Author Topic: Het Primare topic  (Read 40433 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline denoontje

• Linnoontje Wilson benesch Square 2 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.1 power
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • denoontje --> primoontje --> linnoontje
Re: Het Primare topic
« Reply #275 on: July 6, 2012, 19:24:14 »
pfoe kan ie wel gapless want dat kunnen niet alle streamers...zou wel een erg gemiste kans zijn dan

Offline jayhawk

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
    • Ron's Alt Country
« Reply #276 on: July 6, 2012, 21:14:53 »
In heb de MM30 ook sinds donderdag binnen, met dank aan het installeren en updaten door Hobo Hifi R'dam. Eerste indrukken: een geweldige vooruitgang in geluid in vergelijking tot het eerdere 'getob' met losse DAC's. Mijn gewone en zeer gewaardeerde Sony Nac HD-1E HD-speler (basic CD-speler, bijzondere software) geeft digitaal (zowel coax, als toslink) aangesloten op de I32 een enorme vooruitgang in detail, volheid en bass in vergelijking met de DAC's van Music Hall (2,5) en de Cambridge DAC Magic. Wat een vooruitgang in muzikaliteit! Via het netwerk klinkt mijn NAS ook veel beter dan via mijn Marantz 7004 netwerkspeler. Moet alleen nog uit zien te vogelen, hoe ik mijn NAS (Synalogy J11) direct via USB aan de MM30 moet koppelen (heb ik een driver nodig?). Over de Primare App (AB) heb ik nog geen mening. Hoe kun je bijvoorbeeld alle nummers 'shuffelen'?. De Primare HD App werkt helaas niet op mijn I-PAD 1. Ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Offline peterbr

• Junior member
  • **
« Reply #277 on: July 7, 2012, 12:24:41 »
Volgens de specs zou Hij gapless moeten spelen. Ik ga nu nog wat proberen met playlists. Kijken of dat nog wat uitmaakt.
De app werkt goed maar is wel basic. De app voor de iphone bevat wat meer zaken dan de ipad app, bijv. Source. Ik begreep dat er binnenkort een update aankomt.
Qua geluid ben ik nog steeds erg tevreden! In mijn oren klinkt het minstens net zo goed als de cd32, maar de 24bits opnames klinken echt beter dan de gewone cd's

Offline Lazybird

• HT forum donateur
  • full member
  • it's better to burn out than to fade away
« Reply #278 on: July 8, 2012, 00:16:04 »
@peterbr met name 24 bit klinkt goed,  het aantal kHz  maakt in principe niet zo heel veel uit is mijn ervaring. Je kan aardig wat downloaden via news groepen, Of via HDtracks maar dan moet je dat wel doen via een paypall account. Linn heeft ook wel wat 24 bt maar is toch enig sinds beperkt.
Array Pre B10 | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Linn AkurateDS/1 streamer | B&W Nautilus 804D (fronts) | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Offline I_Guardian_I

• New member
  • *
« Reply #279 on: July 11, 2012, 12:20:06 »
Ben zelf ook geinteresseerd in de media module, maar er zijn me nog een aantal dingen niet geheel duidelijk.
Misschien dat een van jullie daarbij kan helpen.

Je kan ermee streamen, maar wat kan ik nu precies streamen en hoe zit dat in elkaar?

Hoe en wat ik zou willen streamen:
- Bediening op iPad/iPhone en Mac.
- Spotify bediening vanaf Mac en iPad/iPhone
- 16/44.1 tot 24/192 bestanden afspelen(Gebruik op het moment Audirvana+(zonder koppeling iTunes), icm met apple remote)
- Liefst zonder iTunes(wil een kwalitatieve muziekspeler). Muziek moet gaan staan op NAS(voorkeur), of de Mac.
- Internet Radio
- Gebruiksvriendelijke werking met strakke mooie interface.

Zijn bovenstaande punten mogelijk met de media module van primare?

