Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Started by morca, February 1, 2011, 19:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


N1v3K

Het is vast ergens gemeld, maar heb weinig trek om 290 pagina's door te spitten. Dus vergeef me mijn luiheid ..  :-X
Maar wat is handiger, beter om 2 subs in te regelen? MiniDSP of Anti-Mode?

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Antimode is net zoiets als adsy
Hij meet en regel,t aan de hand daarvan in.
Resultaat ben ik niet weg van.

Met de minidsp kan je handmatig het geluid instellen.
Of de setting van rew overladen ,maar die kan je dan op het oor beter afstellen als de antimode.

RalphH

Quote from: morca on May  6, 2017, 19:58:17
Resultaat ben ik niet weg van

Heb je audyssey dan ooit gehoord enkel toegepast op de sub? ;)

Dat je met de antimode niks na kunt stellen klopt inderdaad. Met de nieuwe lijn receivers van denon en marantz en audyssey, kan dit overigens wel.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Je snapt wel wat ik bedoel toch​ RalphH,
Adsy gaf bij een paar vrienden hetzelfde effect als een antimode.

Handmatig bijstellen vd dsp was dan de oplossing.

En idd de nieuwe lijn receiver,s kan je bijstellen.
Misschien leuk om even toe te lichten wat er allemaal mogelijk is door jouw?

yorkie13

Je hebt toch een Anthem MRX710 met ARC ?

Die gaat ook met de subwoofer aan de slag, net als met Audyssey xt32.


N1v3K

Klopt. Maar ARC meet slechts 1 subwoofer. Alvorens twee subs in te stellen, kreeg ik het advies eerst de boel in te regelen met een anti-mode of een miniDSP en daarna pas de Anthem zijn werk te laten doen :).

RalphH

Staan ze heel erg verschillend van elkaar tov de luisterplek?
En wat gaat er nu mis?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

N1v3K

Op moment geen sub, maar ben weer aan het kijken naar duals.
Plaatsing zou dan rechtsvoor en linksachter worden. Met verschillende afstanden tot de luisterplek.

N1v3K

Aanvullende vraag.. Wanneer ik zou gaan voor de MiniDSP 2x4, is deze dan met REW in te regelen met behulp van de microfoon van mijn Anthem? Of moet ik er dan nog een aparte Umik bij hebben?

yorkie13


GPO

Quote from: N1v3K on July  3, 2017, 16:41:02
Aanvullende vraag.. Wanneer ik zou gaan voor de MiniDSP 2x4, is deze dan met REW in te regelen met behulp van de microfoon van mijn Anthem? Of moet ik er dan nog een aparte Umik bij hebben?

In principe kan het ook met die microfoon, mits:
1) je deze kan aansluiten op je laptop/PC waar je REW draait'
2) de mic uitgelezen kan worden door REW
3) je de correcties weet voor de mic (elke mic heeft een correctie nodig om tot een precies resultaat te komen). Bv voor elke UMIK is een bestand beschikbaar met de correcties per frequentie.

Voornamelijk 1 en 2 zal wel een probleem zijn. Het kan zijn dat die mic heel nauwkeurig is van zichzelf (net zoals een UMIK-1 dat ook is) en dan is 3 minder belangrijk. Maar ik neem aan dat die mic een 3.5 mm jack plugin heeft? Weet niet of je dat zomaar in je laptop kunt prikken en dat REW dat dan ook snapt... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

N1v3K

Nope. De mic van mijn Anthem heeft een soort miniusb aansluiting onder in de mic. En die sluit je met een usb aan op de laptop.
Zo te lezen zou ik dus een Umik erbij moeten hebben ;)


N1v3K

Quote from: N1v3K on July  5, 2017, 13:52:28
Nope. De mic van mijn Anthem heeft een soort miniusb aansluiting onder in de mic. En die sluit je met een usb aan op de laptop.
Zo te lezen zou ik dus een Umik erbij moeten hebben ;)

Als ik trouwens op de site kijk van miniDSP zie ik bij de Umik wel dezelfde aansluitingen als de microfoon van mijn Anthem  :mellow:
En als ik alleen meerdere subs ermee wil instellen en corrigeren, is dan de miniDSP 2x4 voldoende, of is de 2x4 HD aan te raden?

Quote from: morca on July  5, 2017, 15:29:29
Lijkt er idd sterk op  ;)
Wat ga je voor subs kopen Kevin ?

Nog niet helemaal over uit...

minidsp.nl

Quote from: N1v3K on July 12, 2017, 15:03:59
.... als ik alleen meerdere subs ermee wil instellen en corrigeren, is dan de miniDSP 2x4 voldoende, of is de 2x4 HD aan te raden?
de gewone 2x4 zal in de meeste gevallen prima voldoen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

N1v3K

Quote from: minidsp.nl on July 12, 2017, 15:59:49
de gewone 2x4 zal in de meeste gevallen prima voldoen
Thx .. das mooi.. scheelt weer paar centen dan  ;)


En de microfoon? Umik per sé nodig of voldoet de microfoon van mijn Anthem? (zie foto voor aansluitingen)


minidsp.nl

Quote from: N1v3K on July 12, 2017, 16:13:05
En de microfoon? Umik per sé nodig of voldoet de microfoon van mijn Anthem? (zie foto voor aansluitingen)
Als je daarmee in een programma als REW een fatsoenlijke meting kan doen, dan voldoet die mic van je Anthem.  Is t al duidelijk of die nog een calibratie nodig heeft? 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

N1v3K

Quote from: minidsp.nl on July 12, 2017, 16:23:21
Als je daarmee in een programma als REW een fatsoenlijke meting kan doen, dan voldoet die mic van je Anthem.  Is t al duidelijk of die nog een calibratie nodig heeft?
Die mic is gecalibreerd. Enfin; ik ga het anders gewoon proberen en als het niet kan, bestel ik de Umik later wel los erbij ;)
Bedankt voor je reacties.

maximus79

Heeft iemand een linkje voor me waar uitgelegd word hoe ik ook alweer het een en ander aansluit? Snap er niets meer van.....
Heb de behringer mic en m-audio fast track. Thanx
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RalphH

Startpost al gecheckt? Is bijna alles te vinden, Marco is goed bezig geweest (en nog).Zo niet, laat maar ffies weten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

maximus79

Quote from: RalphH on July 13, 2017, 02:27:34
Startpost al gecheckt? Is bijna alles te vinden, Marco is goed bezig geweest (en nog).Zo niet, laat maar ffies weten.

Had ik gekeken maar misschien zie ik het over het hoofd,

Ik snap dat ik de mic op de fast track aansluit en de fast track met USB op me laptop, maar hoe check ik mijn levels dan? Dat deed je toch door line-in en out te verbinden met elkaar?
Geen idee hoe ik dan kan doen....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Staaled

Line in en out loopen is om een .cal van de geluidskaart te maken.
Vaak onnodig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)