The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Joske007 on January 26, 2014, 10:59:54
Zo te zien loonde de rit naar dit verzorgde Naim setje je de moeite waard ;)
Ben benieuwd wat je van de bijbehorende Totems zou vinden, wanneer je deze eens in je set beluisterd  :music:
ja, 't loonde zeker  ;D

ik ga de totems wslk niet eens aansluiten, dus dat antwoord zal dan ook nooit kennen  ;)
de Harbeths (met sub) doen het naar volle tevredenheid, dus 'k heb nu weinig behoefte om hier eens een andere monitor te horen, laat staan een kleintje als de Dreamcatcher.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joske007

Ja, snap ik best ;)
Het ging je ook vooral om het Naim-setje :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

AbZ

Een cd speler  :blink:  Straks ga je ook nog platen draaien  :crazy:  Of nee, dat doe je al  ;D
Het was blijkbaar een goeie package deal.

Dirk

nu enkel nog een Revox B77, dan ben ik (ff) klaar  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on January 26, 2014, 11:33:06
nu enkel nog een Revox B77, dan ben ik (ff) klaar  :D
LOL, dat was precies wat ik er nog bij dacht...  :D

rovinggecko

'Vintage' audio :) . Altijd mooi zo'n integrale set.

Echt geen behoefte om even de dreamcatchers aan te sluiten en te horen hoe goed je het nu hebt?
Is toch altijd mooi om je huidige keuze bevestigd te zien en als je ze toch hebt staan....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on January 26, 2014, 11:47:38
Echt geen behoefte om even de dreamcatchers aan te sluiten en te horen hoe goed je het nu hebt?
Is toch altijd mooi om je huidige keuze bevestigd te zien en als je ze toch hebt staan....

ik geloof het zo ook wel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vanochtend in alle rust al enkele uurtjes aan het genieten van recent aangeschaft vinyl (met dank aan oa JJ ;))

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Je bent er vroeg bij :-)

Dirk

Quote from: denoontje on February  8, 2014, 07:30:41
Je bent er vroeg bij :-)
'k zit al van 4:15u te luisteren, kon niet meer slapen
er zijn minder prettige manieren om "wakker" te worden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Mooie foto! En zo te zien een knap uitzicht op t Stad... Lijkt me idd geen straf om zo te moeten ontwaken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JeroenGRT

Ik heb het hele topic niet doorgespit, maar in de openingspost staan heel andere componenten :)

Waar bestaat je set nu uit? Ik zie een stel mooie harbeth speakers en naim set...en je hebt ook een linn ds gehad..ik ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Dirk

Quote from: JeroenGRT on February  8, 2014, 08:27:26
Ik heb het hele topic niet doorgespit, maar in de openingspost staan heel andere componenten :)

Waar bestaat je set nu uit? Ik zie een stel mooie harbeth speakers en naim set...en je hebt ook een linn ds gehad..ik ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.

voor de luie zielen dus...

streaming : ND5 XS
CD : CD3.5 (met FlatCap)
LP : SL-1210 MKII
element : OM-5E (vervanger is onderweg)
volume & phonopre : JYPP MK1
ev : dual mono NCore
sub : Tempest X 15" (sealed)
subamp : Stage amp 2.2
DSP sub : MiniDSP
speakers : S-HL5 op zelfbouw stands
interlinks : zelfbouw obv RG-58
LS kabel : Cordial Highflex
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

En wat wordt de vervanger van de OM-5E?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Ik hoopte het al! Het best klinkende element dat ik ooit hoorde in een SL1200! Als je hulp wilt bij het plaatsen, laat het weten!

Mitch--

#1316
toch de Naim Olive set weer aan de kant gezet?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: garmtz on February  8, 2014, 09:58:23
Ik hoopte het al! Het best klinkende element dat ik ooit hoorde in een SL1200! Als je hulp wilt bij het plaatsen, laat het weten!

en deze keer heb ik je niet om advies gevraagd...dus een leuk toeval.
vwb dat plaatsen ga ik het gewoon rustig zelf proberen (oa met de hulp van een overhang gauge), maar ik hou je aanbod zeker in gedachten  ;)

wel moet ik zeggen dat de "kleine" Ortofon nu weer wat beter bevalt, zijn beperkte kostprijs in acht nemend...maar daar is de nieuwe JYPP zeker niet vreemd aan, want die klinkt toch merkbaar opener en wat meer verfijnd dan de Heed Quasar, vooral in het laag is er duidelijk meer definitie.
het gaat de goede kant op  :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mitch-- on February  8, 2014, 10:03:05
toch de Naim Olive set weer aan de kant gezet?
ik kan maar naar één set tegelijk luisteren hé  ;D

de Olives gaan zeker (nog) niet weg, maar dit is en blijft voorlopig wel de hoofd-setup.
btw ; de cd3.5 is wel een deel van die Olive set, dus die staat nu wel aangesloten  ;)

mijn Nait3 is nu even bij Jerry voor wat TLC, oa om de pre-outs weer in orde te maken, zodat ik hem idd ook in deze set kan gebruiken met behoud vd subs (wat de voorbije weken niet kon, wat toch een gemis was)

kans bestaat dat ik nog een Nait1 op de kop kan tikken, maar dan hou ik jullie uiteraard wel op de hoogte in dit topic
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Dynky on February  8, 2014, 10:17:45
kans bestaat dat ik nog een Nait1 op de kop kan tikken, maar dan hou ik jullie uiteraard wel op de hoogte in dit topic

Ik durf het bijna niet te vragen... ;)

Dirk

Quote from: garmtz on February  8, 2014, 10:42:51
Ik durf het bijna niet te vragen... ;)
en je kan m'n antwoord vast al raden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Quote from: Dynky on February  8, 2014, 07:26:55
vanochtend in alle rust al enkele uurtjes aan het genieten van recent aangeschaft vinyl (met dank aan oa JJ ;))



Ontzettend mooi!!!

Heb je de ls kabels onder de vloer lopen?

Dirk

Quote from: Joris1971 on February  8, 2014, 13:13:13
Ontzettend mooi!!!

Heb je de ls kabels onder de vloer lopen?
thanks  ;)

een aantal kabels lopen onder de mat...en rechts in de hoek zie je nog een klein stukje van de 90cm kabelgoot, die van aan de mat tot in de hoek vd kamer loopt.
vervolgens gaan in die hoek rechts enkele kabels dan door de muur heen, richting eindversterkers/streamer/NAS, die allen buiten de woonkamer staan opgesteld.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Dynky on February  8, 2014, 12:24:05
en je kan m'n antwoord vast al raden  ;)

Zou echt tof zijn!

lynch1979

Hoe ver staan de speakers vanaf je luisterpositie en hart op hart?

Eerst stonden ze verder naar buiten toe....toch?