@jayhawk en peterbr
Dat zijn de dingen die ik wil horen!
Heb mindere ervaringen met hoe mijn set klinkt, i.t.t. mijn ervaring in de winkel icm met de cd32. (Bron, kabels en dac zijn anders)
Op deze manier zit het enige verschil in kabels, wat hoogstwaarschijnlijk mijn probleem volledig oplost!
Jullie ervaringen klinken dus voor mij als muziek in de oren!

@jayhawk
Waarom zou je jouw NAS willen koppelen via USB?  Dit moet toch gewoon lukken via Wifi of was het meer om te kijken of het verschil maakte?

Offline jayhawk

• New member
  • *
    • Ron's Alt Country
« Reply #280 on: July 11, 2012, 18:44:00 »
I_Guardian_1: Hierbij mijn ervaringen tot zover:
Ik heb nu zo'n vier avonden 'spielerij' achter de rug met de MM30, d.w.z. aansturing via de App op de I Pad (1) en direct van de NAS (vnl. flac-bestanden, zo'n 4000 momenteel). Lekker speellijsten maken, waarbij ik nog niet direct erachter ben gekomen hoe ik die de dag erop weer naar boven kan halen. Shuffelen van alle nummers lukt me nog niet, wel van artiesten en genres. Wil ik direct shuffelen dan gebruik ik mijn Marantz 7004 netwerkspeler, die ik digitaal heb aangesloten op een digitale ingang van de MM30. Op beide manieren vind ik het verschrikkelijk goed klinken en zoals gezegd beter dan voorheen met de Magic DAC en de Music Hall 25.2 DAC ertussen.

Op je vraag: Waarom zou je jouw NAS willen koppelen via USB?  Dit moet toch gewoon lukken via Wifi of was het meer om te kijken of het verschil maakte?
Dat laatste was de bedoeling. Ik heb het wel geprobeerd, maar Windows 7 op mijn computer gaf een foutmelding bij het laden van de driver. Daar heb ik het, tot nu toe, maar bij gelaten.

Over je opmerking: Heb mindere ervaringen met hoe mijn set klinkt, i.t.t. mijn ervaring in de winkel icm met de cd32. (Bron, kabels en dac zijn anders)
Ik heb nu zo'n 3 maanden ook de CD32 i.s.m de I32. Heb goede ervaringen met gebalanceerde kabels van Kimber (Hero) en vooral VandenHul The Rock 3T
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Offline beetle99

• member
  • Trade Count: (+1)
« Reply #281 on: July 11, 2012, 20:23:48 »
@Jayhawk: Ik heb hetzelfde probleem met het aansluiten van mijn laptop op de USB b ingang, foutmelding laden driver. Contact gehad met MM en Primare moet nog de juiste driver vrijgeven. Met Apple notebooks moet het wel werken.

Heb zelf mijn PC nu via het netwerk aangesloten op de MM30 en kan hier ook gewoon FLAC's mee afspelen, net The Eagles gedownload in 24/192 van HDtracks.

gr
Stefan
Stereo: Primare I32, Marantz UD8004, Dynaudio Focus 220 II.
HT: Marantz SR7002, Scandyna speakers, Humax ihdr5200C, Samsung PS63C7700, PS3,WII.

Offline I_Guardian_I

• New member
  • *
« Reply #282 on: July 13, 2012, 14:43:20 »
@jayhawk
Vond je net als peterbr ook de mediamodule net zo goed/beter klinken dan de cd32 van primare?
En vind je de marantz of de directe manier beter klinken?

@jayhawk, beetle99, peterbr, en lazybird
Jullie geven aan vanaf een PC en een NAS te streamen, maar hoe doen jullie dit? (muziek, spotify en internetradio)
Welk programma gebruiken jullie daarvoor, of hoef je de PC of de NAS alleen op delen te zetten?
Want je speler is dan de App zelf denk ik? (kan het ook helemaal fout hebben, graag dat iemand mij hierin kan verhelderen haha)

Is er al meer bekend over een update van de app en het gapless afspelen van media?

