The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Erg mooi! Maar waar hangt jouw tv aan?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Strak hoor! Ik krijg hier erg veel inspiratie van.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Nu zie ik het inderdaad. Leuk effect.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Wauw!!!! "Coolie Joelie" allemaal. :clapping:  ben ook nog steeds fan van jouw zelfbouw stands. Waarvan heb je die ook alweer gemaakt?  (Welke houtsoort bedoel ik)



Gr
Theo.

Dirk

Quote from: twani on October  5, 2013, 20:26:40
Wauw!!!! "Coolie Joelie" allemaal. :clapping:  ben ook nog steeds fan van jouw zelfbouw stands. Waarvan heb je die ook alweer gemaakt?  (Welke houtsoort bedoel ik)



Gr
Theo.
ik zou het eerlijk gezegd niet zo specifiek weten, ik heb ze tussendoor op een mooie zondag gemaakt met wat we in onze werkplaats hadden rondslingeren.

de planken boven en onder is gewone 18mm multiplex (onderkant wel dubbel verlijmd, om voldoende dikte te hebben voor de spikes) en de verticale delen zijn telkens 4 geschaafde balkjes (grenen?) tegen elkaar aan gelijmd, om dat visueel massieve te bereiken.
ze gaan binnenkort trouwens wslk in de vuilbak, want m'n custom design fishtanks worden door een collega aangepast...verlaagd that is, dus die komen er weer onder  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on October  5, 2013, 18:34:27
inmiddels heb ik nog niets aan de verdere afwerking (en het opruimen :blush:) kunnen doen, maar omdat er links en rechts toch om foto's gevraagd werd...ff een snelle indruk-foto



:worship:

Ziet er erg mooi uit zeg en wat een uitzicht.

Hie heb je de panelen bevestigd?

Dirk

Quote from: lynch1979 on October  5, 2013, 20:36:25
:worship:

Ziet er erg mooi uit zeg en wat een uitzicht.

Hie heb je de panelen bevestigd?
thx, ben ook wel blij met het uitzicht, zeker nu het zo stil is  ;)

plafondpanelen hangen op de bijgeleverde beugels
muurpanelen hangen op (keep?)latjes
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

J.H

Ziet er nu al goed uit..  :thumbs-up: Netjes!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Thanatos


Bas Akkerman

Mooi weer! Dat biedt perspectieven voor thuis...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

vandaag weer eens aan de slag gegaan met de sub-testkast.
het ding was sinds de verbouwingen nog niet uit de opslag geweest, dus ik wou nu wel eens horen hoe dat klonk, na de akoestische ingrepen.
zonder enige fine-tuning en met de miniDSP ingesteld zoals voorheen, klinkt het nu al  :thumbs-up:, dus ik ben nu des te meer gemotiveerd om er snel een definitieve kast voor te gaan maken.
moet ook wel, want de driver ligt met z'n rolrand slechts 5mm van de onderkant vd tv af, da's net wat te krap  :D
nieuwe kast moet dus wat platter/lager worden...en ik denk dat ik ook ga proberen om de driver onderin de kast te steken, zo hoef ik geen grill oid te voorzien.

het wordt wat rekenwerk, maar dat gaat me wel lukken...

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#1138
Die kist, waar heb je die opgegraven?  :crazy:  Het is esthetisch iig nog niet op "Dynky niveau"  :police: 
maar dat komt dat ongetwijfeld goed.  Ben wel benieuwd hoe het geheel klinkt...

Dirk

da's nog steeds hetzelfde kastje als in post #994, enkel ligt hij nu dus met de driver naar boven en onder te tv (vroeger kon dat niet op die plek, want toen zat daar de verwarming ;))

het klinkt al redelijk ok, maar ik ga nu niet met de minDSP instellingen aan de slag, omdat ik dan toch weer moet herbeginnen als de definitieve kast straks klaar is.
daarenboven is ook de NCore voor de fronts inmiddels klaar (moet hem enkel nog ophalen), dus qua gain-levels ed wil ik het echt in één keer (goed) doen, niet via 2 of 3 tussenstappen.

eerste voor-stapje is nu dus wel de nieuwe kist gaan maken  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

Hmmm...je brengt me op een idee! Ik heb ook zo'n verwarming voor m'n raam/achter de set staan zoals jij had. Weg er mee!!  :)

Dirk

heb me gisteren toch maar ff verwend voor aanvang van dit lange weekend (vandaag is in België een vrije dag ;))
een strakke SL-1210Mk2 opgehaald, die sinds vanmiddag is aangesloten en zoals verwacht z'n thing doet
ik ben erg blij dat het vinyl weer de opslag uit is :music: 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

The one&only truly classic tt in het zwart  O0

Wat is er ipv de Nagra BPS gekomen?

Nahpets

Een hele mooie DD tafel!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

thx, ben er ook heel blij mee

vwb pre, gebruik ik de ouwe trouwe Sony TA-5650 weer, die een alleraardigste phonotrap aan boord heeft, dat heeft hij hier eerder al bewezen.

maar ondertussen kijk ik wel rustig rond of er iets leuk geprijsd m'n pad kruist. al zal dat nu echt wel voor <500€ moeten, want ik leg mezelf een beperkter budget op deze keer  ;D
kandidaten die momenteel op de shortlist staan zijn oa de iPhono van iFi-audio, of een Jasmine...alhoewel ik eigenlijk helemaal geen MC hoef, want ik zou het bij MM willen houden, ook als ik later nog van element ga wisselen...wat nu absoluut niet aan de orde is, want de OM-5E die eronder hangt doet het prima  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

#1145
Tip voor de SL1210: zet de pitch niet in het midden (LED aan), maar net erboven of eronder (LED uit). Je geluid wint dan aan rust en muzikale coherentie.

garmtz


Dirk

die van de LED kende ik nog niet, al weet ik wel vh bestaan van PCB's die je kan inbouwen, waarmee de pitch compleet kan worden uitgeschakeld voor meer audiofiel genot ;D, dus er is met zo'n SL idd een hoop te tweaken. (al is dat hier bij mij echt niet het plan)
de eerste upgrade die ik van plan ben is meer straight forward, nl de aanschaf van een leuke (budget)pre.

maar vandaag stond op de planning dat se sub-integratie wordt aangepakt, dus ik ben nu al de hele ochtend aan de gang met de MiniDSP, en het is na meer dan 3u getweak nu op een punt gekomen dat ik weer kippenvel krijg van wat ik hoor (en dan bedoel ik niet van de sweeps, maar wel van de muziek :D)
'k had trouwens ook even onderschat hoeveel werk het was om de MiniDSP "even bij te regelen", want met het hart van de set (= MD600/818/amps/miniDSP) die tegenwoordig op de slaapkamer staat en enkel nog de speakers hier in de woonkamer, betekende het wel dat ik uiterst creatief moest zijn met alle kabels die bij zo'n meting en inregeling komen kijken, zonder de hele set weer naar de woonkamer te moeten verhuizen ;D

fwiw ; de fronts gaan nu niet meer via de MDSP, enkel nog de sub...wat het integreren van die laatste een aardig stuk lastiger maakt, maar als het dan eenmaal lukt, is het wel erg verslavend lekker  ;)
bij deze hele oefening heb ik -enigszins tot m'n verbazing- toch ontdekt dat de miniDSP wat vd flow vd set wegnam, dus dat is bij deze ook niet langer het geval.  Het zingt weer als vanouds en met de steun van de Tempest gaat het allemaal toch dat stukje dieper, wat het overall beeld duidelijk ten goede komt, ook al raak ik dus niet aan het signaal van de Beths
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

#1148
Het effect is overigens niet de LED die uitgaat, maar de PLL (quartz control) die dan uitgeschakeld wordt. Beter is inderdaad deze volledig te bypassen.

AbZ

Quote from: garmtz on November  2, 2013, 18:02:27
Het effect is overigens niet de LED die uitgaat, maar de PLL (quartz control) die dan uitgeschakeld wordt. Beter is inderdaad deze volledig te bypassen.
Dan krijg je dus eigenlijk een 1500/1510?  Of heeft de 'kleine' pitch control dezelfde schakeling?