i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Started by Lecoque, March 12, 2011, 22:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Quote from: 427 SOHC on June 17, 2014, 18:04:29
ze gaan het scherm omruilen  :pompom:

Goed nieuws! Ik ben erg benieuwd hoe het scherm bevalt! Ik moet binnen een week of 6 ook echt mijn scherm aangeschaft hebben en zit nog steeds te twijfelen. Vanwege de drop blijft de Electro HD toch wat handiger. Ik wacht dan ook jouw indrukken af...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

MLCinema

Ik heb de elektro hd 230 besteld. Ga deze ook maar eerst goed uithangen voor ik mijn plafond dicht ga maken.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

steckie

Alweer een paar weken rustig hier..

Maar hoe is t afgelopen met de schermen die omgeruild zijn?

Heb van t weekend een tw3200 opgehaald, en moet binnenkort ook een scherm bestellen. Dus dacht aan een elektro hd scherm van 200x113 ivm de blackdrop van  65cm.
Maar wacht nog even jullie reacties af.

WilcoL

Quote from: steckie on July  1, 2014, 13:12:21
Alweer een paar weken rustig hier..

Maar hoe is t afgelopen met de schermen die omgeruild zijn?

Heb van t weekend een tw3200 opgehaald, en moet binnenkort ook een scherm bestellen. Dus dacht aan een elektro hd scherm van 200x113 ivm de blackdrop van  65cm.
Maar wacht nog even jullie reacties af.

^^
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

konijntje

Quote from: WilcoL on July  1, 2014, 16:49:17
^^

Meeste schermen zijn prima, en als je ene probleem hebt wordt deze netjes omgeruild moet zeggen dat ik prima tevreden ben met de service van projectieschemen.com

steckie

Zojuist toch maar besteld.
Wil dit weekend aan de koof gaan beginnen dus dan is t wel makkelijk als ie al hangt.  :clapping:

427 SOHC

Het is een beetje en drama aan het worden, maar ik hou jullie op de hoogte!
Toch maar even goed nadenken of je wel een elektro-had scherm wil!

henrykb

Hou maar op de hoogte, ik zat er namelijk ook over te denken.
Als ik trouwens de hoeveelheid interesse zie, hadden we een "powerbuy" kunnen overwegen.
Maar helaas zijn de meningen nogal verdeeld over de kwaliteit schijnbaar.

konijntje


Quote from: 427 SOHC on July  3, 2014, 13:05:03
Het is een beetje en drama aan het worden, maar ik hou jullie op de hoogte!
Toch maar even goed nadenken of je wel een elektro-had scherm wil!

Wat voor problemen heb je?

Moet zeggen dat het cinemaHD scherm prima is. Alleen jammer dat er geen zwarte achterkant op zit.

427 SOHC

Probleem is dat mijn scherm helemaal niet vlak is en was en men ging miijn scherm omruilen!
Echter afspraak niet nagekomen bleek trouwens dat hun andere schermen van dit type er ook last van hadden en ik bijgevolg een gelijkaardig scherm zou ontvangen! Nu ben ik dan maar voor de optie gegaan om te ruilen en op te leggen voor een cinema hd scherm! Verder begon mijn scherm ook al kuren te vertonen aan de linker motor!

konijntje

Quote from: 427 SOHC on July  4, 2014, 13:01:05
Probleem is dat mijn scherm helemaal niet vlak is en was en men ging miijn scherm omruilen!
Echter afspraak niet nagekomen bleek trouwens dat hun andere schermen van dit type er ook last van hadden en ik bijgevolg een gelijkaardig scherm zou ontvangen! Nu ben ik dan maar voor de optie gegaan om te ruilen en op te leggen voor een cinema hd scherm! Verder begon mijn scherm ook al kuren te vertonen aan de linker motor!

