is SACD dood?

Started by Gaeje, February 15, 2011, 17:28:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertVanWoerden

Op ebay staat de 2sacd ook voor enkele tientjes, zeker geen €85,00. Of betreft het de 7 disc uitvoering?

buizesmurf

Daar komen regelmatig nieuwe pop,jazz en blues sacd,s uit.Meestal wel oudere albums en nogal prijzig i.v.m. Gewone cd,s...

Mokumer45

#177
Ik dacht, dat er op Ebay geen nieuwe spullen verkocht worden, alleen maar gebruikte. Ik wilde per sé een nieuw exemplaar (vraag me niet waarom, puur gevoelsmatig), dus heb ik daar niet gekeken.
Dus op Ebay staan ook nieuwe spullen? Zal er dan toch maar eens af en toe gaan rondneuzen.
Ben ondertussen nog steeds heel tevreden over mijn aankoop, ondanks de prijs.
P.S.: het is de 2 disc SACD.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RobertVanWoerden

Dat is het belangrijkste, dat je er van geniet. Op ebay zijn zeker ook nieuwe spullen te krijgen, of zo goed als nieuw. Deels moet je wel vertrouwen op wat een aanbieder zo goed als nieuw vondt uiteraard. Bij twijfel kun je altijd om foto's vragen.

Siddartha


Quote from: Faxe on June  4, 2015, 21:13:47
Geloof het of niet maar de plaatselijke cd-winkel hier had hem gewoon op voorraad staan. Heb hem paar maand geleden gekocht voor 2 tientjes geloof ik  :hehe:

Ik kom die online en via mp ook nog best wat tegen, voor minder dan 85 euro
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Duck Twacy

Quote from: Mokumer45 on June  6, 2015, 13:13:08
Ik dacht, dat er op Ebay geen nieuwe spullen verkocht worden, alleen maar gebruikte. Ik wilde per sé een nieuw exemplaar (vraag me niet waarom, puur gevoelsmatig), dus heb ik daar niet gekeken.
Dus op Ebay staan ook nieuwe spullen? Zal er dan toch maar eens af en toe gaan rondneuzen.
Ben ondertussen nog steeds heel tevreden over mijn aankoop, ondanks de prijs.
P.S.: het is de 2 disc SACD.
De 2 disc uitvoering staat hier voor 16 pond
http://www.amazon.co.uk/dp/B0009MA93C/?tag=sacdinfocom08-21

RonK.

Er komen nog steeds met regelmaat mooie SACD's uit ....  O0

https://audiofidelity.net/category/sacd

http://www.mofi.com/

Ik koop ze meestal hier;
http://www.cdjapan.co.jp/music/hfcd/

Waar ook veel Japanse uitgave te vinden is, de keuze is reuze ook veel SHM en BluSpec cd's
De prijs is vaak net rond de 30euro inclusief verzenden.

Betalen met credit card of paypal , met een redelijke verzendtijd vanuit Japan.

Duck Twacy

Alleen jammer dat je daar dikke kans hebt op een PostNL naheffing voor btw (das niet zo erg) en de "inklaringskosten" waardoor je iets van 20 euro meer kwijt bent (ook al zijn de invoerrechten zelf 0)
http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/

Nosferatu

Quote from: Duck Twacy on September 10, 2015, 10:44:56
Alleen jammer dat je daar dikke kans hebt op een PostNL naheffing voor btw (das niet zo erg) en de "inklaringskosten" waardoor je iets van 20 euro meer kwijt bent (ook al zijn de invoerrechten zelf 0)
http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/
Ik bestel regelmatig bij die japanse webshop en inderdaad, inklaringskosten + BTW heffing word je niet vrolijk van, helemaal niet als blijkt dat PostNL nog in de vroege 20e eeuw zit; 'contact en gepast betalen graag. Nee, wij hebben geen mobiele pinapparatuur'.  :devil:

Aan de andere kant, cdjapan heeft veel op voorraad of geeft aan hoe snel iets leverbaar is. Levertijd is ook snel, iets meer dan een week is vrij normaal. De meeste tijd (de helft !!!) brengt het pakje bij de douane op Schiphol door. Als je dan alles vergelijkt met jpc.de, dan heb je CD's (als jpc het niet op voorraad heeft) sneller en goedkoper (!!) binnen, de moeite wel waard dus. Wel even een partijtje in 1x bestellen, dan smeer je de inklaringskosten uit over de hele levering i.p.v. een enkel schijfje. In een dergelijk geval kan je beter in Europa gaan shoppen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

RonK.

Ik heb nog nooit een naheffing of andere kosten aan mijn broek gehad,..... heb ik veel geluk  :D

Nosferatu

Quote from: RonK. on September 10, 2015, 21:27:40
Ik heb nog nooit een naheffing of andere kosten aan mijn broek gehad,..... heb ik veel geluk  :D
Heb nog maar 1x een pakketje gehad wat de PostNL bezorger gewoon af gaf. Een enkele keer alleen 13 euro inklaringskosten, meestal ook nog BTW afdragen. En het maakt niet uit hoe je het laat versturen, EMS, luchtpost, SAL, wel/niet track & trace, duurt ongeveer even lang voordat het komt. Misschien moet jij dan in het vervolg maar voor mij gaan bestellen. :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

buizesmurf

Iemand met deze ervaring verzenden naar Belgie?

Duck Twacy

Soms koop ik een sacd bij North End te haarlem (link plaatsen zal wel niet mogen). Als ze iets hebben zijn ze vaak goedkoper dan Amazon.de of Uk.
Bv net gekocht voor 30 euro http://www.mofi.com/product_p/udsacd2104.htm

buizesmurf

Quote from: Duck Twacy on October 13, 2015, 13:43:27
Soms koop ik een sacd bij North End te haarlem (link plaatsen zal wel niet mogen). Als ze iets hebben zijn ze vaak goedkoper dan Amazon.de of Uk.
Bv net gekocht voor 30 euro http://www.mofi.com/product_p/udsacd2104.htm

Ik wacht nog op een bestelling van 3 augustus...... :devil: :devil: :devil:

Deleted User

Cursus communicatie kan North End wel gebruiken.

Ron_Z

Quote from: jazzman on October 13, 2015, 17:36:40
Cursus communicatie kan North End wel gebruiken.

Herkenbaar. Mijn eerste en wss laatste bestelling (Amused to death Sacd) werd qua proces- en communicatiegang alleen goedgemaakt doordat Onno toen een tientje goedkoper was dan de competitie, waarmee hij, eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk verlies geleden heeft op iedereen die in de voorverkoop besteld had daar. Meerdere niet nagekomen toezeggingen m.b.t. toezending zonder reden of excuses. Volgende keer betaal ik graag wat meer. Elders.

Duck Twacy

Ik heb er tot nu toe 3 keer wat gekocht, zonder problemen.

Deleted User

Quote from: Ron_Z on October 13, 2015, 19:45:54
Herkenbaar. Mijn eerste en wss laatste bestelling (Amused to death Sacd) werd qua proces- en communicatiegang alleen goedgemaakt doordat Onno toen een tientje goedkoper was dan de competitie, waarmee hij, eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk verlies geleden heeft op iedereen die in de voorverkoop besteld had daar. Meerdere niet nagekomen toezeggingen m.b.t. toezending zonder reden of excuses. Volgende keer betaal ik graag wat meer. Elders.

Zeer herkenbaar, zelfde ervaring. Niet reageren op meel, maar via zo'n dom chat systeem, waar ook niet of nauwelijks op gereageerd wordt. En als er gereageerd wordt is het vrij boers en kortaf allemaal.

chansig

Quote from: Duck Twacy on October 13, 2015, 22:35:53
Ik heb er tot nu toe 3 keer wat gekocht, zonder problemen.

Ik begrijp dat het kopen ook geen probleem is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Duck Twacy

#194
lol, en ontvangen natuurlijk. De bestelde sacd inmiddels ook binnen (in 2 dagen). Ik zelf had m niet voor 30 euro uit de USA kunnen importeren.

Ik snap dat het irritant is als je weinig info krijgt (zeker als je je bestelling uiteindelijk niet krijgt). Maar volgens mij is het gewoon een cd winkel die een web site erbij doet (waarschijnlijk om te overleven). Dat je dan minder snel kunt reageren dan de bollen en amazons vind ik niet zo gek. Het bedrijf wordt waarschijnlijk gerund door 2 a 3 mensen en als er even iemand afwezig is...
Heb voor deze bestelling overigens 3 emails gekregen (bestelling ontvangen, betaling ontvangen en cd verstuurd)

Heb bij bol of amazon trouwens ook wel eens heel lang moeten wachten op een bijzondere cd (of sacd) om uiteindelijk (vaak na maanden) de order gecanceled te zien worden door de leverancier. Vaak is de cd dan inmiddels nergens meer voor een redelijk bedrag te koop, dus daar word je dan ook niet vrolijk van.

Overigens blijft het jammer dat sacds zo duur zijn. Volgens mij een van de grootste fouten bij de introductie, dat ze prijs niet gelijk getrokken hebben met de normale cd. Nu maakt het natuurlijk niet meer uit, cds worden nog nauwelijks gekocht, laat staan sacds.
En dan krijg je voor $30 je sacd in zo'n goedkoop kartonnetje  :crazy: