FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

QuoteEnige is dat ik mijn subwoofer nog niet lekker afgestemd krijg. In mijn slaapkamer stond hij ingebouwd en was volume 10 (van de 80  ) meer dan genoeg, ik zit nu al op 18 - 24. Gekke is dat ik het laag wel echt voel, de bank trilt maar horen doe ik het niet. Niet erg, maar voor mijn gevoel heb ik een gat in het bereik.
Is idd een dip. Kan je de sub verplaatsen?

Valkyrie

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 12:21:15
Sparen is wel de key, maar - eerlijk is eerlijk - met minder had ik het ook in kunnen richten. Het is alleen wel dat als je een x bedrag hebt en ook op kan en dus zal gaan. Als in dat als ik 50.000 euro had gehad om in te richten ik het ook op had gekregen. Had ik een andere bank genomen, et cetera. 

Maar de liquide middelen zijn bij jou ook goed besteed aan woonruimte en een DD15  :wub:

Uiteindelijk heb ik de componenten van mijn set heel rustig bij elkaar gespaard over een langere periode. Zo kon ik al wel genieten van de set, terwijl ik nog niet mijn eigen huisje had (wel een eigen TV-kamer). De upgrade van de sub was al een lange tijd een wens, totdat de oude kapot ging en ik een nieuwe moest hebben. ;)
Nu speel ik een aantal weken met de Velodyne en die gaat niet meer weg!  :wub: Nu moet ik weer flink sparen voor eventuele nieuwe upgrades. :angel:

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 12:21:15
Enige is dat ik mijn subwoofer nog niet lekker afgestemd krijg. In mijn slaapkamer stond hij ingebouwd en was volume 10 (van de 80  :wacko:) meer dan genoeg, ik zit nu al op 18 - 24. Gekke is dat ik het laag wel echt voel, de bank trilt maar horen doe ik het niet. Niet erg, maar voor mijn gevoel heb ik een gat in het bereik.

Tijd voor een DD dus! :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on June 25, 2013, 15:30:18
Is idd een dip. Kan je de sub verplaatsen?

Ja en nee: natuurlijk kan ik de subwoofer verplaatsen, alleen het is niet handig. Linksvoor staat hij nu en dat is mogelijk; rechtsvoor kan niet in verband met de deur; rechtsachter staat hij tegen de bank te klappen (al zal dat qua laag wel een dik effect geven) en links achter komt een lamp. Maar... ik bedenk me net dat het wellicht handig is om de EQ een keer te runnen, de Velodyne is van mijn slaapkamer naar de huiskamer gegaan en nooit een reset gehad. Kan een hoop verklaren. En ik was al aan het zoeken of ik de Subdude HD moest vervangen voor spikes of wat dan ook (al ziet dat er wel toffer uit).

Maar wat zou een "normaal" volume zijn voor zo'n SPL-1200 Ultra om te spelen? De 10 van de 80 in mijn slaapkamer kwam puur omdat het een kleinere ruimte was en de subwoofer niet vrij stond. De ruimte nu is zeker twee keer zo groot (denk wel 2,5) en de subwoofer staat relatief vrij. Volume standje 20 is nog steeds maar 25% van het totaal. Natuurlijk is op 80 spelen waanzin en dan is een andere subwoofer wellicht een optie, maar tot - laten we zeggen - 50/60 moet toch kunnen?

Quote from: Valkyrie on June 25, 2013, 15:53:38
Tijd voor een DD dus! :P

Ik wacht wel tot er een DD18+ tweedehands aan wordt geboden  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Spollie

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 17:29:55
Ja en nee: natuurlijk kan ik de subwoofer verplaatsen, alleen het is niet handig. Linksvoor staat hij nu en dat is mogelijk; rechtsvoor kan niet in verband met de deur; rechtsachter staat hij tegen de bank te klappen (al zal dat qua laag wel een dik effect geven) en links achter komt een lamp. Maar... ik bedenk me net dat het wellicht handig is om de EQ een keer te runnen, de Velodyne is van mijn slaapkamer naar de huiskamer gegaan en nooit een reset gehad. Kan een hoop verklaren. En ik was al aan het zoeken of ik de Subdude HD moest vervangen voor spikes of wat dan ook (al ziet dat er wel toffer uit).

Dat kan een hoop verklaren. De Subdude zou ik zeker behouden, tenzij je graag de deuren wilt horen klapperen! Ik heb een soortgelijke vloer en dan wil je echt wel ontkoppelen. De Subdude was bij mij een enorme verbetering, ook qua overlast naar de buren.

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 17:29:55
Maar wat zou een "normaal" volume zijn voor zo'n SPL-1200 Ultra om te spelen? De 10 van de 80 in mijn slaapkamer kwam puur omdat het een kleinere ruimte was en de subwoofer niet vrij stond. De ruimte nu is zeker twee keer zo groot (denk wel 2,5) en de subwoofer staat relatief vrij. Volume standje 20 is nog steeds maar 25% van het totaal. Natuurlijk is op 80 spelen waanzin en dan is een andere subwoofer wellicht een optie, maar tot - laten we zeggen - 50/60 moet toch kunnen?

Die volumeknop zou ik me niet zo druk om maken. De gain op mijn subwoofer staat op ongeveer 10%, dit om de door Audyssey gewenste 75 dB te bereiken bij het inmeten. Oftewel je hebt een grote overcapiciteit, daar is volgens mij niks mis mee.

Atmoz

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 12:21:15

Sjieke kabel... die Kimber van jou (toch?) ziet er toch echt wel een stuk beter uit. Stond ook op mijn lijstje die kabel, al was het alleen voor de looks!

;D Kimber inderdaad. Bij mij was het ook (bijna) alleen om de looks. Vind het een erg mooie kabel om te zien.
Maar er speelde eigenlijk ook een beetje mee dat ik een iets duurdere kabel wilde zodat ik vroeg of laat niet dat gevoel ging krijgen van "hmzz, misschien klinkt het met die of die kabel nog veel beter?!" Dat zou zeker vervelend geweest zijn nu ik die kabel helemaal in de muur heb weggewerkt :devil: (meer dan deze Kimber zal ik _never_ uit gaan geven aan een LS kabel, dus ik zit voor mezelf "safe" :))

Quote
Voorheen zette ik een simpel muziekje aan en dat speelde op de achtergrond. Nu kan ik echt uren echt naar muziek zitten luisteren. Valt me ook op dat ik heel andere muziek luister. Normaal was het iets als 3FM waar ik nu zeer kan genieten van Roger Waters - Amused to Death DTS-CD.

Ik herken dit voor de volle 100% :happy: Tevens is Amused to Death voor mij de beste en mooiste CD op aarde!
Hij wordt dan ook wekelijks meerdere malen van voor tot achter afgespeeld (en dat al MAANDEN lang!)
Genieten is het woord!

Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 17:29:55
Ik wacht wel tot er een DD18+ tweedehands aan wordt geboden  :P

Hmzz, die is ook wel vet ja. Dat wordt dan een race zodra die eens voor een leuke prijs te koop komt te staan.
Zo'n ding lijkt mij ook wel wat 8)

Veel plezier nog met alles! En nogmaals, erg mooi spul heb je staan.

Zeg trouwens, die Focals... heb je die al lang?

Ciao,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MegaJ

Quote from: FeaR1986 on June 23, 2013, 20:39:44
Thanks. Mocht je een keer met je XPA op bezoek willen komen of gewoon uit gezelligheid weet je me te vinden  ;)

Ik kom inderdaad graag een keertje kijken, zal je t.z.t. even PMen.  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Joske007

Quote from: Atmoz on June 25, 2013, 18:12:29
Ik herken dit voor de volle 100% :happy: Tevens is Amused to Death voor mij de beste en mooiste CD op aarde!
Hij wordt dan ook wekelijks meerdere malen van voor tot achter afgespeeld (en dat al MAANDEN lang!)
Genieten is het woord!
Is inderdaad een zeer mooie cd, met een prachtig stuk aan fase verschuivingen  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

#1257
Quote from: FeaR1986 on June 25, 2013, 17:29:55
Ja en nee: natuurlijk kan ik de subwoofer verplaatsen, alleen het is niet handig. Linksvoor staat hij nu en dat is mogelijk; rechtsvoor kan niet in verband met de deur; rechtsachter staat hij tegen de bank te klappen (al zal dat qua laag wel een dik effect geven) en links achter komt een lamp. Maar... ik bedenk me net dat het wellicht handig is om de EQ een keer te runnen, de Velodyne is van mijn slaapkamer naar de huiskamer gegaan en nooit een reset gehad. Kan een hoop verklaren. En ik was al aan het zoeken of ik de Subdude HD moest vervangen voor spikes of wat dan ook (al ziet dat er wel toffer uit).

Maar wat zou een "normaal" volume zijn voor zo'n SPL-1200 Ultra om te spelen? De 10 van de 80 in mijn slaapkamer kwam puur omdat het een kleinere ruimte was en de subwoofer niet vrij stond. De ruimte nu is zeker twee keer zo groot (denk wel 2,5) en de subwoofer staat relatief vrij. Volume standje 20 is nog steeds maar 25% van het totaal. Natuurlijk is op 80 spelen waanzin en dan is een andere subwoofer wellicht een optie, maar tot - laten we zeggen - 50/60 moet toch kunnen?

Als eerst de sub idd een reset en opnieuw instellen.

Als gain op 50 staat en het klinkt beter dan moet het zeker kunnen. Aangezien je een dip hebt zal het op de sweetspot prima klinken. Waarschijnlijk een andere plek in de huiskamer heb je meer merkbaar laag. Als je dat punt kan verplaatsen naar je sweetspot dan zal je de gain waarschijnlijk  lager hebben.

Ik had de sub ook links voor en had een dip van 10db  :-X . Nu staat hij links achter de bank 2,1M van de sweetspot. en de dip is nu nog maar 2db. Ik had wel de fase iets aangepast.

Vandaar me vraag of je de sub kan verplaatsen. Dat is namelijk waar je de meeste winst uit gaat halen.

QuoteIk herken dit voor de volle 100%  Tevens is Amused to Death voor mij de beste en mooiste CD op aarde!
Hij wordt dan ook wekelijks meerdere malen van voor tot achter afgespeeld (en dat al MAANDEN lang!)
Genieten is het woord!
Zeker een mooie CD. Die heb ik gehad van een medeforumer :)
Ik vind de nummers van SACD dark side of the moon wel mooier  :wub: in 5.1 mooiste wat ik in huis heb.

PS. wat vind je van de NAS?

FeaR1986

Quote from: MegaJ on June 25, 2013, 20:03:20
Ik kom inderdaad graag een keertje kijken, zal je t.z.t. even PMen.  8)

Ik zie de PM wel tegemoet  ;)

Quote from: Raymond187 on June 26, 2013, 16:13:45
Als eerst de sub idd een reset en opnieuw instellen.

Als gain op 50 staat en het klinkt beter dan moet het zeker kunnen. Aangezien je een dip hebt zal het op de sweetspot prima klinken. Waarschijnlijk een andere plek in de huiskamer heb je meer merkbaar laag. Als je dat punt kan verplaatsen naar je sweetspot dan zal je de gain waarschijnlijk  lager hebben.

Ik had de sub ook links voor en had een dip van 10db  :-X . Nu staat hij links achter de bank 2,1M van de sweetspot. en de dip is nu nog maar 2db. Ik had wel de fase iets aangepast.

Vandaar me vraag of je de sub kan verplaatsen. Dat is namelijk waar je de meeste winst uit gaat halen.
Zeker een mooie CD. Die heb ik gehad van een medeforumer :)
Ik vind de nummers van SACD dark side of the moon wel mooier  :wub: in 5.1 mooiste wat ik in huis heb.

PS. wat vind je van de NAS?

Sub zou eventueel wel naar de linksachter kunnen als ik de lamp skip. Maar dan ga ik het niet meer aansluiten met iets als een Van den Hul the Sub, denk dat ik met netjes over het plafond zo'n 20 meter kabel nodig heb dan  :blink: Maar goed, dit weekend eerst maar eens de subwoofer instellen en de EQ laten lopen. Ook nog wat verder testen met het indraaien van de speakers.

Dark Side of the Moon doet me toch wat minder dan Amused to Death. Wellicht komt het nog als ik die CD vaker luister en het verhaal meer ga begrijpen. Maar tot op heden vind ik Dark Side of the Moon iets te experimenteel ten opzichte van Amused to Death. Op dat vlak luistert Amused to Death net wat lekkerder weg. Scheelt ook dat mijn versie van Dark Side of the Moon niet vloeiend in elkaar over loopt. Andere CD's spelen wel gapless af, maar Dark Side of the Moon heeft bij enkele nummers toch een hikje.

NAS gaat als een trein, heb nu een 100 MB/s-abonnement bij Eweka waardoor ik mijn gehele 60 Mbit lijn vol trek, dan is de keuze wel snel gemaakt om toch maar voor de BD25 of BD50 te gaan in plaats van de X264. Heb de NAS alleen wel verhuist naar de studeerkamer. In de meterkast stond hij mooier weggewerkt, maar vond hem daar wel erg warm worden. Op zich geen extreme temperaturen, maar de fan draaide toch zo'n 300 rpm harder wat wel duidt op een warmere omgeving. In de studeerkamer staat hij ook niet in de weg en mijn slaapkamer - die er naast ligt -is niets te horen van fannoise.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pietr

Ziet er echt prachtig uit allemaal. Heb je erover gedacht om de muur achter je tv donker te schilderen?

Raymond187

Quote from: FeaR1986 on June 27, 2013, 07:44:58

Sub zou eventueel wel naar de linksachter kunnen als ik de lamp skip. Maar dan ga ik het niet meer aansluiten met iets als een Van den Hul the Sub, denk dat ik met netjes over het plafond zo'n 20 meter kabel nodig heb dan  :blink: Maar goed, dit weekend eerst maar eens de subwoofer instellen en de EQ laten lopen. Ook nog wat verder testen met het indraaien van de speakers.

Dark Side of the Moon doet me toch wat minder dan Amused to Death. Wellicht komt het nog als ik die CD vaker luister en het verhaal meer ga begrijpen. Maar tot op heden vind ik Dark Side of the Moon iets te experimenteel ten opzichte van Amused to Death. Op dat vlak luistert Amused to Death net wat lekkerder weg. Scheelt ook dat mijn versie van Dark Side of the Moon niet vloeiend in elkaar over loopt. Andere CD's spelen wel gapless af, maar Dark Side of the Moon heeft bij enkele nummers toch een hikje.

NAS gaat als een trein, heb nu een 100 MB/s-abonnement bij Eweka waardoor ik mijn gehele 60 Mbit lijn vol trek, dan is de keuze wel snel gemaakt om toch maar voor de BD25 of BD50 te gaan in plaats van de X264. Heb de NAS alleen wel verhuist naar de studeerkamer. In de meterkast stond hij mooier weggewerkt, maar vond hem daar wel erg warm worden. Op zich geen extreme temperaturen, maar de fan draaide toch zo'n 300 rpm harder wat wel duidt op een warmere omgeving. In de studeerkamer staat hij ook niet in de weg en mijn slaapkamer - die er naast ligt -is niets te horen van fannoise.
Verstandig ff opnieuw inmeten en daarna verder kijken. hehehe ja een langere sub kabel. Daarom verkocht ik die van mij van 3M en moest een 12M kopen  :closedeyes: Ik heb staande plinten met een kabelgoot erachter dus kon hem mooi kwijt.

Heb je iets waar jij je rear speakers op kan zetten? 20CM omhoog en ik verwacht een ruimtelijker surround bubble. En iets meer naar binnen draaien en nar buiten ff luisteren.

Dark side of the moon gewone CD of de SACD?

Het is ook een top NAS. Je had 4 WD RED HDDs toch in RAID5? 60MB schiet lekker op. Verschil tussen BD25 en BD50 zie en hoor ik niet. Ik zag in idle dat mijn CPU 30gr is en tijdens 60% load 42gr. Wat zijn de Temps bij jou?

FeaR1986

Quote from: pietr on June 27, 2013, 08:11:18
Ziet er echt prachtig uit allemaal. Heb je erover gedacht om de muur achter je tv donker te schilderen?

Ik had eerst een Ambilight TV, dus vandaar dat die muur redelijk wit is. In het echt zit er een grijstint door. Maar de muur laat ik die kleur, anders wordt het wel erg donker in de kamer. De gehele wand aan de andere zijde is al een relatief donkere tint.

Quote from: Raymond187 on June 27, 2013, 09:04:03
Verstandig ff opnieuw inmeten en daarna verder kijken. hehehe ja een langere sub kabel. Daarom verkocht ik die van mij van 3M en moest een 12M kopen  :closedeyes: Ik heb staande plinten met een kabelgoot erachter dus kon hem mooi kwijt.

Heb je iets waar jij je rear speakers op kan zetten? 20CM omhoog en ik verwacht een ruimtelijker surround bubble. En iets meer naar binnen draaien en nar buiten ff luisteren.

Dark side of the moon gewone CD of de SACD?

Het is ook een top NAS. Je had 4 WD RED HDDs toch in RAID5? 60MB schiet lekker op. Verschil tussen BD25 en BD50 zie en hoor ik niet. Ik zag in idle dat mijn CPU 30gr is en tijdens 60% load 42gr. Wat zijn de Temps bij jou?

Volgende keer ga ik toch eerst meten hoe veel meter ik nu echt nodig heb, had heel wat centen gescheeld:
Ik heb een 3 meter The Sub terwijl ik met 2 meter ook uit had gekomen, 1,5 meter Audioquest Forest HDMI terwijl het met 0,6 meter - 1,0 meter ook was gelukt, et cetera. Zijn toch elke keer weer een paar euro's per kabel.

Qua die speakers omhoog krijgen: ik wil ze op gelijke hoogte met de 826W als het gaat, lijkt me het mooiste. Maar daarvoor moet ik eerst ook even kijken of ik de 826W zo laat of dat ik daarvoor ook een mooie steen bestel. Ze staan nu op spikes in cups, maar heel stabiel is dat niet. Vloer is wellicht niet 100% waterpas, niet gek in een huis uit 1938 natuurlijk. Dus als ik de 826W's ook al verhoog dan moeten de 816W's nog een stapje hoger. Maar ik heb er geen extreme haast mee, het klinkt allemaal zo slecht nog niet. Het gaat zeker wel gebeuren, maar ik lig nu liever lekker op de bank te luisteren.

Dark Side of the Moon als DTS-CD, vanaf de SACD gemaakt/gezet. SACD kan ik niet afspelen volgens mij, of de PS3 moet dat nog kunnen. Maar ze hebben zo veel uit die console gesloopt dat het me niet zal verbazen als die het ook niet meer kan  :P

4 x 3TB in RAID 5 inderdaad, zo'n 8.3 TB over. CPU zou ik moeten checken wat dat precies doet. Zal sowieso wel hoger liggen dan bij jou aangezien mijn Intel CPU op 2.13 GHz loopt en dus wat hoger geclocked is. Maar temperaturen van in de 30 graden staan me bij.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

swestland

PS3 kan gewoon SACD afspelen. Doe ik ook, werkt prima.
Alhoewel ik een van de 1e versies heb. Check deze pagina om te zien of jouw PS3 het ondersteund: http://www.ps3sacd.com/faq.html#_Toc180147566
(Je kan ook gewoon een SACD erin doen natuurlijk om te checken :P )
Arcam FMJ-AVR-550 | Monitor Audio Gold GX100 | Monitor Audio Gold GX150C | Velodyne SPL-1200 Ultra Sub | Oppo UDP-203 | Sony A1E-55 OLED

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on June 27, 2013, 09:04:03
Ik zag in idle dat mijn CPU 30gr is en tijdens 60% load 42gr. Wat zijn de Temps bij jou?

Ik zit nu op 12% CPU (streamen van 24/96 FLAC naar de Squeezbox) en dan heb ik een CPU van 37 graden, systeemtemperatuur van 33 graden en de vier HDD's zitten op 28-29 graden. Overigens merk ik vooral met zoeken binnen de Logitech Media Server een behoorlijke boost. Zowel van toen ik van de TS-219 naar de TS-469 ging (duh), maar ook met het toevoegen van de RAM. Had die er laatst eens uitgehaald om te zien of het de 20 euro waard was of dat het alleen leuk staat.

Heb je trouwens QNAP QTS 4.x al geïnstalleerd op de NAS? Mooie nieuwe interface.

Quote from: swestland on June 27, 2013, 11:12:32
PS3 kan gewoon SACD afspelen. Doe ik ook, werkt prima.
Alhoewel ik een van de 1e versies heb. Check deze pagina om te zien of jouw PS3 het ondersteund: http://www.ps3sacd.com/faq.html#_Toc180147566
(Je kan ook gewoon een SACD erin doen natuurlijk om te checken :P )

Mijn PS3 zou het moeten ondersteunen, 60 GB Launch Model. Logo staat ook op de console. Alleen is het waard om een SACD te kopen als ik toch alles via de Squeezebox doe...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Is toch een nette CPU Temp. Ik had zelf niet goed opgelet :)

Hij is bij mij 40gr in de meterkast met dichte kap. 30gr is met kap eraf ( was het geheugen aan het testen)
HDDs zijn hier ook ~29gr.

EN merkte je verschil met default RAM?

Nee ik heb de nieuwste FW er nog niet opstaan. Op het QNAP forum iets teveel klachten gelezen. En dan zit ik zelf weinig op de NAS zelf.

Sub nog ergens anders neer gezet  O0

FeaR1986

Gisteren mijn Panasonic maar eens aan de wand gehangen:


Oogt toch een stuk strakker. Alleen wel weer even wennen aan het formaat, want de TV is zo'n 30 centimeter naar achter gegaan en oogt weer wat kleiner. Nu nog wat zoeken voor op het meubel, want oogt wel erg kaal. Iets van een platenspeler staat altijd wel chique, maar om zoiets nu alleen neer te zetten voor de looks...

Woonkamer is klaar qua de home cinema, nu verder met de slaapkamer. Wordt een simpele set met als speakers de Boston Acoustics A25 die ik nog had liggen. Eens op zoek naar een paar stands om de speakers op te zetten en een versterker. Qua versterking heb ik iets als een Arcam AVR-250, Cambridge Audio Azur 540 of wellicht een Denon PMA op het oog. Bron, een tweede Squeezebox Touch, is reeds onderweg :)

Quote from: Raymond187 on July  1, 2013, 15:44:03
EN merkte je verschil met default RAM?

Nee ik heb de nieuwste FW er nog niet opstaan. Op het QNAP forum iets teveel klachten gelezen. En dan zit ik zelf weinig op de NAS zelf.

Sub nog ergens anders neer gezet  O0

Heb het idee dat de Logitech Media Server echt vele malen sneller laad in alle opzichten. Dus met het zoeken naar nummers, maar ook het indexeren als ik nieuwe bestanden op de NAS toe heb gevoegd. Heb de Logitech wel bedraad aangesloten, enkele 24/96 bestanden hadden last van wat hapering. Snap er echt niets van, want zowel de NAS als het WiFi-netwerk moet snel genoeg zijn.

Subwoofer staat - zoals je op de foto kan zien - nog steeds op dezelfde plek. Ben op dit moment content met het geluid  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

oogt iets kleiner.. hahaha wat een onzin  :D

ziet er mooi strak uit! op je vraag wat je op zo'n meubel moet zetten is best lastig, ik zou zeggen neem een vriendin dan staat ie binnen no-time vol  :P Je tv hangt niet zodanig hoog dat er echt iets kan staan. Wel mooi dat je voorbereiding hebt getroffen met kabelgoten e.d. zodat je tv helemaal in het luchtledige hangt zonder kabelgootjes o.i.d.gedaan allemaal

mooi gedaan allemaal! :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raphie

JBL PRX Power!

Loondijke

Hangt er strak bij Fear! Netjes hoor.

Hoe hoog hangt jouw tv? Ik heb hem ook opgehangen afgelopen zaterdag, maar heb het idee dat hij net iets te hoog hangt.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Thnx allen  ;D

Quote from: W.Otter on July 15, 2013, 08:41:44
oogt iets kleiner.. hahaha wat een onzin  :D

Je snapt wat ik bedoel  ;) Als je 3,5 meter van de TV zit en hij gaat opeens een goede 30 centimeter naar achter is dat toch wel weer even wennen.

Quote from: Loonens on July 15, 2013, 08:52:16
Hoe hoog hangt jouw tv? Ik heb hem ook opgehangen afgelopen zaterdag, maar heb het idee dat hij net iets te hoog hangt.

Onderste rand is een centimeter of 70 vanaf de grond. Wilde eerst voor tegen de 90 centimeter gaan zodat dan de center speaker op het meubel kon, maar dat werd echt te hoog. Qua looks in de ruimte zelf was hoger veel mooier, maar vanaf de bank keek je dan te schuin omhoog. En dat laatste is toch het belangrijkste: kijkgemak.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Dat is erg mooi geworden Fear  8) Ook naar mijn mening de enige juiste manier om een tv aan de muur op te hangen, zodanig dat je helemaal geen kabels meer ziet.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Rha007

Staat idd veel strakker zo.
En hoe kan zo' n joekel van een tv nu kleiner ogen  :blink:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Ronin79

#1274
Quote from: Rha007 on July 15, 2013, 16:31:24
Staat idd veel strakker zo.
En hoe kan zo' n joekel van een tv nu kleiner ogen  :blink:

Foto is van een afstandje schuin genomen, en het meubel is wat groter als de TV.
Daardoor lijkt de tv wat kleiner te zijn, dan dat hij daadwerkelijk is.  ;)