Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pvanderlinden

Ik heb de i32 nu een week of 6 en wordt er steeds blijer mee. In het begin vond ik het geluid heel erg helder, bijna pijnlijk bij sommige nummers.
Nu is dat al bijgetrokken (of ik ben er ondertussen aan gewend). Alleen het aantal analoge ingangen vind ik beperkt. Daarom heb ikk wel interesse in het uitbreidingsboard maar alleen voor de digitale ingangen. Met de Linn ADS heb ik al een prima streaming oplossing.

Zijn er andere i32 bezitters die bij het aanzetten van de versterker ook een tik op de speakers horen?
Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

beetle99

Hoor wel een klik in de versterker, maar niet over de speakers.

Mvrgr,
Stefan

Springbank

Hoi Primare liefhebbers,

Welke gebalanceerde interlinks gebruiken jullie? Momenteel heb ik er 2 op het oog: de Kimber KS 1111 (speelt een vriend van me mee met zijn Primare set) en de MIT CVT2 Proline (deze wordt geadviseerd door de importeur in deze prijsklasse), beiden in dezelfde prijsklasse. Wellicht hoeft het niet zo duur, dus ik ben benieuwd waar andere Primare liefhebbers goede ervaringen mee hebben.

Bedankt.

Vr Grt
Springbank

VlisChris

Heb zelf niets gebalanceerds, maar wat is de rest van je setup?
Misschien handig om een tip te kunnen geven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Springbank

#29
Ik heb een I30 en over een paar dagen de CD31. heb hiervoor een tijd gespeeld met een Njoe Tjoeb op de Primare I30. (de Njoe Tjoeb heeft geen xlr en heb er een rca MIT CVT L2934 (is een oudje ;-) ) tussen hangen.)

balodis

Ik ben ook een Primare liefhebber. Zie mijn signature  ;D

Goed idee om dit topic te openen. Ik ga deze bijhouden.

Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

balodis

#31
Quote from: Springbank on April 17, 2011, 23:15:13
Hoi Primare liefhebbers,

Welke gebalanceerde interlinks gebruiken jullie? Momenteel heb ik er 2 op het oog: de Kimber KS 1111 (speelt een vriend van me mee met zijn Primare set) en de MIT CVT2 Proline (deze wordt geadviseerd door de importeur in deze prijsklasse), beiden in dezelfde prijsklasse. Wellicht hoeft het niet zo duur, dus ik ben benieuwd waar andere Primare liefhebbers goede ervaringen mee hebben.

Bedankt.

Vr Grt
Springbank


Ik speel met MIT Shotgun s3.3 interlinks. XLR naar de A31.2 en RCA naar de A30.3. Geweldige kabels vooral in combinatie met mijn MIT Shotgun s3.0 luidsprekerkabels.

Ik heb nog een set MIT AVt Proline XLR  liggen. Laat maar weten als je interesse hebt.

Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

balodis

Quote from: beetle99 on February  8, 2011, 20:31:35
Vandaag bericht dat de mediamodule voor de I32 nu in maart komt.
Mooie is wel dat je deze er zelf in kunt steken en je het apparaat dus niet hoeft terug te brengen.


Ik hoop het voor je. Ik zit al ruim een jaar te wachten op de HD videomodule voor mijn SP32HD. De introductie wordt voortdurend uitgesteld. De verwachting was de CES van afgelopen Januari, is (weer) uitgesteld naar High End Munchen in Mei. Zal me benieuwen.

Heb je een optie genomen op de mediamodule? Dat kan erg veel geld schelen, soort van voorinschrijving met korting! Ik heb vorig jaar een optie genomen op de HD videomodule, 50 euro aanbetaald en daardoor heb ik nu recht op de module tegen een aanzienlijk lagere prijs dan de adviesverkoopprijs :-X  (als hij ooit komt natuurlijk...).
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

denoontje

Quote from: Springbank on April 17, 2011, 23:15:13
Hoi Primare liefhebbers,

Welke gebalanceerde interlinks gebruiken jullie? Momenteel heb ik er 2 op het oog: de Kimber KS 1111 (speelt een vriend van me mee met zijn Primare set) en de MIT CVT2 Proline (deze wordt geadviseerd door de importeur in deze prijsklasse), beiden in dezelfde prijsklasse. Wellicht hoeft het niet zo duur, dus ik ben benieuwd waar andere Primare liefhebbers goede ervaringen mee hebben.

Bedankt.

Vr Grt
Springbank

Geen gebalanceerd, maar alles met Cardas bekabeld

beetle99

Quote from: balodis on April 18, 2011, 01:58:30

Ik hoop het voor je. Ik zit al ruim een jaar te wachten op de HD videomodule voor mijn SP32HD. De introductie wordt voortdurend uitgesteld. De verwachting was de CES van afgelopen Januari, is (weer) uitgesteld naar High End Munchen in Mei. Zal me benieuwen.

Heb je een optie genomen op de mediamodule? Dat kan erg veel geld schelen, soort van voorinschrijving met korting! Ik heb vorig jaar een optie genomen op de HD videomodule, 50 euro aanbetaald en daardoor heb ik nu recht op de module tegen een aanzienlijk lagere prijs dan de adviesverkoopprijs :-X  (als hij ooit komt natuurlijk...).

Inderdaad al optie genomen. Maar het blijft erg stil aan de kant van de importeur. Afgelopen vrijdag maar weer eens een mailtje gestuurd. Wil nu eindelijk wel eens mij Ipod aansluiten.

beetle99

Net berichtje van de importeur ontvangen:

Verwachte introductie High End Show in Munchen. Een ontwerpaspect waaruit nog vertraging zou kunnen komen is implementatie Apple Airplay.

Verder moeten er buiten de mediamudule nog 2 prokecten in produktie:
De 22-serie (vervanginging 21-serie)
Een HDMI 1.4 bluray speler.

Mvrgr,
Stefan

balodis

Quote from: beetle99 on April 19, 2011, 12:12:42
Verwachte introductie High End Show in Munchen.

Hhhmmm, klinkt bekend ....  ;)

Quote from: beetle99 on April 19, 2011, 12:12:42
Een HDMI 1.4 bluray speler.

Ik hoop het echt. Dan is hij voor mij. Maar ...... heb de introductie van de bluray speler al vaker voorbij horen komen.

Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

denoontje

Zou ook mooi zijn als ze een streamer alla lin op de markt zouden brengen...
Maar dan wel in het disign met de groende displays

erikie

Ik heb sinds kort ook een I32 en hoop dat de module zijn geld waard is.
Ik heb gemailed met de importeur en er geen actie om de module voor te bestellen, waar zou ik die kunnen vinden?

oh-ja mijn setup:

Primare i32, Primare DVD26, Squeezebox, AppelTV2, B&W 805 Nautilus, Velodyne SPL1000 Ultra.
kimber 8-TC bi-wired, maar wel met de links op de speakers (moeilijke keuze, maar om de toch al niet te dikke kabel te halveren voor bi-wiring en daardoor de helft van het koper op te geven voor het laag leek me geen goed plan)

Ik will alles digitaal gaan aansluiten: appleTV, Squeezebox en misschien de DVD26 als de DAC van de media module beter zijn.
Misschien kan de Squeezebox weg als de interface en snelheid van de i32 goed genoeg is om flaq, mp3 en internet radio te streamen van mijn nas.

Ik kom van een i30 en vind het moeilijk om een verschil aan te geven (ook omdat de squeezebox eerst via een Beresford DAC liep en nu rechtstreeks totdat media module er is)
De i32 heeft iets meer laag en lijkt iets helderder te klinken, misschien iets frisser. Maar wel dezelfde autoriteit en klankkleur als de i30.

vol verwachting.....


Naim Unitiqute, Neat Acoustics Critique, Velodyne PSL1000R

had:  JBL-control one, Naim Supernait, Primare I32, Primare DVD26 (HDMI), AppleTV2, Squeezebox II, Beresford Bushmaster, B&W 805 Nautilus, Pronto Remote, Dynaudio sub,

balodis

Quote from: denoontje on April 20, 2011, 08:39:57
Maar dan wel in het disign met de groende displays

Die hoop had ik ook maar ik heb inmiddels van zowel More Music als Primare begrepen dat ze voor alle nieuwe apparaten overstappen naar de witte lijn. Ik heb nog geïnformeerd of ze iets voor 'groene' eigenaren kunnen doen. Het antwoord was bijzonder teleurstellend: Niets  :(
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

BSAudio

Ha Guys,

Er komt van Primare ook een losse DAC/mediaspeler (incl. DAB/FM tuner) aan. Dus de functionaliteit van de i32 mediakaart in een losse kast.
Wederom met het OLED display, volledig RGB in kleur aan te passen (ook naar groen dus, voor gebruikers van de eerdere Primares).
Definitieve prijs en introductiedatum nog niet bekend.

denoontje

#41
dat klinkt erg interessant! hEb je een link of bron

Quote from: BSAudio on April 28, 2011, 11:45:00
Ha Guys,

Er komt van Primare ook een losse DAC/mediaspeler (incl. DAB/FM tuner) aan. Dus de functionaliteit van de i32 mediakaart in een losse kast.
Wederom met het OLED display, volledig RGB in kleur aan te passen (ook naar groen dus, voor gebruikers van de eerdere Primares).
Definitieve prijs en introductiedatum nog niet bekend.


BSAudio

More Music heeft een vroege versie van dit kastje laten zien op de KNVB dealerdag september vorig jaar.
Als de i32 mediamodule klaar is (publieksintroductie wschl. München volgende maand) volgt de losse unit snel.

Berend van Til

Dit zal hem zijn . . .


denoontje

#44
cool. zou hij ook coverart kunnen laten zien (incl grone tekst ;-) )

http://www.nomono.dk/articles/hifi-surround-2010-p%C3%A5-hotel-scandic-del-2
hier staat een fot van het hele apparaat

Springbank

#45
Hi Guys,

Ik denk ik laat jullie nog ff weten dat ik voor de Kimber KS1111 XLR interlink gekozen heb. Ik heb ook recent mijn power bekabeling gesynchroniseerd door alleen PS Audio netsnoeren te gebruiken en mijn andere netsnoeren te koop te zetten. Ik heb nu netsnoeren van PS Audio Perfect Wave AC3 in mijn Quintet zitten. Ik ben tevreden.  :)  8)

Verders is dit een cool topic!

Groet,

Springbank. (Single Malt 21 yo  ;) )

denoontje

Quote from: BSAudio on April 28, 2011, 15:04:06
More Music heeft een vroege versie van dit kastje laten zien op de KNVB dealerdag september vorig jaar.
Als de i32 mediamodule klaar is (publieksintroductie wschl. München volgende maand) volgt de losse unit snel.

hebben ze ook een prijsindicatie gegeven?

beetle99

Quotecool. zou hij ook coverart kunnen laten zien (incl grone tekst ;-) )

Betwijfel het, daar lijkt het scherm ook niet groot genoeg voor om het duidelijk te laten zien.

denoontje

Ben ook benieuwd welke formaten hij kan afspelen en natuurlijk ook moet ie gapless kunnen spelen.
En een app voor de bediening!

Boudewijn86

Hallo,

Ik zit eventjes zonder mijn SP32, deze wordt op het moment voorzien van de HD audio module, tevens wordt de behuizing aangepast van titanium naar zwart.
Mijn CD21 wilde soms een cd niet herkennen (na sluiten lade draaide de cd een 20s en dan de melding 'no disc' - maar lang niet met alle cd's), dus heb mijn cd speler maar gelijk mee gestuurd om na te kijken. Had verwacht dat schoonmaken en afstellen voldoende zou zijn. Maar de CD21 heeft een nieuwe laser, aandrijfsnaar gekregen en is afgesteld, nog even wachten tot mijn SP32 klaar is en dan kan ik beide apparaten weer ophalen.

Verder gebruik ik op dit moment ook MIT bekabeling, AVt3 (RCA) tussen cd/pro en AVt proline (xlr) tussen pro/pow.
Eerst gebruikte ik Siltech HF-9 tussen cd/pro en tussen mijn pro/pow gebruikte ik ook de HF-9. In mijn huidige woning klinkt Siltech wat te onrustig. Binnenkort komt er nog een geluidsdempend paneel van 240x240cm aan het plafond. Misschien dat de Siltech's dan weer terug gaan.

Verder wel erg interessant dat Primare goed bezig is met streaming audio en media modules. Nu nog een beetje vaart erachter, maar zal zeker ten goede komen van het aantal Primare gebruikers.