Musical Fidelity M6 500i

Started by vik, April 4, 2011, 12:36:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

S@m

#1
x

B.

Plastic tuperware ding! Jammer, want voor 5000,- euro verwacht je op z'n minst mooi aluminium en een degelijke bediening :confused:

garmtz

Quote from: B. on April  4, 2011, 13:31:25
Plastic tuperware ding! Jammer, want voor 5000,- euro verwacht je op z'n minst mooi aluminium en een degelijke bediening :confused:

Wat vind jij er tupperware aan??

VlisChris

Hij zal het wel over de afstandsbediening hebben.
Daar zijn ze op hifi.nl niet enthousiast over als ik het zo lees :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

B.

Ik vind het altijd zo jammer dat design niet lijkt mee te tellen bij afstandsbedieningen. Terwijl je zo'n ding vaker in je handen hebt dan de versterker zelf.
Als de afstandsbediening niet lekker voelt/werkt gaat er i.m.o. een stukje gevoel van degelijkheid weg.

Dirk

Quote from: B. on April  4, 2011, 13:57:20
Ik vind het altijd zo jammer dat design niet lijkt mee te tellen bij afstandsbedieningen. Terwijl je zo'n ding vaker in je handen hebt dan de versterker zelf.
Als de afstandsbediening niet lekker voelt/werkt gaat er i.m.o. een stukje gevoel van degelijkheid weg.
daar kan ik me bij een bron nog iets bij voorstellen, maar bij een integrated amp zou ik hem alleen om die reden toch nooit laten staan...op voorwaarde dat ie dus wel goed klinkt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.S.

Ik vind 'm wel mooi (alle M-lijnen); ben alleen benieuwd of 'ie langer op de markt blijft dan 2 jaar zonder een 'enorm verbeterde' mkII versie of nieuw model. Daar word ik wel een beetje moe van bij MF en is voor mij een reden om bij voorbaat niet met het merk in zee te gaan.

S@m

Quote from: J.S. on April  4, 2011, 14:32:36
Ik vind 'm wel mooi (alle M-lijnen); ben alleen benieuwd of 'ie langer op de markt blijft dan 2 jaar zonder een 'enorm verbeterde' mkII versie of nieuw model. Daar word ik wel een beetje moe van bij MF en is voor mij een reden om bij voorbaat niet met het merk in zee te gaan.

Enorm verbeterd inderdaad tussen "  "

Kijk eens naar de binnenkant van de M6i en de A5...


A5


M6i

erik s.

Quote from: J.S. on April  4, 2011, 14:32:36
Ik vind 'm wel mooi (alle M-lijnen); ben alleen benieuwd of 'ie langer op de markt blijft dan 2 jaar zonder een 'enorm verbeterde' mkII versie of nieuw model. Daar word ik wel een beetje moe van bij MF en is voor mij een reden om bij voorbaat niet met het merk in zee te gaan.
dit lijkt de opvolger van de kW550. die is vanaf 2006 gemaakt. da's 5 jaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Quote from: S@m on April  4, 2011, 14:46:06
Enorm verbeterd inderdaad tussen "  "

Kijk eens naar de binnenkant van de M6i en de A5...


A5


M6i
ik zie toch wel flinke verschillen in de opbouw van de print. dat ze de basis blijven gebruiken maakt de productie natuurlijk betaalbaarder.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Quote from: erik s. on April  4, 2011, 14:51:59
ik zie toch wel flinke verschillen in de opbouw van de print. dat ze de basis blijven gebruiken maakt de productie natuurlijk betaalbaarder.

Ik zie ook wel verschillen en de door je genoemde reden zal wel de juiste zijn, maar op de één of andere manier toch jammer.

Aan de andere kant, de producten klinken goed en daar gaat het uiteindelijk om...

Midcall

Mijn tenen trokken krom vanaf de volgende tekst en heb ze nog steeds niet recht weten te krijgen.

"... vormt in dat opzicht niet de ideale combinatie, want vooral bij de uithalen op de trompet neigt de combinatie naar een harde klank. Ook stemmen hebben soms last van aangezette s-klanken, wat ik eveneens toeschrijf aan de bescheiden geprijsde Marantz multi-speler (die in de praktijk zelden of nooit gecombineerd zal worden met een versterker in deze klasse)."

Hij heeft geen andere bron gebruikt, heeft dus enkel geluisterd naar geluid wat soms neigt naar een harde klank en stemmen met aangezette s-klanken en basseert conclusies op datgene wat hij dus nooit heeft kunnen waarnemen.

"zorgvuldig combineren met bron en luidsprekers is een must." is overigens een veelgebruikte zinssnede door audio-reviewers om door de regels heen toch te laten weten dat hij het apparaat niet zo geweldig vond als uit zijn eigen tekst mocht lijken.


http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Denon Focal

Vind dit een heel mooi apparaat, heb zowiezo wel iets met MF. Die Ab kan me gestolen worden ik ga hem zelf wel luisteren.
Ben benieuwd of de M6 beter is dan de A5 :wub:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Alex Groningen

Quote from: Denon Focal on April  4, 2011, 21:09:41
Vind dit een heel mooi apparaat, heb zowiezo wel iets met MF. Die Ab kan me gestolen worden ik ga hem zelf wel luisteren.
Ben benieuwd of de M6 beter is dan de A5 :wub:



Dan hoop ik dat je me op de hoogte houd. ;) Als het een beetje meezit ga ik de M6 binnen nu en 5 week ook beluisteren bij een zaak hier in Groningen.

FDLARRY

Ik heb afgelopen zaterdag de M6i mogen testen en deze klonk eruuug goed, ik heb uiteindlijk voor de Roksan caspian m2 gekozen omdat deze versterker beter geprijsd was, maar de MF M6i is een echte aanrader. Voorral als je van en strak en een (heel) hoog volume houd.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FairvsFree

Iemand de M6 500i al wat beter beluisterd, of vergeleken met de KW550? Ik ben benieuwd hoe hij het doet met wat zwaarder aan te sturen speakers (802D en soortgenoten).
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

garmtz

Alle zwaardere MF versterkers zijn goed in staat 802D en soortgenoten aan te sturen. Moet je nog wel van de klank houden...

Cormijn

Quote from: garmtz on April 17, 2011, 12:09:11
Alle zwaardere MF versterkers zijn goed in staat 802D en soortgenoten aan te sturen. Moet je nog wel van de klank houden...

Dit is toch bij alle versterkers zo?

Gewoon luisteren is het beste advies, MF maakt gewoon zeer mooie apparaten.
(Heb de A3.5 set van MF icm Mordaunt Short Performance 6 en ben zeeeeer tevreden)
Musical Fidelity A5.5 Amp.

FairvsFree

Wat garmtz bedoelt (denk ik) is dat de MF versterkers wat 'digitaler' klinken dan traditioneel gebouwde zware versterkers (klasse A spul of versterkers die qua wattage verdubbelen als het aantal ohms lager wordt). Of heb ik het mis? Ik vind het vaak bijzonder dat er bij MF uit relatief licht gebouwde apparaten nog zoveel power kan komen. In elk geval op papier dan he ;)
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

FairvsFree

#20
Omdat er zo weinig reacties op het topic komen heb ik maar even de MF M6 500i gekocht ;D Hij staat nu in te spelen. Eerste indruk is goed. Hij kan zonder problemen mijn speakers van voldoende vermogen voorzien. Ik vind dat hij in het midden en hoog een mooie weergave neerzet. Laag is strak, maar komt nog niet helemaal uit de verf zoals ik wil. Waarschijnlijk wordt dat schuiven met de speakers. Eerst maar eens een tijdje in laten spelen. Optisch ziet de versterker er gaaf uit (ik heb de zwarte versie). Behoorlijk strakke bouwkwaliteit, de koelvinnen zijn erg mooi met kleine tandjes erin. De doos en toebehoren waren dik in orde (dubbele doos, zwart stoffen zak om het apparaat heen, michael jackson handschoentjes erbij). Afstandsbediening is vrij waardeloos zoals in de review op hifi.nl ook al werd opgemerkt. Ik gebruik die dingen overigens niet of nauwelijks.

Ik heb hem beluisterd en gekocht bij Praalder in Den Haag, daar is hij sinds eind deze week binnen. Was nog niet eerder in deze winkel geweest, maar ben er absoluut over te spreken. Had een afspraak gemaakt om de versterker te beluisteren op 802D's en dat was allemaal prima geregeld, vriendelijke en behulpzame mensen. Heb hem beluisterd met als bron de M6 CD en die beviel redelijk goed. Mogelijk dat ik die er later nog bij koop, heb er trouwens nog geen recensies van gezien.
Meine Dispatcher says there's something wrong mit deine Kabel - K. Hungus

FDLARRY

Van harte met je powerbeest, erg mooi en ik vind persoonlijk het geluid van MF ook erg mooi. :clapping:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Cormijn

Quote from: FDLARRY on May  7, 2011, 15:36:17
Van harte met je powerbeest, erg mooi en ik vind persoonlijk het geluid van MF ook erg mooi. :clapping:

sluit ik mij volledig bij aan!!
Veel succes met deze versterker.
Musical Fidelity A5.5 Amp.

vik

Quote from: FairvsFree on May  7, 2011, 14:52:52
Omdat er zo weinig reacties op het topic komen heb ik maar even de MF M6 500i gekocht ;D



;D Goede reden om hem even te kopen. Veel plezier ermee kerel.. mooi apparaat !
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kingpin

Quote from: S@m on April  4, 2011, 14:46:06
Enorm verbeterd inderdaad tussen "  "

Kijk eens naar de binnenkant van de M6i en de A5...


A5


M6i

Vraag me af waar het gewicht nu vandaan komt (28kg)  ??? kan niet van die kleine ringkerntrafo komen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack