The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R


Dirk

Quote from: bmateijsen on May 13, 2011, 19:31:02
Cool! ziet er gaaf uit zo!
vind ik ook !
Ik heb hier zelfs iemand die bij het binnenkomen zei dat er eindelijk eens wat echt moois staat (women :-X)
misschien moet ik toch maar eens nadenken over de KK ipv die VTL ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Haha.... lenen ;D? Dat wordt geld vrij maken.... vandaag aandachtig naar geluisterd, waanzinnige set 8D

Dirk

Quote from: bmateijsen on May 13, 2011, 21:15:51
Haha.... lenen ;D? Dat wordt geld vrij maken.... vandaag aandachtig naar geluisterd, waanzinnige set 8D
ik praat het wel uit d'r hoofd...en het prijsargument (pro VTL) zal me vast wat helpen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roger Black

Geweldig duo om te zien! Gefeliciteerd!!

Dirk

Quote from: Roger Black on May 13, 2011, 21:25:59
Geweldig duo om te zien! Gefeliciteerd!!
jaja, het ziet er idd niet onaardig uit  ;D
thx  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

en na Chorus DS gisteren te hebben gezien op iPad(2), vanochtend maar de eigen iPod Touch verkocht (waarop ik al Chorus DS draaide) en aansluitend een tweedehands iPad gekocht.
voor 180€ vind ik dit de beste upgrade in lange tijd  :pompom:
echt een genot om mee te werken  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vandaag kontakt gehad met een waarschijnlijke koper voor de Nagra.
best wel grappig, want het blijkt de man te zijn die twee maanden terug net naast ditzelfde exemplaar viste...omdat ondergetekende hem voor was dmv het afreizen naar Lissabon (hij was tegelijkertijd aan het uitzoeken hoeveel verzekerd opsturen naar Parijs zou kosten :D)

het leukst van al is, dat ik er nu zelfs m'n vliegtuigticket van toen uit zal recupereren vwb de kosten, da's wat ik noem een perfecte break even...en inmiddels toch weer een mooie luister-/apparatuurervaring rijker  ;)

en nu fingers crossed, want donderdagavond zou ie langskomen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Ben je niet bang voor een flinke stap terug in kwaliteit? De geintegreerde versterkers die je nu op je lijstje hebt staan zullen best goed zijn maar als je een Nagra Pre gewend bent dan is iets anders al snel een flinke stap terug  :-\

Dirk

Quote from: BuSpu on May 23, 2011, 20:53:05
Ben je niet bang voor een flinke stap terug in kwaliteit? De geintegreerde versterkers die je nu op je lijstje hebt staan zullen best goed zijn maar als je een Nagra Pre gewend bent dan is iets anders al snel een flinke stap terug  :-\
De Nagra is goed, maar ik heb - hoe vreemd dat misschien ook mag klinken - de indruk dat ik er niet alles uit haal wat er uit te halen is.
Daarmee bedoel ik; volgens mij is de synergie met de MAS niet zo optimaal als bvb met een Nagra eindtrap of andere eindversterkers.
De MAS is absoluut niet de makkelijkst te combineren versterker, hoe goed ie (ondanks de leeftijd) ook is en blijft.
Maar de hoofdreden voor die switch naar een integrated is dat ik mezelf niet meer de mogelijkheid wil geven om nog te zitten piekeren over voor- en eindtrappen en of bepaalde combi's wel het beste zijn wat ik kan/kon kopen, dus het is voor het grootste stuk eigenlijk mezelf ertoe dwingen om meer van de muziek (dan de set) te genieten.
Of me dat ook daadwerkelijk zal lukken zal ik jullie binnen pakweg een jaartje (of enkele maanden :D) weten te vertellen.
Om die reden ga ik ook niet over één nacht ijs, en wil ik absoluut de amp die ik nu ga kopen eerst beluisteren in de iegen setup, iets wat ik maar al te vaak niet deed in het verleden. (de Nagra heb ik bvb wel meer dan eens gehoord voor aankoop, maar niet in de eigen set)
het jammere is dat de Luxman kandidaten blijkbaar niet zo evident zijn om te pakken te krijgen...terwijl ik voor de VTL al een toezegging tot uitlening heb met de heren van BB&G, dus momenteel heeft het er alle schijn van dat ik eens eerst ga ontdekken of die VTL echt zo fijn combineert met de KDS als Bjorn stelt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KvL

Ben je ook nog aan het kijken naar de Wilson's? Zouden deze niet meer uit je Nagra halen?
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

Dirk

Quote from: KvL on May 23, 2011, 21:19:44
Ben je ook nog aan het kijken naar de Wilson's? Zouden deze niet meer uit je Nagra halen?
nope, ik kijk nog wel wat rond (as always), maar momenteel staan de Dyns & DD niet ter discussie.
ik schreef het al in het topic van de WP's, maar volgens mij moet ik al vlug 10000€ of meer uitgeven (aan speakers + versterking) als ik een betere sound wil dan datgene wat er nu wordt geproduceerd door m'n Dyns in combinatie met de DD15...dwz als ik een speaker wil vinden die de sub echt overbodig maakt en me evenveel of meer luisterplezier verschaft.
Ik speel ver in het achterhoofd wel met het idee om bij BB&G eens rustig een Harbeth of zo te beluisteren, want een compacte monitor (ipv de huidige Dyns) is een optie die ik in de verdere toekomst misschien wel verder wil onderzoeken.
Per slot van rekening speel ik zelden of nooit op hoge volumes (ik woon immers in een appartement) en als ik het met de DD blijf ondersteunen, kan een goede monitor me misschien wel eens aangenaam verrassen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on May 23, 2011, 21:37:13als ik het met de DD blijf ondersteunen,
kan een goede monitor me misschien wel eens aangenaam verrassen ;)
Monitoren met stereo subs een optie?

Iets anders:  het kan ook in de EQ zitten dat die DD jou zo goed bevalt (mede ivm lastige akoestiek, ondanks bass traps) maar dan zou je ook eens een losse EQ eerder in de keten kunnen proberen, om te kijken of je Dyns daar ook iets aan hebben.

garmtz

Eq op de hoofdkanalen? Zou ik niet zo snel doen, tenzij je overstapt naar een Lyngdorf als voorversterker. Maar dat is weer zonde van de KDS.

AbZ

Quote from: garmtz on May 23, 2011, 22:13:21
Eq op de hoofdkanalen? Zou ik niet zo snel doen, tenzij je overstapt naar een Lyngdorf als voorversterker. Maar dat is weer zonde van de KDS.
Tja, niet alle goede dingen gaan goed samen  :-\

Dirk

Quote from: AbZ on May 23, 2011, 22:07:11
Monitoren met stereo subs een optie?
één sub is al lastig genoeg om echt goed te integreren, dus voor mij geen 2, no thx  ;D

Quote
Iets anders:  het kan ook in de EQ zitten dat die DD jou zo goed bevalt (mede ivm lastige akoestiek, ondanks bass traps) maar dan zou je ook eens een losse EQ eerder in de keten kunnen proberen, om te kijken of je Dyns daar ook iets aan hebben.
eq'en in het bronsignaal ben ik niet zo'n voorstander van.
an sich is er ook niet zo'n probleem met m'n akoestiek.
de reden waarom ik wel eens serieus denk aan een monitor, is simpelweg omdat een vloerstaander bij mij niet zoveel voordelen bied tov een (goede) monitor, precies omdat ik hem dus zou combineren met de DD voor het laag.
eigenlijk vind ik een monitor vaak verrassend goed en ruimtelijker klinken dan vele vloerstaanders van hetzelfde (of hoger) budget, dus wie weet wat m'n pad nog kruist ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Sublieme match met de VTL IT-85 en zeer makkelijk te integreren met een sub... Wij gebruiken de Trinity vaak in precies de configuratie KDS/ADS - VTL IT-85 - DD/DD+. Zou een set zijn waar ik absoluut voor zou tekenen... Een van onze favoriete combinaties.


AbZ

Quote from: Dynky on May 23, 2011, 22:31:23
één sub is al lastig genoeg om echt goed te integreren, dus voor mij geen 2, no thx  ;D
Voorzover ik iets van subs heb begrepen gaat die logica lang niet altijd op.  Twee subs kan juist makkelijker zijn door spreiding/averaging.  Is al meermaals in andere topics aan de orde geweest.  Anyway it's up to u. 

Vast erg mooi, die Wilsons.

Dirk

Quote from: garmtz on May 23, 2011, 22:47:27
Sublieme match met de VTL IT-85 en zeer makkelijk te integreren met een sub... Wij gebruiken de Trinity vaak in precies de configuratie KDS/ADS - VTL IT-85 - DD/DD+. Zou een set zijn waar ik absoluut voor zou tekenen... Een van onze favoriete combinaties.
ik denk dat ie me ook wel zou bevallen, maar voor 7800 listprice mag ik het hopen  ;) 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Dynky on May 23, 2011, 22:55:39
ik denk dat ie me ook wel zou bevallen, maar voor 7800 listprice mag ik het hopen  ;) 

Just teasing... ;)

Dirk

Quote from: Dynky on May 23, 2011, 19:45:13
vandaag kontakt gehad met een waarschijnlijke koper voor de Nagra.

en nu fingers crossed, want donderdagavond zou ie langskomen
net telefoontje gehad...verkoop aan deze man gaat jammer genoeg niet door  :unhappy:
anderzijds geeft me dat weer wat meer tijd om me verder te oriënteren vwb de nieuwe versterking ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on May 25, 2011, 07:04:51
net telefoontje gehad...verkoop aan deze man gaat jammer genoeg niet door  :unhappy:
anderzijds geeft me dat weer wat meer tijd om me verder te oriënteren vwb de nieuwe versterking ;)

De high end Broker heeft een leuke Esoteric C03 vv staan voor 5600 euro.
Niet echt een koopje, maar dit is wel de vv die ik ooit zou kopen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Quote from: Peerless Monster on May 25, 2011, 08:40:43
De high end Broker heeft een leuke Esoteric C03 vv staan voor 5600 euro.
Niet echt een koopje, maar dit is wel de vv die ik ooit zou kopen ;).
ik doe deze Nagra niet weg om een andere vv te kopen
ik kijk maw naar vele dingen op de markt, maar niet naar (weer) een vv ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

Quote from: Dynky on May 25, 2011, 22:16:14
ik doe deze Nagra niet weg om een andere vv te kopen
ik kijk maw naar vele dingen op de markt, maar niet naar (weer) een vv ;)

Ah was te snel in mijn conclusies. Excuus!
Het is wel een leuke en spannende zoektocht denk ik, om de Nagra te kunnen vervangen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

vandaag dus afspraak gehad bij BB&G om de Isobarik te ontdekken...
ik ga jullie niet vervelen met een beschrijving van het gemak & de muzikaliteit waarmee deze set (na wat tweaken) de nummers weergaf, daar ben ik niet goed in en daarom laat ik het graag over aan anderen, die wel sterk zijn in zulk gewauwel. :D
voor mezelf is het nu wel 100% uitgemaakt dat de huidige set van Dyns + DD zal gaan worden vervangen door wat anders.
de keuze gaat nog steeds tussen deze Isobarik en de andere set die ik tweedehands op het oog heb, al neigt de verhouding nu eerder naar een 80/20 in het voordeel vd Isobarik, mede omwille van het simpele feit dat ik dit soort uitgave "risicoloos" wil doen. (lees : nieuw ga kopen, met alle voordelen daaraan verbonden)
als ie er komt ga ik hoogstwaarschijnlijk ook full aktiv, of minimaal met de bass aktiv (bass aktiv = zoals ik hem vanochtend hoorde).
al bij al dus een leerzame en "eye opening" ochtend gespendeerd in Hilversum, waarvoor dank aan de beide heren  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea