Welke studio/dj headphone?

Gestart door JohanH, februari 16, 2011, 20:17:55

Vorige topic - Volgende topic

Interficior

Ja, maar

CiteerAndere dingen zijn dat ik eigenlijk de afscherming zo wil hebben dat anderen in mijn werkomgeving geen last van mijn muziek hebben terwijl ik geen last heb van "Bingo FM" maarrr dat ik het wel nog hoor als ze koffie/thee voor me willen halen (geen peltors op mijn harses dus).
Take it or lease it

Mordante

Zelf heb ik laatst een audio technica ATH AD700 gekocht deze bevalt echt prima. Ik kan deze uren op mijn hoofd hebben zonder dat deze gaat irriteren. Als je alleen zit zou ik zeker een open model aanraden. Open zijn meestal beter dan gesloten modellen, als je het geld hebt is de Beyerdynamic DT 990 pro een topper.

JohanH

Vandaag de hoofdtelefoon binnen gekregen, en er is echt niet over gelogen, wat een top hoofdtelefoon!

1e indruk was echt letterlijk wauw! Wat een goed geluid, mooi helder en strak, mooi laag, maar niet te erg aanwezige bass. Echt heerlijk! Wat een verademing tegenover mijn Sennheiser. Had ik eerder moeten doen haha. :P

Interficior

Ik heb hem ook zonet besteld. Toen ik het smurfenlied hoorde hier "knapte" er iets in mij.
Take it or lease it

AbZ

Citaat van: Interficior op maart 21, 2011, 15:36:40
Ik heb hem ook zonet besteld. Toen ik het smurfenlied hoorde hier "knapte" er iets in mij.
Interficior kreeg plotseling een lange baard  ;D   Veel plezier met je Sony  :music:

JohanH

Citaat van: Interficior op maart 21, 2011, 15:36:40
Haha mooi dat hij bevalt, gefeliciteerd en veel plezier er mee! :pompom: Ik geniet er ook nog steeds met volle teugen van. :music:

Interficior

Citaat van: JohanH op maart 21, 2011, 19:04:37
Haha mooi dat hij bevalt, gefeliciteerd en veel plezier er mee! :pompom: Ik geniet er ook nog steeds met volle teugen van. :music:
Of 'ie bevalt weet ik nog niet, maar aan de andere kant kan 't niet veel slechter dan nu. :P

En sowieso is een fijne stevige fatsoenlijk koptelefoon nooit weg denk ik zomaar.
Take it or lease it

JohanH

Hij voelt idd zeker sterk aan, anders had ik hem ook niet gekocht haha. Wat wel jammer is dat het plastic van de oren vrij gevoelig is voor krassen en vaak 'omklapt' bij het van je hoofd afzetten, maar goed. :)

Interficior

Mijn ervaringen met dit ding:

Hij zit niet perfect. Veel koptelefoons hebben hier last van. Alleen de écht grote lomperiken (Stax :inlove:) kun je denk ik echt lang op je hoofd houden. Verder is het duidelijk dat je hem direct vanuit een laptop wel kán aansturen (Dell E5500 geloof ik) maar het klinkt aanmerkelijk beroerder dan vanuit mijn Arcam A90 hoofdtelefoonuitgang. Veel minder laag en het hoog is ook anders. Alsof er een bandpassfilter overheen is getrokken. Vergeleken met Youtubefilmpjes, dat lijkt me redelijk gelijkwaardig.

Verder is het geluid, ook op de Arcam niet volledig mijn "stijl". Maar gelukkig kunnen oren in ongeveer een kwartier gewend zijn aan een geluid, dus dat is overkomelijk.
Take it or lease it