Rundskop

Started by clicquot, February 22, 2011, 09:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot



Deze prent is een "must see" en krijgt een plek in de privé-videotheek zodra hij beschikbaar is. Om eerlijk te zijn, de Rundskop hype is een beetje aan mij voorbijgegaan. Hier en daar hoorde ik het wel waaien: hormonenmaffia, Van Noppen, gangsters, al die zotte vrouwen die Schoenaerts zijn bloot gat kunnen aanschouwen etc...Enfin, al was het maar om de Vlaamse film te ondersteunen, even wat tijd vrijgemaakt en gaan zitten voor Roskam's filmdebuut.

Damn! Over hoe een gebeurtenis uit de kindertijd iemand's leven blijft achtervolgen en kapotmaakt. Dit had ik nu écht niet verwacht. Vergeet het hormonenverhaal, wat Jacky meemaakt, daar is iedereen zwaar van onder de indruk. Ook na afloop van de film moet een groot deel van de bezoekers even bekomen.
Schoenaerts is inderdaad een acteertalent, zoveel is zeker. Maar dat wisten we voor deze Rundskop ook al (Daens, Dennis van Rita, Loft, De Smaak, Los Zand etc)

Een Lars von Trier alike thema, maar niet zo ingewikkeld om het te doorgronden: recht in het gezicht! Mooie cinema, want het doet wat met een mens.
Eindelijk heeft de filmmaker ook een Belgisch componist aangesproken voor de score. Raf Keunen slaagt er perfect in een minimalistisch dramatische score te schrijven. We hebben ook onze eigen Clint Mansell! Om trots over te zijn!

Ps: de trailer heeft ook weinig te maken met de grond van het verhaal

Gaeje

vandaag ook gezien. Dikke wauw inderdaad. Een film die je iets doet.

enige minpuntje is dat het wat heen en weer schippert tussen het 'gangster'verhaal en het psychologische drama, en niet goed weet te kiezen naar het einde toe, maar goed.
Snel vergeven, want deze film spookt wel even door je hoofd

svmnb

Gisteren gekeken en geen woord teveel gezegd. Topfilm!
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

skank1

De Vlaamse film is aan een opmars bezig :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Tomek


Gaeje

nu ook genomineerd voor een oscar

http://trailers.apple.com/trailers/independent/bullhead/

kan hem nogmaals warm aanbevelen

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

En nog doet ge er niks mee :)

stennisborne

Ik vond hem tegenvallen eigenlijk vooral gezien de recensies.

De bende van Oss daarintegen waar "jacky volgens mij" ook in speelt vond ik wel geweldig.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Gaeje

"jacky volgens mij" ?

stennisborne

Daarmee bedoelde ik dat het diezelfde acteur is in beide films.

Heb het maar even voor je opgezocht: die acteur heet Frank Lammers
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Gaeje

en helaas geen oscar...

Robbo

Jammer, een betere film dan A Seperation.   Maar ja 'Iran' is een hot topic momenteel......

Xstream

Inmiddels ook gezien. Geen slechte film, vooral apart.
Maar ik snap de hype ook niet helemaal. Schippert inderdaad een beetje tussen genres en lijkt nergens echt een keuze in te maken waardoor die op elk vlak (drama, actie, spanning etc) toch tekort komt.

Zat veel meer in dan ze eruit hebben gehaald, want 't concept was interessant en origineel.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Joris1971

Goede film, al is het voor ons NL'ers wel een must op de ondertiteling aan te zetten.. zelfs ik kon het moeilijk verstaan terwijl ik 5 jaar in Belgie op school heb gezeten...

johan d

Quote from: Joris1971 on October  2, 2012, 11:12:34
Goede film, al is het voor ons NL'ers wel een must op de ondertiteling aan te zetten.. zelfs ik kon het moeilijk verstaan terwijl ik 5 jaar in Belgie op school heb gezeten...
ik denk dat 90% van de Belgen de ondertitels moest hebben om te begrijpen waar het over ging  ;)