i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Started by Lecoque, March 12, 2011, 22:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rico_nl

Had visite gisteravond en dus helemaal vergeten fotos te maken.
Zal het vanavond even doen.

Wat betreft de afstandbediening die is dus RF maar de muurbediening bevat wel een oog dus zou kunnen dat daarachter een IR ontvanger zit.
Mocht je dit zeker willen weten dan even mailen met projectieschermen.com denk dat ze het je zo kunnen vertellen

Rico_nl

Heb even wat fotos gemaakt van het scherm:

Het volledige scherm:


Hier zie je de Quick Install ophangbeugel aan het plafond:


Zijkant van het scherm met voedingsaansluiting en knop voor noodbediening scherm. Ook zie je de aansluiting voor de separate wandbediening


Een kijkje in de behuizing:


Het 250x140cm scherm ivm mijn 51" samsung plasma:


De RF afstandsbediening:


De losse wandbediening (kabel staat niet op de foto) waar dat oog voor is weet ik niet misschien een IR ontvanger:

konijntje

Mooi scherm! bedankt voor de fotoss wellicht iets als ik ga verhuizen. is de drop nog in te stellen? en zo ja is dit het de max?

Rico_nl

Blackdrop is 30cm en kan op bestelling verlengd worden tot 35cm.

Cage

Die blackdrop is wel een problem voor mij. Ik heb minimaal 60cm nodig.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Rico_nl


Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Rico_nl

Das hoog ja.... oud herenhuis ofzo?
Je kan altijd vragen of ze toch meer blackdrop kunnen leveren.

Cage

Geen herenhuis maar wel oud (1915 -1920).
Zodra ik de aanschaf serieus overweeg ga ik idd navragen of je tegen meerprijs toch een ruimere blackdrop kunnen leveren. Op de site staat nl dat ze ook maatwerk leveren.
Wil het scherm en een nieuwe projector het liefst tegelijk aanschaffen en anders eerst de projector. Mij huige PJ heb ik echt een highcontrast scherm voor nodig, maar voor een nieuwe wil ik wel een gewoon 1.0 scherm. Dus nog ff sparen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

sappie

Ik heb hier het 2.50 meter brede scherm van i-Visions ook al een maandje of wat hangen (zie foto incl kat). Ik ben er erg tevreden mee. Met behulp van de bijgeleverde beugels was ophangen een fluitje van een cent. Overigens komt het scherm erg compleet uit de doos; beugels, afstandsbediening, wandcontactdoos (die ik niet gebruik), schroeven, pluggen, etc. Heb het scherm nog niet dusdanig veel gebruikt (de beamer hangt nog steeds niet...) dat ik er verder veel over kan vertellen. Oogt iig allemaal netjes afgewerkt en solide.

De drop is verder traploos in te stellen door middel van een bijgeleverde tool.

Erik

Katten en speakers die twee lijken onlosmakelijk verbonden, de mijne sprong er ook graag op. Alleen de afzet gaf vaak een probleem kon ik weer hollen :D 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sappie

Quote from: Erik on June 24, 2013, 23:03:53
Katten en speakers die twee lijken onlosmakelijk verbonden, de mijne sprong er ook graag op. Alleen de afzet gaf vaak een probleem kon ik weer hollen :D
Hehe, inderdaad; ik kwam laatst thuis van vakantie om allebei de speakers horizontaal terug te vinden. Tegen de spachtelputz muur waren ze helaas niet echt goed bestand... het fineer is op een aantal plekken helemaal weg. Gelukkig staan ze op de nominatie om vervangen te worden een dezer dagen :)

Cage

En die nieuwe speakers worden niet omgegooid door je kat? Ik krijg al rillingen als ik er aan denk. Wat dat betreft ben ik blij dat ik geen katten heb. Mijn kinderen zijn inmiddels gelukkig goed afgericht ;-)
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Birdview

Sinds gisteren hangt de i-visions cinema HD hier ook. Anderhalve week geleden besteld, maar niet eerder tijd gehad om op te hangen. Ik heb het scherm met een zichtmaat van 250 x 141 cm. Had het scherm een tijd terug op de website van hun al gezien, maar gezien de lage prijs t.o.v. andere tab tensioned schermen zou je haast gaan twijfelen. Dankzij de reviews van de mensen hierboven besloten niet voor een 2,5 keer zo'n duur scherm te gaan.

Scherm woensdag na 17:00 uur besteld en die vrijdag stond er al een vrachtwagen voor de deur met een enorme lange doos. De quick install beugels zijn ideaal. Na het vastschroeven (rotklus in het betonnen plafond te boren) klik je het scherm erin en is deze horizontaal nog te verschuiven. Heb de beugels wel dicht bij het einde gezet want daar is de behuizing het sterkste. Stroomkabel erin en verwachtingsvol op de afstandsbediening gedrukt. Scherm komt best snel naar beneden en tot mijn blijdschap zeer strak! Tsja, wat rechtvaardigd dan de hoge prijs van de concurrenten vraag je je af. We gaan het beleven hoe het doek zich op termijn zal houden. Zal de concurrentie het 2,5 keer langer volhouden?

Overigens zijn de zwarte zijranden van het scherm recht. Op de site (en ook die van de topic starter?) loopt de rand hol. Dus onder en boven breder. Ik vind recht persoonlijk mooier. Natuurlijk loopt het spankabeltje wel hol. De onderste balk had van mij wel wit gemogen. Nu zie je een zwarte rand in de behuizing. Denk dat ik een witte tape aanbreng. Aan de foto's van de voorgangers heb ik niets toe te voegen, behalve dus mijn positieve ervaring. De behuizing oogt wat groot, maar zal inherent zijn aan de maat van het scherm. Ik heb een Benq w1070 en die heeft meer dan voldoende lichtopbrengst voor deze grootte. Voordeel van het brede scherm is dat deze ook hoger is waardoor de beamer niet ver van het plafond hoeft te hangen (lensshift is beperkt bij de Benq) en dat lijkt mooier.

Rico_nl

Als je de beugels niet helemaal aan het einde doet dan kan je het scherm wat meer bewegen/stellen en hij zal niet zomaar gaan doorhangen.

Birdview

Ik heb ze ca 10 cm van het eind. Stellen was echt halve cm werk, de beamer hangt er immers recht voor. Ik wilde de beugels eerst ca 50 a 75 cm naar binnen hangen (leek me wel een mooie verdeling) maar zag toen juist dat de behuizing tordeerde omdat de beugels dan alleen op de dunnere achterwand steunen. Nu voelt het super solide. Ik ga er vanuit dat ie niet gaat dorhangen, of we weten gelijk waar het prijsverschil vandaan komt.... Desnoods als ie gaat hangen een derde beugeltje plaatsen. Lijkt me dat die er dan wel bij had gezeten. Geen woord hierover gelezen in de handleiding.

l3gion

Hallo

Vandaag de knoop doorgehakt m.b.t. projector en scherm. Het scherm (hoe kan het ook anders gezien het topic) zal het I-Visions tabbed spanscherm (300x169) worden  :bigsmile:

Bij interesse wil ik ook wel enkele foto's plaatsen als alles is opgehangen?

@Birdview, ik ben ook voor de BenQ W1070 gegaan  :bigsmile:
BenQ W1070 | Oppo 103D | Onkyo TX-NR 5007 | Onkyo TX-DS 989 (including Upgrade II) |  Canton RC-L (main) | Magnat Vintage Center 5 | Magnat Vintage Dipol 5 (surround (2x)) | Sony SS-T 70 ES (surround back (2x))

ferry34

Ben heel benieuwd naar je bevindingen, zowel scherm alsook de beamer.

Heb 2 zeer lovende reviews gelezen over de 1080st, dus zal t er binnenkort eindelijk van gaan komen.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

l3gion

@ferry34, vandaag wordt mijn scherm geleverd. Zit ongeduldig te wachten :-)

Ik hoop alleen dat het scherm past. De lift is namelijk geen optie en ik zal het scherm via het trappenhuis omhoog moeten gaan manouvreren :s

Het gaat net wel of net niet passen. Als het echt niet past dan ben ik (helaas) genoodzaakt om voor het 2.50m scherm te gaan.

Wat misschien interessant is om te weten dat als je de W1070 zou combineren met een Darbee Dablet (de losse unit of dmv de Oppo 103D) je de beeldkwaliteit nog iets kan verbeteren. Het fijne zit hem in de details (scherpte). Dit verschilt uiteraard wel per film (is in te stellen) en is uiteraard ook persoonlijk, maar het belangrijkste is dat je het verschil wel ziet.

De reviews die ik gelezen heb ontlopen de W1070 en de 1080ST elkaar niet, alleen heeft de 1080ST (Short Throw). Als dat noodzakelijk is voor jouw setup dan zou ik de 1080ST overwegen, maar anders zou ik gewoon de W1070 nemen en het verschil in prijs gebruiken om 3D brillen van te kopen ;)

Nog even wat andere nuttige informatie die voor iedereen geld:

* Firmware versie die er momenteel bij mij op staat is 1.06
* Er zit een nieuwe afstandsbediening bij (verlicht). Zie foto's van de nieuwe afstandsbediening hieronder:

BenQ W1070 | Oppo 103D | Onkyo TX-NR 5007 | Onkyo TX-DS 989 (including Upgrade II) |  Canton RC-L (main) | Magnat Vintage Center 5 | Magnat Vintage Dipol 5 (surround (2x)) | Sony SS-T 70 ES (surround back (2x))

ferry34

Is er behalve de short throw geen enkel verschil tussen de 1070 en 1080?
Scheelt toch 200 euro.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

l3gion

@Ferry34, behalve de Short Throw totaal geen verschil. Doe ze maar eens op de officiele webpagina met elkaar vergelijken  ;)

Scherm is bezorgd en inmiddels ook al opgehangen :-)
BenQ W1070 | Oppo 103D | Onkyo TX-NR 5007 | Onkyo TX-DS 989 (including Upgrade II) |  Canton RC-L (main) | Magnat Vintage Center 5 | Magnat Vintage Dipol 5 (surround (2x)) | Sony SS-T 70 ES (surround back (2x))

ferry34

Ah duidelijk.

Hm, 300 cm?? Kolere das groot  ;D
Ik heb de centimeter er s ff bijgenomen en s gekeken hoe groot 225 breed is. Wauw!
Ik denk dat voor mijn kamer de 200 kijkvlak breedte groot zat is.
Kijkafstand is 3 meter.

Moet de hoogte van t spanscherm net zo hoog hangen als bij een hdtv en dus ooghoogte waarbij mn ogen op 1/2 tot 1/3 van t scherm komen?

De kamer is 2,35 hoog, dus ik neem aan dat n gewone plafondbeugel van 20cm voldoende is?

Wat kost n lamp eigenlijk bij vervanging?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Melbury

QuoteScherm is bezorgd en inmiddels ook al opgehangen :-)

Snel gedaan!
Bevalt hij, mooi strak?

ferry34

LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

l3gion

@Melbury, het naar boven krijgen via het trappenhuis was een ramp (19 hoog). 3.50m is echt het maximum wat nog net te manouvreren is door het trappenhuis. Inclusief doos paste hij niet eens in het trappenhuis. Dus toen we eindelijk boven waren hoefde ik het scherm in ieder geval niet meer uit te pakken ;D

Het scherm is inderdaad zeer netjes en ook zeer strak.

@ferry34, ik zou de calculator gebruiken die op de website staat van Benq http://www.benq.com/microsite/projector/throwratiocalculator/.

Hiermee bereken je precies hoe ver hij van het plafond dient te hangen ;)

Ik zal straks even wat foto's maken. Zometeen moet ik eerst weer terug naar C*R*pair om mijn Onkyo langs te brengen, want het probleem hebben ze niet verholpen namelijk :@ :(
BenQ W1070 | Oppo 103D | Onkyo TX-NR 5007 | Onkyo TX-DS 989 (including Upgrade II) |  Canton RC-L (main) | Magnat Vintage Center 5 | Magnat Vintage Dipol 5 (surround (2x)) | Sony SS-T 70 ES (surround back (2x))