i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Started by Lecoque, March 12, 2011, 22:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lecoque

Hoi Jos,

Ik heb het scherm nu zo'n half jaar en gebruik het minimaal 2 keer per week, dat zal in de wintermaanden wel meer worden.
Het scherm bevalt me uitstekend, tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Het scherm is ook nog steeds superstrak, en geeft een superhelder en scherp beeld. Het heeft tenslotte ook een Draper doek en het verschil
met andere goedkopere schermen zie je gelijk. Die doeken zijn veel grover van structuur, het Draper doek is erg dun en heel erg fijnmazig, waardoor
je een erg scherp en contratrijk beeld krijgt.

De Epson 3200 beamer heb ik via een 14m lange HDMI kabel aangesloten, zelf gesoldeerd (een klereklus, maar een connector krijg je niet door een PVC buis getrokken).
En deze beamer blijft me verbazen, wat een fantastisch beeld en door de lens shift heel erg flexibel in de plaatsing.

Alletwee kan ik van harte aanbevelen.

1 TIP: Koop nooit een scherm o.i.d. bij projectieschermen.net, ze hebben een zeer slechte service en proberen je te tillen waar je bij staat. >:(

Sjoske

Zijn er ondertussen meer mensen die ervaring hebben met dit scherm?
Epson TW3600 ISF, Marantz SR6004, Focal 816W, Focal CC800V, Focal SR800V, SVS PB10ISD, Dune D1, Samsung 46C6000

Sjoske

Misschien mensen ervaring met een ander merk tab-tensioned scherm tot een €800?

Epson TW3600 ISF, Marantz SR6004, Focal 816W, Focal CC800V, Focal SR800V, SVS PB10ISD, Dune D1, Samsung 46C6000

Felicimo

Ik sta op het punt om ook een Tab-Tensioned Scherm te kopen... en ik ben zeer geinteresseerd in de I-visions variant ervan.
We zijn nu weer een paar maanden verder en een winter... Hoe bevalt het scherm je nu?
Nog steeds top en strak?  Of zijn er al wat minpuntjes naar voren gekomen?

Felix
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D


Wishlist: mooie goeie Phono Pre

Rico_nl

Wil misschien ook dit scherm aanschaffen.
Zeer benieuwd of er al meer ervaringen zijn.

xl-network

Ik ga zeer binnenkort ook mijn eerste projector kopen en het i-Visions Cinema HD-projectiescherm lijkt me een goede deal.

Welke maat scherm heb jij? (even voor mijn beeldvorming met de foto's).

Cage

Ook ik ben geïnteresseerd is het i-Visions Cinema HD schrem.
Ik ben dan ook erg benieuwd of het scherm van de TS na twee jaar nog steeds goed bevalt.
Nog steeds een mooi strak doek?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

newday

Ik lees hier vooral reacties van mensen die willen weten hoe die bevalt, maar op de TS na weinig ervaringen van anderen.
Verder niemand de gok gewaagd? Is een hele mooie prijs voor deze schermen.

xl-network

Nou vooruit dan maar. Ik ben nog een 'beginneling' op het gebied van projectoren en dergelijke, maar ik doe een poging. Reacties et cetera zijn van harte welkom. Ik heb het iVisions Cinema HD-scherm samen met een Epson EH-TW8100 projector (beide ongeveer 1 maand). Verdere foto's en een verslag van de montage zijn op mijn website te vinden.




De montage
De instructies in de bijgeleverde papieren handleiding was niet echt duidelijk leesbaar en de variant op de website was veel beter leesbaar. Wel klopten de instructies volgens mij niet helemaal omdat je het scherm na montage van de beugels (ik heb hem aan het plafond hangen) zou moeten kunnen verschuiven. Dit bleek niet zo te zijn waardoor we een iets meer acrobatische handeling uit moesten voeren om hem op te hangen. Maar het is gelukt. De meegeleverde haakse voedingskabel wijst naar boven en hierdoor is het heel mooi weggewerkt.

De bediening en het instellen
Het op- en neerlaten van het scherm is echt heel eenvoudig met de meegeleverde afstandsbediening, 3 knoppen. Omhoog, omlaag en stop. Je hebt ook de mogelijkheid om de stop aan de onderkant in te stellen, maar hier heb ik niets aan veranderd omdat hij bij mij gelijk al op de juiste hoogte hing. De draairingen met klikjes aan de onderkant van het scherm om de spanning van het touwtje in te stellen werkt makkelijk. Draai je de ene kant op dan gaat hij strakker. Wil je minder strak dan moet je even een 'nokje' indrukken en kun je de draairing de andere kant op draaien en slapper zetten.

Het doek
Het doek is mooi strak al zitten er twee of drie kleine 'putjes' in, maar tijdens het kijken heb je daar totaal geen last van. Momenteel is het sowieso tot 21:00 uur nog licht buiten en hoewel ik aan de zonzijde van de woonkamer verduisterende rolgordijnen heb komt er aan de andere kant bij de keuken nog wel wat licht door de lamellen (misschien hier ook nog eens een rolgordijn voor monteren). Hierdoor is het toch nog wat licht in de woonkamer en is zwart niet 100% zwart. Ook het feit dat mijn plafond en de muur achter mij ook wit zijn helpen ook niet veel. Hierdoor wordt licht wat van het scherm af komt via de muur teruggekaatst en wordt de kamer door het scherm verlicht. Volgens mij is hier niet veel aan te doen anders dan het plafond en de muren een ander kleurtje te geven en/of een duurder scherm kopen (bijvoorbeeld een Black Diamond-scherm, maar die zijn voor mij nu nog een beetje te duur).

Samenvatting
Ik ben over het scherm (en de projector uiteraard) goed te spreken. Een echte thuisbioscoopervaring. Zeker met een goede geluidsset en dikke muren (tegen het geluidsoverlast voor de buren). Wil je het scherm (en de projector) een keer in het echt zien en woon je in de buurt van Groningen, dan nodig ik je uit om 's avonds een keer langs te komen.


newday

Bedankt, goed om is wat ervaringen te lezen, zowel de positieve als de negatieve punten !
De negatieve punten lijken niet onoverkomelijk gezien de prijs.
Toevallig komt er hier ook een TW8100 mijn kant op.


Een paar vragen nog:

  • Welk formaat scherm heb je gekozen? (Edit, ik zie het al 225 cm breed)
  • Komt het scherm een beetje robuust over, een paar close up foto's zou wel leuk zijn
  • Enig idee waar de putjes vandaan komen, van het transporteren of nadat hij al hing?
  • Als je bijvoorbeeld een 21:9 film kijkt en je zou de onderkant van het scherm gelijk willen hangen met de onderkant van het filmbeeld is dat een beetje nauwkeurig te doen of schiet je er dan makkelijk voorbij?
  • Je zegt dat door de lichtinval zwart niet helemaal zwart is, is er bij deze lichtomstandigheden nog wel voldoende licht verder om de film te volgen met deze TW8100?
  • Welke projectorbeugel is dat die je hebt gebruikt voor de TW8100?

Zou graag eens komen kijken, maar Groningen ...  :o
Ik denk dat ik over een tijdje maar eens in Utrecht de showroom ga bezoeken.

xl-network

Ik heb inderdaad het 225cm brede scherm. Leuk is dat ik vermoedelijk de laatste in voorraad had want even later stond hij op 'niet voorradig'.

Het scherm (en behuizing) zelf lijkt mij best robust. Voelt niet 'plastic' aan of zo. Gewoon solide.

Geen idee waar de putjes vandaan komen. Viel me gelijk al op bij de eerste keer uitrollen. Misschien dat ze nog weggaan na verloop van tijd. Iemand tips om ze te verwijderen? Heb er geen last van, dus al het geen kwaad kan... laten zitten.

Bij een non 16:9-film laat ik het scherm gewoon hangen omdat mijn ondertiteling onder het beeld uitkomt (zo heb ik het ingesteld). Maar mocht je het scherm tegen de onderkant van het beeld willen 'plakken' dan is dit vrij lastig. Je moet precies goed timen. Je zit zo een centimeter onder of boven de gewenste plek (lees: het scherm beweegt voldoende snel op en neer).

Ik roep dat het zwart niet helemaal zwart is bij 'lichte' omstandigheden, maar laat je daardoor niet van de wijs brengen. Er valt nog prima mee te kijken hoor. Met Koninginnedag heb ik de abdicatie ook gewoon bekeken in de huiskamer. Buiten was het volle zon, maar met de rolgordijnen naar beneden was het prima te zien.

De beugel is de Audipack QFIX-0100G. Erg solide en makkelijk te verstellen nadat de projector eenmaal hangt. Wel "veel werk" om alle onderdelen in elkaar te schroeven. Maar wel leuk om te doen.

Je bent gerust welkom om een keer langs te komen. Ik woon alleen niet in De Stad (lees: Groningen), maar ongeveer 15 km daarbuiten. Vlakbij is een treinstation en met de auto is het ook goed te bereiken. Stuur maar een PM of een berichtje via mijn site voor meer informatie.

newday

Mooi, die beugel ziet er mooi compact uit, iemand nog andere suggesties voor een (zo simpel en goedkoop mogelijke) plafondbeugel geschikt voor de TW8100.
Scherm zal wel na mijn vakantie worden, en dan die van 250 of 264 of 300 cm breed, hopen dat die net zo stevig zijn.
Voorlopig eerst even met mijn huidige scherm verder kijken en zorgen dat die beamer tegen het plafond komt.



xl-network

Even een tip voor de schermgrootte. Mijn projector staat op net iets meer als 3 meter afstand. Hierdoor kan hij NET het scherm van 225 cm volledig vullen. Ik weet niet wat de afstand tot het scherm is bij jou, maar bij een breedte van 300 cm heb je minimaal 4,06 meter afstand tot het scherm nodig. Op onderstaande link kun je makkelijk berekenen (voor Epson-projectoren) of het gaat passen. Heeft mij goed geholpen in ieder geval.

http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorNL/

newday

Ja, bedankt voor de tip, ik had er al rekening mee gehouden en daardoor was ik ook bij de TW8100 uit gekomen, omdat deze qua projectieafstand vergelijkbaar is met mijn huidige TW700.
De afstand tot het scherm is bijna 7 meter, de beamer hoeft dan niet midden in de kamer te hangen maar kan tegen de achtermuur.
Ik moest dus juist een beamer zoeken waarbij het beeld klein genoeg kon worden geprojecteerd op die afstand  ;D

Cage

Xl-Network, bedankt voor je review van het scherm. Ik hou m zeker op mijn shortlist. Ik wacht wel even met de aanschaf totdat er genoeg financiën zijn om ook de projector te vervangen. Ik heb nu een high-contrast doek en voor mijn huidige PJ (TW-600) is dat ook echt wel nodig.
Iemand enig idee of de black-levels van een TW-8100 beter zijn op een 1.0 Mat wit dan een TW-600 op 0.8 High Contrast? Ik heb ook witte muren en plafond.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Rico_nl

Heb het scherm bij XL-Network thuis gezien en zag er zeer goed uit.
Ga vanavond zelf ook zo'n scherm bestellen maar dan de 250cm versie.

Silvermane

Als er staat dat dit ook aan het plafond kan bevestigd worden, kan dit dan ook 'in' het plafond verwerkt worden? Je hebt tegenwoordig zo van die leuke dingen die je perfect in je plafond kan inbouwen zodanig dat het lekker vlak met het plafond zelf is, maar kosten meestal een arm en een been. Dat zal iets teveel gevraagd zijn van dit scherm veronderstel ik? Als ik naar de kastconstructie kijk dan lijkt het er me niet voor geschikt. Voor de rest wel een heel leuk scherm voor zo'n prijs lijkt me!

Cage

Als je een handige doe-het-zelfer bent dan is elke scherm dat aan een plafonf bevestigd kan worden in een plafond/koof in te bouwen, maar voor dit scherm is volgens mij geen kant en klaar oplossing. Ze bieden wel maatwerk, dus wellicht is het wel leverbaar.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Silvermane

Quote from: Cage on June  6, 2013, 16:33:50
Als je een handige doe-het-zelfer bent dan is elke scherm dat aan een plafonf bevestigd kan worden in een plafond/koof in te bouwen, maar voor dit scherm is volgens mij geen kant en klaar oplossing. Ze bieden wel maatwerk, dus wellicht is het wel leverbaar.

Maatwerk maakt het natuurlijk wel weer duurder, al zal het nooit zo duur worden als wat ik voor de rest al heb gezien als ik me op deze prijs baseer.
En een DIY-er ben ik al helemaal niet :) Denk dat ik er nog net in zou slagen om mits de juiste instructies de nodige uitsparing te maken voor een daartoe bestemd scherm, maar zelf creatief worden zodanig dat het allemaal netjes aansluit lijkt me uit den boze ;) Wel leuk om te weten dat dit in principe mogelijk is als ik dus maar het juist slachtoffer vind om dit voor me te doen :D
Maar gaat het dan nog allemaal uitkomen met de zwarte band bovenaan? Is die dan niet te beperkt afhankelijk natuurlijk van je plafondhoogte?

Rico_nl

Heb het scherm inmiddels hangen bij mij thuis.
Gaat om de 250x140cm en bevalt zeer goed.
Heb hem aan het plafond hangen en heb de nieuwe quick install beugels erbij gekregen.
Dat is zeg maar een omgekeerde L en daar klik je zo het scherm in.
Je kan hem met die beugels ook zo in een koof hangen volgende de handleiding.

Heb altijd Beamax schermen gehad maar dit scherm doet daar zeker niet voor onder.
Scherm hangt helemaal strak maar dat mag ook wel met tab tensioned.
Motoren zijn heel geruisloos en de afstandbediening is RF en geen infrarood.
Ook hoef je geen extra kastje aan de muur te hangen maar gaat er alleen een voedingssnoer uit.
Je krijgt er wel een kastje voor aan de muur bij maar die heb ik niet gemonteerd want gebruik alleen de RF afstandsbediening.

Service was ook perfect. Elke keer als ik een vraag had kreeg ik binnen no time een antwoord.
Al met al een zeer mooi scherm voor niet teveel geld.


Rico_nl

Zal vanavond even wat fotos maken en hier plaatsen.
Als er vragen zijn dan brand maar los.

Cage

Kan de bediening wel met infrarood of alleen via RF?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

home@the movies

QuoteIemand enig idee of de black-levels van een TW-8100 beter zijn op een 1.0 Mat wit dan een TW-600 op 0.8 High Contrast? Ik heb ook witte muren en plafond.

Hi,

Die twee toestellen zijn in geen mijlen met elkaar te vergelijken, de TW8100 is gewoon een top projector die de TW600 letterlijk doet verbleken.

Je gaat er niet met sprongen maar met reuze sprongen op vooruit  ;D
Groeten
Werner

Cage

Thx, dat vermoedde ik al wel, maar toch prettig als iemand het bevestigd :-). Nu nog maar even doorsparen dan.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun: