The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Ralph71 on March 18, 2012, 13:43:02
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/130295/Linn-Majik-Isobarik-fully-aktiv.html

Nieuw plannen Dirk? Zowel eindversterkers als speakers wijzigen? Ben benieuwd!
yep, en wil indirect ook wat geld vrijmaken voor andere zaken, dus als het straks verkocht is wordt het allemaal wat compacter/goedkoper ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Zonde man, nu heb je een superset...waarom de boel afbreken?

S@m

Quote from: Joris1971 on March 18, 2012, 14:28:35
Zonde man, nu heb je een superset...waarom de boel afbreken?

Niets menselijks is ook Dynky vreemd...

Dirk

Quote from: Joris1971 on March 18, 2012, 14:28:35
Zonde man, nu heb je een superset...waarom de boel afbreken?
kort samengevat ; heb ervan gedroomd, enaar gestreefd, het stap per stap (via vele omwegen) opgebouwd, ervan geproefd & ervan genoten, maar heb nu ff trek in wat anders ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Quote from: Dynky on March 18, 2012, 14:53:34
kort samengevat ; heb ervan gedroomd, enaar gestreefd, het stap per stap (via vele omwegen) opgebouwd, ervan geproefd & ervan genoten, maar heb nu ff trek in wat anders ;)

Ga je ook een racefiets kopen..?  ;D

Dirk

Quote from: S@m on March 18, 2012, 14:59:32
Ga je ook een racefiets kopen..?  ;D
naah ;D
voor 35€ per jaar ben ik hier al tevreden mee  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymen

Heeee dat is een bekende sokkel.

Allen toen had hij een ander doel. (r) ;)


Mooi zo geworden dynky

Je had hem ook centrisch kunnen schuren, krijg je ook zo'n soort look

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

R

Ha ha, inderdaad. Mooi een tweede leven gekregen ;)

Raymen

En een mooi leven it is
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Dirk

het heeft er alle schijn van dat dit weekend ook de KK verkocht wordt, dus misschien moet ik maar alvast die afspraak maken in Hilversum...om één en ander te gaan beluisteren  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on April  5, 2012, 21:54:48
het heeft er alle schijn van dat dit weekend ook de KK verkocht wordt, dus misschien moet ik maar alvast die afspraak maken in Hilversum...om één en ander te gaan beluisteren  ;)
dus er komt wel iets voor terug?  :clapping:

Dirk

Quote from: BuSpu on April  5, 2012, 22:17:37
dus er komt wel iets voor terug?  :clapping:
ik heb nooit wat anders gezegd  ;)

het wordt alleen aardig wat "eenvoudiger" en dus vooral goedkoper.
of het daardoor ook (verhoudingsgewijs) zoveel minder gaat klinken durf ik sterk te betwijfelen...maar dat ga ik dus de komende tijd allemaal ontdekken  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Wat ga je houden?
Hoe zit het nu eigenlijk met de testen die je gedaan hebt met streaming? Ik wacht nog steeds op verslag :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

euh...welke testen met streaming ?? (heb geen zin om terug te gaan lezen :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Dynky on April  5, 2012, 22:51:47
euh...welke testen met streaming ?? (heb geen zin om terug te gaan lezen :D)

ok, toch maar eens ff terug gelezen...sorry hé, soms ben ik wat lui  :D
de KDS is er dus als eerste uitgegaan, na wat testjes met de SBTouch + DAC (Linn Kivor Oktal), die verassend goed meevielen.
maar...

de UI van Linn is toch van een heel andere orde dan die van de SB, dus het wordt terug een DS, die straks ergens vanuit Oostenrijk wordt verzonden (soms moet je ff verder kijken voor een leuke deal)
de main bron staat maw al vast, maar de rest ga ik ff bekijken en vooral beluisteren bij BB&G  ;)   
op dit moment denk ik dat het vrijwel zeker een "budget" integrated (maar dat is alles in vergelijking tot wat ik nu heb staan) wordt + Harbeths
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Dus KDS weg en dan de Linn DAC houden en daarop ga je dan een andere Linn DS digitaal aansluiten?

Gaat wel afkicken worden lijkt mij :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April  6, 2012, 08:33:08
Dus KDS weg en dan de Linn DAC houden en daarop ga je dan een andere Linn DS digitaal aansluiten?

Gaat wel afkicken worden lijkt mij :)
de KDS (is al) weg idd, maar die DAC was even het experimentje waar ik mee bezig was/ben (en wat dus verrassend goed beviel).
maar die DAC gaat wslk niet in de set blijven, ik heb geen zin in nog een kastje meer als het niet echt hoeft.
bron wordt een Sneaky, waarvan ik niet verwacht dat de Kivor Oktal hem "beter" zal doen klinken (al ga ik dat wel ff beluisteren alvorens de Kivor eventueel te verkopen).
Dus wslk wordt de Sneaky straks "direct" (analoog) aangesloten op de nog aan te schaffen versterking, and that's it ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Als ik mij niet vergis heeft de sneaky toch een DSI, dus nog minder kastjes of heb je geen hoge verwachtingen van de ingebouwde versterker?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Sneaky DS is alleen een streamer, net als de Linn DS. De DSi is met ingebouwde versterker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on April  6, 2012, 10:16:38
Sneaky DS is alleen een streamer, net als de Linn DS. De DSi is met ingebouwde versterker.
de Linn DS als model bestaat eigenlijk niet.
de DS is een aanduiding van Linn voor al hun streaming devices, zoals de CD dat is voor alle CD-spelers bij andere merken  ;)
de Sneaky DS heeft wel degelijk een ingebouwde versterker aan boord (20W meen ik), maar ik denk niet dat ik daar tevreden mee ga worden op de Harbeths, vandaar dat ik idd voor afzonderlijke versterking kies.
komt daarbij ook dat de Sneaky geen aansluiting toelaat van andere bronnen (zoals de Sekrit DS dat bvb wel doet), dus ik heb aan de Sneaky toch niet genoeg, ook al was de amp voldoende krachtig.
en ik hou wel van dat beetje flexibiliteit vwb m'n keuze van versterking  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Sorry Bas voor de verwarring, maar voor zover ik weet is er enkel de sneaky DSI vandaar mijn vraag :)
Kan mij er wel iets bij voorstellen heb ooit een sessie gedaan met de unitiQute van Naim toen ik mijn Naim xs nog had en de ingebouwde amp kon mijn bij Naim toen ook niet bekoren.

Je kan natuurlijk voor zolang je geen versterker hebt gebruik maken van I functie van de sneaky, maar ga je kunnen wennen aan Sneaky analoog tov de KDS?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on April  6, 2012, 10:47:14
Je kan natuurlijk voor zolang je geen versterker hebt gebruik maken van I functie van de sneaky, maar ga je kunnen wennen aan Sneaky analoog tov de KDS?
dat "wennen" is relatief.
de Sneaky komt hier normaal gesproken idlv volgende week al aan, maar als alles goed gaat is tegen eind volgende week de Kontrol ook verkocht, maw een echte vergelijking kan ik al helemaal niet meer maken met de situatie van voorheen...en dat wil ik ook niet als dusdanig.
feit is natuurlijk dat wat er straks komt nooit hetzelfde gaat klinken aan wat er stond (en nu nog een stukje staat), maar dat was ook niet het eerst doel hé...ik wou vooral wat centjes recupereren en aan het eind van de rit toch nog een leuke (100% "nieuwe") set hebben staan waar ik 100% achter sta en bijgevolg echt van kan genieten.
btw ; ik ga straks al ff kijken voor een leuke vintage amp (zit een dagje thuis, heb vrijaf), dus wie weet rest me dan alleen nog de speakers te gaan kiezen bij BB&G  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Gaat wel snel, straks is je set al vervangen :)

Btw ik heb nog ML's staan, dus je set kan snel compleet zijn  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Peerless Monster

Quote from: Dynky on April  6, 2012, 10:58:36
dat "wennen" is relatief.
de Sneaky komt hier normaal gesproken idlv volgende week al aan, maar als alles goed gaat is tegen eind volgende week de Kontrol ook verkocht, maw een echte vergelijking kan ik al helemaal niet meer maken met de situatie van voorheen...en dat wil ik ook niet als dusdanig.
feit is natuurlijk dat wat er straks komt nooit hetzelfde gaat klinken aan wat er stond (en nu nog een stukje staat), maar dat was ook niet het eerst doel hé...ik wou vooral wat centjes recupereren en aan het eind van de rit toch nog een leuke (100% "nieuwe") set hebben staan waar ik 100% achter sta en bijgevolg echt van kan genieten.
btw ; ik ga straks al ff kijken voor een leuke vintage amp (zit een dagje thuis, heb vrijaf), dus wie weet rest me dan alleen nog de speakers te gaan kiezen bij BB&G  ;)

En je moet ermee bezig blijven... ;D dat is ook gewoon te leuk
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

Klok horen luiden...  :nowink: :blush: :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten