Philips 47PFL8404H/12 laten calibreren?

Started by Lujo, February 5, 2011, 17:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lujo

Ik ben sindskort in het bezit van een Philips 47'' LCD die inmiddels 1600 uur heeft gedraaid. Het betreft nog een LG paneel, want Philips is later overgestapt op Sharp panelen.

Dit gebruik ik in combinatie met een HTPC met onboard videokaart AMD HD 4200.

Aangezien ik een HTPC heb is het voor mij lastig om te bepalen of zaken zoals contrast, helderheid en andere in drivers van mijn videokaart ingesteld moeten zijn of dat ik dat het best op LCD tv kan doen.
Want in drivers van de videokaart kan ik zelfs zaken zoals gamma enz. instellen.

Ik vraag me af of er in mij geval sprake zal zijn van dag en nacht verchil tussen vóór calibratie en na calibratie.

Dus paar vragen op een rijtje:

1. Verschil van dag en nacht (voor en na calibraties)?
2. Wordt calibratie in Emmeloord door Frank zelf uitgevoerd?
3. Tour kost 225 en Emmeloord 100 euro, klopt dit?
4. Heeft Philips 47PFL8404H/12 CMS systeem?
5. Kunnen alle zaken zoals grayscale, gamma, CMS enz. bij mijn toestel gecalibreerd worden?
6. Op dit moment heb ik dus alleen HTPC aangesloten, maar als ik straks ook een blu-ray speler aansluit moet mijn LCD dan oook voor HDMI 2 gecalibreerd worden of is dat niet meer nodig?
7. Frank, heb je al eerder 47PFL8404H/12 gekalibreerd?

Emmeloord is voor mij toch een uurtje rijden vandaar dat ik eerst zoveel mogelijk informatie probeer te krijgen.

Waar ik overigens "bang" voor ben is dat ik na afloop denk het verschil valt toch tegen of ik zie het niet....

Alvast bedankt.



J.A.F._Doorhof

1. Ja bij deze toestellen zeker.
2. Ja
3. Ja
4. Nee
5. Grayscale en user settings
6. Bij een flatpanel is dat anders als bij een CRT, feitelijk moeten we 1 ingang goed calibreren, ik raad wel aan ok ZONDER HTPC te calibreren als je toch wilt overstappen, juist HT-PC's zijn vaak niet de juiste stabiele bron. Beter is calibreren op een DVD/BD speler en de HTPC daarop aanpassen.
7. Vast wel, er zijn weinig toestellen die ik niet gedaan heb.

Lees de reviews zou ik zeggen, er komen mensen van VEEL verder weg dan een uurtje :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview