The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: bmateijsen on July 25, 2011, 17:28:45
Het moet toch echt op alle fronten een 'upgrade' zijn en dan zou je denk ik amper a/b hoeven te switchen ;)
dat is waar, maar om de factor "verschil willen horen" enigszins uit te sluiten vind ik het a/b kunnen switchen wel fijner...maar in dit geval zal ik dus 100% op m'n -ahum- onbevooroordeeld auditief geheugen moeten rekenen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

ok, de nieuwe base voor de KDS is af  :D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Plaatst de dingen ook even in perspectief, wat een beest  :omg:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Quote from: Dynky on July 25, 2011, 19:58:25
ok, de nieuwe base voor de KDS is af  :D



Lijkt mij een grote no-no..... (enorme voeding namelijk in die powerconditioner... ::))

Dirk

#204
Quote from: bmateijsen on July 25, 2011, 20:07:33
Lijkt mij een grote no-no..... (enorme voeding namelijk in die powerconditioner... ::))
dat denk je omwille van de mogelijke warmteontwikkeling of (af)straling van het één of ander ?

ik heb (tegen m'n natuur in :D) de hele manual even grondig doorgelezen en die stelt toch duidelijk dat er gewoon andere toestellen op mogen worden geplaatst, hij is tenslotte eigenlijk ontworpen voor installatie in een rack ;)

[EDIT]
kort citaat uit de manual :
Because of the IT-reference 16Ei's internal shielding, placement or proximity to other components is not critical, and the IT-Tererence 16Ei does not produce any appreciable heat under standard use.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

S@m

Quote from: Dynky on July 25, 2011, 20:11:51
hij is tenslotte eigenlijk ontworpen voor installatie in een rack ;)

In een rack op verschillende plateaus -die ook vaak van elkaar ontkoppelt zijn- is wel iets anders dan óp elkaar...

Dirk

Quote from: S@m on July 25, 2011, 20:13:52
In een rack op verschillende plateaus -die ook vaak van elkaar ontkoppelt zijn- is wel iets anders dan óp elkaar...
als ik het heb over een rack, dan praat ik over een "professioneel" of zogenaamd 19" rack, dwz met rackprofielen voor- en eventueel achteraan.
op die rackprofielen worden alle toestellen dan bevestigd, dmv (in het geval van deze Furman los te monteren) de rackbeugels die vooraan elk toestel zitten (en soms ook achteraan in het geval van extra zware units).
je kan eventueel nog tussen de voor en achterrails steunprofielen aanbrengen, maar "plateaus" (al dan niet ontkoppeld) zal je in dergelijke racks normaal nooit zien, tenzij wslk als custom fabrikaat.

maw, ik denk dat als Furman in de manual schrijft dat je ze kan inbouwen in een 19" rack (zonder hieromtrent verdere aandachtspunten te vermelden) of er andere toestellen op mag zetten, je dat ook letterlijk mag nemen...vooral rekening houdend met het feit dat dit toestel niet in de eerste plaats werd bedacht voor gebruik in een doordeweekse woonkamer met een klassiek hifi-rack (niet van het type 19") zoals we dat bij de meeste van ons hebben staan ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Ik zou eens serieus gaan luisteren of je de Furman echt niet hoort in je geluid... De kast van de Klimax is dan wel vrij dicht tegen RF, tegen magnetische instraling is echt niet opgewassen (tenzij je dikke plakken lood gebruikt).

Als ik bij NAIM een HiCap op een versterker zet en hem er dan vanaf til, hoor je letterlijk het geluid verbeteren terwijl je de voeding optilt... Puur ter illustratie, hier is het misschien anders, maar ik betwijfel het...

S@m

Quote from: Dynky on July 25, 2011, 20:35:39
...vooral rekening houdend met het feit dat dit toestel niet in de eerste plaats werd bedacht voor gebruik in een doordeweekse woonkamer met een klassiek hifi-rack (niet van het type 19") zoals we dat bij de meeste van ons hebben staan ;)

Zal die wel bedacht zijn om er een Linn op te zetten dan...?

Dirk

Quote from: garmtz on July 25, 2011, 20:45:55
Ik zou eens serieus gaan luisteren of je de Furman echt niet hoort in je geluid... De kast van de Klimax is dan wel vrij dicht tegen RF, tegen magnetische instraling is echt niet opgewassen (tenzij je dikke plakken lood gebruikt).

Als ik bij NAIM een HiCap op een versterker zet en hem er dan vanaf til, hoor je letterlijk het geluid verbeteren terwijl je de voeding optilt... Puur ter illustratie, hier is het misschien anders, maar ik betwijfel het...
allereerst : dit is een tijdelijke testopstelling, dus als ie blijft gaat hij echt niet zo'n prominent/zichtbare plaats krijgen, zo mooi is hij nu ook weer niet  ;D

verder heb ik (al voor jullie goedbedoelde adviezen ;)) de KDS er op en er af gehad (stond toen ongeveer een meter verder, dus geen sprake van invloed van eventuele straling), maar ik hoorde geen verschil tussen de beide situaties, met de beste wil van de wereld...echt niet.

het is omdat ie zo verschrikkelijk zwaar is en nergens enige houvast biedt, dat ik hem tijdelijk maar op die plek heb neergezet, maar ik denk dat ik morgen even de tijd ga nemen om hem toch achter de tv te verbergen, bij de rest van de apparatuur...al zal dit monster wel min of meer op de grond blijven staan en niet mee op de shelf die daarchter zit :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

O.k. :)   Ik ben gerust... :)

Marino

Wat een mooie set en met de klank zit het ook goed zo te lezen!   
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

BuSpu

Quote from: Dynky on July 25, 2011, 21:03:45
dus als ie blijft gaat hij echt niet zo'n prominent/zichtbare plaats krijgen
ben je bovendien meteen van ons (goed bedoelde natuurlijk) gezeur af en dat is ook wat waard  ;D

Dirk

Quote from: BuSpu on July 25, 2011, 22:00:45
ben je bovendien meteen van ons (goed bedoelde natuurlijk) gezeur af en dat is ook wat waard  ;D
dat goedbedoelde gezeur/advies van jullie is me op zich meer waard dan er straks mogelijk van af te zijn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Dirk

Quote from: S@m on July 25, 2011, 20:46:59
Zal die wel bedacht zijn om er een Linn op te zetten dan...?
ze schrijven ook dat de ondergrond stabiel genoeg moet zijn om het gewicht van de Furman (40kg) te kunnen dragen
't is dat ik er niet zeker van was, maar makkelijker was misschien om de Linn gewoon onderaan te laten staan ? >:D 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

hmm...vandaag een potentieel probleempje ontdekt.

toen ik vanochtend de set wilde aanzetten, merkte ik dat van de kring waarop de Furman zit, de 16A zekering in de stoppenkast eruit was geknald.
op zich wel even een bang momentje, want dit had als gevolg dat ook mijn NAS eruit lag (die zit wel op een dedicated UPS, maar die had ik vannacht dus niet horen piepen :D)...maar al bij al startte die weer netjes op, dus geen probleem op dat vlak.
iets doormeten had naar mijn gevoel weinig zin, want het was niet de diff die weg was, maw leek het louter om een teveel aan vermogen te gaan (misschien zijn er nog wel andere redenen waarom een zekering eruit kan gaan, maar tijdens die les heb ik op school niet zo goed opgelet :blush:)

alles maar rustig terug aangezet, zonder appartuur ergens anders te steken...en alles draaide, tot na zo'n 30 minuten, want dan sprong de zekering er weer uit, dus toch maar even gaan voelen en hij stond ook idd voelbaar warm :confused:
dan toch maar even alles van de Furman afgehaald en rechtstreeks op de oude voorzieningen ingeprikt, waarbij ik de Furman wel weer "leeg" onder spanning heb gezet, om min of meer uit te sluiten dat het probleem niet in de Furman an sich zit.
dat draaide zonder probleem meer dan een uur, dus nu heb ik weer alles teruggestoken op de Furman, maar de Furman zelf heb ik nu wel op dezelfde kring geprikt waar anders de set ook vanaf gevoed wordt (in eerste instantie stak ik gisteren de Furman op een 2e kring in de woonkamer, waarop ik oa nog die UPS van de NAS heb zitten, misschien was dat de oorzaak ?)

waarom weet ik niet precies, maar nu draait alles dus weer al meer dan 3 uur probleemloos, er worden geen zekeringen warm...dus hopelijk was de combi UPS/Furman op eenzelfde lijn om één of andere bizarre reden de oorzaak van mijn trippende zekering.
vreemd vind ik dan wel dat de set op die manier gisteren minimaal 6 uur heeft gedraaid, zonder een (voor mij) merkbaar probleem :hmmm:

fingers crossed 8)


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Inderdaad een heel vreemd verhaal... Geen verklaring voor zo snel.

AbZ

Probleem in UPS dat pas naar boven komt icm de Furman?

Dirk

Quote from: AbZ on July 26, 2011, 12:09:38
Probleem in UPS dat pas naar boven komt icm de Furman?
wie weet :unsure:...het is ook een simpel König ding, maar die gebruik ik al zo'n 2 jaar.
in elk geval zit de Furman nu eigenlijk ook op de logische kring vwb de eigen toevoer.
dwz als ik hem ga behouden, dan komt ie daar uiteindelijk ook op te zitten, dus ik hoop nu maar dat ie hier geen gelijkaardig probleem vertoont.
en voor alle zekerheid heb ik ook de tv nu maar aan staan (in silent mode :-X), om later niet voor een nieuw probleem te komen staan...namelijk dat de combi Furman/tv voor enig probleem zorgt :D

als dat allemaal netjes blijft draaien...laat me zeggen minimaal 48u, dan ben ik er weer 100% gerust in
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Zou je misschien niet eens een vermogens-meter op de UPS zetten om te kijken of die niet enorme hoeveelheden stroom slurpt. Idem de Furman..?

Dirk

Quote from: garmtz on July 26, 2011, 12:28:22
Zou je misschien niet eens een vermogens-meter op de UPS zetten om te kijken of die niet enorme hoeveelheden stroom slurpt. Idem de Furman..?
da's idd een optie, maar dan moet ik er wel eerst eentje op de kop tikken...ik ben normaal niet zo met m'n (electriciteits)verbruik bezig :D
gelukkig heb ik vakantie, dus ik zal straks eens ff de deur uit wandelen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

heb je een automaatzekering of neozed?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Hipster on July 26, 2011, 13:02:38
heb je een automaatzekering of neozed?
oud modelletje penautomaat
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)