Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

martien

dat is mooi.
Zijn die plekken moeilijk te vinden?
En zo nee, hoe vind ik ze dan? Of zijn het voornamelijk die eerste reflectie punten?

morca

De eerste reflectie punten vinden,staat een plaatje van in de startpost.
Even naar panelen/akoestiek naar beneden scrollen in de  startpost.
Ik lig nu even plat anders zou ik hem even in dit bericht plakken voor je  ;)

martien

Quote from: morca on August  9, 2016, 15:08:21
De eerste reflectie punten vinden,staat een plaatje van in de startpost.
Even naar panelen/akoestiek naar beneden scrollen in de  startpost.
Ik lig nu even plat anders zou ik hem even in dit bericht plakken voor je  ;)

De eerste reflectie punten op de zijmuren had ik al.
Ik zal nog eens wat verder lezen in dit topic vanavond.
Dank voor jullie hulp  :thumbs-up:


RalphH

Martien, geef ff een gil als je gaat bestellen, misschien wil ik ook nog iets en drukt t samen de verzendkosten wat. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien


martien

Quote from: RalphH on August 12, 2016, 21:15:54
Martien, geef ff een gil als je gaat bestellen, misschien wil ik ook nog iets en drukt t samen de verzendkosten wat. ;)

Woon je toevallig bij mij in de buurt?
Dat zou wel handiger zijn ivm gezamelijk verzenden lijkt me?

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Dat is ongeveer een uur enkele reis, is dat niet wat ver om te combineren?
Of vind je dat wel meevallen?

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Venray is mijn hometown, daar kom je zeker niet wekelijks.
Weet je wel al of je nog iets wilt bestellen?

martien

Zojuist een ingeving gehad over paneeltjes voor de reflectie punten op het plafond.
Mijn vrouw wil daar geen panelen maar het plafond boven de luisterplek is hol met spotjes erin. Dus magneetjes daarop leggen, magneetjes achter op de plaatjes (60x60) lijmen en ik kan ze heel makkelijk ophangen wanneer ik ga luisteren.

Van de 7 panelen die ik nu op het oog heb, zijn er 2 vast en 5 moet ik neerzetten en ophangen als ik ga luisteren. Dat is wel een beetje een struikelblok.

RalphH

Quote from: martien on August 23, 2016, 16:33:38
Venray is mijn hometown, daar kom je zeker niet wekelijks
Weet je wel al of je nog iets wilt bestellen?

Niet wekelijks ;D, maar t is te doen.
Zit te denken aan een paar 242 panelen nog. 4 eigenlijk, maar voorbeen konden die enkel per 3 staat me bij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien


RalphH

Das altijd goed. Heb hier enkel wat issues met de integra en de wasmachine overlijdt net. Dus ff niet zeker of ie door kan gaan...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien


RalphH

Helaas niet. Wacht oo reactie van audio service, maar de reparateur is op vakantie.
Anders doe je 2 offertes, 1 met en 1 zonder ikke. Weet je meteen of verzendkosten lonen.
Weten we meteen of t loknt, of we nou wel of niet samen doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


martien

Ik wacht nog even met de akoestische panelen.
Ik lees hier ook veel positieve verhalen over de minidsp met dirac, deze zou misschien wel eens meer kunnen brengen voor mij.
Een betere imaging is wat ik voornamelijk zoek, en door het meten met rew stoor ik mij misschien ook wel teveel aan die frequentie respons.
De komende tijd eerst nog maar eens wat meer inlezen in die minidsp/dirac combie. Het is wellicht geen vervanging van akoestische aanpassingen, maar wel een makkelijk alternatief. En een bijkomend voordeel is dan dat de aanpassingen die door dirac gedaan worden in ieder geval goed zijn (met name in de hogere frequenties).

RalphH

Zie dsp zelf meer als finetuning, een beetje redelijke uitganspositie is naar mijn idee toch wel gewenst. En ringing breng je met dirac/dsp niet terug, dus als je daar last van hebt, zou ik nog steeds een paar paneeltjes overwegen als je ze kwijt kunt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Ik ben er ook nog niet uit, ik twijfel nog steeds.
Jij had toch geen haast met jouw panelen?

RalphH

Nee joh, helemaal niet. Was enkel bedoeld als food for thought.
Zit zelf ook aan uitgebreidere dsp te denken hoor, maar wil sowieso akoestisch gezien nog een aantal dingen doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Idd Martien.
RalphH zegt het helemaal goed .
Alleen dsp toepassen is al een wond verbinden die eigenlijk gehecht moet worden en dan toch doorbloed.
Je zal beter wat panelen op eerder besproken plekken ophangen en daarna dsp toepassen.
Daar zal je echt grote stappen mee kunnen maken .
Immers die dsp niks aan je reflectie probleen kan en zal oplossen.

DofN

Verbetering van imaging is een fysiek akoestiek ding. Geen Dsp ding.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martien

Hmm...
Oke duidelijk. Ik zet de dsp even aan de kant.
Dank voor jullie reacties :thumbs-up: