The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

S@m

Ziet er prachtig uit!

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R


Dirk

bedankt voor de leuke reacties  ;D

intussen zit ik er toch weer over te denken om een (minimalistische) pre aan te schaffen, maar ik heb eigenlijk erg weinig nodig...wat functionaliteit betreft.
hij moet ;
kunnen switchen tussen 2 bronnen.
beschikken over een goede volumregeling
deze 2 functies moeten te bedienen zijn met een (IR) AB.
bij voorkeur niet over teveel foefjes of extra's beschikken, want die heb ik eigenlijk nergens voor nodig.
het zou leuk zijn als ie ook nog prettig oogt, zodat hij enigszins past bij de KDS, al is dat niet evident...gezien de erg uitgesproken lijn van deze Linn.

ik heb nog steeds een zwak voor Lyngdorf, vooral de look & feel van hun units...en ik hou wel van de transparantie & neutraliteit, maar dan kom ik al snel uit bij een DPA, die eigenlijk veel (te veel ?) mogelijkheden biedt tov wat ik nodig heb

als iemand nog andere leuke suggesties heeft, laat maar horen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

#254
Quote from: Dynky on September  4, 2011, 11:14:23
bedankt voor de leuke reacties  ;D

intussen zit ik er toch weer over te denken om een (minimalistische) pre aan te schaffen, maar ik heb eigenlijk erg weinig nodig...wat functionaliteit betreft.
hij moet ;
kunnen switchen tussen 2 bronnen.
beschikken over een goede volumregeling
deze 2 functies moeten te bedienen zijn met een (IR) AB.
bij voorkeur niet over teveel foefjes of extra's beschikken, want die heb ik eigenlijk nergens voor nodig.
het zou leuk zijn als ie ook nog prettig oogt, zodat hij enigszins past bij de KDS, al is dat niet evident...gezien de erg uitgesproken lijn van deze Linn.

als iemand nog andere leuke suggesties heeft, laat maar horen  ;)

Linn KK?  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on September  4, 2011, 11:32:51
Linn KK?  ;)
da's absoluut een erg mooie naast de KDS (ook vwb prestatie, zelf mogen ervaren), maar ik vind het een beetje overkill voor wat ik er "slechts" mee doe (en z'n aardige prijs helpt niet echt :D)
de kans dat ik hem ooit nog eens aanschaf is niet onbestaande, maar ik mis nu toch wel het gemak van een remote voor de beide zaken die ik opsomde...en daarvoor wil ik (nog) geen KK-money uitgeven ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Begrijpelijk. ;)

prijs stond niet op het wenslijstje, vandaar... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on September  4, 2011, 12:20:00
Begrijpelijk. ;)

prijs stond niet op het wenslijstje, vandaar... ;D
dat had ik een beetje bewust gedaan, maar laat ik zeggen dat ik voor deze minimale functionaliteit maximaal 3000€ wil uitgeven maar eigenlijk liever minder
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mtissink

#258
Er staat nog een leuke Tact voorversterker (2 druppels water Lyngdorf) in de aanbieding hier op het forum; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115320.0
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Dirk

Quote from: mtissink on September  5, 2011, 09:59:50
Er staat nog een leuke Tact voorversterker (2 druppels water Lyngdorf) in de aanbieding hier op het forum
idd, zoals Jupiler en Heineken ook als 2 druppels water (no pun intended :D) op elkaar lijken, maar er toch een behoorlijk verschil is als je echt gaat proeven ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on September  6, 2011, 16:50:01
Is Placette misschien een optie?

http://www.placetteaudio.com/passive_line.htm
het merk deed een belletje bij me rinkelen...en idd, ik was het al eens tegen gekomen op de site van Toine.
ik vind verder niet gek veel over hun producten op het www, maar wat ik vind lijkt veelbelovend.
enige wat een beetje jammer is, is dat ie zo lelijk eenvoudig oogt, dat ik hem wslk uit het zicht ga leggen...al heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen vwb de minimalistische uitstraling van m'n set  ;D

'k heb ze daar in de VS dus maar ff een mailtje gestuurd met enkele praktische vragen

thx voor de tip  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Graag gedaan. :)

Was 'm oa. ook bij Toine tegengekomen, maar elders ook positieve geluiden over gehoord.
Ben benieuwd.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

kwam net ook nog (dankzij z'n bump ;)) de Benchmark HDR van Raphie tegen, die al een tijdje in de markt staat.
nooit eerder zo bij stil gestaan, maar die DAC blijkt ook één gewone analoge ingang te hebben...welke ik dus voor de KDS zou kunnen gebruiken, terwijl de kabeldecoder aan een digitale ingang kan.
het ding heeft ook nog een goed doordachte mutefunctie, dus ook dat is een leuk pluspunt bij het tv-kijken
hmm...misschien daar toch ook maar eens ff over nadenken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Ben je niet bang dat je iets koopt dat niet meekomt met de kwaliteit die je nu hebt staan?

Ik zou zeggen een Linn pre, misschien niet de mooiste/duurste maar dat kan altijd nog. Aan de andere kant nu even een flinke jongen zijn ( ;) ) en een Linn KK kopen. Volgens mijn ervaring geeft een echt goede pre namelijk veel extra kwaliteit in klank. Dan heb je wel een set die helemaal af is.  :pompom:

Dirk

Quote from: BuSpu on September  6, 2011, 21:23:08
Ben je niet bang dat je iets koopt dat niet meekomt met de kwaliteit die je nu hebt staan?

Ik zou zeggen een Linn pre, misschien niet de mooiste/duurste maar dat kan altijd nog. Aan de andere kant nu even een flinke jongen zijn ( ;) ) en een Linn KK kopen. Volgens mijn ervaring geeft een echt goede pre namelijk veel extra kwaliteit in klank. Dan heb je wel een set die helemaal af is.  :pompom:
ik denk dat de Kikkin die ik nu gebruik vrijwel gelijk(w)aardig is aan een Linn AK, maar dan voor single source gebruik.
het is dus een afweging die ik moet maken tussen het belang van dat extra gemak wat ik zoek (= de 2e bron via de set) tov de kost-/meerprijs die me dit alles gaat kosten.

zoals ik al zei ben ik me er bewust van dat de KK de meest logische en mogelijk ook beste match is, maar op dit moment is ie me z'n hoge prijs niet waard, of beter gezegd...ik kan/wil nu geen dergelijk bedrag aan een pre spenderen ;)
daarbij is er best nog wel meer moois op de markt, voor soms erg redelijke bedragen.
het voordeel van bvb een Benchmark HDR, is dat ie relatief makkelijk weer te verkopen is met weinig of geen verlies...als ie me toch niet 100% bevalt, of mocht ik later alsnog tegen een leuk geprijsde KK aanlopen :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Die Benchmark is kwalitatief ook een goed ding, heb ik begrepen.
Veelzijdig is ie in ieder geval... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz

Je gaat de Linn synergie denk ik aantasten met iets dat niet van Linn is... :-\  Het is niet voor niets dat de ontwikkelaar van de Kikkin er zo lang over gedaan heeft om de Linn aspecten niet aan te tasten. En de Kikkin klinkt dan vind ik nog steeds niet als een Linn VV.

Dirk

Quote from: garmtz on September  6, 2011, 22:29:10
Je gaat de Linn synergie denk ik aantasten met iets dat niet van Linn is... :-\  Het is niet voor niets dat de ontwikkelaar van de Kikkin er zo lang over gedaan heeft om de Linn aspecten niet aan te tasten. En de Kikkin klinkt dan vind ik nog steeds niet als een Linn VV.
die synergie is idd zowat de voornaamste reden waarom ik tot op heden nog niets anders heb aangeschaft...en ook omdat Fredrik (Lejonklou) bezig is met een multi-source pre, voortbouwend op z'n ervaringen met de Kikkin, maar jammer genoeg heeft ie er nog geen idee van wanneer die productieklaar zal zijn (eerst wil ie z'n amp afwerken en in de markt zetten)

anderzijds kan ik met bvb placette audio wel een betaalbaar zijstapje wagen en bekijken of het me bevalt.  ;)
met de geclaimde transparantie lijkt hun passieve pre me in ieder geval een interessant kandidaat, zeker voor de op het eerste gezicht relatief lage prijs.
...en intussen wil ik ook nog steeds enkele akoestische aanpassingen uitvoeren, idealiter begin volgend jaar 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Er staat ook een passieve pre met ab van StereoKnight op mp bij Sense of zo.
Visueel niet jouw ding gok ik maar als hij uit het zicht kan...

garmtz

Ben absoluut geen fan van passieve pres, zeker niet vanwege de relatief lage ingangsimpedantie van de Linn eindversterkers.

AbZ

Quote from: garmtz on September  8, 2011, 13:19:33
Ben absoluut geen fan van passieve pres, zeker niet vanwege de relatief lage ingangsimpedantie van de Linn eindversterkers.
Dynky heeft nog wel een mooie transparante Burson buffer die dat op kan lossen geloof ik.  Hij begon zelf over passieve vvs,  ivm het praktische probleem van switchen naar tv.  Ik vind dat wel begrijpelijk omdat ik verder absoluut niet de indruk heb dat er 'iets mist' in zijn set.

Quote from: Dynky on September  6, 2011, 23:08:03
anderzijds kan ik met bvb placette audio wel een betaalbaar zijstapje wagen en bekijken of het me bevalt.  ;)  met de geclaimde transparantie lijkt hun passieve pre me in ieder geval een interessant kandidaat, zeker voor de op het eerste gezicht relatief lage prijs.

Dirk

Quote from: AbZ on September  8, 2011, 13:27:20
Dynky heeft nog wel een mooie transparante Burson buffer die dat op kan lossen geloof ik.  Hij begon zelf over passieve vvs,  ivm het praktische probleem van switchen naar tv.  Ik vind dat wel begrijpelijk omdat ik verder absoluut niet de indruk heb dat er 'iets mist' in zijn set.

ik heb idd die Burson buffer nog staan, maar die staat te koop ;D
daarenboven wil ik er ook geen complexer geheel van maken dan strikt nodig is, dus de Burson inzetten om weer "recht te trekken" wat krom wordt door datgene wat ik ga toevoegen vind ik geen strak plan ;)

btw; wat die passieve vv betreft, daar begon ik niet als dusdanig over, maar eddy135 stelde de Placette als mogelijke kandidaat voor...en ik spreek niet zo gauw iemand tegen, tenzij het me natuurlijk echt niet aanstaat.
het hoeft voor mij echt niet passief te zijn, evenmin dan het niet passief mag zijn, if u know what I mean 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

TheSpeedSkater

Net je topic even doorgelezen, leuke ontwikkelingen in een vrij korte tijd!

Mooie set heb je nu staan, blijf het volgen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

AbZ

#274
Streamer en tv hebben toch allebei een eigen volumeregeling?  Dan zou je nog kunnen denken aan zoiets als die passieve pre met ab van Dodocus.  Die kan je ook puur als switch gebruiken (lijn uitgang) zodat je geen issues met impedantie hebt.  Zonder ab zou het eenvoudiger zijn... 

Een actieve pre lijkt me ook niet per se beter dan een passieve pre met nette buffer, tenzij je meteen voor zoiets moois als een KK gaat, die je met één bron (nou ja, anderhalve) eigenlijk niet zo hard nodig hebt?