The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

#175
Quote from: BuSpu on July 20, 2011, 19:54:16
Dus geen stap terug tov de setup met de Nagra? Dan heb je het heel goed gedaan volgens mij.  ;)
dit is ook niet meer echt te vergelijken met de setup die ik had met de Nagra.
de KDS heeft in tussentijd z'n upgrade gehad naar KDS/1, maar vooral de combi vd Confidence 5 + DD15 was allesbehalve een "eenvoudige" set om hem echt optimaal te laten klinken.
deze Isobarik is dat des te meer...en fully activ speelt hij echt de pannen van het dak, met niet het minste gebrek aan controle of definitie vwb het laag.

Ik heb net ook even de Kikkin er tussenuit gehaald, want die zat eigenlijk pas sinds vandaag in de set (werd vanochtend geleverd, pas 3 uurtjes voor Garmt hier op de stoep stond), dus wou ik toch ff beter luisteren of die nou echt de verhoopte meerwaarde bood tov de volumeregeling van de KDS zelf.
...en na slechts 4 nummers is het verdict overduidelijk : hij is absoluut z'n geld meer dan waard. :headbanging:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Quote from: Dynky on July 20, 2011, 20:07:06
hij is absoluut z'n geld meer dan waard. :headbanging:

Verbaasd me niks. Volgens mij hebben bijna heel erg veel setups voordeel bij een goede pre-amp, ook die waarbij het technisch misschien niet hoeft.

Dirk

weer vroeg op om verder te genieten (en m'n biologische wekker is ook vrij accuraat ;)), dus zonet maar even een indrukje geschoten van hoe de set er nu bij staat.
gisteren wat opgeruimd/georganiseerd, dus de hele kabelbende is nu vrij goed weggewerkt, al wil ik rechts (dat lage ding wat je ziet is een verwarmingsradiator) eigenlijk één strakke bundel zien vanaf de speaker en verder niets, dus daar moet ik nog wat op vinden.
meer dan wslk ga ik ook de 3 kabelkastjes die daar tegen de muur zit (rechts in de hoek) eens inbouwen in een meer verhullend bakje

vandaag zal ik ook de nieuwe base voor de KDS nog wat afwerken.
die wordt wslk wit gebeitst, zodat ie beter bij het geheel past.

en ik heb net bevestiging gekregen dat ik maandag wat leuks mag ophalen bij een dealer, dus ik kan tijdens m'n vakantie nog minstens een weekje testen of het (iets mbt stroomvoorziening) ook wat geeft in mijn set

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Erg mooie set hoor ! Alleen het kleedje is wel heel uitgesproken ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: Xander32 on July 22, 2011, 08:18:31
Erg mooie set hoor ! Alleen het kleedje is wel heel uitgesproken ...


Sander.
thanks
ik luister gelukkig niet naar het kleedje  ;)       (ook niet in de dubbelzinnige zin :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13

ik bedoelde de foto natuurlijk van deze prachtige set

kleurt idd mooi bij zebra

BuSpu

Ziet er top uit !

Dirk

Quote from: RA SUBS on July 22, 2011, 08:47:16
ik bedoelde de foto natuurlijk van deze prachtige set

kleurt idd mooi bij zebra
foto is zelf geschoten, dat is er ook aan te zien ;D

maar ik twijfel wel eens om een ander -iets meer toned down- kleed te kopen, al vind ik niet snel wat (betaalbaars) wat me echt 100% bevalt...dat heb ik al gemerkt als ik serieus in winkels rond kijk.
bijkomend praktisch probleem is dat ik een Roomba automatische stofzuiger gebruik, dus een hoogpolig tapijt (waar ik soms wel leuke betaalbare dingen in zie) is jammer genoeg geen optie, want daar raakt ie gewoon niet op/over, wat maakt dat ik dan alsnog zelf moet lopen stofzuigen...en da's nou net niet de bedoeling ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

#185
Het kleedje is niet mijn smaak maar ik zie wel dat het past in `t geheel. Als jij er maar gelukkig mee bent.
Anders hebben wij hier in `t Land van Maas en Waal nog wel enkele duizenden ganzen in de aanbieding,
waar je allicht iets creatiefs mee kan doen :D.


Sander.

Quote from: Dynky on July 22, 2011, 08:53:47
foto is zelf geschoten, dat is er ook aan te zien ;D

maar ik twijfel wel eens om een ander -iets meer toned down- kleed te kopen, al vind ik niet snel wat (betaalbaars) wat me echt 100% bevalt...dat heb ik al gemerkt als ik serieus in winkels rond kijk.
bijkomend praktisch probleem is dat ik een Roomba automatische stofzuiger gebruik, dus een hoogpolig tapijt (waar ik soms wel leuke betaalbare dingen in zie) is jammer genoeg geen optie, want daar raakt ie gewoon niet op/over, wat maakt dat ik dan alsnog zelf moet lopen stofzuigen...en da's nou net niet de bedoeling ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BuSpu

Ik vind het wel een mooi kleedje dus als je hem ooit kwijt wilt  ;).

Waar zijn als die eindversterkers gebleven? Staan die onder de TV?

Ben je trouwens niet bang dat die KDS last heeft van die speaker met z'n isobarick low end frequencies?

Dirk

Quote from: BuSpu on July 22, 2011, 09:56:52
Ik vind het wel een mooi kleedje dus als je hem ooit kwijt wilt  ;).
ik herinner me dat ik hem hier al eens heb aangeboden, waarop ik behoorlijk bizarre reacties (tot verwijtende PM's aan toe) kreeg, dus op één of andere manier associëren veel mensen zo'n kleedje schijnbaar met iets luguber/immoreels, maar ik lig er echt niet wakker van :dontgetit: ...hij staat hier gewoon wel leuk, niets meer, niets minder.
btw ; het is een zeer goede zebraprint (handgeschilderd, dus niet van een stencil die wordt hergebruikt) op koeienhuid, dus hiervoor is geen enkele zebra-achtige opgeofferd ;)

Quote
Waar zijn als die eindversterkers gebleven? Staan die onder de TV?
onder de tv staat niets, zoals je kan zien op de foto hangt die nl. aan een "wandje", waarachter idd de hele hardware is opgesteld, dus 3 Akurates + Kikkin en een Digicorder

Quote
Ben je trouwens niet bang dat die KDS last heeft van die speaker met z'n isobarick low end frequencies?
de behuizing vd KDS is dusdanig zwaar & rigide dat ik me daar geen zorgen om maak. (Garmt trouwens ook niet denk ik, anders had ik dat wel van hem gehoord)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on July 22, 2011, 10:13:06koeienhuid, dus hiervoor is geen enkele zebra-achtige opgeofferd
Hele geruststelling voor die koe  ;D

Set-up ziet er heel mooi uit, in die visuele eenvoud, en klinkt vast geweldig  :music:
Benieuwd of het de beoogde rust gaat brengen.  (+/-powerplant? ::) )


Dirk

Quote from: AbZ on July 22, 2011, 10:22:22
Hele geruststelling voor die koe  ;D

Set-up ziet er heel mooi uit, in die visuele eenvoud, en klinkt vast geweldig  :music:
Benieuwd of het de beoogde rust gaat brengen.  (+/-powerplant? ::) )
klinkt behoorlijk indrukwekkend, dus ik hoop ook echt (en denk wel dat het gaat lukken) dat dit de nodige rust in het koppie zal brengen :D

nope, geen powerplant...maar wel iets in die richting (geen PS audio)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Ik kan melden dat het er niet alleen goed uitziet, maar het geluid is zeker zo mooi (zelfs mooier misschien).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

garmtz

Quote from: Dynky on July 22, 2011, 10:13:06
de behuizing vd KDS is dusdanig zwaar & rigide dat ik me daar geen zorgen om maak. (Garmt trouwens ook niet denk ik, anders had ik dat wel van hem gehoord)

De Klimax behuizingen zijn inderdaad behoorlijk resistent tegen (immuun voor?) resonanties.

Roger Black


Deleted member

Quote from: garmtz on July 22, 2011, 10:58:35
De Klimax behuizingen zijn inderdaad behoorlijk resistent tegen (immuun voor?) resonanties.

Ah vandaar die dikke stapel berkenmultiplex eronder! ;)




Dynky, eindelijk een foto!!! Mooie set en luidsprekers, feli met alle nieuwe aanwinsten!! :)

AbZ

Quote from: Antoine on July 22, 2011, 14:13:15
Ah vandaar die dikke stapel berkenmultiplex eronder! ;)
Die zijn natuurlijk om het huis te beschermen tegen de Klimax.
Wel veranderd van pyramide naar kubisme, zag ik.  Vorm staat idd beter bij de rest.

Dirk

Quote from: Antoine on July 22, 2011, 14:13:15
Ah vandaar die dikke stapel berkenmultiplex eronder! ;)
die blok-base heeft een louter cosmetische functie, form follows function zeg maar ;) (en komt straks netjes in witte beits)

Quote
Dynky, eindelijk een foto!!! Mooie set en luidsprekers, feli met alle nieuwe aanwinsten!! :)
thanks, het is hier idd de eerste overzichtsfoto denk ik, maar vroeger zag de set er in z'n geheel dan ook niet zo aantrekkelijk uit 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#196
zo, net een doos binnengesleurd...en dat mag je letterlijk nemen, 40kg netto :crazy: m'n rug is er nog niet goed van.

dadelijk wat overgangen maken zodat ik de hele set erop kan aansluiten (outlets zijn allemaal IEC) en dan maar eens kijken of ie enige (hoorbare) meerwaarde oplevert  ;)



heb weer ff geluk...blijkbaar had ik nog enkele linkkabels liggen van IEC male naar IEC female, dus hoef ik maar één kabeltje (adapter) te maken voor de Kikkin, want die heeft een vast gemonteerde stroomkabel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on July 25, 2011, 15:39:27
zo, net een doos binnengesleurd...en dat mag je letterlijk nemen, 40kg netto :crazy: m'n rug is er nog niet goed van.

dadelijk wat overgangen maken zodat ik de hele set erop kan aansluiten (outlets zijn allemaal IEC) en dan maar eens kijken of ie enige (hoorbare) meerwaarde oplevert  ;)



heb weer ff geluk...blijkbaar had ik nog enkele linkkabels liggen van IEC male naar IEC female, dus hoef ik maar één kabeltje (adapter) te maken voor de Kikkin, want die heeft een vast gemonteerde stroomkabel.
Ik lees er veel goeds over op Linn forums. :thumbs-up:
Schijnt wel een brom te (kunnen) hebben waartegen een update onderweg is.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

#198
Quote from: Hipster on July 25, 2011, 17:20:10
Ik lees er veel goeds over op Linn forums. :thumbs-up:
Schijnt wel een brom te (kunnen) hebben waartegen een update onderweg is.
die uitspraken op het Linn forum waren voor mij ook de aanleiding hem eens ter demo te vragen.
maar deze is in elk geval muisstil, dus dat valt al mee.
jammer dat je bij zo'n luistertest niet "even snel" kan switchen van met naar zonder ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Het moet toch echt op alle fronten een 'upgrade' zijn en dan zou je denk ik amper a/b hoeven te switchen ;)