Te duur geprijsde toestellen ?

Started by coned (banned), February 15, 2011, 18:24:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coned (banned)

Welke producten zijn volgens jullie veel te duur in verhouding met hun performance ? En dus overpriced.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Nahpets

Kabels. Muchas dineras om stroom van één kant naar de andere te brengen, liefst zonder de boel te verminken (als dat al mogelijk is met een niet defecte kabel).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

neverywhere

Nou ja...interlinks van 7000 euro vind ik wat prijzig. Want iedereen weet toch dat alle kabels hetzelfde klinken?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

bmateijsen

Misschien moet je je onderschrift er direct bij vermelden 'neverywhere'....

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

coned (banned)

Persoonlijk vind ik Sonus Faber overpriced, zeker in vergelijking met Opera. Beide Italiaanse speakers en zeer verwante klank. Sonus is ongeveer 2x de prijs van een vergelijkbare Opera. Ook vind ik B&W sterk overpriced, omdat je bij de Nautilus reeks een extreem zware versterker moet kopen alvorens het fantastisch klinkt, door allerhande impedantiedips zijn het echte stroomvreters. Toevallig verkoopt de B&W groep ook dikke versterkers (Classé).
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Denon Focal

Sommige audioracks met fantastsiche dempende eigenschappen. Ik ga nu waarschijnlijk erg veel reacties krijgen maar de toegevoegde waarde bij een versterker is voor mij echt minimaal. (loopwerken en platenspelers is een ander verhaal).
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Valkyrie

Tsja er zijn prijzen en prijzen... Wat ik persoonlijk echt te duur vind is de Nordost Odin Supreme Reference (2m-set) 21.999,- euro!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

S@m

Quote from: coned on February 16, 2011, 09:51:21
Persoonlijk vind ik Sonus Faber overpriced, zeker in vergelijking met Opera.

Heb je beide merken al eens van dichtbij gezien/gevoeld... ;)

JCL

De nieuwe Denon modellen! Eerst veranderen ze het type nummer waardoor het lijkt alsof je een model hoger koopt en daarna worden ze allemaal een paar honderd euro duurder. Erg jammer, gelukkig kun je de oude modellen (xx08, xx08a) vaak voor weinig krijgen.

In het algemeen moet je ook kijken wat de adviesprijs is en wat je er daadwerkelijk voor moet betalen. Een set B&W speakers kun je prima met 15%-20% korting krijgen. Ik vind wat dat betreft dat bijvoorbeeld B&W niet overpriced is. Dat je er een dure versterker voor nodig hebt... tja... dat geld idd voor hun luidsprekers (niet alleen voor de 800 serie maar ook voor de andere series) maar de speaker opzich vind ik niet overpriced. Dit probleem is vaak ook goedkoop op te lossen, dmv een goedkope 2e hands eindversterker.

coned (banned)

Quote from: S@m on February 16, 2011, 10:24:52
Heb je beide merken al eens van dichtbij gezien/gevoeld... ;)

ja heb zelfs beide nog gehad
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

bmateijsen

Coned ik vind je statement erg kort door de bocht en beide merken geen recht aan doen. Het enige wat ze met elkaar te maken hebben is dat het luidsprekers zijn en in Italie worden ontworpen, gefabriceerd.

Kjelt

#12
Wat is te duur, de meeste producten hebben aan materiaal 10% van de verkoopprijs.
De rest is R&D, ontwikkelingskosten, bedrijfskosten, fabrikagekosten, verpakkingskosten, transportkosten, importeurskosten, dealerskosten en belastingen.

Als je een product hebt waar er een miljoen van verkocht worden kun je lagere marges pakken dan de spullen die we hier op het htforum meestal tegen aan lopen.
Een luidspreker of versterker fabrikant kan alleen maar dromen van 100000 stuks/jaar omzet.

Sommige producten worden alleen gemaakt om aan te tonen dat het kan, de zogenaamde prestige objecten zoals bij auto's de studie-prototype's. Die zijn helemaal onbetaalbaar als je daar uberhaupt een prijskaartje aan kunt hangen. Oftewel alles is relatief.

S@m

Quote from: coned on February 16, 2011, 11:11:07
ja heb zelfs beide nog gehad

En toch vind je ze -even los van de muzikale kwaliteit- gelijk aan elkaar..???

Nahpets

Coned vraagt om produkten met een scheve prijs/pret verhouding, niet om een de (veronderstelde?) scheve verhouding tussen materiaalkosten en verkoopprijs.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Quote from: Nahpets on February 16, 2011, 11:26:09
Coned vraagt om produkten met een scheve prijs/pret verhouding, niet om een de (veronderstelde?) scheve verhouding tussen materiaalkosten en verkoopprijs.
Ah ok en hoe wil je performance of zoals jij het uitdrukt pret kwantificeren? Niet dus  :threadclosed:

Aan de andere kant zijn er wetmatigheden die op veel consumables van toepassing zijn, zoals een lineaire stijging van de performance/kwaliteit gaat gepaard met een logaritmische prijsstijging.
Wanneer en wie bepaald dan waar de grens ligt?

Denon Focal

Quote from: JCL on February 16, 2011, 10:30:38
De nieuwe Denon modellen! Eerst veranderen ze het type nummer waardoor het lijkt alsof je een model hoger koopt en daarna worden ze allemaal een paar honderd euro duurder. Erg jammer, gelukkig kun je de oude modellen (xx08, xx08a) vaak voor weinig krijgen.

In het algemeen moet je ook kijken wat de adviesprijs is en wat je er daadwerkelijk voor moet betalen. Een set B&W speakers kun je prima met 15%-20% korting krijgen. Ik vind wat dat betreft dat bijvoorbeeld B&W niet overpriced is. Dat je er een dure versterker voor nodig hebt... tja... dat geld idd voor hun luidsprekers (niet alleen voor de 800 serie maar ook voor de andere series) maar de speaker opzich vind ik niet overpriced. Dit probleem is vaak ook goedkoop op te lossen, dmv een goedkope 2e hands eindversterker.

Ook Denon kun je met 20% korting nieuw kopen (zelf gedaan)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Nahpets

Kjelt,

Als je het topic niet begrijpt hoef je niet te reageren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Durk

Te duur in verhouding tot de performance. Wellicht zou je daar ook de SF bij kunnen scharen; immers met een iets minder fraaie afwerking van de kast, zal de prijs dalen bij gelijkblijvende performance.. Gelukkig hecht SF wel waarde aan de looks. En gelukkig voor SF zijn er ook zat mensen die meer in ogeschouw nemen dat louter de performance.

Vanmorgen de topman van Heineken op de radio; mensen kopen meer Heineken vanwege de merkbeleving; zelfde geldt voor veel dingen. Zelfs als ik nu om mij heen kijk; telefoon; horloge, laptop, auto(sleutel), kostuum; allemaal zaken waar ik veel meer voor heb betaald, dan vergelijkbare producten zonder merkje.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Erik

Quote from: Kjelt on February 16, 2011, 11:20:59
De rest is R&D, ontwikkelingskosten, bedrijfskosten, fabrikagekosten, verpakkingskosten, transportkosten, importeurskosten, dealerskosten en belastingen.
Je vergeet de marketing en reclame die slokken ook aardig wat op.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Ik zie dit al weer helemaal uit de hand lopen... Hierbij dan maar alvast de waarschuwing: Hou het netjes en rustig.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JCL

Quote from: Denon Focal on February 16, 2011, 11:50:03
Ook Denon kun je met 20% korting nieuw kopen (zelf gedaan)

Nog wel meer, dat was ook een beetje mijn punt: slim shoppen! Mijn punt over Denon was meer dat de nieuwe modellen (behoorlijk) duurder zijn dan de oude en al koop je ze beide met 20% korting, de verhoudingen ten opzichte van elkaar blijven gelijk.

Kjelt

Quote from: Nahpets on February 16, 2011, 11:57:54
Kjelt,
Als je het topic niet begrijpt hoef je niet te reageren.

FeaR1986

Quote from: JCL on February 16, 2011, 13:13:29
Nog wel meer, dat was ook een beetje mijn punt: slim shoppen! Mijn punt over Denon was meer dat de nieuwe modellen (behoorlijk) duurder zijn dan de oude en al koop je ze beide met 20% korting, de verhoudingen ten opzichte van elkaar blijven gelijk.

Marantz (zelfde holding) doet het ook. Snap er echt niets meer van de keuzes die beide merken maken: de Denon AVR-2311 en de Marantz SR5005 hebben achterop zes maal HDMI in, de modellen hoger (AVR-3311 en SR7005) hebben nog maar vijf maal in want de zesde zit voorop! Een beetje merk doet dan toch voorop én achterop zes maal HDMI. Beetje jammer dat soort dingen. Maar vind de AVR-3311 toch geen vooruitgang ten opzichte van de AVR-2809 welke de voorloper was. De AVR-3311 heeft wel ethernet, USB, mooie GUI en dergelijke. Maar kwalitatief is het toch net wat minder.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Quote from: FeaR1986 on February 16, 2011, 13:56:15
Marantz (zelfde holding) doet het ook. Snap er echt niets meer van de keuzes die beide merken maken: de Denon AVR-2311 en de Marantz SR5005 hebben achterop zes maal HDMI in, de modellen hoger (AVR-3311 en SR7005) hebben nog maar vijf maal in want de zesde zit voorop! Een beetje merk doet dan toch voorop én achterop zes maal HDMI. Beetje jammer dat soort dingen. Maar vind de AVR-3311 toch geen vooruitgang ten opzichte van de AVR-2809 welke de voorloper was. De AVR-3311 heeft wel ethernet, USB, mooie GUI en dergelijke. Maar kwalitatief is het toch net wat minder.

Eens! En die toestellen vind ik dan ook overpriced! Neem de 2808 t.o.v. de 2809. Enige verschil: 2 extra HDMI ingangen. Precies dezelfde versterker, klink identiek, maar voor 2 extra ingangen (en wat software dingetjes die de meeste mensen toch nooit gebruiken) betaal je wel een paar honder euro extra. Ik heb 700 Euro betaald voor mijn 2808, dat was 2 maanden nadat de 2809 op de markt kwam, voor 1299 euro.