The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Maar waarom zou je de rest dan wel fineren? Fineer ziet er juist goed uit als de complete kast ermee is bedekt, immers alleen dan wek je de indruk dat de kast is gemaakt van massief luxe hout i.p.v. goedkoop  plaat materiaal. Die kopse kanten zijn toch makkelijk te doen? Fineer iets overmaats oplijmen en dan met een schuurklosje netjes vlak maken met de zijkanten...?

Gr. Walter

Dirk

let's agree to disagree, ok?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Contour

Prima, maar ik vraag me af met wie de meerderheid het eens is...?  ;D

Dirk

dat mag jij je afvragen...gelukkig maak ik de speakers voor mezelf, niet voor het forum  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Contour

Ik vind die kopse kant gewoon echt niet mooi, beide 18mm platen zien er verschillend uit en de naad tussen beide platen is daardoor opvallend zichtbaar. Verder moet je als je foto's plaatst moet je ook open staan voor mogelijke kritiek...  ;)

Groetjes Walter

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on January  3, 2016, 21:08:06
dat mag jij je afvragen...gelukkig maak ik de speakers voor mezelf, niet voor het forum  ;)

Boah, wie weet hoe snel ze weer in de markt staan ?  :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Quote from: Contour on January  3, 2016, 21:23:40
...
Verder moet je als je foto's plaatst moet je ook open staan voor mogelijke kritiek...  ;)

ik moet maar één ding...doen waar ik zin in heb ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: jvanhambelgium on January  3, 2016, 21:27:45
Boah, wie weet hoe snel ze weer in de markt staan ?  :D
dat zouden dan m'n eerste zelf-bouwsels zijn die ik verkoop  ;D   (ik reken een geassembleerde amp echt niet tot serieuze zelfbouw)

als ik ze zou bouwen met het oog op latere verkoop had ik ze wel strak wit of zwart laten spuiten, maar da's dus duidelijk niet m'n insteek. 8)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Dirk

vandaag nog een paar 180W modules besteld bij onze vrienden uit Groningen, zo worden de surrounds straks ook van sap voorzien door Ucd's
kastjes heb ik nog staan (van de "mislukte" eerste poging met de ucd2K), dus het zou snel in elkaar moeten zitten, als er niets tussen komt...ergens volgend weekend ofzo.

vanmiddag ga ik eens aan de slag met de voeten/steunen voor de nieuwe OB's.
die wil ik uit zwart MDF maken (steekt mooi af tegen de esdoorn W-frame kast), maar ben er nog niet helemaal zeker van hoe strak of afgerond ik eea wil zien, dus wslk ga ik er eerst nog een paar proefvoetjes aan besteden  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Dirk

nog altijd niet...'k hoop dat de douane ze deze week (eindelijk :sigh:) vrijgeeft, zodat ik eea echt kan finaliseren qua meten & inregelen.
gelukkig hoef ik niet zonder laag te zitten, 'k heb voor dat soort zaken altijd nog een simpele PA-amp achter de hand, die nu die taak overneemt sinds de ucd2K's hier de deur uit zijn.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vanochtend stond de postpode bij ons op de zaak (laat alles van enig volume daar leveren wegens makkelijker), met een redelijke doos onder z'n arm
"alstublieft meneer, dan zou ik wel nog even 382€ van u moeten ontvangen"
op de vraag of ik dat dan even met de kaart kon betalen wist ik het antwoord al, maar 'k stelde ze toch...terwijl ik hem de doos alvast terug gaf :D

morgenmiddag dus maar even langs het postkantoor (waar het wel met de kaart kan), zodat ik vrijdag rustig aan de slag kan met de Rythmik amps...'k ben benieuwd of dat een duidelijk (hoorbaar) verschil geeft, maar 't zou in theorie wel moeten 8)

't blijven toch een bende prutsers daar bij de douane en Bpost  :crazy:, dan zou je denken dat er;
1) eens door de douane wordt gecommuniceerd dat ik bedrag x zal moeten betalen en dat de goederen nu door hen zijn vrijgegeven (ik heb ze bijna 2 weken terug alles wat ze nodig hadden gemaild, dus één mailtje terug is imo een kleine moeite)
2) dat ik in 2016 toch stilaan met een gewone bankkaart zou kunnen betalen aan de postbode die hier notabene met z'n auto bij ons op de zaak komt ('t is dus geen fietsende postbode, dan zou ik het nog enigszins begrijpen dat het wat lastig is met zo'n kaartlezer)
3) dat ik de kans krijg om hem dan morgen bij ons op de zaak in cash te betalen, maar nee...nu moet ik zelf naar het postkantoor wat maar open is tot 17u, dus 'k kan nog speciaal vroeger stoppen ook  :-X
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Bizar hè? Dat soort dingen zijn voor mij echt een reden om steeds meer online te doen. Helaas ging dat voor jou nu even niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik ben zo ooit eens onverichterzake terug naar huis gekomen na 2 uur te hebben aangeschoven in het postkantoor (in een Gentse volksbuurt waar alle bejaarden nog een rekening hebben bij de post en de Turken en Bulgaren geld overmaken maar geen woord Nederlands begrijpen) voor het ophalen van een zending onder rembours. De mevrouw 'die normaal de Bancontact doet' was met verlof... En het pin-bakje stond er dus gewoon é.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