Kennelijk is de bodem kwa prijs dan toch bereikt.. Als ik weer zou moeten kiezen zou ik denk ik voor een Kingping gaan, iets duurder maar je doet toch vaak wel 10 jaar met een scherm die 200 euro extra is 20 euro per jaar :)

Nico111

Zo net het hele topic door gelezen en ik lees voornamelijk positieve ervaringen over het cinema HD scherm.

Ik zit nu te kijken naar de Electro HD scherm. Dit omdat hij bij mij deels voor een raam komt te hangen (rolgordijn) en de zwarte achterkant meer dan welkom is.

Nu kwam ik alleen 427 SOHC tegen die nogal slechte ervaring had(hoe is dit opgelost?), maar zijn er ook andere die de electro HD scherm hebben en wel positief zijn?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Masterkale

Quote from: Nico111 on October  8, 2014, 17:58:09
Zo net het hele topic door gelezen en ik lees voornamelijk positieve ervaringen over het cinema HD scherm.

Ik zit nu te kijken naar de Electro HD scherm. Dit omdat hij bij mij deels voor een raam komt te hangen (rolgordijn) en de zwarte achterkant meer dan welkom is.

Nu kwam ik alleen 427 SOHC tegen die nogal slechte ervaring had(hoe is dit opgelost?), maar zijn er ook andere die de electro HD scherm hebben en wel positief zijn?

Ik heb hem hangen, geen problemen mee. De onderste zwarte markeringsrand is niet geheel recht, maar dit is nog niemand opgevallen en kan je met de beamer mooi camoufleren.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Ariekros

Ik zit ook te twijfelen op een Cinema HD tab tension scherm van I visions van 2,5m a 3 meter breed

Nico111

@masterkale
Heb jij het nu wel over de elektro HD? Ik je onderschrift staat namelijk dat je een cinema HD hebt.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

steckie

Even een snelle update van mij uit..
Heb het elektro hd scherm een aantal maanden hangen, maar scherm is inderdaad niet helemaal vlak.
Overdag zie je dat ie een klein beetje golft op sommige plekken, maar s'avonds als het wat donkerder is en de beamer staat aan dan zie je er niets van.
Had hierdoor wel een mail gestuurd naar hun toe met de vraag of ie omgeruild kon worden.
Paar dagen later belde een medewerker op dat bijna al hun elektro hd schermen er last van hebben en dat ik kon kiezen uit de volgende opties:
-volledig bedrag terug
-100 euro beleggen voor een cinema hd
-100 euro op het aankoop bedrag terug.

Heb voor t laatste gekozen, want ik heb echt de volledige blackdrop nodig.

In ieder geval wel goede service van ze   :thumbs-up:

Boobybandit

Ben momenteel aan het oriënteren voor een scherm van ongeveer 3 meter breed. De cinema-HD is eigenlijk de enige die zou passen ivm de korte blackdrop (electro valt af). Voor hetzelfde geld koop ik echter de iets kleinere Tab270 van Kingpin. Opzich maakt het mij niet veel uit, maar zouden jullie liever voor de kleinere Kingpin gaan of de grotere Cinema-HD? Ik heb toch het idee dat de Kingpin een veel betere naam heeft.

konijntje

Je kan de blackdrop altijd aanpassen hoor. Je stelt elektrisch in hoe ver het scherm naar beneden komt.

Kingpin en ivisions zijn beide schermen die in China gemaakt worden. Ik denk dat de quality control iets beter is bij kingpin maar kwa projectie kwaliteit maakt het weinig uit (tussen cinema hd en kingpin).

Uit ervaring is de service prima bij ivisions ze vervangen je scherm zonder problemen mocht hij niet helemaal goed zijn.

Boobybandit

#243
Ok, dank voor je info. Had ondertussen al contact gehad met de winkel ook. Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de Electro HD variant. Als de blackdrop ook gewoon korter kan is dit helemaal geen probleem. :)

Overigens, wij zitten op ongeveer 4- 4,5 meter van het scherm af. Om deze reden heb ik gekozen voor het model van 3.00m breed (136inch). De beamer is een Benq W1070. Ik zal de beamer op ongeveer 3.5 meter afstand van het scherm ophangen. Zal dit een beetje aardig beeld geven kwa lichtopbrengst, of heb ik er echt baat bij om naar het kleinere scherm van 2.60m breed te gaan?

Boobybandit

Tijd voor een update.

Situatie en apparatuur:
Scherm: Elektro HD-series 312 x 204 (tabbed)
Beamer: BenQ W1070
Afstand scherm tot zitplaats: 5 meter
Afstand beamer tot scherm: 4.8 meter

Scherm voldoet aan alle verwachtingen. Geen bollingen of kreukels, of in elk geval niet noemenswaardig. De beamer icm het scherm kwa formaat en de afstand heb ik mij ten onrechte druk over gemaakt. Het beeld is nog altijd "popping" en de beamer lijkt geen moeite te hebben met het projecteren van het beeld. Ongetwijfeld zal de lamp sneller slijten, maar dat vind ik dan weer niet relevant in dit verhaal over kwaliteit.

Twijfelde nog tussen dit scherm en het cinema scherm. Maar zowel de blackdrop als de prijs hebben me overstag doen gaan. Daarnaast raadde de medewerkers het cinema scherm enkel aan bij heel dure beamers. Voor mijn beamer werd in eerste instantie zelf reguliere HD variant aangeraden. Ik wilde toch een gespannen scherm.

Nico111

Wow 312 breed dat is echt een flinke joekel.Ik zou graag foto's zien.

Ook ben ik blij om te lezen dat je tevreden bent met de Elektro HD scherm. Die moet hier ook gaan komen als mijn verbouwing klaar is, maar ze hadden hem helaas niet in de showroom hangen.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

hendryckdb

#246
nav dit topic ben ik een tijdje terug bij projectieschermen.com langsgeweest in hun toen net nieuwe showroom - ik wou een scherm om in mijn (3,3m hoge) plafond in te bouwen. Moest dus flinke blackdrop hebben. In de showroom hing een i-visions cinema hd en electro hd scherm, het dunne doek van het cinema hd is zeker mooier en strakker maar door de hoge blackdrop heb ik (moeten) kiezen voor een electro hd op maat: 2m breed en 1,0m blackdrop.

door sommige posts hier was ik wat twijfelachtig maar inmiddels heb ik het scherm binnen en opgehangen, en het ziet er top uit. Als ik fotos maak vanaf de zijkant van het projectiedoek met daglicht kan je zien dat het dikkere doek niet 100% strak staat, maar als de beamer (Epson TW-8200) aan staat dan is het een perfect strakke projectie. Ben er erg blij mee.

foto's:








427 SOHC

Na een 9 maanden het cinema hd scherm in gebruik te hebben kan ik zeggen dat het een wereld van verschil was qua beeld tussen het electro hd en het cinema hd.
Zelf had ik niet kunnen denken dat het verschil, belang van het doek zo groot was!
He enige negatieve, dat me soms stoort is dat ik in het midden van het scherm een reflectie van licht ervaar, wanneer ik uit het centrum van het scherm ga zitten heb ik hier minder tot geen last van! Iemand nog deze ervaring?

konijntje


Quote from: 427 SOHC on April 13, 2015, 20:04:17
Na een 9 maanden het cinema hd scherm in gebruik te hebben kan ik zeggen dat het een wereld van verschil was qua beeld tussen het electro hd en het cinema hd.
Zelf had ik niet kunnen denken dat het verschil, belang van het doek zo groot was!
He enige negatieve, dat me soms stoort is dat ik in het midden van het scherm een reflectie van licht ervaar, wanneer ik uit het centrum van het scherm ga zitten heb ik hier minder tot geen last van! Iemand nog deze ervaring?

Dus je bedoeld dat t cinema scherm beter is?

427 SOHC

Idd veel mooier beeld met het cinema hd scherm, als ik ze op voorhand had gezien had ik zonder twijfelen voor het cinema doek gegaan! ;D