The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Marino on April 18, 2012, 21:43:08
Mooie apparaten hoor! Ik neem aan dat je ze ook in die volgorde aangesloten hebt?
de 562 heb ik vandaag pas opgehaald, dus de 518 was om die reden ook nog niet inzetbaar in combinatie met de 502 (heb verder geen dac die er mooi bij past)

deze 3 gaan straks idd in die volgorde worden aangesloten (en ook wel eens zonder de 502, dus dan wordt het enkel bron>518>562>eindversterkers)...maar ik wil vooral wat gaan experimenteren met de 518, daar ben ik het meest benieuwd naar, in combinatie met de Sneaky.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R

Ik ken de combi niet, maar mijn gevoel zegt dat het best wel mooi kan zijn.

Marino

ik vond de 518 (als voorversterker en de-jitter) echt een zeer mooi apparaat en naar mijn idee ook transparanter als de 502, samen met een 566 dac zeer mooi. Ik moet wel zeggen dat de 568 die ik nu gebruik weer stap mooier is en compacter omdat dit ik dit als dac/voorversterker(+de-jitter) gebruik.
Heb je de handleiding van de 518 erbij? Daar staan nuttige tips in en een msr afstandsbediening is makkelijk.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Dirk

Quote from: Marino on April 18, 2012, 22:18:43
ik vond de 518 (als voorversterker en de-jitter) echt een zeer mooi apparaat en naar mijn idee ook transparanter als de 502, samen met een 566 dac zeer mooi. Ik moet wel zeggen dat de 568 die ik nu gebruik weer stap mooier is en compacter omdat dit ik dit als dac/voorversterker(+de-jitter) gebruik.
Heb je de handleiding van de 518 erbij? Daar staan nuttige tips in en een msr afstandsbediening is makkelijk.
ik hem hem niet op papier, maar al lang doorgenomen in gedownloade versie
de msr of originele remote heb ik niet, maar hoeft ook niet zonodig  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

hahaha, ik kan wel vragen of ik deze kan lenen maar dat vind mijn vriendin vast niet goed...
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Bas Akkerman

Waar oh waar, gaan de batterijen in?  :devil:
Trouwens wel een enorm hoge MAF zeg!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Quote from: Dynky on April 18, 2012, 22:25:10
ik hem hem niet op papier, maar al lang doorgenomen in gedownloade versie
de msr of originele remote heb ik niet, maar hoeft ook niet zonodig  ;)



Soms zou het makkelijk zijn als je echte AB daarop ook werkt,dan heb je een goeie Dynky Toy ....... :D

katwax

Een remote waarvan je alle knoppen wil gebruiken en waarop je graag wakker wordt  >:D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

vandaag me ff een experimentje aangeschaft, in de vorm van een Bryston 14B ST.



qua vermogen waanzinnig over the top voor mijn behoeften, maar ik vraag me al lang af of een dergelijke powerhouse het ook waar maakt als het op het overbrengen vd emotie aankomt, zeker op normaal luistervolume.
En omdat ik toch nog ff moet wachten op de nieuwe speakers (in afwachting luister ik al enkele weken naar de IMF's, wat zeker geen straf is), leek het me wel fun om dit eens rustig uit te proberen.
't feit dat er zo'n Bryston op de markt kwam hielp naturlijk mee, want het lijstje versterkers waarmee ik dit wil & kan proberen is redelijk kort (reden ; betaalbaarheid icm kwaliteit)

eerste indrukken zijn zeker al positief...maar nu eerst ff bijkomen van het tilen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Wat een enorme versterker, zeker met de Meridian ernaast is het een enorm bakbeest! Lijkt mij best een aardige combo, spierballen en verfijnd gecombineerd. 
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2


R


beunky

Mooi beest, maar zou een (1)4b sst(2) niet wat beter passen? Is wat verfijnder dan de St serie...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Dirk

Quote from: beunky on May 16, 2012, 23:33:48
Mooi beest, maar zou een (1)4b sst(2) niet wat beter passen? Is wat verfijnder dan de St serie...
misschien, maar je moet er eerst nog maar aan zien te komen op de tweedehandsmarkt tegen een normale prijs...en die prijs zat bij deze wel goed ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Marino on May 16, 2012, 21:06:51
Wat een enorme versterker, zeker met de Meridian ernaast is het een enorm bakbeest! Lijkt mij best een aardige combo, spierballen en verfijnd gecombineerd.
dat is het inderdaad, 'k merk wel bij mezelf op dat ik het volume steeds enkele klikjes harder zet -zeker bij wat minder rustige muziek- dan voorheen  :D   (en nee, ff los van de andere ingangsgevoeligheid vd amp ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Het transmissielaag van de IMF's is in elk geval goed onder controle met de Bryston en misschien dat het door de verfijning prettiger op hoger volume luisteren is? Wel cool die Engelse mix met American muscle!   
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Canadese muscle  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

sr7000

Mooi ding die Bryston  O0. Herkenbaar trouwens: elke keer dat ik stabielere versterking kreeg, had ik ook de neiging om het volume hoger te zetten. (sorry buren)

Dirk

voor de minder opmerkzamen, de Bryston staat inmiddels te koop op Audiomarkt.de

ik ga er geen verkoopstopic voor openen op dit forum, maar aktieve leden met >100 posts   krijgen 10% korting  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Waarom staat hij al terug te koop?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on May 25, 2012, 22:46:07
Waarom staat hij al terug te koop?
bij de speakers die ik gebruik (nu nog IMF, straks wat anders ;)) heb ik geen nood aan vermogenreserves van deze aard.
de sound bevalt me wel, maar is niet beter dan de Linn in mijn set/ervaring...en geloof me, ik heb behoorlijk wat liggen wisselen tussen beide amps.
daarom gaat hij er hier uit, zo kan iemand er van genieten die er echt wat aan heeft...op bvb lastige(r) speakers.

hij was ook echt met die bedoeling gekocht, om te kijken of hij een meerwaarde bood in mijn situatie, maar da's dus een voor mij uitgemaakte zaak...en ook dat zorgt voor weer wat meer rust tussen de oren  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

intussen zijn de IMF's de kamer uit, de Isobariks netjes ingeladen...en ik heb m'n eerste uurtje luisteren (van wslk nog vele die gaan volgen) erop zitten met een setje nieuwe beauties  :inlove:


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on June  2, 2012, 15:37:24
intussen zijn de IMF's de kamer uit, de Isobariks netjes ingeladen...en ik heb m'n eerste uurtje luisteren (van wslk nog vele die gaan volgen) erop zitten met een setje nieuwe beauties  :inlove:
Dacht dat de Isobariks reeds weg waren :)

Harbreth? Btw waar zijn de FOTO's  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on June  2, 2012, 15:42:35
Dacht dat de Isobariks reeds weg waren :)

Harbreth? Btw waar zijn de FOTO's  :P
ach...who needs pictures, ik zie toch iedereen steeds maar schrijven hoe lelijk ze zijn  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea