The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December  2, 2012, 10:50:51
Zucht, je haalt de woorden uit mijn mond. :bigsmile:
*Proest* Jij gebruikt de term hondenweer weer anders zie ik. :-X
nee hoor, ik had het in m'n beeldspraak over de sub, 'k heb nl niet zoveel met honden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

Een aantal dingen komen me bekend voor met het integreren van de subwoofer(s) vor stereo.

-hier ook de x-over op 60 hz bij muziek

-een 12 inch woofer speelt makkelijker laag dan een 10 inch

-meerdere subwoofers geeft een beter verdeeld laag in de ruimte, mits goed geplaatst.

DSP moet je als laatste toepassen, en eigenlijk alleen om de ergste pieken weg te werken.

Op dit moment staan hier 4 gelijke subjes te draaien (xls10 woofer) en morgen komt de MiniDSP erbij.


Deleted member

Quote from: Dynky on December  2, 2012, 10:11:48
misschien ga ik later nog eens aan de gang met een miniDSP, omdat de hele RP dat uit de keten kan blijven, maar de vraag is nog maar of ik hem op die manier beter klinkend en vooral mooier geïntegreerd krijg dan wat de DPA-1 er nu van maakt.
Ik lees in het zelfbouwgedeelte van dit forum vaak mee als het over metingen en correcties van subs gaat, maar ik heb het idee dat sommigen wel eens vergeten dat het wel mooi als één geheel moet gaan klinken, althans...da's toch mijn hoofddoel.
komt daarbij dat ik 95% van de tijd muziek luister op deze set, dus het hoeft ook niet afgrondlaag te gaan en de broekspijpen te doen wapperen, ook daar verschil ik wel wat van andere leden  ;)

Volledig mee eens/aansluitend op mijn eigen situatie/wensen! :)

Dirk

vandaag de Yamaha C4 preamp eens in de keten opgenomen, maar enkel en alleen als phono-pre, omdat het mooi kan met z'n MC-ingang.
ben toch lichtjes verbaasd over hoe goed ie klinkt
...moet naar mijn mening zelfs niet onderdoen voor de Lehmann Black Cube SE, dus die laatste gaat maar ff terug in de kast, dat houdt de setup wat simpeler & cleaner  ;D

en gelijk ook maar eens (eindelijk :blush:) een paar actionshots gemaakt van de Micro Seiki, want het is toch een beauty :inlove:





Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cyreg

Micro DD40/MA505? Mooi hoor  ;)
Heb ik ook ooit gebruikt begin 80'r jaren  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dirk

Quote from: Cyreg on December  6, 2012, 15:41:53
Micro DD40/MA505? Mooi hoor  ;)
Heb ik ook ooit gebruikt begin 80'r jaren  :D
yep
in de (late) 80'er jaren gebruikte ik veel, maar niet dit soort dingen :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Dynky on December  6, 2012, 15:54:55
yep
in de (late) 80'er jaren gebruikte ik veel, maar niet dit soort dingen :D ;)

:D


Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December  6, 2012, 15:54:55
yep
in de (late) 80'er jaren gebruikte ik veel, maar niet dit soort dingen :D ;)
Dynky's joys ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December  6, 2012, 19:21:54
Dynky's joys ;)
nee...ik ga niet verklappen waar m'n nick vandaan komt  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December  6, 2012, 19:23:05
nee...ik ga niet verklappen waar m'n nick vandaan komt  ;D
Haha, hoeft ook niet. Was gewoon een woordspeling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

net wat moois opgehaald
'n kleine sneak preview ;) 



maar de rest is (ook voor mezelf) voor morgen, dan ga ik ff met een fris hoofd rustig luisteren naar dit moois
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on December 12, 2012, 21:15:57
net wat moois opgehaald
'n kleine sneak preview ;) 



maar de rest is (ook voor mezelf) voor morgen, dan ga ik ff met een fris hoofd rustig luisteren naar dit moois

Warm-up = buizen?

We zijn benieuwd...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN


Dirk

Quote from: morca on December 12, 2012, 21:34:54
Bij mij had dat lampje gebrand op het moment vd foto  :)
hier dus niet
hij komt recht uit de auto na een rit van 2u, dus eerst minstens een nachtje alles (vooral de buizen ;)) laten acclimatiseren en tot rust komen...voor hij onder spanning gaat.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ik begon me al zorgen te maken Dynky. Je had al twee weken niets ergens opgehaald! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Dynky@ weet ik,just kidding.  ;)
Het laatste wat ik van zolder haalde was ook koud,heeft ook een paar dagen beneden gestaan.
Maar die waren defect,dus in mijn geval baatte het niet  :)

Have fun morgen  :music:

Bas@ Idd,maar daar is de hobby voor,als ie nou ze Harbeth,s wegdoet sta ik pas raar te kijken .........

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on December 12, 2012, 21:40:54
Ik begon me al zorgen te maken Dynky. Je had al twee weken niets ergens opgehaald! :laugh:
nee hoor, vorige week ook iets, maar toen was het eens geen audio  :D

vwb de rit van vandaag : ik heb nog nooit zo hard gevloekt op het Nederlands verkeer als vanavond...wat ben ik blij dat ik thuis ben  ;D
nu dit weekend wel nog ff naar Voorburg en Frankfurt (niet op één dag ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#770
Quote from: Dynky on December 12, 2012, 21:38:53
hier dus niet
hij komt recht uit de auto na een rit van 2u, dus eerst minstens een nachtje alles (vooral de buizen ;)) laten acclimatiseren en tot rust komen...voor hij onder spanning gaat.
Huh, meen je dat echt?

Hadden ze maar geen buis moeten worden hoor ;D vlammen met die zooi....

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani


Bas Akkerman

Quote from: Dynky on December 12, 2012, 21:47:53
nee hoor, vorige week ook iets, maar toen was het eens geen audio  :D

vwb de rit van vandaag : ik heb nog nooit zo hard gevloekt op het Nederlands verkeer als vanavond...wat ben ik blij dat ik thuis ben  ;D
nu dit weekend wel nog ff naar Voorburg en Frankfurt (niet op één dag ;))
Stelletje slome duikelaars die 'Ollanders! ;)
Ah, Voorburg is dichtbij. Veel plezier! Het is dat je altijd alles bij je hebt, maar anders mocht je gerust een versnapering komen halen. Nou ja, dat is inmiddels genoegzaam bekend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

het is ook wel een combinatie van factoren hé  ;)
deze unit zet ik nu liever nog ff niet onder spanning, maar dus ook/vooral omdat ik zelf een stevige dag achter de rug heb en al vanaf 5u in de weer ben, maw allesbehalve fris in het hoofd en dan is een foutje/ongeluk bij het aansluiten snel gebeurd.
daarom verkies ik om me er morgenavond na het werk ff rustig mee bezig te houden, ipv nu snelsnel de hap aan te sluiten en er toch nog maar amper van te kunnen genieten. 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea