Arcenon's HT - Wharfedale Opus / Klipsch R-SW115

Started by Arcenon, March 4, 2011, 15:41:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Mijn huidige setup betreft het volgende:

Speakers:
-Wharfedale Opus 2-3
-Wharfedale Opus tri-center (helaas niet in gebruik, geen plaats :crazy:)
-Wharfedale Opus 2-1 (Ook in de opslag
-Wharfedale diamond 9.0 (Ook in de opslag)
-Wharfedale Diamond 220 surrounds
-Klipsch R-SW115

Versterking:
-Marantz SR7008
-Acurus A200X3

Bekabeling:
-Goldkabel Highline pc-occ bi wire

Ik heb na jaren zoeken eindelijk een Wharfedale Opus speaker paar kunnen bemachtigen, ik was al zeer tevreden over de Diamond serie (Die in mijn optiek op hetzelfde niveau mee kan spelen met merken zoals (B&W CM/KEF XQ) maar de Opus is echt een paar flinke stappen omhoog, echt geweldige kwaliteit. Sinds afgelopen zaterdag (01-08-2015) in mijn bezit.

Toekomstplannen:
-Geschikte eindversterking
-Surrounds vervangen / zo houden
-Wrappen van de huidige speakers

Foto's huidige situatie, een beetje donker maar goed:








Speaker / subwoofer overzicht in de loop der jaren in mate van upgrade:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Receivers in de loop der jaren:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Eindversterking in chronologische volgorde:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



''Speaker geschiedenis'' (under construction)

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


''Versterker Geschiedenis'' (under construction)
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Wharfedale 9.6 / 9.cm en 9.0 set in actie:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Overige media:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

#1
En mijn set is aangevuld met een mooie SVS 20-39PC-Plus  :inlove:. Van de week de boel opruimen en wat fatsoenlijke foto's proberen te maken.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Martijnst1990

Mooie aanwinst! Ben benieuwd naar de foto's :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Arcenon

Een flinke update gedaan, nieuwe woning en mijn nieuwste aanwinst: Wharfedale Opus 2-3 speakers!  :pompom: :pompom:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

angelo83

Mooie Speakers!
enkel een beetje weinig ruimte ?
En heb je nog wel plek op tafel om je koffie neer te zetten  ;D

Gr Angelo

Arcenon

Quote from: angelo83 on August  3, 2015, 12:46:33
Mooie Speakers!
enkel een beetje weinig ruimte ?
En heb je nog wel plek op tafel om je koffie neer te zetten  ;D

Gr Angelo

Ik vind ze ook echt schitterend, zal van de week een naaktfoto van ze maken. Gelukkig beschikken ze over een bass-reflex poort aan de voorkant, de handleiding raad overigens wel aan om de speakers ook redelijk dicht op de muur te zetten (andere owners zetten hem ook liever vrijer), maar inderdaad ideaal staat het hier niet maar wel het beste wat de ruimte en de WAF toelaat.
Het zijn voor mij ook echt ''end game'' speakers, oftewel ik ben van plan om hier vele jaren mee gelukkig te zijn (de lagere serie van het merk hebben mij ook jaren kunnen bekoren) en ze gaan gewoon mee in een eventuele verhuizing over een aantal jaren. Ik hoop ze in een nieuwe woning wel een betere plaats te kunnen geven, maar dat is een van mijn criteria mocht ik tegen die tijd met m'n meisje een andere woning gaan zoeken.

Dus in het kort: ze zijn op de groei gekocht :coffee:

Mijn vriendin houdt nogal van haar mandjes, potjes, plantjes en frutseltjes zoals je kunt zien, met z'n tweeën kan je nog genoeg kwijt op tafel, bij meerdere gasten wordt de showroom van tevoren afgebouwd haha. Ze blijft ook mooi het bed showroom klaar maken (10 kussens oid) om vervolgens met 2 kussens over te blijven als we gaan slapen :eh:, maar met het interieur bezig zijn is dan ook haar hobby. Ik vind het helemaal prima en ik heb het geluk dat ik ook een heel eind de woonkamer mag vol zetten met mijn apparaten :inlove:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

H&C Hifi


RonG


jbtje56

Nice :thumbs-up:

Mooi spulletje zo bij elkaar, geniet ervan
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

Arcenon

Bedankt voor de reacties. Net nog even een mooie foto geschoten van de speaker zonder doek. Machtige speaker.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

#10
Mijn vriendin is overigens volgende week een weekje weg en je weet wat ze zeggen.. als de kat van huis is dansen de muizen op tafel :devil:. Dan even kijken hoe het klinkt als ik de KEF speakers vervang door mijn Diamond 9.6 vloerstaanders. Dan heb ik even het volgende aan woofers aan het wapperen:
1x 15''
4x 10''
4x 8''
:headbanging:


De Opus (''surround'') speakers op marktplaats zijn helaas aan mijn neus voorbij gegaan, ik was er net te laat bij. Maar gelukkig willen deze nog wel eens zo nu en dan te koop staan in tegenstelling tot de vloerstaanders, dus we wachten af.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

Quote from: Arcenon on August  5, 2015, 09:29:43
Mijn vriendin is overigens volgende week een weekje weg en je weet wat ze zeggen.. als de kat van huis is dansen de muizen op tafel :devil:. Dan even kijken hoe het klinkt als ik de KEF speakers vervang door mijn Diamond 9.6 vloerstaanders. Dan heb ik even het volgende aan woofers aan het wapperen:
1x 15''
4x 10''
4x 8''
:headbanging:


De Opus (''surround'') speakers op marktplaats zijn helaas aan mijn neus voorbij gegaan, ik was er net te laat bij. Maar gelukkig willen deze nog wel eens zo nu en dan te koop staan in tegenstelling tot de vloerstaanders, dus we wachten af.

De KEF's zijn inmiddels verkocht en onder het mom van: ''ja schat anders staan die speakers ook maar te verstoffen'' heb ik ze zover gekregen dat ik ze tot ze verkocht zijn zo mag laten staan  :pompom:  Een ''beetje'' overkill allemaal voor de ruimte, maar zeker een leuk experiment, all channel stereo klinkt heel vet nu, surround zal ik binnenkort eens op de proef stellen (vraag me vaak af of het nu wel of niet zinvol is om als surround speakers grote vloerstaanders te gebruiken).



Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

larsonator

#12
Quote from: Arcenon on August 21, 2015, 15:31:24
(vraag me vaak af of het nu wel of niet zinvol is om als surround speakers grote vloerstaanders te gebruiken).
Niet als ze zo naast de bank opgesteld staan ;)

Wat een beauties trouwens  :popcorn:


Arcenon

Quote from: larsonator on August 21, 2015, 15:47:00
Niet als ze zo naast de bank opgesteld staan ;)

Wat een beauties trouwens  :popcorn:

Quote from: morca on August 21, 2015, 17:51:14
Mooie speakerset !!!

Thanks guys!

I know, die foto was vers van de pers, ik had nog geen tijd gehad om ze anders op te stellen. Mijn subwoofer komt helaas in deze woonkamer en zeker niet op de huidige positie tot zijn recht, de radiator die 1 meter verderop hangt fungeert als klankbord. De sub staat dus op het moment onwijs laag afgefilterd (40hz) en ik had alle speakers afgekapt op die frequentie, dan merk je wel even dat je met 4x8'' en 4x10'' woofers staat te spelen. Mocht ik ooit over de grote woonkamer beschikken die ik wens dan zal ik er vloerstaanders bij gaan zoeken, tot die tijd houd ik het echter bij ''kleine rears''. De wharfedale diamond 9.6 inmiddels verkocht en ik ben nu op zoek naar een set diamond 9.2/10.2/ 122 / 220
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

Quote from: Arcenon on August 24, 2015, 13:15:02
Thanks guys!

I know, die foto was vers van de pers, ik had nog geen tijd gehad om ze anders op te stellen. Mijn subwoofer komt helaas in deze woonkamer en zeker niet op de huidige positie tot zijn recht, de radiator die 1 meter verderop hangt fungeert als klankbord. De sub staat dus op het moment onwijs laag afgefilterd (40hz) en ik had alle speakers afgekapt op die frequentie, dan merk je wel even dat je met 4x8'' en 4x10'' woofers staat te spelen. Mocht ik ooit over de grote woonkamer beschikken die ik wens dan zal ik er vloerstaanders bij gaan zoeken, tot die tijd houd ik het echter bij ''kleine rears''. De wharfedale diamond 9.6 inmiddels verkocht en ik ben nu op zoek naar een set diamond 9.2/10.2/ 122 / 220

Inmiddels in onderhandeling voor een setje wharfedale diamond 220, uiteraard een league lager dan de Opus serie maar hetzelfde materiaal voor de woofers, soft dome etc en het zal klankmatig goed genoeg passen met de fronts en de center uit de opus reeks, zeker voor het surround gebeuren. Dan kan ik ze ook eindelijk fatsoenlijk plaatsen aangezien de Opus speakers niet in de meubels past die wij hebben staan, wordt vervolgt.

Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

Quote from: Arcenon on August  5, 2015, 09:29:43
Mijn vriendin is overigens volgende week een weekje weg en je weet wat ze zeggen.. als de kat van huis is dansen de muizen op tafel :devil:. Dan even kijken hoe het klinkt als ik de KEF speakers vervang door mijn Diamond 9.6 vloerstaanders. Dan heb ik even het volgende aan woofers aan het wapperen:
1x 15''
4x 10''
4x 8''
:headbanging:


De Opus (''surround'') speakers op marktplaats zijn helaas aan mijn neus voorbij gegaan, ik was er net te laat bij. Maar gelukkig willen deze nog wel eens zo nu en dan te koop staan in tegenstelling tot de vloerstaanders, dus we wachten af.

Heb laatst 2 setjes van deze "surround" speakers (Opus2-m1's) via marktplaats verkocht, jij had interesse in de laatste set(hoogglans zwart) volgens mij. De persoon wie jou voor was heeft inmiddels de laag units opgeblazen :-X. Jammer van de speakers, zelf altijd zuinig op geweest.

Volgende keer iets meer bieden :P
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Arcenon

Quote from: GOOS88 on August 25, 2015, 09:25:58
Heb laatst 2 setjes van deze "surround" speakers (Opus2-m1's) via marktplaats verkocht, jij had interesse in de laatste set(hoogglans zwart) volgens mij. De persoon wie jou voor was heeft inmiddels de laag units opgeblazen :-X. Jammer van de speakers, zelf altijd zuinig op geweest.

Volgende keer iets meer bieden :P

Achteraf gezien sowieso beter geweest aangezien ze hier niet in de kast zouden passen, de oplossing in de vorm van een lagere serie maar zelfde sound past dan ook een stuk beter binnen het plaatje.  De laagunits opgeblazen, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar  :withstupid:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

Quote from: Arcenon on August 25, 2015, 11:12:23
Achteraf gezien sowieso beter geweest aangezien ze hier niet in de kast zouden passen, de oplossing in de vorm van een lagere serie maar zelfde sound past dan ook een stuk beter binnen het plaatje.  De laagunits opgeblazen, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar  :withstupid:

De M1's zijn inderdaad vrij groot voor boekenplank speakers, laag output was voor boekenplanken ook zeer netjes.

Hij gebruikte de speakers als full-range surrounds icm een harman kardon signature 2.1. De beste man had bij het afspelen van een concert de gain van de pre amp volledig opgedraaid :blink:, de M1's vonden dat niet zo prettig. De spreekspoelen van de woofers zijn verbrand.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Arcenon

Quote from: GOOS88 on August 25, 2015, 11:30:56
De M1's zijn inderdaad vrij groot voor boekenplank speakers, laag output was voor boekenplanken ook zeer netjes.

Hij gebruikte de speakers als full-range surrounds icm een harman kardon signature 2.1. De beste man had bij het afspelen van een concert de gain van de pre amp volledig opgedraaid :blink:, de M1's vonden dat niet zo prettig. De spreekspoelen van de woofers zijn verbrand.

Sjongesjonge wat een lomperd, echt zonde van die mooie speakers.

De kogel is door de kerk en ik heb een setje wharfedale diamond 220 in het wit besteld om de set weer compleet te maken. Ik ga de center wrappen in hopelijk eenzelfde kleur als de surrounds en ik denk dat ik de fronts ga laten zoals ze zijn of tot m'n vriendin me aan onze afspraak herinnerd... De center in het wit vind ik wel netjes staan als ik hem ooit op het tv meubel ga gebruiken, springt er dan toch minder uit als high gloss black. De witte surroundjes vallen dadelijk ook weg in de kasten.

Ik ben alleen aan het twijfelen over mijn subwoofer, de subwoofer an sich is perfect, maar de huidige locatie is erg slecht, als hij dan ook maar een beetje volume maakt dan vangt de radiator dat direct op. Dus ik ben aan het twijfelen of ik hem weg moet doen, iets kleins moet zoeken wat ik ergens anders kan en mag plaatsen van de baas of dat ik het maar even uit moet zingen tot ik over een jaar een andere woning heb en de sub wel kan benutten. Meer bang for the buck dan deze subwoofer bestaat er momenteel niet dus aan die kant is het ook wel weer zonde om hem weg te doen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

#20
Vind je het laag van de opus2-3 speakers niet te los/niet strak, Helemaal icm een sr7008?

Heb zelf de opussen 2-1 gehad, de klipsch speakers (rp250f) welke ik nu heb klinken een stuk strakker in het laag, ook meer punch.

Misschien ook een kwestie van smaak.

* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Arcenon

#21
Quote from: GOOS88 on August 27, 2015, 10:44:25
Vind je het laag van de opus2-3 speakers niet te los/niet strak, Helemaal icm een sr7008?

Heb zelf de opussen 2-1 gehad, de klipsch speakers (rp250f) welke ik nu heb klinken een stuk strakker in het laag, ook meer punch.

Misschien ook een kwestie van smaak.

Zeker weten, de bass is aan de slappe kant als er een zwakkere eindtrap op staat (lees receiver) vandaar dat ik er ook een eindversterker achter heb hangen. Ik zie dat ik hier geen update over heb gepost. Zowel de Opus als de Diamond serie lusten genoeg power ondanks dat ze niet heel ongevoelig zijn, het klinkt goed maar als je het potentieel eruit wilt halen, met name in de bass-afdeling dan zul je er een serieuze eindversterker achter moeten hangen. De Adcom is hier tijdelijk, doet het prima maar op den duur ga ik voor iets wat nog krachter is en mooier smoelt om te optimaliseren.

Zie mijn onderstaande post in een andere topic:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Inmiddels overigens de kleine wharfedale speakertjes binnen, ze staan mooi en ze geven een mooi geluid af, zeker voor de prijs, echt een aanrader. Ik was even bang voor de laagweergave van deze speakers vanwege de kleine woofer maar ze staan zeker hun mannetje. Leuk leuk :pompom:


Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

Quote from: Arcenon on August 27, 2015, 12:36:07
Zeker weten, de bass is aan de slappe kant als er een zwakkere eindtrap op staat (lees receiver) vandaar dat ik er ook een eindversterker achter heb hangen. Ik zie dat ik hier geen update over heb gepost. Zowel de Opus als de Diamond serie lusten genoeg power ondanks dat ze niet heel ongevoelig zijn, het klinkt goed maar als je het potentieel eruit wilt halen, met name in de bass-afdeling dan zul je er een serieuze eindversterker achter moeten hangen. De Adcom is hier tijdelijk, doet het prima maar op den duur ga ik voor iets wat nog krachter is en mooier smoelt om te optimaliseren.

Zie mijn onderstaande post in een andere topic:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Inmiddels overigens de kleine wharfedale speakertjes binnen, ze staan mooi en ze geven een mooi geluid af, zeker voor de prijs, echt een aanrader. Ik was even bang voor de laagweergave van deze speakers vanwege de kleine woofer maar ze staan zeker hun mannetje. Leuk leuk :pompom:


Je zou ook eens naar hypex modules kunnen kijken.
Voorheen speelde ik met een harman kardon signature 2.1(ook al geen doetje), nu met UCD400HG modules. Het laag klinkt nu een stuk strakker. Ook het hele geluidsbeeld word een stuk nauwkeuriger, helemaal op hoger volume (wat je zelf ook al ervoer icm de adcom). 
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Arcenon

#23
Quote from: GOOS88 on August 27, 2015, 13:49:44
Je zou ook eens naar hypex modules kunnen kijken.
Voorheen speelde ik met een harman kardon signature 2.1(ook al geen doetje), nu met UCD400HG modules. Het laag klinkt nu een stuk strakker. Ook het hele geluidsbeeld word een stuk nauwkeuriger, helemaal op hoger volume (wat je zelf ook al ervoer icm de adcom).

Klasse D neem ik zeker ook in overweging, die zou ik met een beetje geluk zelfs nog in een kast kunnen plaatsen, echter de versterkers met hoge vermogens hebben ook een enorm prijskaartje. Het wordt sowieso nog maanden sparen, maar ook hiervoor ga ik dan voor een in mijn ogen endgame versterker, dus die moet zowel visueel mooi zijn als technisch. Klasse D of A/B weet ik nog niet, ligt eraan wat voor modellen. De mooiste eindversterkers op het moment vind ik Classe, Theta Dreadnaught, dat kaliber. De parasound hier op het forum lijkt me tevens ook interessant, dan ben ik in een keer klaar..

/Edit Wat betreft de Hypex versterkers, zijn die ergens kant en klaar te kopen of is het allemaal zelfbouw? Wat zijn de prijzen voor een 400W of een 700W variant?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GOOS88

#24
Quote from: Arcenon on August 27, 2015, 14:11:56
Klasse D neem ik zeker ook in overweging, die zou ik met een beetje geluk zelfs nog in een kast kunnen plaatsen, echter de versterkers met hoge vermogens hebben ook een enorm prijskaartje. Het wordt sowieso nog maanden sparen, maar ook hiervoor ga ik dan voor een in mijn ogen endgame versterker, dus die moet zowel visueel mooi zijn als technisch. Klasse D of A/B weet ik nog niet, ligt eraan wat voor modellen. De mooiste eindversterkers op het moment vind ik Classe, Theta Dreadnaught, dat kaliber. De parasound hier op het forum lijkt me tevens ook interessant, dan ben ik in een keer klaar..

/Edit Wat betreft de Hypex versterkers, zijn die ergens kant en klaar te kopen of is het allemaal zelfbouw? Wat zijn de prijzen voor een 400W of een 700W variant?

De hypex versterkers zijn wel kant en klaar te koop. De D200 of D500 van CI audio bijvoorbeeld, of de m22 van NAD gebaseerd op de Ncore's. Maar dan is de prijs zo x3 tov zelfbouw.

Bij zelfbouw is de uiteindelijke prijs wel sterk afhankelijk van hoe je de boel opbouwt, bijv. mono opbouw, type elco's(slit-foils oid), dikke behuizing, etc.
Heb zelf het voordeel dat ik in de elektronica werk, dus relatief goedkoop aan onderdelen kan komen en ook zelf de PCB's kan ontwerpen, en goedkoop kan laten produceren.

Je kan ook de geschakelde voedingen van hypex of een andere fabrikant gebruiken. Dat vereenvoudigd het bouwen een stuk.

Ik zou het classe D (ucd / ncore) verhaal zeker meenemen in je zoektocht naar je endgame eindbak.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *