The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: twani on October 30, 2012, 20:44:29
Die mevrouw aan de muur ziet de Harbeth kennelijk als een object met erotische lading ;)
Björk heeft (wat mij betreft) ook een enorm erotische lading!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on October 30, 2012, 21:13:27
Björk heeft (wat mij betreft) ook een enorm erotische lading!
en een rasartieste van de puurste soort, ik heb haar al meermaals live aan het werk gezien en daarbij is ze één van de weinigen die me keer op keer kippevel doet krijgen  :worship:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Quote from: Dynky on October 30, 2012, 21:17:10
en een rasartieste van de puurste soort, ik heb haar al meermaals live aan het werk gezien en daarbij is ze één van de weinigen die me keer op keer kippevel doet krijgen  :worship:
Nothing compares to her? Zijn de albums van Björk goed qua opname kwaliteit? En zo ja, wat is dan het goede "entry" album voor iemand die nog moet leren naar Björk te luisteren?

Ja, ik ja :blush:

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on October 30, 2012, 21:17:10
en een rasartieste van de puurste soort, ik heb haar al meermaals live aan het werk gezien en daarbij is ze één van de weinigen die me keer op keer kippevel doet krijgen  :worship:
Gaaf! O0
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Quote from: twani on October 30, 2012, 21:52:11
Nothing compares to her? Zijn de albums van Björk goed qua opname kwaliteit? En zo ja, wat is dan het goede "entry" album voor iemand die nog moet leren naar Björk te luisteren?

Ja, ik ja :blush:

Album 'Debut' natuurlijk!  :thumbs-up:


@Dynky: gefeliciteerd met "de kleintjes"!  :)

Dirk

Quote from: twani on October 30, 2012, 21:52:11
Nothing compares to her? Zijn de albums van Björk goed qua opname kwaliteit? En zo ja, wat is dan het goede "entry" album voor iemand die nog moet leren naar Björk te luisteren?

Ja, ik ja :blush:
ik ben lichtjes bevooroordeeld omdat ik een redelijke fan van haar (en haar stijl) ben, maar 'k vind al haar albums meer dan de moeite waard, ook qua SQ. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

#706
Ik heb haar ook live gezien. Zeer indrukwekkend... Vind alleen niet al haar albums even mooi... :)   Debut, Post en Homogenic zijn veilige beginpunten, maar staan ver af van wat ze nu doet. Misschien dan ook maar gelijk Biophilia proberen... :)

katwax

Quote from: garmtz on October 30, 2012, 23:06:14
Ik heb haar ook live gezien. Zeer indrukwekkend... Vind alleen niet al haar albums even mooi... :)   Debut, Post en Homogenic zijn veilige beginpunten, maar staan ver af van wat ze nu doet. Misschien dan ook maar gelijk Biophilia proberen... :)
Er is zelfs een verzamelalbum van haar.
Biophilia is super, maar niet echt toegankelijkheid voor het bredere publiek (of hoe zeggen ze zoiets). Bjork is beetje als radiohead, verschil tussen begin en nu is reuze :)

Btw Dynky dat ziet er leuk uit, maar ben je al terug bij surround?  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on October 31, 2012, 01:12:38
Btw Dynky dat ziet er leuk uit, maar ben je al terug bij surround?  :P
hey...al bij al heb ik het toch dik anderhalf jaar surroundloos gehouden hé, niet slecht van mezelf  :D

maar ff serieus, deze setup vind ik zelf niet te vergelijken met wat ik hiervoor in surround had staan. nu is het veel rustiger/minimaler qua visuele impact..maw veel meer geïntegreerd in de ruimte, dus wat mij betreft kan dit zo wel.

om precies die reden ben ik trouwens ook nog serieus aan het twijfelen of ik wel met een center ga draaien, aan het testen daarmee ben ik nog niet toe gekomen...da's voor later.
stereo blijft toch echt wel het hoofddoel met deze set, dus ik ga geen concessies maken tbv surround als dat z'n consequenties heeft in stereo. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

na nog wat verder finetunen van de 4.2 setup zoals hij nu is, heb ik definitief besloten dat er geen center meer bij gaat komen.
het klinkt voor mij meer dan ok, zeker rekening houdend met het feit dat er 90% vd tijd solo film gekeken wordt
komt daarbij dat ik het visueel wel genoeg vind zo, ik heb maw geen zin in nog een speaker boven of onder de tv  O0

het 2e setje (ongebruikte) Harbeths (P3-ES2) is vanaf nu dus ook compleet te koop aan een sympathieke prijs
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag begonnen aan een projectje met deze 3D tegels



gaat wel leuk worden denk ik...en het kan ook alleen maar helpen vwb de akoestiek  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

et voilà, de eerste deur vd kastenwand is klaar  :coffee:



iets zegt me dat dit niet allemaal klaar zal raken vandaag  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#712
maar toch nog ff de 2e afgewerkt vandaag...de rest is voor later  (enkele uren later en dus haast geen daglicht meer, dat verklaart de andere kleur ;))

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Quote from: Dynky on November 11, 2012, 17:12:44
maar toch nog ff de 2e afgewerkt vandaag...de rest is voor later  (enkele uren later en dus haast geen dachtlicht meer, dat verklaart de andere kleur ;))


Dan gaat nadenken idd wat moeilijker, zo zonder dachtlicht  :D.

Ziet er goed uit, hoeveel van die paneeltjes heb je zo nodig? Gaat een leuke klimmuur worden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Heb je daar wat meer informatie over?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Iets in me zegt dat je er 11x11 nodig hebt als ik zo snel goed tel?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

Quote from: Jumping Jack on November 11, 2012, 17:23:12

Dan gaat nadenken idd wat moeilijker, zo zonder dachtlicht  :D.

Ziet er goed uit, hoeveel van die paneeltjes heb je zo nodig? Gaat een leuke klimmuur worden...
:D :D

elke deur 12 paneeltjes, 6 deuren...maar ik heb genoeg (met aardig wat spare) ingekocht  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Christiaan S on November 11, 2012, 17:24:38
Iets in me zegt dat je er 11x11 nodig hebt als ik zo snel goed tel?
bijna juist  ;)
nee, het waren 12 smalle deurtjes, maar worden er nu 6 brede (voordeel van Ikea's ruime keuze)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Gaaf, zoiets wil ik ook in de HT als de kastdeuren hangen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Christiaan S on November 11, 2012, 17:23:47
Heb je daar wat meer informatie over?
aangezien linken niet mag ;) ... ff googlen naar :  mio 3d tiles
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Ik begrijp dat ze te krijgen zijn bij een forumsponsor? (en dan mag je gewoon naar die sponsor linken, als ze daar niet te krijgen zijn mag je ook gewoon linken ;))

Zie overigens dat ze veel spullen hebben. Ziet er erg leuk uit. Denk dat het voor mijn inrichting wat te druk is, maar geeft wel een creatief effect.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

Quote from: Christiaan S on November 11, 2012, 19:23:32
Ik begrijp dat ze te krijgen zijn bij een forumsponsor? (en dan mag je gewoon naar die sponsor linken, als ze daar niet te krijgen zijn mag je ook gewoon linken ;))

Zie overigens dat ze veel spullen hebben. Ziet er erg leuk uit. Denk dat het voor mijn inrichting wat te druk is, maar geeft wel een creatief effect.
ik dacht niet dat ze via een forumsponsor te koop zijn, althans...dat heeft de vriendelijke dame aan de andere kant vd grote plas me toch gezegd, volgens haar kon ik enkel online in hun (enige) webshop bestellen, wat ik dan ook heb gedaan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on November 11, 2012, 19:33:52
ik dacht niet dat ze via een forumsponsor te koop zijn, althans...dat heeft de vriendelijke dame aan de andere kant vd grote plas me toch gezegd, volgens haar kon ik enkel online in hun (enige) webshop bestellen, wat ik dan ook heb gedaan.
Zit m.i. interessant spul tussen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Verzendkosten zijn trouwens in verhouding hoog.
Mochten er meer mensen interesse hebben dit dan gezamenlijk bestellen?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Hipster on November 11, 2012, 21:41:19
Zit m.i. interessant spul tussen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Verzendkosten zijn trouwens in verhouding hoog.
Mochten er meer mensen interesse hebben dit dan gezamenlijk bestellen?
yep, de verzendkosten zijn idd niet mis...en ik had bovendien de pech dat de douane z'n rekening ook nog ff nastuurde via UPS, maar al bij al ben ik toch wel blij met de tegels.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Zou dit ook invloed moeten hebben op de akoestiek?

Het ziet er allesinds zeer goed uit en in jouw ruimte zal dit zeker passen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543