Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boudewijn86

Nou, gisteren mijn SP32 en CD21 weer opgehaald!
CD21 is gerepareerd en SP32 is van een titanium jasje naar een zwarte gegaan en voorzien van een HD module.
Flinke duit armer, maar dan heb je ook wat, athans..

CD21 doet het prima.
SP32 doet het ook prima, HD module nog niet getest. Alleen is de kap niet zwart maar NAD antraciet...

<table style="width:auto;"><tr><td></td></tr><tr><td style="font-family:arial,sans-serif; font-size:11px; text-align:right">Van </td></tr></table>

De dealer zou uitzoeken hoe of wat met de importeur, ben benieuwd.
Nog een detail, ze hebben ook de zilverkleurige schroefjes hergebruikt ipv nieuwe zwarte erin te draaien. Zou toch iets meer oog voor detail verwachten van Primare..

denoontje

wel slordig hoor, zeker als je het expres vraagt...

balodis

Gewoon schandalig!! Ik heb een prijsopgaaf voor dezelfde ombouw van mijn SP32 (€327,50). Ik vond het al erg duur maar als dit is wat je ervoor terugkrijgt..... Ik blijf nog even van mijn titanium uitvoering genieten.

Die HD module is overigens erg gaaf. Heb ik ook. Goede keus van je, daar ga je erg blij mee zijn!
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

Boudewijn86

#53
Bij een merk als Primare mag je wel wat verwachten inderdaad.

Balodis, misschien dat ze na mijn perikelen - als dat allemaal uitgevlakt wordt - wel beter opletten de volgende keer..
De HD module net even uitgetest, klinkt inderdaad erg mooi, ik gebruik een PS3 als bron, heb nu dus HDMI bitsteam aangezet ipv linear PCM. Scheelt wel, meer nauwkeurige sturing, tikje helderder/sprankelender en meer beleving bij effecten.

Zwarte schroefjes worden nu opgestuurd per post.



Boudewijn86

Intussen antwoord van Primare/More music,

'Het kleur verschil is normaal,
Zij hebben hun eigen SP32 demo (bj '08) vergelegen met overige Primare componenten en deze zou ook een dergelijk kleurverschil hebben.
Ik weet niet of meer mensen dit ook ervaren of met hun SP21/SPA22? Volgens mij zitten deze 2 versterkers in dezelfde behuizing.

Zwarte schroefjes zijn per post opgestuurd.

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, je zou verwachten dat alle behuizingen eenzelfde behandeling ondergaan in de fabriek, een klein beetje kleurverschil houd je altijd wel. Maargoed, ik moet het er dus mee doen.


denoontje

spuitbusje dan maar ????

balodis

Dit weekend High End Munchen. Ik breng zeker een bezoekje aan de Primare stand. Ben benieuwd wat de status is van de HD video module, de BR speler en Primare streaming. Met een beetje mazzel heb ze zwarte en titanium modellen staan. Ik zal kijken of er kleurverschil is.
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

denoontje

Check inderdaad voor mij maar eens de streamer en zijn specs....wellicht leuke upgrade oor de stereoset

balodis

Ga zeker kijken. Zal proberen zoveel mogelijk info mee te nemen  ;D
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

WillyP

Quote from: balodis on April 20, 2011, 22:33:36
Die hoop had ik ook maar ik heb inmiddels van zowel More Music als Primare begrepen dat ze voor alle nieuwe apparaten overstappen naar de witte lijn. Ik heb nog geïnformeerd of ze iets voor 'groene' eigenaren kunnen doen. Het antwoord was bijzonder teleurstellend: Niets  :(

Vandaag was ik bij een HiFi zaak in Hoorn en de verkoper vertelde mij dat de SP32 gewoon het groene display zou houden. Toen ik zei dat ik anders gelezen had, belde hij de importeur en die bevestigde het verhaal van de verkoper: de SP32 krijgt geen OLED display maar houdt het groene display. Raar.

Groet,

Willy

Boudewijn86

Vreemd dat de nieuw uitgebrachte modellen inderdaad het OLED display mee krijgen en bestaande modellen niet met het OLED display komen. Zijn net de puntjes op de I als je de hele set van hetzelfde merk hebt.

Streamz

Benieuwd of iemand al meer info gevonden heeft over de MB1. Ik sta op het punt een T+A MP1260R aan te schaffen, maar de Primare is ook erg interessant. Helemaal omdat ik al Primare componenten heb.



Streamz

Tnx. Sowieso nog maar weinig verslagen te vinden van Munchen. Zal de komende dagen wel komen denk ik.

beetle99

Halverwege onderstaande pagina staan nog wat Primare foto's. Oa. achterzijde BD32 Bluray player

http://www.bm.rs/HiEnd%202011.html

Boudewijn86

De nieuwe 20 serie is wel heel erg wennen, moet zeggen dat ik de huidige 20 lijn een stuk eleganter vindt.

Pittig blue ray spelertje ook, hopelijk wordt de 20 serie blue ray wat betaalbaarder. Maar wel een mooi apparaat om te zien.

jayhawk

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en na een tijdje met veel interesse dit topic gevolgd te hebben en ondertussen een I32 versterker te hebben gekocht, voelde ik de behoefte om te reageren.
Ik kom van een Music Fidelity A5 versterker-Cd speler combinatie. Nu speel ik met MF CD-speler en Primare I32 versterker verbonden door VdH The First Ultimate. Ook heb ik de I32 direct verbonden (vdH 122 mkIII) met een Olive 4Hd. Daarnaast heb ik diverse Sony NAC-HD1 spelers en een Marantz 7004 netwerkspeler gekoppeld aan een NAS met daartussen DAC's van Music Fidelity, Cambridge Magic  en Music Hall 2,5. Een hele kast vol dus. Jullie begrijpen dat ik gezien het tekort aan analoge/digitale aansluitingen ook zeer geïnteresseerd ben in de nu in München tentoongestelde multi-media module. Is er al iets van de prijs bekend? More Music mailde me dat de uitlevering over zo'n twee maanden zou zijn en dat er geen voor-in-tekening zou plaatsvinden. Volgens de foto's in dit topic kon de media aangestuurd worden via een APP via een I-Pad. Nu heb ik op het net nog geen Primare APP gezien. Weet iemand hier meer van?
Verder wil ik vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met zowel de MF A5- Cd-speler en de Primare 32 CD-speler. Valt er voor mij nog winst te behalen bij (dure) aanschaf van een Primare 32? O ja, om het plaatje compleet te maken, mijn luidsprekerboxen zijn B & W 803 D.
Verder wil ik nog melden dat ik dit een interessant topic vind, dat ik met plezier volg.
(foto nog zonder Primare I32)
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Berend van Til

Ik las hier laatst iets over een inschakelklik bij het aanzetten van een i32. Ik heb dat ook. Tegelijk met het relais wat klikt in de versterker hoor ik ook een geluid komen uit de speakers. Het klinkt niet altijd hetzelfde, maar het hoort niet lijkt mij. Het lijkt alsof de speakeruitgangen net te vroeg worden vrijgegeven.

Weet iemand of dit met firmware opgelost kan worden? Zou wel balen zijn als ik mijn nieuwe versterker meteen in reparatie moest geven.

Stromen

Quote from: jayhawk on May 24, 2011, 18:54:35
....  Olive 4Hd. ......diverse Sony NAC-HD1 spelers ..... Marantz 7004 netwerkspeler .....daartussen DAC's van Music Fidelity, Cambridge Magic  en Music Hall 2,5.

Je hebt een Olive en een NA7004? En nu een nog een streaming device? En meerdere Sony NAC-HDs en meerder DAC's? Lijkt me niet echt handig?

jayhawk

Quote from: Stromen on May 26, 2011, 17:24:37
Je hebt een Olive en een NA7004? En nu een nog een streaming device? En meerdere Sony NAC-HDs en meerder DAC's? Lijkt me niet echt handig?

Moet wel want Olive zit vol met ongeveer 3800 CD's. Op de Sony's verder zo'n 650 CD's per stuk. Ben nu bezig alles ( ong. 5000 CD's) op NAS te zetten met de Marantz ervoor.  De Sony's hebben als voordeel dat de software geweldig is, met o.a. muziek op sfeer, bijvoorbeeld later op de avond.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Streamz

En die 5000 CD's luister je ook allemaal?

Lijkt me vreselijk onhandig, jouw opstelling. Damn.

jayhawk

Quote from: Streamz on May 26, 2011, 20:46:35
En die 5000 CD's luister je ook allemaal?

Lijkt me vreselijk onhandig, jouw opstelling. Damn.

Nou ja, het is natuurlijk niet ideaal. Ik ben al jaren op zoek naar een systeem waarin alles kan worden opgeslagen en met een vriendelijke interface. Misschien is de Soloos dat, maar die is veel te duur. De Olive heeft als voordeel dat hij erg muzikaal klinkt, maar de interface is hopeloos. Alleen met de I-Pad is hij fatsoenlijk aan te sturen, maar de Olive App heeft (nog geen) shuffle functie en dat mis ik zeer. De Marantz (+ NAS) heeft dit wel, maar klinkt toch wat minder en de APP geeft niet veel informatie. Nu hoop ik dat de Primare I32 + mediamodule de oplossing is en dat er van Primare een App beschikbaar komt zodat je van de NAS snel kunt zoeken, met voldoende informatie en met shuffle functie. De eerder genoemde links (met I-Pad als interface) tonen volgens mij alleen het afspelen via de Primare van de muziek op de I-Pad al of niet met gebruik van Airplay en daar zit ik nu net niet op te wachten.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Streamz

Hmm, Primare is nog aan het stoeien met Airplay lees ik. En ik vraag me af hoe "af" de Primare zal zijn bij de introductie.

denoontje

Quote from: balodis on May 19, 2011, 18:51:28
Ga zeker kijken. Zal proberen zoveel mogelijk info mee te nemen  ;D

en???

jayhawk

De collega's van Hifi.nl hebben deel 2 van hun verslag van de High End in München online staan, met op pagina 6 onderaan een onderdeel over Primare met nieuws over de I22, CD 22, BD22 en vooral over de media module. Over de laatste doen ze zeer opgetogen: ze vinden het een aanrader. Zie: http://www.hifi.nl/artikel_pagina6/2221/High-End-Munchen-2011-A-Horny-Show-Deel-2-Ultrasone,-Chapter-Audio-en-Primare.html
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T