The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Waarom moet je je muziek-bibliotheek kopiëren? Is die Meridian meer dan een preamp en streamer ineen?

Dirk

Meridian streaming heet Sooloos, wat een gesloten platform is.
gevolg daarvan is dat je ook niet met een normale NAS aan de slag kan, maar als opslag een Meridian unit moet aanschaffen, die tevens dienst doet als centrale regeleenheid en van waaruit ook het rippen/importeren/exporteren/edit'en, enz wordt uitgevoerd.

Dat verloopt allemaal via een erg handige tool, met de naam "Control:PC" (of Control:Mac ;)), die ik dus nu ook gebruik om de hele collectie te kopiëren vanaf de NAS (die toch bijna vol was, dus als straks eenmaal alles gekopieerd is, gaan er grotere discs in en zet ik hem weer in als backup).

één van de grote verschillen van het Sooloos systeem tov bvb een Linn DS is de erg uitgebreide Meridian UI op de iPad...waarin je bvb ook echt allerlei informatie kan opvragen van de uitvoerder/composer/gelijkaardige muziek, enz...

De 818 die je ziet op de foto is dus maar een deel van het systeem (wel een belangrijk deel ;D), want daarnaast draait er nu ook een MediaDrive600 (MD600), die al de taken welke ik opsomde hier vervult.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


BuSpu


bmateijsen

Quote from: R on February 17, 2013, 19:13:56
Dikke upgrade! (sidegrade ;))

Nee hoor... dikke upgrade.... Verschil is heel groot ;D

Bas Akkerman

#955
Quote from: bmateijsen on February 18, 2013, 08:18:12
Nee hoor... dikke upgrade.... Verschil is heel groot ;D
Op de 18e om 8:18u een bericht van de ene bezitter van een Meridian 818 naar de andere. Dat vind ik dan wel weer grappig... :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

 :clapping:  hij is idd mooi (had het zelf niet in de gaten)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#957
Ik ook niet altijd, maar nu wel een keer. Vlot het "laden" van de MD600 een beetje?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

dat vlot redelijk
heb hem gisterenavond wel verhuisd naar z'n definitieve stek, wat maakt dat de datastroom nu via een Powerline setje loopt, en da's schijnbaar een redelijke bottleneck, want vanochtend waren er niet zoveel files gekopieerd als ik had gehoopt.
maar ach, ik heb inmiddels meer dan 500 albums waar ik wel al van kan genieten, dus dat overleef ik wel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: bmateijsen on February 18, 2013, 08:18:12
Nee hoor... dikke upgrade.... Verschil is heel groot ;D
Dat kom ik eens beluisteren. :)

@ Dynky: mooie aanwinst en ben benieuwd naar je ervaringen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Hipster on February 18, 2013, 09:39:14
Dat kom ik eens beluisteren. :)

Kom anders deze week langs voor de Wilson Audio van 'A tot S' show... daar zullen we in meerdere sets met 818 draaien.

Staaled

Quote from: bmateijsen on February 18, 2013, 10:35:47
Kom anders deze week langs voor de Wilson Audio van 'A tot S' show... daar zullen we in meerdere sets met 818 draaien.
Geen gek idee. :)
Zoals het er nu naar uitziet de woensdagmiddag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Quote from: Hipster on February 18, 2013, 10:56:18
Geen gek idee. :)
Zoals het er nu naar uitziet de woensdagmiddag.

Woensdag?? ;D Het is of vrijdagavond of zaterdagmiddag.
Geef je je even op via mail of PM? Dan zetten we je op de lijst! 8)

eddy135

Quote from: bmateijsen on February 18, 2013, 08:18:12
Nee hoor... dikke upgrade.... Verschil is heel groot ;D

Vanaf Renew? Dat belooft wat.... :o
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Quote from: bmateijsen on February 18, 2013, 11:16:41
Woensdag?? ;D Het is of vrijdagavond of zaterdagmiddag.
Geef je je even op via mail of PM? Dan zetten we je op de lijst! 8)
Beide voor mij niet mogelijk. Komt nog wel dan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

lynch1979

Ik heb met verbazing je topic doorgenomen.........en dat is positief bedoelt.

Je hebt best wel veel gewisseld de laatste paar jaren, denk je dat je nu gevonden hebt wat je zocht of gaat het alweer kriebelen?  ;)

Dirk

ik ben niet op zoek naar een heilige graal, die bestaat volgens mij ook niet echt...maar ik ben met de set zoals hij nu is wel heel tevreden, net als ik dat de voorbije maanden ook al was, maw het is niet omdat ik wat anders aanschaf dat ik ergens ontevreden over ben ;D

sinds de 'Beths hier staan is er voor mij opvallend meer rust bij het luisteren en geniet ik ook meer dan ooit vd setup, dus zoals de kaarten nu liggen blijft de set daar omheen evolueren

momenteel is het enkel nog zaak de ruimte akoestisch verder te optimaliseren, wat dus ASAP zal gaan gebeuren, vandaar de metingen die hier vorige week zijn uitgevoerd ;)
en dan moet ik echt werk gaan maken vd sub-integratie, al denk ik dat het er niet van zal komen voor mei, wegens een te drukke agenda op 't werk.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on February 20, 2013, 18:27:16
ik ben niet op zoek naar een heilige graal, die bestaat volgens mij ook niet echt...maar ik ben met de set zoals hij nu is wel heel tevreden, net als ik dat de voorbije maanden ook al was, maw het is niet omdat ik wat anders aanschaf dat ik ergens ontevreden over ben ;D

sinds de 'Beths hier staan is er voor mij opvallend meer rust bij het luisteren en geniet ik ook meer dan ooit vd setup, dus zoals de kaarten nu liggen blijft de set daar omheen evolueren

momenteel is het enkel nog zaak de ruimte akoestisch verder te optimaliseren, wat dus ASAP zal gaan gebeuren, vandaar de metingen die hier vorige week zijn uitgevoerd ;)
en dan moet ik echt werk gaan maken vd sub-integratie, al denk ik dat het er niet van zal komen voor mei, wegens een te drukke agenda op 't werk.

Ben ik met je eens dat die niet bestaat....ik zou ook niet ontevreden zijn als ik had staan wat jij hebt staan  ;)

Ik hoop ooit nog eens naar het merk Harbeth te kunnen luisteren, ben wel heel erg benieuwd.
Aan de andere kant kan het dan ook zijn dat ik ze wil aanschaffen, en dan begint het weer van voor af aan  :D en daar zal mijn vrouw het niet helemaal mee eens zijn.

Ik heb gisterenavond een uurtje of 3 geluisterd met kleed, en ook af en toe zonder, het geeft meer rust als ik nu naar mijn muziek luister.
Was een kleine investering wat betreft de verbetering van de akoestiek.

Een sub integreren is en blijft lastig en vergt veel geduld.
En helaas moet er gewerkt worden om al het moois te kunnen bekostigen  ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979


Bas Akkerman

Quote from: lynch1979 on February 21, 2013, 09:23:29
  :clapping:

In Rotterdam
Den Haag hier. Ik heb het al eens laten doorschemeren volgens mij, maar je bent van harte welkom om bij mij naar Harbeth te komen luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on February 21, 2013, 09:29:12
Den Haag hier. Ik heb het al eens laten doorschemeren volgens mij, maar je bent van harte welkom om bij mij naar Harbeth te komen luisteren.

Onwijs leuke en mooie stad. Ik ga zeker op je aanbod in. Ik stuur je wel even een PM

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on February 21, 2013, 09:29:12
Den Haag hier. Ik heb het al eens laten doorschemeren volgens mij, maar je bent van harte welkom om bij mij naar Harbeth te komen luisteren.
en da's een aanrader, kan ik uit ervaring zeggen ;) (niet enkel vwb de set btw)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: lynch1979 on February 21, 2013, 09:34:33
Onwijs leuke en mooie stad. Ik ga zeker op je aanbod in. Ik stuur je wel even een PM
PM beantwoord! :thumbs-up:

Quote from: Dynky on February 21, 2013, 19:27:06
en da's een aanrader, kan ik uit ervaring zeggen ;) (niet enkel vwb de set btw)
Insgelijks! :happy: (en ik ken Dynky's set niet btw)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Dynky on February  9, 2013, 19:12:33
vandaag dit kleinood gaan ophalen in Duitsland (en onderweg de Renew bij z'n nieuwe eigenaar afgegeven ;))



Is er al iets te melden hoe dit klingt? wellicht een vergelijk met andere pre's die je goed kent?

Groet,

Henk