The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August 27, 2017, 14:11:38
sub hé, 't is er maar één ;D
hij staat vlak achter me, dus zo'n 50cm achter de MLP, plek die volgens de simulator van REW één van de beste was mbt het aanstoten van room modes en dat heb ik idd al meermaals bevestigd gekregen...zo ook bij de Klipsch die ik een tijdje terug in huis had gehaald louter om dat nog eens te verifiëren voor ik met deze build aan de slag ging.

't leuke van die plek is dat hij daar onder een ongebruikt deel van de eettafel "verstopt" kan staan (dat is natuurlijk relatief, want je ziet het kleintje nog wel een beetje :D) en ik zo geen nuttige ruimte verlies en/of een groot opzichtig blok ergens opvallend in de kamer heb staan.
:angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

daarom is 'ie ook wit hé, dat oogt wat luchtiger  :D
bij jou stond de DD toch aan een muur als ik me goed herinner? dan valt het imo nog enigszins mee
ik moest wat anders verzinnen omdat hij hier bijna in het midden vd kamer staat, maar de tafel camoufleert 'em prima  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag ook maar eens de sub via het thuisnetwerk van signaal voorzien, via Dante Virtual Soundcard (op de transmitter Mac) en Dante Via (op de ontvangende Mac)
werkt als een zonnetje, dus nu kan eea ook stilaan opgeruimd worden qua kabels en amps doorheen de verschillende kamers, 't was de laatste weken wel een regelrecht zootje, zelfs naar mijn normen  ;D

ik had zo'n netwerk-transfer van het signaal een paar maanden terug al eens getest via een Dante trailversie, maar nu de sub quasi ingeregeld is (daarvoor heb ik desbetreffende hardware meestal even in de kamer zelf staan) en ook bijna op z'n definitieve plek staat (er komt nog een nieuwe eettafel, maar da's kwestie van de sub 50cm verschuiven) valt het zowel visueel als qua bereikte sound voor mij redelijk in z'n plooi, 'k ben er dik tevreden mee  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

This thread is... Nou,  de rest weer je wel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

weer een tijd geleden dat ik hier nog eens wat gepost heb, maar 'k wou toch ff laten zien hoe de fronts er inmiddels bij staan.
Begin juni haalde ik deze "blind" in huis, om te zien of ze het konden opnemen tegen de MarkAudio Alpair 12P die ik toen in de OB-setup had draaien.

conclusie: deze Cube Audio Fa8 drivers zijn gebleven (althans tot er ribbons voor in de plaats komen, want dat idee zit ook al lang in het vat, maar dan wordt het 3-weg ipv 2-weg en daar komt wat meer bij kijken)
...en omdat de beste baffle geen baffle is, mogen ze hier poedelnaakt in de kamer staan ;D





plannen die nog in de pijplijn zitten zijn allereerst de fotodoeken voor de akoestische frames (ontwerp is nu met 95% zekerheid gekozen), een upgrade qua projectiescherm (van 0.9 gain naar 2.0, maar 'k ben er nog over in contact met de heren van Xtrem) en meer dan waarschijnlijk binnen een jaartje terug aan de Trinnov.

verder ben ik perfect gelukkig met hoe het als geheel nu klinkt, zeker sinds de komst vd sub die nu ook na veel tweaken en finetunen op zo'n 90% van zijn potentie draait, of op 99% van mijn potentie als tweaker is misschien correcter verwoord  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Mooi...heb je iets van een overzichtsfotodingetje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

een donkere (met dank aan de iPhone) vanop de luisterplek, maar 't geeft wel een idee  ;)
van de hardware zie je verder niets, die staat gedeeltelijk achter de speakers (eindversterking) of gewoon in een andere kamer (bron/pre/...)
sub staat achter me, onder tafel opgesteld
fwiw; de amp die je in het midden ziet is m'n testbakje, daar hangt momenteel niets op aangesloten, maar ben gewoon te lui om hem telkens op te ruimen :D


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Mooi plekje....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Zo te horen content, was dat toch een flinke slingerweg om te komen waar je nu bent :clapping:




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

jaja, het heeft aardig wat omwegen gekost, maar dat maakt voor mij dan ook integraal deel uit van de hobby, dus ook daar genoot ik telkens wel volop van  ;D

maar intussen ook wat ouder en wijzer, dus het blijven iig wel OB's denk ik, wat ik verder ook nog zou switchen...en nu ik erover nadenk, 'k ben eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen (online of irl) die een goede OB setup had en daarna terug naar luidspreker"kasten" is gaan luisteren, dus dat zegt imo ook wel wat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.


