The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: Dynky on June  2, 2012, 15:48:39
ach...who needs pictures, ik zie toch iedereen steeds maar schrijven hoe lelijk ze zijn  :D
Lelijk is een lelijk woord, ik zou het eerder sober noemen.
Dus foto's?  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

ok, ff genoeg genoten (moet ook nog wat doen vandaag  :D)
en enkele pics voor de nieuwsgierigen  ;)





Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

thur

#527
Twee fabuleus afgewerkte houten kistjes. Meer hoeft het niet te zijn.
Dit zijn werkelijk prachtige luidsprekers, naar mijn bescheiden mening.
Mooie stands ook, trouwens.

Groet,

Thur

Jumping Jack

Inderdaad, heel mooi! Wie dit lelijk vindt, heeft gewoon geen smaak, punt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eddy135

Schitterend, die stands ook! :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

thx voor de complimenten
nu echt maar eens ff naar buiten, hoor net dat het morgen niet meer zo'n prachtig weer zal zijn, dus kan dan nog de hele dag verder genieten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

De isobarics waren geen kinderachtige speakers en volgens mij met zorg gekozen. Hoe zou je het verschil met de Harbeth's omschrijven en vanwaar de verandering?

Dirk

verschil is behoorlijk groot, maar ik ben erg slecht in het in beschrijven van een sound.
kort : deze Harbeth trekt me erg snel mee in de muziek (welke soort dan ook), ik vergeet maw al gauw naar de set & speakers te luisteren, wat uiteindelijk toch het doel (bij mij toch) is van een leuke set.

waarom ik veranderde : ik besliste enkele maanden terug dat ik de set stevig zou downsizen, zowel qua complexiteit als qua kostprijs (hoofreden : budget vrijmaken voor wat anders ;)), wat in de eerste plaats gebeurde door de beide Klimax'en te verkopen...en toen waren de full aktiv Isobariks aan de beurt.
Harbeth had al langer mijn aandacht, dus een tijdje terug maar eens een luisterafspraak gemaakt in Hilversum, die dusdanig goed beviel dat ik ter plekke eigenlijk heb beslist dat dit de opvolgers zouden worden  ;D
nu bestaat de set dus uit een Sneaky DS, versterking bestaande uit een Meridian 502 + Linn Akurate 2200, wat goed combineert met de S-HL5.

Maar omdat de Harbeth een relatief makkelijk te combineren monitor is, ga ik meer dan waarschijnlijk wel nog met wat andere amps (al dan niet geïntegreerd) aan het experimenteren...en zo blijf ik ook weer een beetje bezig met deze fijne hobby  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Goed verhaal.

Ik heb recent voor iemand anders de kleinste Harbeth gekocht en ook daarbij viel mij op dat je veel minder dan gewoonlijk naar een speaker luistert maar veel sneller naar het nummer dat speelt. Ik weet niet eens waarom dat zo is want die kleinste Harbeth is niet zonder fouten maar toch.

katwax

Zie je wel lelijk zijn ze niet, ze zien er gewoon rustig en goed uit. Geen eyecatcher, maar het zijn dan ook de oren niet de ogen die deze luidsprekers moeten bespelen.

Trouwens hoe zit het met het laag, moet je nu terug een sub? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

#535
Quote from: katwax on June  3, 2012, 23:56:33
Trouwens hoe zit het met het laag, moet je nu terug een sub? :)
da's zeker niet het "plan".
ik heb mezelf zowieso voorgenomen om eerst ff rustig (een maandje of 2) te wennen aan de sound van deze set, alvorens tot de eventuele aanschaf van een sub over te gaan.

uiteraard is er minder laag dan bij de Isobariks, maar anderzijds mis ik dat ook zelden...en wat er wel is, maakt dat beetje gemis aan laag ruimschoots goed  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Wat bedoel jij natuurlijk met rustig hé :)
Enjoy, ik lees het wel als er toch een test of aanpassing is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

-madison-

Prachtig die Harbeths!! :wub:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Liefhebber

Respekt.

Zo zeg, ik heb je topic eens helemaal door zitten lezen (spitten), je verslag van 15 maanden  !!, daar doen andere hun hele leven over  :worship:, met alle apparatuur wijzigingen.

Je zal wel een grote portemonnee hebben. :nowink:


Wel leuk om te lezen dat je nu aanbeland bent bij Harbeth, ben benieuwd of dat blijvertjes zijn. (draai zelf ook met Linn DS/LP12 frontend en Harbeth speakers)

Misschien had je beter audio-adivseur moeten worden.

Ben wel benieuwd welke geintegreerde versterker je gaat kiezen.(misschien is een Luxman L505u nog een optie voor je).



Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Dirk

Quote from: Liefhebber on June  9, 2012, 15:53:16
Respekt.

Zo zeg, ik heb je topic eens helemaal door zitten lezen (spitten), je verslag van 15 maanden  !!, daar doen andere hun hele leven over  :worship:, met alle apparatuur wijzigingen.

Je zal wel een grote portemonnee hebben. :nowink:


Wel leuk om te lezen dat je nu aanbeland bent bij Harbeth, ben benieuwd of dat blijvertjes zijn. (draai zelf ook met Linn DS/LP12 frontend en Harbeth speakers)

Misschien had je beter audio-adivseur moeten worden.

Ben wel benieuwd welke geintegreerde versterker je gaat kiezen.(misschien is een Luxman L505u nog een optie voor je).
thanks, maar audio-adviseur laat ik aan de echte kenners over, die ook al vrij zeldzaam zijn naar mijn gevoel.

ik hoop wel dat de HL5's blijven, maar ik ben wel wijzer geworden dan daar grootse uitspraken over te gaan doen  ;)

qua versterking kijk ik nu wat rond wat er op de demo/tweedehandsmarkt wordt aangeboden, want ik had mezelf eigenlijk enkele maanden terug voorgenomen het budget te plafonneren, dus ik laat me (hoop ik) niet verleiden tot een beauty van 4 of 5000€  ;D

kandidaten zijn bvb de klasse A amps van Luxman en Accuphase, of ook Sugden, maar dan kom ik (als het budget beperkt is en de reeks dus vaak al wat ouder) al snel met het probleem te zitten dat ze helemaal geen remote hebben.
2e optie is dan een eenvoudige vv te kiezen met remote, met daarachter een mooie klasse A...maar ook die liggen niet zo vaak voor het grijpen, althans niet voor redelijke bedragen.
LFD was ook even in de picture (erg betaalbaar zelfs als je hun kwaliteit in acht neemt), maar die hebben al helemaal geen remote, dus daar begin ik wslk niet aan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en in afwachting van die ene Luxman of Accuphase (die maar net m'n pad moet kruisen binnen het beoogde budget), heb ik me vandaag wat nostalgie aangeschaft.
Deze Technics SU-8099 hadden we vroeger thuis ook...nouja m'n broer had exact dit model, maar dan in het zwart.
Er stond er eentje op MP, dus die heb ik zonet ff opgehaald bij een uiterst sympathieke verkoper.
technisch netjes in orde, op het powerlampje na, maar daar stoor ik me niet aan met een toestel uit 1979 :D

en met de Kikkin ertussen heb ik zelfs remote vwb het volume, dus qua bedieningsgemak ontbreekt het me nergens aan. 8)
qua eerste klankindrukken valt het me heel erg mee, niets scherps waar ik een beetje bang voor was (de twins zijn op dat punt echt onvergeeflijk, ze laten alles horen), maw hij bevalt me in mijn set absoluut beter dan de Bryston en doet me niet meteen terug verlangen naar de Linn...dus hij blijft wel ff z'n kunstjes vertonen  ;)

 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Cool! Ik ben begonnen met een SU-8088 in dezelfde kleur, prettige klank met genoeg vermogen. Toch mooi dat het zo oud is maar gewoon blijft werken, was ook erg duur destijds.
De Meridian's en de Linn's weer weggedaan? Veel plezier maar weer met die mooie Harbeth's (stiekum blijft dat toch ook erg mooi)!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Dirk

Quote from: Marino on June 17, 2012, 15:44:49
Cool! Ik ben begonnen met een SU-8088 in dezelfde kleur, prettige klank met genoeg vermogen. Toch mooi dat het zo oud is maar gewoon blijft werken, was ook erg duur destijds.
De Meridian's en de Linn's weer weggedaan? Veel plezier maar weer met die mooie Harbeth's (stiekum blijft dat toch ook erg mooi)!
hij doet het idd boven verwachting goed voor zo'n "oudje", maar ik heb soms het gevoel dat ze toen (pre jaren '90) ook gewoon beter wisten waar ze au fond mee bezig waren..of althans het spul bouwden met het oog op klankkwaliteit én duurzaamheid, wat me vandaag de dag lang niet altijd meer zo lijkt.

De Linn amps staan al een tijdje te koop, gewoon omdat ik voor mezelf toch al had uitgemaakt (ruim voor de Harbeths er waren) dat ik uiteindelijk zou gaan draaien met een geïntegreerde amp, want een eenvoudiger setup was vanaf het begin van die grote ommezwaai (waarbij ik de Klimax'en & Isobariks verkocht) toch het voor ogen gehouden einddoel.
De Meridians waren tijdens dat alles een bewust tussen-experimentje, maar ook die staan nu allemaal rustig te koop (518-562-502 ;)), dus liefhebbers mogen me altijd contacteren  ;D
...en de Bryston zoekt ook nog altijd een nieuw baasje  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Dat idee heb ik ook, misschien minder haast qua ontwikkelen en bouwen?

Liefhebbers zullen er voldoende zijn voor de Meridian's en het is erg tempting om niet weer een 518 te kopen maar net zoals jij wilde ik graag een minder complex systeem en dat heb ik nu.
De 2dehands markt zit alleen niet echt mee, het lijkt ook daar wel crisis.   
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

eddy135

#544
Quote from: Dynky on June 17, 2012, 14:43:25
en in afwachting van die ene Luxman of Accuphase (die maar net m'n pad moet kruisen binnen het beoogde budget), heb ik me vandaag wat nostalgie aangeschaft.
Deze Technics SU-8099 hadden we vroeger thuis ook...nouja m'n broer had exact dit model, maar dan in het zwart.
Er stond er eentje op MP, dus die heb ik zonet ff opgehaald bij een uiterst sympathieke verkoper.
technisch netjes in orde, op het powerlampje na, maar daar stoor ik me niet aan met een toestel uit 1979 :D

en met de Kikkin ertussen heb ik zelfs remote vwb het volume, dus qua bedieningsgemak ontbreekt het me nergens aan. 8)
qua eerste klankindrukken valt het me heel erg mee, niets scherps waar ik een beetje bang voor was (de twins zijn op dat punt echt onvergeeflijk, ze laten alles horen), maw hij bevalt me in mijn set absoluut beter dan de Bryston en doet me niet meteen terug verlangen naar de Linn...dus hij blijft wel ff z'n kunstjes vertonen  ;)


Fraaie 'bak'!  :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

vandaag misschien een Accuphase ophalen bij een Duitse verkoper...als ie tenminste snel antwoord, want het is nog een eindje rijden  ;)
probleem wordt alleen dat ie er 2 heeft staan die me wel kunnen bekoren, dus dat wordt nog ff kiezen straks  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on June 27, 2012, 07:08:46
vandaag misschien een Accuphase ophalen bij een Duitse verkoper...als ie tenminste snel antwoord, want het is nog een eindje rijden  ;)
probleem wordt alleen dat ie er 2 heeft staan die me wel kunnen bekoren, dus dat wordt nog ff kiezen straks  :D
Spannend! Klasse A toch?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on June 27, 2012, 07:17:40
Spannend! Klasse A toch?
...mmm jammer genoeg niet (geen van deze beide Accu's) maar het is oa. een erg mooie 406v...en een erg mooi oudje.

maar ik heb ook nog goed kontakt met de verkoper van een Luxman die z'n eerste wattjes wel in klasse A afgeeft, dus het is niet uitgesloten dat ik ze uiteindelijk allebei neem (1 x Accu & 1 x Lux) om ze dan eens rustig bij me thuis te gaan vergelijken.
maar dan moet de prijs natuurlijk wel goed genoeg zijn  ;D    en ik moet straks kunnen weerstaan aan die glimmende 406v, want zoveel budget is er ook weer niet :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

net thuis met dit fijne (zwaar) doosje  ;D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk


owwww :wub: dit klinkt lekkerrrr op de SHL5's



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea