The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: eddy135 on July 15, 2012, 11:39:57
Dat is wel heel mooi spul, maar prijzen zijn er idd. ook naar.. :(

Ik dacht overigens ook al aan een plaat acoustisch materiaal voor de TV hangen..
Kan natuurlijk volledig uit schuim bestaan, om beschadiging te voorkomen...
heb je dan ergens prijzen gevonden van die specifieke lift ? (misschien heb ik gewoon slecht gezocht :D)

schuimplaat zou wel kunnen, maar ik betwijfel of schuim het ideale materiaal zou zijn op die plek (sterk absorberend), al wordt dat wslk een kwestie van proberen...veel proberen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on July 15, 2012, 11:53:01
heb je dan ergens prijzen gevonden van die specifieke lift ? (misschien heb ik gewoon slecht gezocht :D)
Nee, dat niet; maar bij sommige "goedkopere" modellen staan al pittige prijzen... :blink:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on July 15, 2012, 13:08:55
Nee, dat niet; maar bij sommige "goedkopere" modellen staan al pittige prijzen... :blink:
I see what u mean...zover had ik nog niet gekeken. ;)
nu ik hun gamma wat verder heb doorbladerd, bevalt me hun "mirror lift" eigenlijk beter, met hetzelfde eindresultaat, maar dan bewegen de 2 delen naar L&R van de tv, ipv één vlak wat naar boven gaat.
maar ik denk dat (nog) die wat duurder zal worden, want je zit daar met 2 bewegende delen/mechanieken + een constructie die volgens mij net iets steviger moet zijn om die (torsie)krachten op te vangen welke ontstaan als hij helemaal L&R open staat.
nu eerst maar ff hun reply afwachten...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag een nieuw oudje in de familie opgenomen  ;)
een Luxman L-530



is wel degelijk de eigen amp, maar nog een foto van de verkoper (in het echt vind ik hem veel mooier  ;D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on August  9, 2012, 21:44:43
vandaag een nieuw oudje in de familie opgenomen  ;)
een Luxman L-530



is wel degelijk de eigen amp, maar nog een foto van de verkoper (in het echt vind ik hem veel mooier  ;D)

Dirc je hebt wel smaak jongen! Prachtig!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz


Dirk

#581
vandaag onder het motto "op een Harbeth doen veel amps het goed, het is immers geen lastige belasting", maar eens een ander extreem vh spectrum geprobeerd ;
een Kingrex "John Blue version" Tripatch combi (http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140512/KingRex-John-Blue-Version-TU-20U-Tripath-versterker-met-dac-en-KingRex-PSU.html)

het gaat om exact de versterker die te zien is in de link btw, de beste man was niet thuis dus de ad is nog ff niet verwijderd  ;)

dit is wel een erg cute "toy" tussen al het versterkergeweld wat hier de laatste tijd in huis heeft gestaan (en nog staat), maar het klinkt me absoluut beter in de oren dan ik had verhoopt.

nu eens kijken of ik ergens een SLAP zie voorbijkomen aan een sympathieke prijs  :D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on August 21, 2012, 13:36:46
vandaag onder het motto "op een Harbeth doen veel amps het goed, het is immers geen lastige belasting", maar eens een ander extreem vh spectrum geprobeerd ;
een Kingrex "John Blue version" Tripatch combi (http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/140512/KingRex-John-Blue-Version-TU-20U-Tripath-versterker-met-dac-en-KingRex-PSU.html)

het gaat om exact de versterker die te zien is in de link btw, de beste man was niet thuis dus de ad is nog ff niet verwijderd  ;)

dit is wel een erg cute "toy" tussen al het versterkergeweld wat hier de laatste tijd in huis heeft gestaan (en nog staat), maar het klinkt me absoluut beter in de oren dan ik had verhoopt.

nu eens kijken of ik ergens een SLAP (http://www.kingrex.co.uk/leadacid_battery.html) zie voorbijkomen aan een sympathieke prijs  :D



Dat is inderdaad errug andere koek!!
We houden je MOVES in de gaten ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Jij blijft maar lekker bezig zeg!  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on August 21, 2012, 13:46:33
Jij blijft maar lekker bezig zeg!  :clapping:
ach, ik ben 2 weken vrij en heb beslist niet op reis te gaan, dus amuseer ik me met oa de woonkamer verder te optimaliseren (basstraps terug plaatsen en wslk eerste stappen zetten mbt bestelling van een akoestisch plafond), wat met verschillende amps experimenteren (dit is daar dus eentje van) en de laagondersteuning van de Harbeths verder bekijken.

zo blijf ik idd lekker bezig  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ik ga de verdere vorderingen mbt mijn stereosubs maar in dit topic houden, anders wordt het wat onoverzichtelijk..het ene staat hier, het andere daar  ;)

vannacht heb ik 2 nieuwe kastjes gemaakt voor de beide JL's, nu bleek dat de 12W7 niet in het voorziene meubel paste wou ik de maatvoering van die kast nl ook wat aanpassen, zodat hij eventueel subtiel kan worden weggezet in de ruimte zonder een meubel er omheen.

de 10W7 komt vervolgens in het aangeschafte meubeltje, want die z'n nieuwe behuizing past daar perfect in, en ik denk zelfs dat ik hem zal kunnen gebruiken met de deurtjes dicht.
achterwand vd kast kan er uit en ze staat een dikke centimeter van de muur af, dus met wat geluk ademt hij zo genoeg en gaat de kast straks niet mee resoneren ;)

eerste pics van de kasten zoals ze er nu bij staan ;



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Bah wat mooi ! Mag ik vragen wat je voor de units hebt betaald? Ben me beetje aan het oriënteren.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

Quote from: knubbe on August 23, 2012, 13:40:41
Bah wat mooi ! Mag ik vragen wat je voor de units hebt betaald? Ben me beetje aan het oriënteren.
dat mag je zeker, reply via PM  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Quote from: Dynky on August 23, 2012, 13:44:55
dat mag je zeker, reply via PM  ;)

Bedankt!
Zitten ze trouwens in gesloten behuizing? Aangeraden volume van JL of zelf iets beters gevonden?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

Quote from: knubbe on August 23, 2012, 14:09:23
Bedankt!
Zitten ze trouwens in gesloten behuizing? Aangeraden volume van JL of zelf iets beters gevonden?
ze zitten allebei in een sealed box, volume 100% volgens fabrieksopgave.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Clifdon

Wat een beesten. Jammer dat ik geen geld meer heb voor zo iets dergelijks. Pff ik moet eens een goede baan gaan vinden ofso geloof ik :')


Peerless Monster

Quote from: Clifdon on August 24, 2012, 17:24:39
Wat een beesten. Jammer dat ik geen geld meer heb voor zo iets dergelijks. Pff ik moet eens een goede baan gaan vinden ofso geloof ik :')

Of gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang sparen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Dirk

Quote from: Clifdon on August 24, 2012, 17:24:39
Wat een beesten. Jammer dat ik geen geld meer heb voor zo iets dergelijks. Pff ik moet eens een goede baan gaan vinden ofso geloof ik :')
de tweedehandsprijzen van deze units vallen best mee hoor, om je een idee te geven ; mijn 10W7 driver is goedkoper dan 95% van de subs die hier op dit forum te koop staan (ik denk dat enkel het KEF subje iets goedkoper is)
het aanbod van deze specifieke W7's op de 2dehandsmarkt is echter dusdanig klein, dat je erg snel moet zijn...wat ik dus blijkbaar was :D

verder is het dan nog een kwestie van een kastje maken (kost in mijn geval 0€, enkel enkele uren zweet) en een PA-amp met een fors vermogen die gebruikt gaat worden voor beide subs samen, dus ik ben eigenlijk vrij goedkoop klaar.
als je ze dan -zoals ik- wegwerkt in een meubeltje, dan valt de afwerking van die kast ook al weg...en ook de afwerkkosten ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

gisteren het minder leuke nieuws gehad dat het nog tot september zal duren eer ik m'n Dual Core geleverd krijg, blijkbaar zit de importeur ook zonder stock op dit moment  :dontgetit:
tsja, dan ga ik volgende week maar rustig de beide subs afwerken, want er naar luisteren & inregelen zit er dus ff niet in (de SMS-1 is normaal vandaag verkocht)

ik zou wel even een processor kunnen meenemen van op het werk, maar het probleem is dat je met die dingen de dag van vandaag zo veel kan, dat het me wslk nog een hele week kost om hem goed en wel werkend te krijgen...en dan zit de vakantie er ook op ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Oei, da's jammer...
Mar goed, september is niet ver weg natuurlijk  ;)

En wat een ding zeg, die Lake processor... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on August 25, 2012, 10:42:24
En wat een ding zeg, die Lake processor... :worship:
jaja, ik moet (als lichttech) toegeven wel bewondering te hebben voor klanktechnici die het de dag van vandaag op complexe systemen goed kunnen laten klinken, want da's echt al lang geen plug & play meer...en al die techniek moet ook goed en grondig beheerst worden, anders klinkt het nergens naar (wat jammer genoeg wel eens voorvalt)...hoe goed zijn/haar oortjes ook zijn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

jaaa...de 530 is terug na wat broodnodig onderhoud, en hij klinkt weer ge-wel-dig.
wat is het toch een beauty om te zien (en horen)  :inlove:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea