The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on March 10, 2014, 19:59:21
Fleecepack's Bas! En nog snel een expedit halen in de ikea  ;D.
Dat zou maar eens kunnen Nick. Ik heb pas wat cd's in fleecepack gekregen van Chris en dat vond ik eigenlijk best mooi. Alleen alle 900-1000 (?) cd's en hoesjes erin doen... Ach, misschien in een ruk door na het rippen.
Haha, heb nog een langwerpige Expedit, dus daar kan ik voorlopig nog wel mee verder.

Quote from: Dynky on March 10, 2014, 20:00:40
ik merk geen verschil met de extra (7) kleine platen, maar dat was natuurlijk ook niet echt het doel.
als je dat procentueel gaat bekijken tov wat er al hangt tegen plafond en muren, verwacht ik ook niet dat ik dat zou moeten horen  ;)

vwb cd-opslag, daar maak ik me hier niet druk over, die zitten allemaal in de kast, uit het zicht dus.
maar als ik zelf cd's zou willen "etaleren" werd het wslk in iets als de TEEbooks rekken (www.teebooks.com  ;))...superstrak (maar nog enigszins betaalbaar) en zonder franjes.
Het was dus vooral een visuele reden?

Die TEEbooks-rekken zijn wel mooi inderdaad, lekker minimalistisch. Die prijzen alleen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Over prijzen gesproken: als je een goedkoop alternatief voor fleecepack zoekt, moet je bij who's your daddy wezen; heb je 1000 hoesjes voor net 4 tientjes... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Quote from: eddy135 on March 10, 2014, 21:10:27
Over prijzen gesproken: als je een goedkoop alternatief voor fleecepack zoekt, moet je bij who's your daddy wezen; heb je 1000 hoesjes voor net 4 tientjes... ;)
Ik had onder een dergelijk genaamde website iets andere inhoud gezocht, maar dank je wel voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on March 10, 2014, 20:47:33
Het was dus vooral een visuele reden?
het was bij die kleine panelen zelfs louter en alleen om het visuele  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on March 10, 2014, 21:56:01
het was bij die kleine panelen zelfs louter en alleen om het visuele  ;)

Ik vind het wel wat hebben.....alleen mijn vriendin die krijg ik niet zover  :D

Dirk

ik kan me niet herinneren tussen jouw panelen kabels van verlichting oid te zien lopen, toch?
dat is/was bij mij dus wel het geval...en daarom dus deze extra paneeltjes, om die netjes weg te werken  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: lynch1979 on March 10, 2014, 22:05:09
Ik vind het wel wat hebben.....alleen mijn vriendin die krijg ik niet zover  :D
Vriendin aan het plafond?  :hehe:  Denk dat je dan keilbouten nodig hebt.

Dirk

absorptie wordt zo ook erg onvoorspelbaar...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on March 10, 2014, 22:07:29
ik kan me niet herinneren tussen jouw panelen kabels van verlichting oid te zien lopen, toch?
dat is/was bij mij dus wel het geval...en daarom dus deze extra paneeltjes, om die netjes weg te werken  ;)

Ik vind esthetisch er erg mooi uitzien  :thumbs-up:

Klopt die lopen er niet, maar ik probeer het over een tijdje nog wel een keer  ;)

lynch1979

Quote from: AbZ on March 10, 2014, 22:09:04
Vriendin aan het plafond?  :hehe:  Denk dat je dan keilbouten nodig hebt.

:D

Valt mee, alles is in de juiste proporties.

lynch1979

Quote from: Dynky on March 10, 2014, 22:11:29
absorptie wordt zo ook erg onvoorspelbaar...

Vrouwen zijn onvoorspelbaar......

Dirk

vandaag de nieuwe platenwasser ontvangen en (natuurlijk) bij thuiskomst meteen in gebruik genomen na het halen van een 5L bidonnetje gedestilleerd water

hij bevalt me  :thumbs-up:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on March 19, 2014, 21:26:52
vandaag de nieuwe platenwasser ontvangen en (natuurlijk) bij thuiskomst meteen in gebruik genomen na het halen van een 5L bidonnetje gedestilleerd water

hij bevalt me  :thumbs-up:


Baas boven ba(a)s. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Luxe modelletje  :)  Nu nog een bijpassende tt  8)


advr

Quote from: Dynky on March 19, 2014, 21:26:52
vandaag de nieuwe platenwasser ontvangen en (natuurlijk) bij thuiskomst meteen in gebruik genomen na het halen van een 5L bidonnetje gedestilleerd water

hij bevalt me  :thumbs-up:



hij mag zeker bevallen... daar koop ik 6 okki nokki's voor... 8) 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

lynch1979

Quote from: advr on March 19, 2014, 21:43:14
daar koop ik 6 okki nokki's voor... 8) 8)

Damn dat zal een tering herrie geven  :D

Dirk

Quote from: AbZ on March 19, 2014, 21:39:22
Luxe modelletje  :)  Nu nog een bijpassende tt  8)

I'm a lazy ass, ok...maar 'k heb wel iets meer smaak dan dat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#1367
Quote from: Dynky on March 19, 2014, 21:51:34
I'm a lazy ass, ok...maar 'k heb wel iets meer smaak dan dat  ;)
Had zo'n tt ook niet echt verwacht chez Dynky  ;D

Of het zou tenminste een design classic als de Flamingo moeten zijn?  Sony PS-F5/F9
:whatsthat:  maar ik weet niet of dat beter klinkt dan een platenwasser...
Update:  d'r staat een opname op die site.  Valt nog mee!  Lekker muziekje  :music:

Dirk

al de hele dag vinyl aan het draaien en meer dan eens met een glimlach tot achter m'n oren zitten genieten  :music:
nu ff alles losspelen met Daft Punk's Homework, wat echt geweldig klinkt vanaf de dubbele RE

en wie beweert dat Harbeths niet geschikt zijn voor het stevigere werk, mag hier ff komen luisteren  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Ok aangezien niemand anders het doet  :lookaround:  laat ik maar weer de domme vraag stellen... (Ben ik toch gewend...)
WTF is de dubbele RE?

Joris1971

#1370
Quote from: AbZ on March 23, 2014, 20:12:22
Ok aangezien niemand anders het doet  :lookaround:  laat ik maar weer de domme vraag stellen... (Ben ik toch gewend...)
WTF is de dubbele RE?

Ik denk: dubbel LP Remastederd Editie

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag ff aan het rommelen geweest en de eerste babystapjes gezet met een netbook als audio-bron.
concreet wil dat zeggen;
een simpele Samsung netbook genomen die hier in de kast lag met Windows 7 er op (wordt verder enkel gebruikt om miniDSP in te regelen, dus zo krijgt ie mogelijk nog een ander doel)

1) Foobar er op gezet
2) een externe 2T disk (die ik als 1 vd 2 backups gebruik om m'n NAS te backup'en) aan de netbook gehangen zodat de hele library ook hierop beschikbaar is.
3) de Meridian Director z'n windows driver geïnstalleerd en één en ander "geoptimaliseerd" qua instellingen, volgens de aanwijzingen van Meridian zelf.
...en spelen maar  :music:

klinkt absoluut niet verkeerd, wel integendeel.
ik kan eerlijk gezegd geen verschil ontdekken tov de analoge uitgang van de Sneaky DS die hier staat, dus dat valt me al reuze mee...had ik ook echt niet verwacht zo zonder getweak.

maar het pijnpunt is momenteel dat ik dus echt alles moet doen op die netbook zelf in Foobar (niet echt het toonbeeld van wat ik versta onder "een prettige player" ;)), wat toch een groot verschil is met de gebruiksvriendelijke UI (Kinsky) van Linn...maar daar moet ik me misschien eens wat verder in verdiepen wat de mogelijkheden zijn, bvb via een remote app op de iPad.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Jriver met jremote als alternatief (met een prijskaartje)?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

garmtz


Quote from: rovinggecko on March 29, 2014, 17:11:16
Jriver met jremote als alternatief (met een prijskaartje)?

Absoluut! Mooie tip!