BuSpu

Mooi dat multiplex  :clapping:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on November  1, 2017, 14:12:40
Mooi plekje....

X2

Heb je iets van metingen op de luisterplek?

solitaire

Quote from: Dynky on November  1, 2017, 14:29:57
jaja, het heeft aardig wat omwegen gekost, maar dat maakt voor mij dan ook integraal deel uit van de hobby, dus ook daar genoot ik telkens wel volop van  ;D
...

Die 'omwegen', het sleutelen aan, het uitproberen van, is iets dat idd. zwaar onderschat wordt. Met alleen nieuwe apparatuur aanschaffen, aansluiten zoals je altijd doet, met rand-apparatuur / accessoires die je altijd gebruikt, misschien na verloop van tijd eens een ander kabeltje kopen omdat 'men' zegt dat die zo goed is ... het leert je je set niet kennen, hoe die functioneert in een brede range aan verschillende setups ... en uiteindelijk leert het je niets over welke type spullen (kwa gebruikte techniek / materiaal / opbouw bv.) een voor jou ideale set kunnen vormen, of welke kleine maar gerichte wijzigingen toe te passen die an sich ook kleine verschillen teweegbrengen maar die cumulatief werkend je set echt een weergaveklasse beter kunnen maken.

nogmaals chapeaux


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

Quote from: Baardmannetje on November  2, 2017, 08:22:51
X2

Heb je iets van metingen op de luisterplek?
thx, ik geniet er dan ook dagelijks van

er is gemeten met de interne RTA van de dBx voor een eerste instelling, maar omdat die vrij basic is in functionaliteit, werd vervolgens alles nog eens doorgemeten met SMAART om eea nog wat verder te finetunen.
't gaat me bij dergelijke metingen om het hoorbare resultaat aan het eind vd rit, niet zozeer de metingen as such, dus van beide heb ik geen "data" als dusdanig bijgehouden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

er zit een nieuwe DSP/crossover in de pijplijn, dus mocht er iemand interesse hebben in mijn venu 360, stuur me dan maar ff een PM  ;)

verder zijn er ook wat nieuwe amps besteld die het binnenkort tegen mijn nCores mogen opnemen...ben wel erg benieuwd wie daar de bovenhand gaat halen.
zeker is wel dat de verliezer erna meteen verkocht wordt, want ik probeer het audio-hoarden wat af te leren  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Die versterkers hou ik even in de gaten, ik ben benieuwd wat dat bij mijn vivids zou brengen ook?

Contour

Zijn er hier nog vorderingen of plannen op het gebied van luidsprekerbouw?

Groetjes Walter

Dirk

wel plannen, maar niets wat ik (for now) kan delen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Spannend  ;D

Quote from: Dynky on December 14, 2017, 00:02:19
wel plannen, maar niets wat ik (for now) kan delen ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

net eea in de marktsectie geplaatst, dus voor diegenen die hadden gemeld "wel interesse" te hebben... ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

de nCore mono's zijn verkocht (worden een dezer opgehaald)
de W-frames en met 12" drivers & amps zijn verkocht
de Cube Audio Fa8 drivers zijn verkocht (worden wslk vandaag opgehaald)

rest enkel nog de dbx Venu 360 incl RTA-M meetmicrofoon, nu tijdelijk met gratis verzending  :headbanging:

intussen staan hier na meer dan 2 jaar weer tijdelijk klassieke "boxen" opgesteld, in afwachting van wat komen gaat...da's dus nog ff behoorlijk aanpassen ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Eerst een stapje terug, dan is de volgende stap weer beter.  O0
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer