The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: AbZ on August  4, 2013, 15:11:52
Netjes  8)
ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen van m'n woonkamer  :D
maar buiten staat te veel wind, dus moet het ff binnen
gelukkig is de vloerbedekking er al enkele weken uit en lijkt het hier toch wat op een bouwwerf, beetje meer rommel maakt nu dus niet zoveel uit.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MaLa

Mooi gedaan! Kan/komt er nog een laag op? Want je ziet nog wat van het plastic rond de woofers.
Propere set wel voor in de keuken :)
XTZ - BK - Marantz

Dirk

nope, dit is wat het is.
die zwarte rand rond de drivers was niet te verwijderen (of toch niet door mij zonder schade :D), dus heb ik ervoor gekozen om heel de rand netjes zwart te laten.
dat randje is trouwens ook anders (meer plastic) qua look & feel dan de rest vd kast, dus ik vind het zo wel passen in het geheel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MaLa

Het is ook niet dat je er geconcentreerd voor zit te luisteren, enkel als achtergrondmuziek tijdens het koken neem ik aan?
XTZ - BK - Marantz

Dirk

enkel als achtergrondmuziek in de keuken idd, luisterruimte = woonkamer
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MaLa

Dacht ik al, mooie set Harbeths trouwens ;)
XTZ - BK - Marantz

Bas Akkerman

Gaaf Dynky! Het is toch oneerlijk verdeeld hoor, jij twee rechterhanden, ik twee linkerhanden. ;) Veel luisterplezier.

Trouwens, als ik het goed begrijp, zijn de akoestische aanpassingen door Mutrox nog aan de gang/on hold gezet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on August  4, 2013, 15:59:06
Gaaf Dynky! Het is toch oneerlijk verdeeld hoor, jij twee rechterhanden, ik twee linkerhanden. ;) Veel luisterplezier.

Trouwens, als ik het goed begrijp, zijn de akoestische aanpassingen door Mutrox nog aan de gang/on hold gezet?
dat van die 2 rechterhanden valt wel mee hoor, ik post niet van alles foto's  :D

vwb de akoestische panels, die zijn besteld en worden ergens idlv augustus geleverd, dus dan kan ik aan de slag met het monteren ervan...maar dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, want samen met de 8 panelen tegen het plafond wil ik ook de verlichting wat aanpassen, dus ik heb iets meer te doen dan enkel "wat paneeltjes ophangen". ;)

sowieso wordt het (ten vroegste) eind september eer alles hier klaar is, want de ramen plaatsen ze in de 2e week van september...en pas daarna is de vloerbekleding aan de beurt.

deze week rond ik de badkamer (althans de hoofdwerken daar in) af, dan is die enkel nog te schilderen en moet ik er nog een meubel in bedenken & fabriceren, maar dat heeft geen haast.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August  4, 2013, 16:16:57
dat van die 2 rechterhanden valt wel mee hoor, ik post niet van alles foto's  :D

vwb de akoestische panels, die zijn besteld en worden ergens idlv augustus geleverd, dus dan kan ik aan de slag met het monteren ervan...maar dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, want samen met de 8 panelen tegen het plafond wil ik ook de verlichting wat aanpassen, dus ik heb iets meer te doen dan enkel "wat paneeltjes ophangen". ;)

sowieso wordt het (ten vroegste) eind september eer alles hier klaar is, want de ramen plaatsen ze in de 2e week van september...en pas daarna is de vloerbekleding aan de beurt.

deze week rond ik de badkamer (althans de hoofdwerken daar in) af, dan is die enkel nog te schilderen en moet ik er nog een meubel in bedenken & fabriceren, maar dat heeft geen haast.
Haha, mooi antwoord. Ik post nooit wat, 'nuff said'. :D

Hoe ga je de verlichting aanpassen? Iets van spots in de panelen of juist licht erachter, zodat je indirect licht krijgt?

Hopen op goed weer in september. Hoewel ik het bij de buren heb gezien en dat was ook met matige wind en regen zo gebeurd, waren wel vaklui.

Hoofdwerken in de badkamer, schilderen en een meubel bedenken en fabriceren. Dat is geen werk joh... :wacko:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on August  4, 2013, 16:29:38
Hoe ga je de verlichting aanpassen? Iets van spots in de panelen of juist licht erachter, zodat je indirect licht krijgt?

Hopen op goed weer in september. Hoewel ik het bij de buren heb gezien en dat was ook met matige wind en regen zo gebeurd, waren wel vaklui.
het worden zeker geen spotjes IN de panelen, maar verder kan alles nog...'t nadeel van dagelijks met licht bezig te zijn is dat ik te veel ideeën in m'n hoofd heb, tsja...dan wordt beslissen soms lastig  ;D

de installateurs vd ramen hebben enkel een beperking qua windkracht, omdat het hier 9 hoog is en alles via een ladderlift omhoog moet...maar ik lig er niet echt wakker van, desnoods schuift het maar een beetje op, dat ben ik inmiddels al gewend geraakt.
voor het plaatsen vd vloer ga ik een voldoende ruime marge incalculeren (wslk een week), zodat de vloer-installatie nooit in het gevaar komt als de ramen wat opschuiven  ;) 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on August  4, 2013, 16:41:54
het worden zeker geen spotjes IN de panelen, maar verder kan alles nog...'t nadeel van dagelijks met licht bezig te zijn is dat ik te veel ideeën in m'n hoofd heb, tsja...dan wordt beslissen soms lastig  ;D

de installateurs vd ramen hebben enkel een beperking qua windkracht, omdat het hier 9 hoog is en alles via een ladderlift omhoog moet...maar ik lig er niet echt wakker van, desnoods schuift het maar een beetje op, dat ben ik inmiddels al gewend geraakt.
voor het plaatsen vd vloer ga ik een voldoende ruime marge incalculeren (wslk een week), zodat de vloer-installatie nooit in het gevaar komt als de ramen wat opschuiven  ;)
Yep, genoeg ideeën is soms wel eens lastig. ;) Met jouw stof moet ik trouwens ook nog eens wat ideetjes opdoen en gewoon gaan proberen. So little time and so much to do (want).

Het is natuurlijk ook het best om een beetje met de wind mee te deinen (flauw), maar je kan niet altijd als je afhankelijk bent van een schema. Lijkt gelukkig niet zo te zijn bij jou.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

ok, een paar dingen gaan in de verkoop, het is niet anders.

LP12
Nagra BPS

niet leuk, maar ik moet echt wat (extra) middelen vrijmaken voor de verbouwingen die hier aan de gang zijn...maw het reservepotje wat ik had voorzien raakt sneller leeg dan verhoopt

fwiw : het water staat me niet aan de lippen, maar een realistisch bod mag altijd  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Dat is balen!

Wat een prijs voor die Linn!! :withstupid:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Quote from: Bas Akkerman on August 15, 2013, 09:10:20
Dat is balen!

Wat een prijs voor die Linn!! :withstupid:
Je staat hier niet te boek als een impulskoper, maar als je de middelen hebt zou ik zeggen "tast toe".
Lekker spelen  :music:, evt verder kijken en de Linn is in de tussentijd akelig waardevast.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

er is eventueel ook nog wel wat vinyl te koop, maar die gaan pas weg samen met (of na) verkoop vd draaiert  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on August 15, 2013, 09:10:20
Dat is balen!
valt allemaal wel mee
ik weet welk doel ik voor ogen heb...en da's ook een prettig vooruitzicht  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#1066
Quote from: Hipster on August 15, 2013, 09:15:40
Je staat hier niet te boek als een impulskoper, maar als je de middelen hebt zou ik zeggen "tast toe".
Lekker spelen  :music:, evt verder kijken en de Linn is in de tussentijd akelig waardevast.
Zeer verleidelijk moet ik zeggen... En dat ik nu een baan heb, helpt ook niet. ;D

*Twijfel* ::)

Quote from: Dynky on August 15, 2013, 09:28:00
valt allemaal wel mee
ik weet welk doel ik voor ogen heb...en da's ook een prettig vooruitzicht  ;)
Gelukkig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

advr

#1067
Quote from: Dynky on August 15, 2013, 08:59:55
ok, een paar dingen gaan in de verkoop, het is niet anders.

LP12
Nagra BPS

niet leuk, maar ik moet echt wat (extra) middelen vrijmaken voor de verbouwingen die hier aan de gang zijn...maw het reservepotje wat ik had voorzien raakt sneller leeg dan verhoopt

fwiw : het water staat me niet aan de lippen, maar een realistisch bod mag altijd  ;)

Ontzettend mooie LP12... ik heb al een mooie LP12 maar diegene die deze wil aanschaffen, voor deze prijs... doen!! :music:
Edit: alleen even een standaard Linn vilten mat kopen :-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Ik zit al te azen op het vinyl Dynky  :D!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

ik zet je mee op het lijstje  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

Superdeal voor die LP12! Het is voor het eerst dat ik baal dat ik al een LP12 heb... ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on August 16, 2013, 00:20:10
???
Plaatjes draaien is verslavend, dus dan willen de afkickverschijnselen wel eens heftig zijn. Maar ik denk dat ik het maar niet doe. Al kan ik met een draaitafel al in huis best mijn zoektocht voortzetten. :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Dynky on August 15, 2013, 08:59:55
ok, een paar dingen gaan in de verkoop, het is niet anders.

LP12
Nagra BPS

niet leuk, maar ik moet echt wat (extra) middelen vrijmaken voor de verbouwingen die hier aan de gang zijn...maw het reservepotje wat ik had voorzien raakt sneller leeg dan verhoopt

fwiw : het water staat me niet aan de lippen, maar een realistisch bod mag altijd  ;)
even een kleine forumactie

als iemand de LP12+Nagra zou kopen, dan kom ik beide veilig bij je afleveren en aansluiten met de Cardas Neutral Reference, die je in dat geval dus niet hoeft af te rekenen ;)

levering is trouwens ook bespreekbaar als je de Nagra er niet bij neemt, dat wil ik wel ff meegeven ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Wel veilig vervoeren he! Outer platter eraf en inner platter van de lager af met schuimrubber oid tussen top plate en inner platter.