 :blink:  laat ik maar (voor hen) hopen dat ze me dat morgen niet flikken, want dan ga ik er echt niet buiten zonder m'n gedacht te zeggen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vanavond doos opgehaald met de 2 plate amps, dus 'k kan er vrijdag even snel een tijdelijk houten "randje" voor maken (hoe of waar ik ze later definitief hun plek ga geven bekijk ik de komende weken nog wel) zodat ik ze veilig kan neerleggen een aansluiten.

'k had ook bewust gewacht om ze in handen te hebben om irl te kijken of ik de mini XLR zou gaan vervangen door een gewone XLR, maar dat ga ik bij nader inzien niet doen.
vervangen is zo goed als onmogelijk, omdat dat "mini" chassisdeel aan de achterkant compleet zit vastgekit om alles luchtdicht te houden (je hoeft deze plate bij inbouw in een zelfbouw subkast dus geen afgesloten compartiment te geven), dus dat wil zeggen dat ik er weer ergens een extra chassisdeel zou moeten gaan bijplaatsen, maar daar zie ik niet direct een mooie plek voor...dus ga ik maar even een adapter maken van XLR mini male maar een "normaal" XLR kabeldeel, zodat ik hier straks alles deftig kan aansluiten zonder gekloot  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Cool. We zien de pics natuurlijk graag tegemoet :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

En dan vragen ze zich af waarom Postnl al zoveel klanten heeft sinds ze in België ook actief zijn (1 jaar) :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

Wat is de status? 20Hz al op hoog volume aanwezig?

Bas Akkerman

Quote from: katwax on January 20, 2016, 08:33:54
En dan vragen ze zich af waarom Postnl al zoveel klanten heeft sinds ze in België ook actief zijn (1 jaar) :)
Wow, als er al tegen PostNL opgelet wordt... :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Contour

Al uitgepakt? Duurt lang zeg voor jouw doen!  ;D

Dirk

plaatjes zeggen (soms) meer dan praatjes  ;)



dit is met een aangepaste limiter(=correctie)curve en een liniaalvlakke target curve, maw er is nog niks "op smaak" gepersonaliseerd, dit is louter om te kijken naar het verschil tussen aansturing met de klassieke Hypex of nu met de Rythmik HX300-OB incl servo control.

ik ben even "grof" bezig met eea uit te proberen vwb de laagsectie, let dus niet op alles boven de 200hz, want de voorlopige plankjes waar de fullranges in zitten hebben het voorbije uur al zowat alle kanten op gestaan...behalve naar achteren gericht  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vanochtend ff snel 2 test baffles voor de fullrange in elkaar gezet, volgens het "minimal" principe, en met specifiek één backwing, zoals Danny Richie (GR Research) dat oa bij dit ontwerp ook met succes toepast.
ik had er eerlijk gezegd geen wonderen van verwacht, maar het verschil met de vorige baffle (48cm breed en ongeveer even hoog) is echt waar opmerkelijk. :blink:

geluidsbeeld/-bubble wordt nu extreem open getrokken, maar de plaatsing van alles is daarbij ook met grote stappen verbeterd...en vooral dat laatste is iets wat me zeer bevalt  :thumbs-up:

dit ga ik eens rustig een weekje ofzo beluisteren, maar ik vermoed dat de uiteindelijke baffles toch iets in deze stijl zullen worden.
of ze exact zo worden qua vormgeving is nog een andere vraag en zal oa ook afhangen van wat ik bouwtechnisch denk aan te kunnen (hangt mede af van de afwerking waar ik voor ga kiezen), maar dat een grote baffle in deze setup heeft afgedaan is voor mij nu al 99% zeker  ;)

fwiw; het bruine wat je onder deze test baffles ziet liggen is een dunne mousse (het bruine is papier wat op de zelfklevende zijde zit), die zorgt ervoor dat de baffle niet gaat "wandelen" als ik het volume opschroef :D



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea