The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Omdat ik hier intussen een dik jaartje rondhang leek het me wel tijd om een eigen topic te starten, maar ik heb het mezelf een beetje makkelijker gemaakt, door te wachten...tot alles van m'n HT verkocht was.

Sinds gisteren draai ik dus weer gewoon in stereo, nouja bijna gewoon, want ik maak gebruik van een sub, wat volgens die-hards not done is en enkel de muziekweergave zoals ze oorspronkelijk bedoeld is verminkt...maar ik denk er het mijne van ;)

Verder geen ellenlange voorhistorie (het pad van HT is ook definitief verlaten), maar voorlopig gewoon ff een korte opsomming van mijn set zoals die er nu (21-03-2011) bij staat.
er verder over kletsen kan en zal later nog genoeg kunnen, toch ?  :D

bron : Linn Akurate DS


pre-amp : Nagra PL-L


power-amp : Metaxas Audio Solutions Solitaire


speakers : Dynaudio Confidence 5


sub : Velodyne DD15

alle kabels : 100% DIY

upgradeplannen : always 8)



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Mooie 2.1 set hoor :thumbs-up:. Bijzondere componenten(Linn Akurate :inlove:). Hoe ben je tot deze set samenstelling gekomen?
Enne een sub in stereo: why not  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

Hier is maar één smiley van toepassing:

:worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Quote from: Xander32 on March 21, 2011, 16:17:22
Hoe ben je tot deze set samenstelling gekomen?

Sander.
door veel te luisteren (naar veel demosets én heel af en toe een demotoestel in de eigen set), maar vooral door veel te kopen en ook weer te verkopen als ik dacht dat het beter kon, ook dat is voor mij een stukje van deze hobby...up-/sidegraden hoort er gewoon altijd een beetje bij in mijn set. ;)
qua speakers en eindversterking denk ik niet dat er snel veranderingen zullen komen, maar qua bronopties ben ik erg benieuwd naar andere streamers op de markt, zoals de Cantata of de PWD, naast natuurlijk de KDS
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#4
Wow!  Kan je nog iets zeggen over de functie van die schakelaar qua weersverwachting/12V,
op dat Nagra juweeltje naast de line output switch?  Vast een domme vraag maar kan er ff niet opkomen...
of is het voor de verlichting?

Dirk

Quote from: AbZ on March 21, 2011, 17:39:36
Wow!  Kan je nog iets zeggen over de functie van die schakelaar qua weersverwachting/12V,
op dat Nagra juweeltje naast de line output switch?  (Vast een domme vraag maar kan er ff niet opkomen.)
ik moest ook ff in de manual kijken (overkomt me niet vaak  ;)) vooraleer ik ermee durfde te switchen, maar dat is die gekke Zwitsers hun manier om aan te geven dat je de verlichting vd Modulometer ermee aan of uit kan zetten :D
...en die 12V is een pulldown positie vd switch waarmee je de voedingsspanning (vd externe voeding) ff kan testen, als ie op de meter binnen het groene veld op de onderste schaalverdeling aangeeft, is het ok.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on March 21, 2011, 17:44:23
ik moest ook ff in de manual kijken (overkomt me niet vaak  ;)) vooraleer ik ermee durfde te switchen, maar dat is die gekke Zwitsers hun manier om aan te geven dat je de verlichting vd Modulometer ermee aan of uit kan zetten :D
...en die 12V is een pulldown positie vd switch waarmee je de voedingsspanning (vd externe voeding) ff kan testen, als ie op de meter binnen het groene veld op de onderste schaalverdeling aangeeft, is het ok.
Ik was je +/-30 seconden voor met een edit  :D  maar het testen had ik niet gegokt.
Verder sluit me ik me geheel aan bij Nahpets.  Werkelijk bijzonder mooie vormgeving!

jowi

Vast een hele domme vraag; maar WAT is dat voor ding, die Nagra PL-L? :mellow:
(en ik zal maar niet vragen waarom ie op schuimpjes staat)

Nahpets

De schuimpjes zie je wel? Maar de volumeregelaar, balansregelaar, stereo mono schakelaar zie je niet? En een aparte eindversterker?

Ik gok dat het een popcorn machine is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

#9
Quote from: jowi on March 21, 2011, 19:11:51
Vast een hele domme vraag; maar WAT is dat voor ding, die Nagra PL-L? :mellow:
(en ik zal maar niet vragen waarom ie op schuimpjes staat)
geen domme vraag, voor iemand die meer thuis is in surround zoals jij
dat is de stereo-voorversterker, die oa met behulp van enkele lampjes (het is een "buizenbak" zeg maar), een bijzonder gedetailleerd & fijn karakter heeft ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Valkyrie

Hele aparte set, maar ziet er wel heel erg gaaf uit! Heb je ook een foto van de complete opstelling?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirk

Quote from: Valkyrie on March 21, 2011, 19:16:43
Hele aparte set, maar ziet er wel heel erg gaaf uit! Heb je ook een foto van de complete opstelling?
niet echt, ik ben een erg slechte fotograaf  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 19:16:02
De schuimpjes zie je wel? Maar de volumeregelaar, balansregelaar, stereo mono schakelaar zie je niet? En een aparte eindversterker?

Ik gok dat het een popcorn machine is.
het feit dat de Nagra links en rechts allerlei aansluitingen heeft zitten, maakt dat wel meer mensen zich afvragen wat dat ding is...dus Jowi is vast niet de enige  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Zit ik er mooi naast met mijn popcorn automaat..... >:(
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 19:24:32
Zit ik er mooi naast met mijn popcorn automaat..... >:(
ik zei toch dat ik was gestopt met HT !  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jowi

Quote from: Nahpets on March 21, 2011, 19:16:02
De schuimpjes zie je wel? Maar de volumeregelaar, balansregelaar, stereo mono schakelaar zie je niet? En een aparte eindversterker?

Ik gok dat het een popcorn machine is.
Beetje jammer dit.

Laat ook maar weer dan.

eddy135

Ik zie de foto's niet, alleen maar kruisjes, dus probeer me maar een voorstelling te maken hoe het KLINKT! :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

maxtrash

ben erg benieuwd naar de foto's maar bij mij worden ze niet geladen!

AbZ


Dirk

Quote from: maxtrash on March 21, 2011, 19:34:05
ben erg benieuwd naar de foto's maar bij mij worden ze niet geladen!
geen idee hoe dat komt (weet wel dat ik soms hetzelfde probleem heb bij andere topics en/of foto's), maar bij mij verschijnt alles wel normaal...en blijkbaar bij de meeste anderen toch ook (?)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Denon Focal

Hele mooie en aparte set  :worship:
Lijkt me een mooie combi, deze buizen met Dynaudio :music:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

ivo1986

Mooi hoor die Nagra. Ken m goed en klinkt ook verschrikkelijk goed.

Daar zou ik ook wel voor naar Portugal vliegen  ;D.

R

Jeeuj wat mooi zeg! Heb je ook een overzichtsfoto? Die nagra is cool zeg. Hoe omschrijf je de klank?

Dirk

Quote from: R on March 21, 2011, 20:30:52
Jeeuj wat mooi zeg! Heb je ook een overzichtsfoto? Die nagra is cool zeg. Hoe omschrijf je de klank?
hiervoor had ik de Kisto (die nu te koop staat) van Linn, ook absoluut niet mis...en deze Nagra heeft een heel erg gelijkaardige signature, die vooral erg vloeiend maar tegelijk super gedetailleerd is, maw elk detail laat horen zonder daarbij ook maar één moment te analytisch of vermoeiend te worden.
ik had voor de Kisto al eens geproefd van buizen via een Audio Research SP9Mk2, maar die z'n buizen-saus was me toch iets te aanwezig (alhoewel erg aanstekelijk bij het eerste beluisteren !), dus ik zocht een compromis tussen de microdetails die Linn weet bloot te leggen en de ARC...en voor mij beantwoord deze PL-L perfect aan wat ik zocht.
qua voorversterking ben ik dus wel even uitgezocht, maar qua bron kijk ik echt nog wel verder naar wat er op de markt is ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buizengek

mss een linn klimax?
mvg
buizengek