The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: AbZ on February 10, 2012, 14:37:06
Schuim in QRD vorm?  't Ziet er mooi uit  8)

:lookaround:  maar is dit een zinnige combi van materiaal & vorm?
dat zal de toekomst uitwijzen...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Peerless Monster on February 10, 2012, 14:49:23
Waarom Auralex en geen systeemplafond? Je bent dan net wat meer kwijt, maar naar mijn idee bereik je daar veel meer mee, dan die kleine metro plaatjes... Ook ik heb voor 1000 euro aan Auralex hangen (in mijn bios), maar dat kan lang niet tippen aan een systeem plafond, zoals ik dat al een paar keer heb mogen ervaren...
Grote voordeel met zo'n plafond: je ziet er amper iets van...
waarom geen systeemplafond : hogere kost (tov wat ik nu ga doen) en dan zit ik nog steeds met dezelfde lege & harde muren, waar wslk toch ook nog wat aan zal moeten gebeuren.
waarom deze 2 types panels (ene is diffuser, de ander eerder absorber) : ik kan hiermee naar hartelust experimenteren (de montagemethode van Hipster heb ik idd in gedachten ;)) en tegelijk plafond + muren aanpakken, voor een behoorlijk lage(re) kostprijs.

fyi ; alles samen is er zo'n 15m² aan materiaal onderweg, dus ik ben behoorlijk flexibel qua mogelijkheden.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

...een systeemplafond in een woonkamer vind ik echt niet kunnen... >:D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Peerless Monster

Quote from: eddy135 on February 10, 2012, 19:35:18
...een systeemplafond in een woonkamer vind ik echt niet kunnen... >:D

Ik kan je mijn zolder laten zien met Auralex ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eddy135

Quote from: Peerless Monster on February 10, 2012, 19:41:44
Ik kan je mijn zolder laten zien met Auralex ;)

Kom maar op met die foto's dan. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Peerless Monster

Quote from: eddy135 on February 10, 2012, 20:15:20
Kom maar op met die foto's dan. :)

Ga ik morgen maken bij daglicht. :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on February 10, 2012, 20:32:45
Ga ik morgen maken bij daglicht. :)
ik ben benieuwd, al was het maar om wat meer irl auralex projectjes te zien  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on February 10, 2012, 20:46:14
ik ben benieuwd, al was het maar om wat meer irl auralex projectjes te zien  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.new#new

Het is natuurlijk een bioscoop, dus in het donker zie je er gelukkig niks van ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on February 11, 2012, 14:11:02
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.new#new

Het is natuurlijk een bioscoop, dus in het donker zie je er gelukkig niks van ;).
in een bioscoop staat idd het uiterlijk niet op de eerste plaats, hier in de woonkamer ligt dat net ff anders ;)
klinkt het nou ook echt beter met deze traps en panels ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on February 11, 2012, 14:20:19
in een bioscoop staat idd het uiterlijk niet op de eerste plaats, hier in de woonkamer ligt dat net ff anders ;)
klinkt het nou ook echt beter met deze traps en panels ?

Ja, maar je moet ze echt op de goeie plekken plaatsen. Dat helpt het meeste.
Maar als ik in de woonkamer iets zou doen, zou ik niet met Auralex aan de slag gaan.
Ziet er veel te rommelig uit vind ik.

Ik vind dit wel iets:
http://www.vicoustic.com/VN/Homecinema/produtoscat.asp?cmd=reset&Id=22

Maar mijn ruimte is erg klein, dus je probeert over het complete frequentie spectrum te reduceren dmv absorptie.
Het gevaar ligt er dan in dat je teveel gaat reduceren bij bepaalde frequenties.
Op jouw niveau spelen, zou ik dit door een prof laten uitvoeren zoals Toine Dingemans.
Ik ben ooit bij hem geweest om te luisteren... Op de oude zolder situatie nog.
Zo'n luisterervaring ben ik nooit meer tegengekomen. Breedte, hoogte, diepte overal geluid.
Een ware achtbaan. Wat een sensatie met "gewone" standaard verkrijgbare apparatuur, maar immense aanpassingen in de akoestiek op professionele manier.
Je wordt dan gewoon meegezogen...

Mijn zolder is op budget basis gemaakt en dus bij elkaar geraapt "zooitje", maar wel op een manier neergezet dat ik het prettig vind klinken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on February 11, 2012, 14:47:01
Ja, maar je moet ze echt op de goeie plekken plaatsen. Dat helpt het meeste.
Maar als ik in de woonkamer iets zou doen, zou ik niet met Auralex aan de slag gaan.
Ziet er veel te rommelig uit vind ik.

Ik vind dit wel iets:
http://www.vicoustic.com/VN/Homecinema/produtoscat.asp?cmd=reset&Id=22

daarom ga ik er bij mij ook rustig de tijd voor nemen en vrijuit experimenteren met de plaatsing, alvorens ze definitief te monteren.

ik heb ook de Vicoustic range grondig bekeken, maar als je de wat mooiere panels neemt (de Wavewood bvb) kosten ze ook het drievoudige van een vergelijkbare (qua effect) Auralex, dat zijn ze me toch niet waard.
Het wordt trouwens nog leuk om die panels mooi te integreren in de woonkamer, maar dat vind ik nu net een deel vd uitdaging ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on February 11, 2012, 14:56:49
daarom ga ik er bij mij ook rustig de tijd voor nemen en vrijuit experimenteren met de plaatsing, alvorens ze definitief te monteren.

ik heb ook de Vicoustic range grondig bekeken, maar als je de wat mooiere panels neemt (de Wavewood bvb) kosten ze ook het drievoudige van een vergelijkbare (qua effect) Auralex, dat zijn ze me toch niet waard.
Het wordt trouwens nog leuk om die panels mooi te integreren in de woonkamer, maar dat vind ik nu net een deel vd uitdaging ;)

Ha precies!
Ik hou je op hoogte wat ik vind ;).
Blijven zoeken...
En wellicht zelf bouwen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eddy135

Quote from: Peerless Monster on February 11, 2012, 14:11:02
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.new#new

Het is natuurlijk een bioscoop, dus in het donker zie je er gelukkig niks van ;).
Geen huiskamer oplossing idd. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AbZ

#338
En hoe is het hier met deze geweldige, met-preamp-nu-nog-mooiere set?
Ben je aan het puzzelen met Auralex?

Die maffe pootjes zijn weer weg zag ik.   :thumbs-up:  ('t Was wel weer een mooi stukje design hoor, zoals eigenlijk altijd bij jouw spullen, maar de combi vond ik visueel teveel.  Dan was die zwarte sokkel gematched met je speakers toch meer discreet in stijl.)  Al een idee van het nieuwe meubel?

Dirk

Quote from: AbZ on February 17, 2012, 23:15:47
En hoe is het hier met deze geweldige, met-preamp-nu-nog-mooiere set?
elke dag van aan het genieten, dus  :thumbs-up:
de preamp is echt wel een duidelijke meerwaarde gebleken.
'k heb hem intussen nog in alle rust eens een weekendje vergeleken met de Kikkin (die toch nog niet verkocht is) en dan werd toch wel duidelijk dat ik bij de Kontrol niet enkel voor het naamplaatje en/of het mooie kastje heb betaald. :devil: :D

Quote
Ben je aan het puzzelen met Auralex?
nog niet, alles moet eerst nog landen vanuit de US (6 à 8 weken wordt vooropgesteld door de leverancier)
maar ik gebruik die weken vooraf om rustig de woonkamer van (oa) een vers kleurtje te voorzien, terwijl ik inmiddels ook al wat kan brainstormen over hoe ik de panels uiteindelijk ga ophangen, want ik wil eigenlijk ten alle tijde flexibel blijven met de setup van die panels...ttz ik wil geen "vaste" plek voor elke panel bepalen waar ik later aan vastzit omdat m'n muur een gaatjeskaas met haakjes is.
maar dat komt in de komende weken helemaal goed ;)

Quote
Die maffe pootjes zijn weer weg zag ik.   :thumbs-up:  ('t Was wel weer een mooi stukje design hoor, zoals eigenlijk altijd bij jouw spullen, maar de combi vond ik visueel teveel.  Dan was die zwarte sokkel gematched met je speakers toch meer discreet in stijl.)  Al een idee van het nieuwe meubel?
ze staan nu weer op de zwarte sokkel, want ook de multiplex base(s) vond ik idd niet helemaal passen in het geheel.
wat het hierna gaat worden is meer dan wslk iets uit massief hout, al weet ik nog niet 100% in welke "vorm"...ofwel een erg forse "plank" van zo'n 15cm dik, ofwel iets van een 2 massieve blokken (één onder elk toestel), dat moet nog blijken.

nu is dit het resultaat vanaf m'n luie luisterplek (sorry voor de povere kwaliteit van de foto)



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Zou je de auralex panelen niet met velcro kunnen ophangen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on February 18, 2012, 08:25:04
Zou je de auralex panelen niet met velcro kunnen ophangen?
in theorie kan dat idd, ze zijn vrij licht qua eigen gewicht.

maar ik wil het straks wel afgewerkt hebben, wat maakt dat de panels meer dan waarschijnlijk niet "naakt" (= zoals ze worden geleverd) tegen de muur gaan.
en om dan zoals aangegeven 100% "flexibel" te blijven qua plaatsing zie ik het ook niet echt gebeuren dat ik m'n hele muur vol met velcro strips ga hangen, of had je iets anders/specifieks in gedachten ? ;)

een velcro bevestiging bestaat zover ik weet altijd uit een male (hook) en female (loop) zijde, dus ook op de muur zal dan toch wat moeten komen...en da's nou net wat ik niet wil, zeker niet in een vrij minimalistisch interieur als het mijne.

het wordt hoogstwaarschijnlijk een (draad/kabel)ophangsysteem voor schilderijen, daar is vrij veel (en mooi) aanbod van op de markt, wat maakt dat ook de prijzen nog erg mee blijken te vallen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

#342
Hoi Dynky,

Waarom plaats je niet je Linn componennten in het midden voor de tv? Zo hoog zijn de 2 componenten niet.
Lijkt mj een stuk mooier staan dan aan de linkerkant van het meubel...

Groet Joris

P.s. Hebben die Linn luidsprekers geen toe-in nodig?

Dirk

Quote from: Joris1971 on February 18, 2012, 09:31:06
Hoi Dynky,

Waarom plaats je niet je Linn componennten in het midden voor de tv? Zo hoog zijn de 2 componenten niet.
Lijkt mj een stuk mooier staan dan aan de linkerkant van het meubel...

Groet Joris
daar komen ze straks ook, als de nieuwe "basis" eenmaal beslist/klaar is.
dat zal er wslk idd iets beter uit gaan zien als ze in het midden staan, al leidt deze linkse plaatsing natuurlijk wel netjes de aandacht af van de lage verwarming die je rechts voelt/ziet staan...waardoor het plaatje nu toch ook in een zekere zin in balans is  ;)

maar omdat er vanuit het midden weer een weg moet verzonnen worden door of onder het tv-meubel voor de kabels (ik wil ze er niet omheen en dus zichtbaar hebben liggen), wacht ik daar liever nog wat mee...dan moet ik straks maar één keer alles verplaatsen :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Quote from: Dynky on February 18, 2012, 09:41:32
daar komen ze straks ook, als de nieuwe "basis" eenmaal beslist/klaar is.
dat zal er wslk idd iets beter uit gaan zien als ze in het midden staan, al leidt deze linkse plaatsing natuurlijk wel netjes de aandacht af van de lage verwarming die je rechts voelt/ziet staan...waardoor het plaatje nu toch ook in een zekere zin in balans is  ;)

maar omdat er vanuit het midden weer een weg moet verzonnen worden door of onder het tv-meubel voor de kabels (ik wil ze er niet omheen en dus zichtbaar hebben liggen), wacht ik daar liever nog wat mee...dan moet ik straks maar één keer alles verplaatsen :D

Gewoon een gat boren in dat tv meubel  :P, dan kunnen mooi die kabels daar doorheen.

denoontje

meubel op wat kleine blokjes/latjes zetten en kabels eronder door: door het kleed zie je de open plint dan niet lijkt me
Mooie set hoor

Deleted member

Zeer mooie en idd. minimalistische en daarmee heerlijk rustige setup!!  :) Ik ga je ontwikkelingen aangaande 't nieuwe meubel/base volgen.

Dirk

Quote from: Joris1971 on February 18, 2012, 09:31:06
P.s. Hebben die Linn luidsprekers geen toe-in nodig?
had je tweede stukje gemist, sorry.
de speakers staan nog voor 95% zoals Garmt ze heeft geplaatst (was ook zonder toe-in), na veel proberen en shuiven...dus ik laat ze (voorlopig) zeker zo staan.
mogelijk ga ik na het aanbrengen van de Auralex diffs & absorbers wel even wat schuiven om te horen of het wat bijdraagt, maar ik vind het nu wel overtuigend klinken  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Quote from: Dynky on February 18, 2012, 14:25:00
had je tweede stukje gemist, sorry.
de speakers staan nog voor 95% zoals Garmt ze heeft geplaatst (was ook zonder toe-in), na veel proberen en shuiven...dus ik laat ze (voorlopig) zeker zo staan.
mogelijk ga ik na het aanbrengen van de Auralex diffs & absorbers wel even wat schuiven om te horen of het wat bijdraagt, maar ik vind het nu wel overtuigend klinken  ;)

Duidelijk, en als Garmt ze zo heeft weggezet, lekker laten staan dan.  ;)

eddy135

Quote from: Jumping Jack on February 18, 2012, 08:25:04
Zou je de auralex panelen niet met velcro kunnen ophangen?

Zo'n rails om schilderijenop te hangen is misschien nog wel flexibeler; kan ook een behoorlijk gewicht aan, dacht tot 7,5 kg per haak!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN