Yves heel erg bedankt! Ben vrij&za de hele dag op stap geweest op zoek naar speakers en heb voor mij een goede combinatie gevonden.. Ben nu de gelukkige eigenaar van de 803's Voor en achter de DM603 S3's(betaalbaarder
) En heb deze met verschillende versterkers gehoord.. Draai nu dus op de Denon bij mij thuis. Ga zeker sparen voor een betere! Heb geluisterd naar NAD/Rotel/Medevoort.. en vond de Rotel het best klinken.. Helaas was er geen Parasound aanwezig.. excuse van de van de winkel was dat deze te vaak stuk gingen..

? Dus deze combi niet kunnen testen.
Gefeliciteerd David, en zonder dank

Heb je nu de Nautilus of Matrix 803?
Dat verhaaltje van die Parasounds die vlug stuk gaan is gewoon een uitvlucht ofwel een overblijfsel van een paar jaren geleden toen de importeur van Para nog in Duitsland zat. Inderdaad deze Duitsers hebben er in de tijd een "boeltje" van gemaakt, mede dat de eindcontrole op het produkt de wensen over liet. Gelukkig heeft Parasound US ingegrepen toendertijd, met als resultaat dat dit probleem volledig van de baan is.
Ik zelf heb al een hele reeks Para's gehad, zoals trouwens een paar andere freaks die hier rondhangen, en ik denk dat ook niemand hierover een klacht heeft dat de dingen "breekbaar" zijn. Ik zou zelfs het tegenovergestelde beweren, Parasound is een zeer betrouwbare fabrikant!
Maargoed voorlopig superhappy met de 803's van B&W echt een hele fijne speaker ook!
Dat zal wel! Je zou voor minder
Gelijk een Db meter gehaals bij Frank en het geheel even afgesteld..! (krijg alleen de Sub niet lekker afgesteld..!!?? tips?)
Ik weet niet welke sub jij hebt maar...
Zelf heb ik twee ASW-800's en gebruik deze zeker in THX mode, dus gewoon de crossover van de sub uitschakelen en het werkje laten opknappen door je "low pass filter" van je processor.
Nu moet ik wel toegeven dat in muziekweergave in combinatie met sommige sub's dit niet aan te raden is.
Gelukkig heb ik met de ASW-800 een prima sub die zowel met muziek als film zeer goed klinken, en dat vereenvoudigd enigzins het probleem.
Dus zeker eens proberen via je Sub-out van je reciever met de Crossover van je sub uitgeschakeld.
En ben qua geluid er behoorlijk op voorruit gegaan.. geheel klinkt nu veel Homogener en rustiger aan mijn gehoor.. nadeel is wel dat is automatisch harder ga draaien.. buren ook al op visite gehad
Maar al met al erg blij weer!!

Jajaja, wat moet ik hierop zeggen,
Weeral een vaststelling dat je met een "hogere klasse" installatie gemakkelijk 110db kan aanhoren zonder het pijn/storend is voor je oren.
Das toch wat anders dan de "boem boem" van de Dancing, dat me mateloos irriteert bij 110db.
Groetjes,
Yves.