Par 'n Rar, repareren en uitpakken van complete folders/tree's

Started by jowi, March 27, 2011, 13:48:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Ik baal altijd van het Quickparren van mijn gedownloade spul, elke folder moet je apart starten etc, en dan nog eens uitpakken, erg bewerkelijk allemaal. Ik zat al een tijdje te denken om dan zelf maar een gecombineerde par/unrar ofzo te maken van open source code, maar gelukkig is iemand me al voorgeweest: Par 'n Rar! Ik weet niet of het al een keer voorbijgekomen is op het forum, ik kon het in ieder geval niet vinden, maar dan nog is het de moeite waard om nog een keer onder de aandacht te brengen :)

Site: http://www.milow.net/public/projects/parnrar.html

Werkt zo te zien erg simpel en netjes, je geeft gewoon je hele download folder op en het ding gaat elke subfolder repareren en uitpakken, sequentieel. Super!

hifiman

Snap zowiezo niet waarom je dat handmatig met een gui wilt doen.  Maar leuk dat er een tool voor is  :pompom:

Erik

Newsleecher/sabnzbd doen dat bij mij al automatisch waarom zou ik een aparte tool hiervoor willen gebruiken?

Jowi gelooft nog in de kwaliteit van het ouderwetse handwerk.  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Ik gebruik geen sabnzb, en de repair & extract van newsleecher doet het meestal niet goed, vind ik erg onbetrouwbaar, kan vaka niet repareren terwijl wel alle par's er zijn, plus deze pakt dan weer uit in een extra subfolder, ALS ie al uitpakt, dat maakt het allemaal niet makkelijker.

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

Erik

Quote from: jowi on March 27, 2011, 14:20:46
Ik gebruik geen sabnzb, en de repair & extract van newsleecher doet het meestal niet goed, vind ik erg onbetrouwbaar, kan vaka niet repareren terwijl wel alle par's er zijn, plus deze pakt dan weer uit in een extra subfolder, ALS ie al uitpakt, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Apart, gebruik NL al een jaar of 5 minimaal en heb sinds hij R&E werkt nog nooit een probleem met repareren of uitpakken gehad.
Extra subfolder kun je trouwens uitzetten bij opties, net nog voor je gekeken staat er gewoon tussen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Ik heb het speciaal voor jou nog een keer met NL geprobeerd, en onderstaand plaatje is typerend voor mijn ervaring met NL's R&E. Ik download 1 NZB, en ik krijg op een gegeven moment 3 entries van datzelfde ding in R&E, hij is op een gegeven moment inderdaad gerepaired (2x zelfs...) maar uitpakken ho maar. Het blijft nu bijv. hangen op 'ready to extract'. Ik heb dus juist in al die jaren ALTIJD problemen met R&E gehad... vandaar dat ik het altijd met de hand doe.

btw, 4.0 beta 7 is de enige die bij mij geen items massaal op 'queued' laat staan... latere versies heb ik ook geprobeerd maar werken niet lekker en hangen voortdurend... Eigenlijk is NL gewoon een waardeloos produkt als ik er over nadenk :) ik zal ook maar eens met sbanzb ofzo gaan proberen.

Bant

Quote from: jowi on March 27, 2011, 18:34:58
Ik heb het speciaal voor jou nog een keer met NL geprobeerd, en onderstaand plaatje is typerend voor mijn ervaring met NL's R&E. Ik download 1 NZB, en ik krijg op een gegeven moment 3 entries van datzelfde ding in R&E, hij is op een gegeven moment inderdaad gerepaired (2x zelfs...) maar uitpakken ho maar. Het blijft nu bijv. hangen op 'ready to extract'. Ik heb dus juist in al die jaren ALTIJD problemen met R&E gehad... vandaar dat ik het altijd met de hand doe.

Zet dan ook ff een vinkje bij 'extract'  ;) NL is het echt een superprogramma.

jowi

Quote from: Bant on March 27, 2011, 18:37:22
Zet dan ook ff een vinkje bij 'extract'  ;) NL is het echt een superprogramma.
oh f*ck inderdaad... :wacko: ga het nog een keer proberen :D

modde239

Ik gebruik SABnzb+ werkt perfect en snel alles automatisch gerepareerd en uitgepakt.......trouwens FTD is terug via FTDworld.com..... :clapping:

jowi

Nu repareerde hij wel, en ook maar 1 entry, echter nu gooit ie de par archieven niet weg (ja staat wél aangevinkt...). Sabnzb+ zal best goed zijn verder maar ik hou er niet van dat het browser georienteerd is, wat dus wil zeggen dat er ergens op je systeem een webserver is geinstalleerd die altijd draait als je pc start etc. etc. met alle mogelijke risico's van dien...geft mij geen prettig gevoel. Ik bepaal liever zelf wat waar en wanneer draait...

riwi

Ik download met newsbin pro. Die kan ook tijdens het downloaden al parren. Repareren doet ie achteraf. Ik heb dat nu wel automatisch ingesteld (ondanks dat ik 'automagisch meestal verafschuw). Uitpakken doe ik meestal handmatig ook via newsbin, maar ook vaak zelf met winrar. Met winrar kan ik direct uitpakken naar een netwerk folder zodat het resultaat ook gelijk op de juiste plek staat.
Newsbin had gewerkt aan de 'repair' engine zodat die nu ook multicore is. Check is single core, repair is multicore. Unzip is nog wel single core volgens mij net als in winrar zelf.

Ik vind dat die programma's die alles automatisch doen er meestal niet op letten dat het niet handig is om van alles 'tegelijk' te doen op een fysieke harde schijf, dan is er alleen disk geratel en geen resultaat.

Laatst 9 blurays in one go gedaan. 10 uur download en 12 uur PC bezig met repair en unpack.
M'n nieuwe PC is bijna compleet :) Alleen nog een CPU + mobo aanschaffen.

Bart_M

Ik vind newsleecher echt stukken minder goed geworden de laatste tijd.
Veel trager met uitpakken en downloaden. Zeker als je meerdere grote bestanden in de wachtrij hebt staan.
Tevens werkt de tweak met de ramdrive niet meer.
Het is dat supersearch zo makkelijk werkt, anders was ik al lang overgestapt.

Wat gebruiken jullie als tool(s) voor nieuwsgroepen? Losse search/download/par/unrar tools is ook onhandig, hoe goed ze op zichzelf ook zijn.

riwi

Ik gebruik frutselizer en gewoon zelf nzb zoeken met search engines en daarnaast het abhdtv forum. Ik DL ook alleen bluray en web-dl series verder eigenlijk niks. In ieder geval geen software.

Ik heb nooit FTD gebruikt en hoef spotnet ook niet (wil het nog wel een proberen als ik wat tijd over heb ooit).

jowi

Quote from: riwi on March 27, 2011, 19:46:01
Ik gebruik frutselizer en gewoon zelf nzb zoeken met search engines en daarnaast het abhdtv forum. Ik DL ook alleen bluray en web-dl series verder eigenlijk niks. In ieder geval geen software.

Ik heb nooit FTD gebruikt en hoef spotnet ook niet (wil het nog wel een proberen als ik wat tijd over heb ooit).
+1 ik doe/gebruik precies hetzelfde.

Erik

NL is zo slim om 1 ding tegelijk te doen. Uitpakken kan naar elke folder die je wilt dus ook netwerkschijven...?
SAB ben ik vanaf gestapt, werd steeds rommeliger en aangezien NL ook alles automatisch deed gebruik nu deze weer, kost af en toe 20 euro maar is het wel waard. Alhoewel de laatste beta b5b2 een ramp en weer op V4 final zit. De maker had naleijk allemaal nieuwe dingen bedacht waar 90% van de gebruikers het maar onzin en onhandig vind, ik had toen trouwens connectie probemen en het zag er idd romelig uit.
V4 final is ok.

Quote from: riwi on March 27, 2011, 19:28:20
Ik download met newsbin pro. Die kan ook tijdens het downloaden al parren. Repareren doet ie achteraf. Ik heb dat nu wel automatisch ingesteld (ondanks dat ik 'automagisch meestal verafschuw). Uitpakken doe ik meestal handmatig ook via newsbin, maar ook vaak zelf met winrar. Met winrar kan ik direct uitpakken naar een netwerk folder zodat het resultaat ook gelijk op de juiste plek staat.
Newsbin had gewerkt aan de 'repair' engine zodat die nu ook multicore is. Check is single core, repair is multicore. Unzip is nog wel single core volgens mij net als in winrar zelf.

Ik vind dat die programma's die alles automatisch doen er meestal niet op letten dat het niet handig is om van alles 'tegelijk' te doen op een fysieke harde schijf, dan is er alleen disk geratel en geen resultaat.

Laatst 9 blurays in one go gedaan. 10 uur download en 12 uur PC bezig met repair en unpack.
M'n nieuwe PC is bijna compleet :) Alleen nog een CPU + mobo aanschaffen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KHunt-er

Quote from: jowi on March 27, 2011, 19:58:46
+1 ik doe/gebruik precies hetzelfde.

Hier ook..+1  ;D

Ik download nog op een oude P4 2,4.  :headbanging: (Moet eerdaags maar eens wat anders aanschaffen... :baaa:)
Par/Unrar gaat hier niet echt snel op. Zeker niet meer met 40GB(+) files.
Ik download eerst een hele rits, het par/unrar gebeuren doe ik 's nachts direct naar externe schijven.
Dit dan weer wel met NL R&E..

Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

riwi

Quote from: Erik on March 27, 2011, 20:12:23
NL is zo slim om 1 ding tegelijk te doen. Uitpakken kan naar elke folder die je wilt dus ook netwerkschijven...?

Ook per download? Ik bedoel een aflevering van Chuck moet naar q:/serie/chuck/chuck_s4 en stargate moet naar p:/serie/stargate etc. Met winrar kan je per unpack natuurlijk een folder aanwijzen. newsbin pro pakt uit in dezelfde folder als de files staan.

En nbpro doet ook maar 1 ding tegelijk. Alles sequentieel.

oud_account_1

Quote from: riwi on March 27, 2011, 19:46:01
Ik gebruik frutselizer en gewoon zelf nzb zoeken met search engines en daarnaast het abhdtv forum. Ik DL ook alleen bluray en web-dl series verder eigenlijk niks. In ieder geval geen software.

Ik heb nooit FTD gebruikt en hoef spotnet ook niet (wil het nog wel een proberen als ik wat tijd over heb ooit).
+1, maar dan zonder frutselizert :)

Ik gebruik alt.binz, de rars komen via GBit netwerk op een nas en bij het uitpakken wordt het naar de HD in de dune (100MBit) geschreven, dan heb je bij het kijken ook geen last meer van het netwerk.
Repair lijkt bij alt.binz niet echt goed te werken, maar met binsearch is repair meestal niet nodig.
Misschien heb ik een te oude alt.binz (0.25)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

modde239

Had de laatste tijd dat ik Altbinz gebruikte veel problemen.....ben overgestapt naar SABnzb+ die werkt veel sneller en zonder problemen......echt een aanrader.

Erik

Nee dat niet wel 1 plek en daar eventueel in submappen maar niet wat jij wilt, lijkt me eerder iets wat in sabnzbd zit. maar die gebruik ik al jaren niet meer.

Komt ook omdat ik naast nzb's ook nog door bepaalde gropen browse als muziek video's dus dan heb je NL er naast nodig en nu kan ik alles met 1 pakket

Quote from: riwi on March 27, 2011, 22:14:13
Ook per download? Ik bedoel een aflevering van Chuck moet naar q:/serie/chuck/chuck_s4 en stargate moet naar p:/serie/stargate etc. Met winrar kan je per unpack natuurlijk een folder aanwijzen. newsbin pro pakt uit in dezelfde folder als de files staan.

En nbpro doet ook maar 1 ding tegelijk. Alles sequentieel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

Spotnet doet het ook allemaal automatisch.

Maar op zich is het toch makkelijk, uitpakken.

Het enige wat je hoeft te doen is met Quickpar. de Par2 file aan te klikken ... deze repareert alles.
Vervolgens pak je 1 .. .rar file uit, dus niet alles. Veel mensen maken die fout.
Dus bijvoorbeeld: Tron2010.part1 uitpakken. Daarna alles weggooien.

Its that simple.  ;)


Naast Spotnet, zal ik eens kijken of het bovenste programmatje wat voor mij is.
Wellicht is het wat makkelijker, als de normale manier  ;)

Ronin79

@ Jowi

Je hebt gelijk ... makkelijk programma.
Thx voor de tip.

Nog een vraag; als ik de options menu open .. en ik kijk bij Directories. Wat met ik daar invullen, of kan dat gewoon leeg blijven.

jowi

Als je daar een folder invult, wordt ALLES daar naartoe uitgepakt. Een soort uitpak-verzamelplek.

Ronin79

Waar word het anders in uitgepakt ? De hoofd folder wat je op kan geven om te laten scannen naar .rar en .par files ?