Offline peterbr

• Junior member
  • **
« Reply #283 on: July 13, 2012, 15:28:21 »
Als je wilt streamen vanaf bijv. een pc moet er op de pc een muziekserver/mediaserver draaien. Dit kan bijv. Windows Mediaplayer zijn of een andere, zoals bijv. twonky. In principe zou je ook mappen kunnen delen waarin je bijv. je muziek hebt staan. Ik weet alleen niet of de app dat ondersteund.
Eigenlijk is de app een soort van afstandsbediening  (beetje oneerbiedig gezegd). Globaal komt het er op neer dat je via de app selecteert wat je wil luisteren en vervolgens geeft die app dat via het netwerk door aan de mediaserver en de mm30. De mm30 is eigenlijk de speler.
Als je geen ipad/iphone hebt en dus ook geen app kan je ook vanaf je pc streamen. Hoe dat werk weet ik niet precies want die optie gebruik ik niet.
Maar om te streamen zijn er dus meerdere wegen die naar Rome leiden.
V.w.b. het gapless afspelen ben ik helaas niet verder gekomen. Ik wacht nog ff de update van de app af (en misschien ook een update van de mm30). Als het er binnen een week of 2 niet is ga ik contact opnemen met de importeur of dealer.

Offline jayhawk

• New member
  • *
    • Ron's Alt Country
« Reply #284 on: July 14, 2012, 17:33:14 »
I_Guardian_1, ter aanvulling van de informatie van peterbr:
Ik stream via het netwerk vanaf mijn NAS (Synology J11), daarop was al een speler aanwezig bij installatie. I Pad of I Pod gebruik ik als afstandsbediening.
Ik heb net een 1 op 1 vergelijking uitgevoerd tussen 1) mm30 via netwerk + NAS 2) CD 32- I32 met vdH The Rock 3T en is er is nauwelijks verschil te horen alhoewel 1) net een tikkeltje warmer klinkt.
« Last Edit: July 14, 2012, 17:34:35 by jayhawk »

Offline erikie

• New member
  • *
« Reply #285 on: July 24, 2012, 12:15:19 »
Ik heb nog wel wat vragen:
- hoe om te gaan met Spotify? Lijkt me erg handig en leuk om erbij te hebben
- Kun je met de app ook de i32 bedienen (volume en source)
- wat gaat de FM/DAB uitbreiding kosten, of is dat een sw update?
- Gaat het goed om met de app een flinke collectie MP3/Flac te doorzoeken?
- Werkt die vTuner optie goed, is de kwaliteit hoger dan via de normale streaming tuner kanalen?
- Is hij ergens in de aanbieding (de prijs is nogal pittig, ik kocht de i32 toen er nog 650 op de lijst stond....) In Engeland kreeg ik flinke korting, maar de adviesprijs was 1000 pound, dus kwam hij toch nog uit op een prijs boven de Nederlandse prijs...
- Zijn er nog meer mensen met ervaringen nu ze hem wat langer hebben gebruikt? -> geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijkheid?

Ik denk wel dat ik hem ga kopen, maar het is een flinke prijs en hoop dat de module zijn prijs waarmaakt.
Primare I32, Primare DVD26 (HDMI), AppleTV2, Squeezebox II, Beresford Bushmaster, B&W 805 Nautilus, Pronto Remote.

Offline jayhawk

• New member
  • *
    • Ron's Alt Country
« Reply #286 on: July 24, 2012, 14:13:49 »
Voor Erikie:
- Kun je met de app ook de i32 bedienen (volume en source): volume wel. Bron kiezen: soort apparaat/speellijsten/internetradio. Niet de ingangen van de I32, die kies je met de afstandsbediening.
- Gaat het goed om met de app een flinke collectie MP3/Flac te doorzoeken: ja, keuze uit:afspeellijst, alle muziek (shuffle'en lukt me hier niet en bij de overige rubrieken wel) artiest/album, intelligente speellijst, internet radio, op album, op artiest, op genre, op map. Je moet wel zorgen dat je op de bron (bij mij de NAS) alles goed in mappen georganiseerd heb. Meestal werk ik met speellijsten die je al zoekende samenstelt.
- Werkt die vTuner optie goed, is de kwaliteit hoger dan via de normale streaming tuner kanalen? Redelijk, kwaliteit is in mijn optiek minder dan bij de Marantz N7004. Maar dat kan ook komen omdat het contrast in kwaliteit met de rest van de mediakaart zo groot is.

Op de overige vragen heb ik geen antwoord.
Mijn conclusie is wel dat het een enorme vooruitgang  in kwaliteit van het geluid is t.o.v. mijn vorige situatie met diverse losse DAC's.

Offline peterbr

• Junior member
  • **
« Reply #287 on: July 24, 2012, 16:24:36 »
Heeft iemand al is geprobeerd om iets 'gapless' af te spelen (dus zonder pauzes tussen de losse nummers, bijv. bij klassiek)? Ik vind het toch wel erg storend dat dit niet werkt (althans bij mij niet).

Offline beetle99

• member
« Reply #288 on: July 27, 2012, 08:32:49 »
Kan iemand controleren of de radiozender Arrow Rock werkt met Vtuner op de MM30? Bij mij werkt het iig niet.

Je kan trouwens in Vtuner ook kiezen voor zenders in hoge kwaliteit. Nadeel is dat je niet kan zien welke bitrate er draait.

gr
Stefan
HT: Marantz SR7002, Scandyna speakers, Humax ihdr5200C, Samsung PS63C7700, PS3,WII.

Offline beetle99

• member
« Reply #289 on: July 29, 2012, 02:13:07 »
Er is een update voor de Primare app beschikbaar, met support voor gappless playback.
Nog niet kunnen testen.

Offline peterbr

• Junior member
  • **
« Reply #290 on: July 29, 2012, 10:05:39 »
 Hoi,
Ik heb net de nieuwe app geinstalleerd. Eindelijk...gapless werkt :) Eindelijk kan ik nu ook weer van m'n klassieke muziek genieten!

Offline jayhawk

• New member
  • *
    • Ron's Alt Country
« Reply #291 on: July 29, 2012, 11:24:03 »
Op de vraag: Kan iemand controleren of de radiozender Arrow Rock werkt met Vtuner op de MM30? Bij mij werkt het iig niet.

Nee, bij mij ook niet. 3FM trouwens ook niet.

Offline beetle99

• member
« Reply #292 on: July 30, 2012, 07:03:35 »
bedankt Jayhawk! Eens kijken bij wie we dit moeten melden, vtuner of primare.

Offline erikie

• New member
  • *
« Reply #293 on: August 2, 2012, 13:09:01 »
Strange, on the vtuner site you can find the 3FM station.

Any new learning in the last week? I'm eager to learn the good and bad things of the module!
Primare I32, Primare DVD26 (HDMI), AppleTV2, Squeezebox II, Beresford Bushmaster, B&W 805 Nautilus, Pronto Remote.

Offline Blu

• Junior member
  • **
  • Strange colour blue
« Reply #294 on: August 11, 2012, 21:18:09 »
Is er iemand die het dac board voor de i22 heeft vergeleken met externe dacs? Een externe dac geeft me weliswaar veel meer vrijheid met bepalen van de sound die ik zoek ('t mag van mij een tikje zwaarder in de lagere regionen) maar 't gebruiksgemak voor mijn wederhelft zal met een interne dac stukken groter zijn... Bovendien scheelt een interne dac ook weer in de spaghetti achter t rack. :pompom: T gaat mijn eerste serieuze dac zijn dus ik heb op dit moment niets om mee te vergelijken.
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Online bert003

• Junior member
  • **
« Reply #295 on: August 12, 2012, 16:41:31 »
de sound die ik zoek ('t mag van mij een tikje zwaarder in de lagere regionen)

De DAC zal geen soelaas bieden voor de hoeveelheid laag. Ik heb zelf Wilson Benesch Square 2's gehad, en daar kwam erg weinig laag uit. Daarom heb ik ze uiteindelijk ook weggedaan.
Ik denk dat een subwoofer of toonregeling je meer zal helpen met het dunne geluid dan een DAC. De verschillen in DAC's zitten hem in andere dingen denk ik.

Offline Blu

• Junior member
  • **
  • Strange colour blue
« Reply #296 on: August 12, 2012, 20:47:51 »
De DAC zal geen soelaas bieden voor de hoeveelheid laag. Ik heb zelf Wilson Benesch Square 2's gehad, en daar kwam erg weinig laag uit. Daarom heb ik ze uiteindelijk ook weggedaan.
Ik denk dat een subwoofer of toonregeling je meer zal helpen met het dunne geluid dan een DAC. De verschillen in DAC's zitten hem in andere dingen denk ik.

Ik verwacht ook geen wonderen van een dac, wat dat betreft ga ik denk ik veel meer winst halen met kleine verbeteringen van de ruimte. Ik ben nog steeds ontzettend gelukkig met het ruimtelijke en open karakter van de Arc's, dat heb ik bij geen andere speaker die ik heb geluisterd gehoord en dat was ook de reden dat ik Arc's heb aangeschaft. Maar alles wat ik met een dac kan meenemen richting mijn ideale sound is meegenomen dus vandaar de zoektoch naar een wat 'donkerder' dac. Het is ook niet dat ik de bas heel zwaar aan zou willen zetten, het is meer het finetunen van de klankkleur denk ik ...  ;D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Offline DVDmartinDVD

• senior member
  • Trade Count: (+15)
  • Shit, ik heb het HT virus te pakken.
    • Mijn Set
« Reply #297 on: August 15, 2012, 10:52:55 »
Hoi,

weet iemand of de Primare BD-32 ook FLAC bestanden kan lezen?

Bij sommige reviews staat er wel bij dat hij dat kan maar bij mij lukt het niet? Wel mp3 maar het mapje met FLAC. bestanden leest hij niet en laat ook niets zien in die map.

bedankt alvast
HT-:JVC RS-55 isf / Anthem Statement D2V-3D A2 A5/
Primare BD-32/ Paradigm monitor 11 -CC-390 - ADP-390 / Velodyne DD15+ /
STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1/ SA-11S2 / ST-15S1 / TT-15s1 / Paradigm monitor 11 /
Monster HTS-2600 en Supra stekkerblok en veel Audioquest kabels.

Offline Rach

• New member
  • *
« Reply #298 on: September 2, 2012, 09:09:49 »
Hoi DVDMartinDVD

Is het inmiddels gelukt met de FLAC weergave? Ik overweeg nl. om de BD32 aan te schaffen, dus ik ben zeer nieuwsgierig hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Misschien kun je er iets over vertellen?

Rach

Offline I_Guardian_I

• New member
  • *
« Reply #299 on: September 2, 2012, 11:46:19 »
Inmiddels de mediamodule aangeschaft, welke deze vrijdag is geinstalleerd.
Enorm goede ervaringen gekregen, toen ik hem kon bewonderen bij mijn luistersessie bij Audio Xperience!

Helaas werkt mijn mediamodule alleen nog niet naar behoren..
Kan nog niks streamen, hij blijft bij de media module input op 'loading' staan, en als ik in de instellingen wil, krijg ik deze melding 'loading media module'.
Lijkt net of hij hem niet pakt, want dit blijft zelfs na een uur laden nog hetzelfde...
Heeft iemand dit ook gehad/hebben jullie hier ervaring mee?
Het is nu weekend, en dus helaas is de dealer niet bereikbaar :|

Wel doet de DAC zijn werk, heb nu eindelijk geluid van mijn televisie en mijn mac mini via 1 apparaat!

@jayhawk Wat een verschil zeg! Vond de Schiit Bifrost al een enorme verbetering tov andere dacs in dezelfde prijsklasse.
Maar jouw ervaringen kan ik zeker beamen! Dit speelt vele malen beter, net alsof nu pas de synergie klopt.
En het leukste wacht nog, ga ik streamen wordt het pas echt leuk!
In de winkel was het verschil tussen het fysiek aansluiten en streamen enorm groot, in voordeel van streamen.
Dus wie nog twijfelt, ik zeg doen!

Ook mijn volume probleem is nu opgelost;) Eindelijk valt alles nu op z'n plaats... YES! :happy:

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk