The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Volgens mij een hele slimme weg. Zo kan je het geheel ook eerst thuis proberen en heb je geen last van verassingen, wel zo prettig.

KvL

Op audiomarkt.de zoekt iemand in Duitsland een Nagra PLL, misschien iets voor jou?
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

Dirk

Quote from: KvL on June  8, 2011, 21:40:43
Op audiomarkt.de zoekt iemand in Duitsland een Nagra PLL, misschien iets voor jou?
ik had er niet meer aan gedacht om ook hier ff te reageren, maar de Nagra is sinds vorig weekend dus verkocht...aan idd die man die er eentje zocht op Audiomarkt.de  ;)
en sinds vandaag is m'n bron weer helemaal up-to-date, dus nu ook KDS/1

(nu alleen nog ff een koper vinden voor m'n Dyns)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on June 17, 2011, 18:54:17

en sinds vandaag is m'n bron weer helemaal up-to-date, dus nu ook KDS/1


Ben benieuwd wat je er van vindt. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ivo1986


Dirk

Quote from: Hipster on June 17, 2011, 21:59:52
Ben benieuwd wat je er van vindt. :music:
is even lastig vergelijken tov voorheen, want de set staat nu niet meer bepaald "op punt" (zonder pre en met een compleet ontregelde sub), maar ik heb bij BB&G de rechtstreekse 1 on 1 vergelijking kunnen maken tussen KDS en KDS/1, dus ik heb genoeg gehoord  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: ivo1986 on June 17, 2011, 22:01:22
En dan isobariks?
yep, dat staat voor 99% vast, 'k moet enkel nog definitief beslissen met welke amps
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ivo1986

Quote from: Dynky on June 17, 2011, 22:06:12
yep, dat staat voor 99% vast, 'k moet enkel nog definitief beslissen met welke amps

Majik of akurate?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ivo1986

#134
Hoeveel eindtrappen heb je nodig?

Er staan op mp 2 akurates.

Dirk

Quote from: ivo1986 on June 17, 2011, 22:21:27
Hoeveel eindtrappen heb je nodig?
als ik full aktiv wil gaan met de Isobariks...8 kanalen, wat dus minimaal 2 amps betekent bij Linn, maar je hebt vrij veel flexibiliteit in de uiteindelijke configuratie hiervan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ivo1986

Ben zelf ook erg benieuwd naar de isobariks.
Nooit eerder een isobarisch systeem gehoord.

Hoe is het laag? Voelt het niet gekunsteld aan?

Staaled

Quote from: Dynky on June 17, 2011, 22:05:15
is even lastig vergelijken tov voorheen, want de set staat nu niet meer bepaald "op punt" (zonder pre en met een compleet ontregelde sub), maar ik heb bij BB&G de rechtstreekse 1 on 1 vergelijking kunnen maken tussen KDS en KDS/1, dus ik heb genoeg gehoord  ;)
Lastig idd.
Je haalt een hoopoverhoop. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: ivo1986 on June 17, 2011, 22:39:39
Ben zelf ook erg benieuwd naar de isobariks.
Nooit eerder een isobarisch systeem gehoord.

Hoe is het laag? Voelt het niet gekunsteld aan?
ik was aangenaam verrast tijdens de demo (eenmaal het laag was getuned op de ruimte)...mooi evenwichtig geluidsbeeld met een neutraal mid/hoog en voldoende doorlopend laag...ook met de wat lastigere muziekstijlen. (die ik zelf vaak beluister)
de ruimte bij BB&G is niet bepaald makkelijk voor zo'n "kleine" vloerstaander, dus ik ben er vrijwel zeker van dat ik er hier ook erg blij van ga worden.
iets zegt me dat ik de Dyns niet zo snel ga missen, want ook de Linn klonk lekker muzikaal ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

het heeft er alle schijn van dat de Dyns een nieuw baasje hebben gevonden...die ze in Hong Kong een mooi plekje gaat geven.
nooit gedacht dat ze nog zo ver zouden raken  ;D
fingers crossed  :lookaround:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on June 24, 2011, 22:28:05
het heeft er alle schijn van dat de Dyns een nieuw baasje hebben gevonden...die ze in Hong Kong een mooi plekje gaat geven.
nooit gedacht dat ze nog zo ver zouden raken  ;D
fingers crossed  :lookaround:
Ga je die dan ook persoonlijk afleveren?  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on June 24, 2011, 22:32:22
Ga je die dan ook persoonlijk afleveren?  :P
ik zou wel willen, maar hij regelt het cargo-transport via z'n bedrijf in Duitsland...en daar ga ik ze wel persoonlijk afleveren (wat is nou ook 380km voor zo'n verkoop...enkele rit that is ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on June 24, 2011, 22:35:01
ik zou wel willen, maar hij regelt het cargo-transport via z'n bedrijf in Duitsland...en daar ga ik ze wel persoonlijk afleveren (wat is nou ook 380km voor zo'n verkoop...enkele rit that is ;))

Da's niks. ;)
Weet je iig. zeker dat ze goed aankomen..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

en morgen maar eens richting Parijs om het vooropgestelde setje compleet te maken...
wat dat complete setje precies omhelst is niet zo heel moeilijk te raden, maar binnenkort wordt één en ander allemaal wat duidelijker ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en net terug...
amp net ff op al z'n kanalen getest en geen nare verrassingen, dus eerste stapje vwb de nieuwe speakers is gezet  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ivo1986


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

morgen de Dyns wegbrengen naar hun nieuwe baasje
en op de terugweg vanuit Duitsland dan ff een setje Meyer Sound UPM-1P's ophalen, kwestie van die enkele weken (wachtend op de nieuwe set) niet muziekloos te moeten overbruggen ;) 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Je hebt al wat kilometers gebold de laatste tijd  :D

Succes alvast.  :pompom:

Dirk

Quote from: kalimero on July  2, 2011, 08:56:14
Je hebt al wat kilometers gebold de laatste tijd  :D

Succes alvast.  :pompom:
thx !
en yep, ze zien me bij Esso graag komen ;)
en de UPM-1P's staan hier nu te knallen (Werchter live via Stubru...op stevig volume), wat een leuke kleintjes zijn dat toch  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea