Screw's living HT,bezig met een NAS!

Started by screw, January 19, 2011, 16:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

screw

Apparatuur
-A/V receiver Cambridge azur 650+R
-DVD/BD speler Cambridge azur 751BD
-Speakers Monitor Audio RX8 Silver (front), RXC (Center), RX/FX (rear)
-Tv Panasonic TX-P42V10E ISF Calibrated
-BK XXLS 400 Mahonie + Antimode

Kabels & Toebehoren:
-Bada LB5600 POWERPLANT
-Stroom "screw audiofiel ht power +"
-Audio Rack "Blok STAX 300"
-Kabels (speaker) Kimber Kable 8TC met WBT afmontage, 8TC met WBT voor center, QED SA voor surrounds
-Kabels (audio) Kimber Kable "HERO", Kordz EVX HDMI,RU-Connected
-Kabels (stroom) "screw DIY powercabel"
-Kabels (video) Kordz EVX HDMI
-RCA Caps,and a SH#T load of DIY stuff!

Wishlist:
Cambridge Azur 751R












update 29-05-2011 BK XXLS 400 binnen
Update 08-05-2011
De Cambridge 751BD is reeds een week binnen.












Update 02-04-2011
De Cambridge Azur 650BD is verkocht en de Philips pronto 9400 ook.

Update 10-02-2011
Nou het stekkerblok is geland uit China, jha uit China! Wij hebben dit blok echt aan de tand gevoeld en ik durf hardop te zeggen dat je voor het betaalde geld hier in Nederland weinig anders goeds kan kopen met dezelfde eigenschappen.

Tevens zijn de Kordz EXV aangekomen H.E.P Bedankt voor de mega snelle service! TOP  :music:

Update 09-02-2011
2 nieuwe HDMI EVX kabels van KORDZ gekocht

Update 08-02-2011
vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en een pronto TSU 9400 gekocht!

Update 31-01-2011
Gisteren is Frank langs geweest voor een ISF van de panasonic en mijn oog klopte redelijk, ik nam namelijk groen waar veel groen... Het was wat stoeien en vechten en hier en daar een consessie doen maar Frank heeft zeer goed werk afgeleverd dus ik ben MEGA gelukkig met mijn scherm FRANK bedankt!

Voor calibratie:



Na calibratie:


Update 19-01-2011

Om het stof buiten te houden en evt storingen heb ik op Ebay goedkoop RCA Cap's gekocht (+/- 80 stuk's) deze zijn reeds geplaatst, en natuurlijk ook even getest of ze wel echt werken...en jha hoor ze werken dus gewoon! We hebben getest met een FM zender die best wat storing in de lucht brengt en het verschil was duidelijk waarneembaar met en zonder cap's.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Martijnst1990

Erg mooie set al! Staat er ook allemaal mooi bij, ben benieuwd naar nog een overzichtsfoto :)

Veel plezier in ieder geval, maar dat moet wel goed komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

screw

Quote from: Martijn90 on January 19, 2011, 17:56:03
Erg mooie set al! Staat er ook allemaal mooi bij, ben benieuwd naar nog een overzichtsfoto :)

Veel plezier in ieder geval, maar dat moet wel goed komen.

Dank u momenteel zijn we bezig met bewust storing aan het opwekken RFI,EMI,etc... om te kijken hoe de RCA caps hun werk doen en welke er wel of niet geplaatst moeten worden (heb er dus nu 70 thuis liggen  :angel: )

Morgen gaan we verder met de dedicated audiogroep en het plaatsen van de nieuwe hifi-tuning 3 supreme zekeringen.

(foto's komen zeker nog wel maar nu zitten mijn vrouw en kinderen op de bank dus dat gaat hem niet zijn  :P )
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Xander32

Mooie set  :thumbs-up: maarre: het ziet er uit als een behoorlijk harde ruimte - ligt daar nog ergens een vloerkleed? Zo niet: allicht dat je met een kleed meer gaat bereiken dan onderstaande tweaks  ;).


Sander.
Quote from: screw on January 19, 2011, 18:43:11
Dank u momenteel zijn we bezig met bewust storing aan het opwekken RFI,EMI,etc... om te kijken hoe de RCA caps hun werk doen en welke er wel of niet geplaatst moeten worden (heb er dus nu 70 thuis liggen  :angel: )

Morgen gaan we verder met de dedicated audiogroep en het plaatsen van de nieuwe hifi-tuning 3 supreme zekeringen.

(foto's komen zeker nog wel maar nu zitten mijn vrouw en kinderen op de bank dus dat gaat hem niet zijn  :P )
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screw

#4
Quote from: Xander32 on January 19, 2011, 19:29:39
Mooie set  :thumbs-up: maarre: het ziet er uit als een behoorlijk harde ruimte - ligt daar nog ergens een vloerkleed? Zo niet: allicht dat je met een kleed meer gaat bereiken dan onderstaande tweaks  ;).


Sander.

Er ligt zeker een kleed...tussen de boxen en de sweetspot in...zit nu alleen net de ruimte na te meten en ik kom helaas met de FR niet uit met de "dolby standaard" (22-30 grd van de 0 lijn) (ff snel foto's gemaakt)


LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Mooie set en erg mooi gedaan met de RCA caps :thumbs-up:

Lastige opstelling. Gaan die deuren naar 3 verschillende vertrekken? En is er een andere mogelijkheid om in die vertrekken te komen? Je kan met timing en level wel een en ander corrigeren, maar je zal toch de asymmetrie gaan horen. Ik heb voor mijn opstelling in de woonkamer een deur dichtgemaakt. Daardoor had ik een complete muur ipv een klein stukje.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: HTip on January 20, 2011, 22:06:30
Mooie set en erg mooi gedaan met de RCA caps :thumbs-up:

Lastige opstelling. Gaan die deuren naar 3 verschillende vertrekken? En is er een andere mogelijkheid om in die vertrekken te komen? Je kan met timing en level wel een en ander corrigeren, maar je zal toch de asymmetrie gaan horen. Ik heb voor mijn opstelling in de woonkamer een deur dichtgemaakt. Daardoor had ik een complete muur ipv een klein stukje.

Dit stukje ligt al ruim 2jr bij mijn vrouw in het bakje "nog te behandelen aanvragen"  :angel:

Idd dat zou de mooiste oplossing zijn maar elke deur komt in een ander vertrek uit, dus zal het zo moeten doen (tot de jongens de deur uit gaan en ik de zolder kan verbouwen)

Eigenlijk moet he gewoon een huis rond je HT laten bouwen heb je dat allemaal niet....  :music:


gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Quote from: screw on January 21, 2011, 08:29:11
Dit stukje ligt al ruim 2jr bij mijn vrouw in het bakje "nog te behandelen aanvragen"  :angel:
:clapping:

Quote
Idd dat zou de mooiste oplossing zijn maar elke deur komt in een ander vertrek uit, dus zal het zo moeten doen (tot de jongens de deur uit gaan en ik de zolder kan verbouwen)
Dan zal je het goede afstelling voor elkaar moeten proberen te krijgen. Is niet ideaal, maar wel redelijk mogelijk. Het blijft een compromis ;)

Quote
Eigenlijk moet he gewoon een huis rond je HT laten bouwen heb je dat allemaal niet....  :music:
Een aantal op het forum (Janbo, beatbrother, MG76) zijn zo bezig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

contour3.0

Quote from: screw on January 19, 2011, 20:12:15
Voor nu werken de RCA caps erg goed, dus mensen als je thuis last hebt van storing en straling kan dit een uitkomst zijn, morgen beter foto's nu weer de meterkast in en onder de vloer... :pompom:

Mooi! maare wat doen ze dan?
gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

screw

#9
Quote from: contour3.0 on January 22, 2011, 19:37:17
Mooi! maare wat doen ze dan?
gr
Rob

Het stof buiten houden  :D  , en in mijn mening en beleving werken ze ook tegen RFI/EMI (en dit is getest door bewust storing op te wekken)

Quote from: HTip on January 22, 2011, 13:49:22
Dan zal je het goede afstelling voor elkaar moeten proberen te krijgen. Is niet ideaal, maar wel redelijk mogelijk. Het blijft een compromis ;)

Idd het zal niet anders worden dan een compromis te sluiten met de omgeving en moeders de vrouw.

Gisteren is de aarding geslagen voor de nieuwe groep (wat een vuilwerk en herrie!) vandaag verder met klussen en dan eens de beloofde foto's gaan maken  ::)

gr

George

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

contour3.0

#10
Quote from: screw on January 23, 2011, 09:01:09
Het stof buiten houden  :D  , en in mijn mening en beleving werken ze ook tegen RFI/EMI (en dit is getest door bewust storing op te wekken)



gr

George



helemaal duidelijk! :eh: :eh: en voor het geluid houdt dit in dat.................

gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

screw

Quote from: contour3.0 on January 23, 2011, 19:58:10
helemaal duidelijk! :eh: :eh: en voor het geluid houdt dit in dat.................

gr
Rob

Dat het geluid dus netje's blijft zonder storing  :music: ...heb het verschil zelf gehoord met en zonder caps...tijdens de test een heel duidelijk verschil.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Quote from: screw on January 23, 2011, 20:01:49
Dat het geluid dus netje's blijft zonder storing  :music: ...heb het verschil zelf gehoord met en zonder caps...tijdens de test een heel duidelijk verschil.
Ik kan het onderschrijven. Kon niet geloven dat het zoveel uitmaakte...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

#13
Quote from: HTip on January 23, 2011, 22:52:30
Ik kan het onderschrijven. Kon niet geloven dat het zoveel uitmaakte...

Ik denk ook dat je het zelf moet ervaren wat het kan doen, als je geen last hebt van storingen zullen de cap's idd niks meer doen dan een mooi stof kapje zijn!

Ik vandaag de laatste hand gelegd aan de audio groep, al zal de meterkast nog een final indeling moeten krijgen (ik ga hier niet te diep op in omdat ik dit geen DIY werkje vind als je er geen kaas van hebt gegeten)




LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Leuke afkorting voor de Siemens Cylindric Fuse Cartridge ;) En ook nog met een HifiTuning zekering. Nu nog Belden kabel en je hebt dezelfde stroom als ik ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: HTip on January 26, 2011, 22:47:53
Leuke afkorting voor de Siemens Cylindric Fuse Cartridge ;) En ook nog met een HifiTuning zekering. Nu nog Belden kabel en je hebt dezelfde stroom als ik ;)

Ik draai met een de Groef zekering  :tongue2:

En Belden is idd een mooie kabel maar ik gebruik een andere  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Quote from: screw on January 27, 2011, 07:00:28
Ik draai met een de Groef zekering  :tongue2:

En Belden is idd een mooie kabel maar ik gebruik een andere  :angel:

;D Dan is het niet bijna hetzelfde ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

#17
Quote from: HTip on January 27, 2011, 13:13:29
;D Dan is het niet bijna hetzelfde ;)

Idd is niet hetzelfde.....  :angel:

Gisteren is Frank langs geweest voor een calibratie (zie post 1)

*edit* alle foto's wil ik op de 1e pagina gaan houden om het overzicht te bewaren.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

Quote from: Martijn90 on January 19, 2011, 17:56:03
Erg mooie set al! Staat er ook allemaal mooi bij, ben benieuwd naar nog een overzichtsfoto :)

Veel plezier in ieder geval, maar dat moet wel goed komen.

Bij deze een panorama morgen volgt de rest nu te donker om mooie foto's te maken.

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Mooi resultaat van de calibratie!

De panoramafoto geeft een aardig beeld hoe je kamer eruit ziet. Goede poging! Post 'm ook even in het "panorama"-topic. Dan maakt gvy er nog een mooi kader omheen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: HTip on February  1, 2011, 23:32:32
Mooi resultaat van de calibratie!

De panoramafoto geeft een aardig beeld hoe je kamer eruit ziet. Goede poging! Post 'm ook even in het "panorama"-topic. Dan maakt gvy er nog een mooi kader omheen ;)

Idd calibratie was ook echt heel erg nodig deze panasonic V10 was niet "THX" out off the box!

Nog wat foto's erbij gezet, nieuw rack is onderweg, en een nieuw stekkerblok ook  :angel:

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

screw

En vandaag weer een whislist ding gekocht  :pompom:



hageltje nieuw  :clapping:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Tinus_

Centjes over?  >:D

Mooi ding, veel plezier ermee.
Rebuilding my HT

screw

Quote from: Tinus_ on February  8, 2011, 13:41:06
Centjes over?  >:D

Mooi ding, veel plezier ermee.


gehgehe sja weer een stapje gemaakt he  ;)

Komen van de week nog wat dingen binnen  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Valkyrie

Quote from: screw on February  8, 2011, 13:34:31
En vandaag weer een whislist ding gekocht  :pompom:



hageltje nieuw  :clapping:

Gaaf! Dezelfde als die ik heb. :P Kunnen we misschien wat layouts uitwisselen. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster