed klinkt in combinatie met de Tempo II's. Of een nieuwe versterker aanschaffen met het risico dat er snel daarna opvolgers moeten komen voor de Tempo's.

Het laatste geschiedde.  Eerst een nieuwe versterker gekocht, Musical Fidelity ms6i. Au.. Wel een bijzonder fijn geluidje met de Tempo's, waarvan ik niet wist dat ze zoveel in huis hadden. Maar ook werd snel duidelijk wat ze NIET in huis hadden in combinatie met het Engelse geweld.

Na enig hersteltijd van mijn bankrekening aan het zoeken geslagen naar andere AF's. Twijfel alom. Scorpio's II, Scorpio's 25?? Wat proberen te onderhandelen over de 25's, maar niet uitgekomen.

Toevallig op een Duitse site beland, Audiomarkt.de, en daar viel mijn oog op een set Virgo'25, van een particulier. Eerst gaan luisteren bij een zaak net over de grens, waar ze, vermoedelijk vanwege de Virgo 25+, een nieuwe set 25 aanboden voor de helft van de oorspronkelijke prijs. Dat bleek meteen ook de bodemprijs te zijn van deze fantastische zaak. Mijn particulier zat daar behoorlijk onder, en na telefonisch contact, over de staat van de 25's, de prijs en vooral veel neuzen op forums zoals deze, wederom naar de Oosterburen gekacheld.

Een lang verhaal kort, sinds 3 maanden ben ik de gelukkige bezitter van Virgo's 25. Dat ik er blij mee ben hoeft niet gezegd te worden.. Luister vooral klassiek, maar ook jazz en rock. Allemaal even fantastisch. Bij deze een bedankje aan oa dit forum voor de inspirerende,minformatieve en verwarrende verhaeln en Keep the Music Playing!!

botsen

Leuk om te lezen!
Fotootje?

Kerkhoffd

Gaaf Gronkie! Virgo is ook voor mij de sweat spot in de AP line up. Geniet er van.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kingpin

Mooi verhaal Gronkie!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

alex75

Wie kan me adviseren? Heb zelf de yara ii superior, prachtige set.
Ik vraag me af of de oudere series, maar wel de duurdere,  zoals de virgo 1 of 2 nu beter zijn of niet.. Wie heeft ervaring?

Kingpin

Quote from: alex75 on May  9, 2016, 22:48:32
Wie kan me adviseren? Heb zelf de yara ii superior, prachtige set.
Ik vraag me af of de oudere series, maar wel de duurdere,  zoals de virgo 1 of 2 nu beter zijn of niet.. Wie heeft ervaring?
Tja wat is beter, de Virgo is wel een heel andere klasse. Ik heb geen ervaring met virgo 1 of 2, wel met de Virgo 3.
De Yara II is een 'instapper' terwijl de Virgo in de reference lijn zit.
Naast het feit dat de nieuwere series meer op 'detail' zijn geïnd, vind ik persoonlijk de oudere series muzikaler. De Yara zal op een gegeven moment z'n max hebben bereikt met de aangesloten apparatuur, daar zal de Virgo verder ingaan denk ik.
Dat doen mijn Brilons ook in vergelijk met de Sparks.

Luisteren op je eigen set is het enigste wat in jouw omgeving en smaak de doorslag kan geven.
De Virgo's hebben echt ruimte nodig! Let een beetje op de plaatsing zoals AP het bedoelt heeft.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kurtje

Heb sinds enkele dagen de nieuwe Avanti staan en ben helemaal AP fan geworden, wat een speaker  :inlove: . Weer door de hele muziekcollectie aan het gaan.

Heeft iemand toevallig ervaring met de VCF magnetic? Kosten €675 wat toch al een aardige investering is ... Maar ben toch heel benieuwd.

Met welke versterker sturen jullie jullie AP aan? Heb momenteel een Naim
SuperUniti, ook hier vraag ik me af of er nog meer uit de speakers te halen valt.

Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kerkhoffd

#561
Gefeliciteerd! Prachtige luidsprekers. Zowel om te zien als om te horen.

Heb zelf ervaring opgedaan met de VCF II onder Tempo's en Virgo's en heb de VCF V Magnetic gehoord onder Cardeas. Heb nu zelf met de Virgo's het beste resultaat door te koppelen (met de originele spikes), maar als je wilt ontkoppelen zijn de VCF pootjes - die speciaal voor AP luidsprekers ontwikkeld zijn - naar mijn mening erg goed.

Heb de AP Tempo's (25) gehoord op Naim SuperUniti en Primare i32. Virgo's ook met Primare en Naim NAC-N272 en NAP250DR, maar ze zijn pas echt aan het zingen met de Devialet. Devialet geeft een heel ander geluid dan Naim, maar voor mij was Devialet met AP hands down de winnende combinatie. Zal zeker ook smaak gebonden zijn, dus misschien vind jij het helemaal niets.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kurtje

Thanks!

Dus zoals meestal... Zelf maar eens experimenteren.

Heb enkele maanden geleden ook Devialet 200 gehoord (op Magico) was inderdaad een erg mooie versterker. Maar natuurlijk moeilijk in te schatten welk aandeel de versterker en de speakers hadden.
Devialet staat al zeker op mijn te proberen lijstje.
Hoor ook dikwijls goede dingen over AP en Moon..
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kerkhoffd

Het lastige vind ik dat het altijd ruimte en smaak gebonden is hoe componenten presteren. Akoestiek is bovendien ook zo belangrijk voor dat resultaat. Heb Moon wel eens bij de dealer gehoord op AP, maar was toen onvoldoende onder de indruk om de Moon mee naar huis te nemen om in mijn eigen ruimte te proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Peerless Monster

Ik heb prachtig gespeeld met KR Audio monoblokken en een 390s mark levinson CD spelerals voorversterker. Ultiem mooi.

Daarvoor ook gespeeld met een Plinius 9200 geintegreerde versterker en een Classe CDP300. Ultiem mooi.

Ik heb ook mooie combinaties gehoord van AP met marantz...

AP heeft mijn hart ook voor altijd gestolen voor een dynamische speaker.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kurtje

Met veel te combineren dus.
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kingpin

#566
Zelf heb ik best wat modellen gehad, de mooiste combi tot nu toe vond ik die op een buis.
Zoals je ziet evenzoveel keuzes en smaken, gewoon veel uitproberen.
Suc6.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kurtje

En dat maakt het eens zo moeilijk ... Kiezen is verliezen  :P

Eerst nog wat genieten met de Naim en dan zien we wel weer.
Ga wel eens kijken of de VCF voetjes een groot verschil geven.
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kurtje

Na wat testen met en zonder de VCF voetjes zijn er heel kleine verschillen, maar soms in het voordeel en soms in het nadeel van de VCF.  :dozingoff:

Is het dan de investering waard? Er zijn upgrades die meer effect hebben voor dit geld.

Zou wel kunnen als de versterkers ze worden geüpgraded de VCF meer verschil laten horen, maar dat is natuurlijk een assumptie.
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kerkhoffd

Welke VCF heb je geprobeerd?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kurtje

Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kerkhoffd

Weer een ervaring rijker. Nu weer terug op de spikes? Bij mij gaf dat ook het beste resultaat. Ik zou de VCF V Magnetic nog wel eens willen horen. Niet omdat ik ontevreden ben over de SQ, maar eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

Quote from: Kurtje on September 13, 2016, 17:43:18
De VCF II magnetic.

Gewoon lekker de soundcare spikes eronder doen. Enorm verschil en een stuk beter dan die VCF marketing dingen( ik kan het weten  :unsure: heb vcf II en magnetics gehad en werd er steeds door teleurgesteld). Na soundcare spikes onder mn tempo en avanti was het wel duidelijk dat deze erg goed presteren! Ziet er helaas wat minder uit dan de VCF, dat dan weer wel..

Succes!
" no loss of fine detail "

Kurtje

Welke spikes heb je genomen??
Ik vind de Avanti elegante speakers ... Om er dan gedrochten onder te zetten  :(
Naim SuperUniti - Audio Physic Avanti - E.A.T. Major C

Atoll - Advance Acoustic - Kimber Cable - Supra Cables - Panasonic - ...

Kerkhoffd

Audio Physic levert toch gewoon originele spikes mee? Die van de Virgo zijn wat langer dan bij de Tempo.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio