Beste payserver?

Started by svmnb, January 19, 2011, 08:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aeron


Erik

Sunnynews werkt snel en goed voor 7 euro pm. Maar ik zie hem ook bekende nieuwe films niet meer kunnen vinden die worden dan via mijn reserve betaal per 25 euro per 250gb of zo server binnengehaald genaamd Astraweb. Dus Astraweb is duurder maar ik haal er wel meer via Astraweb binnen dan via Sunny.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Toni71

#302
Zo duur is Astraweb niet met 15 dollar voor 2 maanden unlimited.

Edit: unlimited DSL uiteraard, voor minder gaan we niet...:)

Erik

Oh dat valt mee de laatste keer dat ik keek was het 12euro of zo. Volgende keer anders maar helemaal naar Astra overstappen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

papaleo

Ik heb,om te proberen even een proef abo bij Tweaknews genomen,maar wat heb deze,vergeleken met mijn 'oude' payserver... (bij mij) een trage download snelheid,zeg!

-XSnews: 95/100Mb/s (strak)
-Tweaknews: 17Mb/s (zowel op poort 119 en 563)

Komt dit doordat dit een proef abo is?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

LP

Je moet bij tweaknews wel alle connecties gebruiken. Dit itt andere providers waar je met een paar connecties de volledige bandbreedte kan benutten.

papaleo

Ik neem aan dat 12 connecties het maximum is?

Na deze op 12 gezet te hebben,is het wel iets verhoogd... 24Mb/s ipv 17Mb/s,dus nog steeds erg sllloooommm...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

LP

Dan zou ik ze even een mailtje sturen.

Aeron

#308
Quote from: papaleo on March 22, 2014, 20:29:39
Ik heb,om te proberen even een proef abo bij Tweaknews genomen,maar wat heb deze,vergeleken met mijn 'oude' payserver... (bij mij) een trage download snelheid,zeg!

-XSnews: 95/100Mb/s (strak)
-Tweaknews: 17Mb/s (zowel op poort 119 en 563)

Komt dit doordat dit een proef abo is?

Proefabbo is lager, tenminste, dat was vorig jaar wel zo.
volgens mij 50mb/s of zo.
Had ik ook last van.
Toen de betaalde variant genomen (100mbit) en nu haal ik constant 14 a 14.5 mb/s

Hebben we het overigens wel over dezelfde snelheid?
14 mb/s geeft Sabnzbd aan, daarmee haal ik een films van 12 gb binnen 14 minuten binnen.
Is de 100 mb/s die jij opgeeft bij XSnews niet heel erg veel??

papaleo

Quote from: Aeron on March 22, 2014, 22:55:08
Proefabbo is lager, tenminste, dat was vorig jaar wel zo.
volgens mij 50mb/s of zo.
Had ik ook last van.
Toen de betaalde variant genomen (100mbit) en nu haal ik constant 14 a 14.5 mb/s

Hebben we het overigens wel over dezelfde snelheid?
14 mb/s geeft Sabnzbd aan, daarmee haal ik een films van 12 gb binnen 14 minuten binnen.
Is de 100 mb/s die jij opgeeft bij XSnews niet heel erg veel??

Bij mij geeft Alt.Binz op dit moment 11MB/s = 85/90 Mb/s
En om een 12,5gb film binnen te halen is dit 20 minuten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Aeron

#310
Quote from: papaleo on March 22, 2014, 23:25:11
Bij mij geeft Alt.Binz op dit moment 11MB/s = 85/90 Mb/s
En om een 12,5gb film binnen te halen is dit 20 minuten.

Ah vandaar, ik ben altijd in de wat met MB en mb...
Dan klinkt het aannemelijker!;)
Tweak is trouwens echt een goeie provider, heb nagenoeg nooit last van notice en takedown!
By the way, probeer sabnzbd eens, mijn ervaring is dat je hiermee flinke snelheden kunt halen. Bij mij was het verschil met oa nzbvortex en newsleecher enorm!

gast2018

Quote from: advr on March 16, 2014, 14:19:41
Denk dat ik ook maar eens overstap van Eweka naar iets anders... Eweka heeft jaren goed dienst gedaan maar redelijk vaak de laatste tijd kan ik dingen niet downloaden.  :crazy:

Hier ook hetzelfde eigenlijk. Heb een proefperiode Tweak gehad maar dat was het nou ook niet. Even veel last van Notice and takedown dan Eweka. Zit nu op 100 MB voor 7.50, Tweak was duurder maar zag de voordelen ervan echt niet.

Erik

Ik zie nog regelmatig astraweb ingeschakeld worden als sunnynews het weer eens niet meer heeft bv game of throne
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Aeron

Quote from: ergé on June 10, 2014, 11:37:20
Hier ook hetzelfde eigenlijk. Heb een proefperiode Tweak gehad maar dat was het nou ook niet. Even veel last van Notice and takedown dan Eweka. Zit nu op 100 MB voor 7.50, Tweak was duurder maar zag de voordelen ervan echt niet.

Hmmm, typisch.
Ik gebruik Tweak nog steeds en heb eigenlijk nauwelijks last van Notice and Takedown!

Cuball

Weinig problemen bij SunnyUsenet

Midcall

Quote from: Cuball on August 19, 2014, 18:57:39
Weinig problemen bij SunnyUsenet
Onzin! SunnyUsenet is een absoluut drama op dit moment (al enige weken overigens) en op dit moment een van de beroerdste providers van allemaal. Vorig jaar rond deze periode was het ook al erg, en werd het in de loop van het najaar beter. Ik hoop dat het dit jaar ook zo zal gaan.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

clipto

Nergens last van met Sunny?
Cambridge Audio Azur 650A versterker - Linn Kaber LS500 speakers - BK XLS200 - Cambridge Audio Dacmagic 100 - Linn K20 speakerkabel

Cuball

Eerlijk gezegd weinig, nu is het ook niet zo dat ik er super veel van gebruik maak.  Af en toe eens iets wat niet compleet is, maar valt wel mee.

Hangt waarschijnljik ook beetje af van content tot content...

CZ79

Ik gebruik sinds kort tweak, maar in spotnet kan ik maar zoeken tot 400 dagen terwijl ik met eweka 1100 dagen kon terugzoeken in de spots.
Beide hebben een retentie van rond de 1100 dagen maar ik kom er niet achter waarom spotnet enkel de laatste 400 dagen laat zien (met eweka had ik dit dus niet).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

snicky

Durf niet te zeggen welken payserver de beste is. Ooit eweka gehad en daarna overgestapt naar easyusenet omdat je daar toen nog snellere verbindingen had.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


abbcdcg

#321
even updaten, wat zijn de huidige goeie payment providers met een goede snelheid?

jaco

Sunny tot 480 mbps
Supernews tot 450 mbps
Astraweb nog nier los getest maar die werkt ook prima tot 400 mbps denk ik.

Compleetheid is moeilijk, allemaal hebben ze dmca takedowns en wel eens missende parts.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

gast2018

Quote from: jaco on March 11, 2015, 19:06:02

Compleetheid is moeilijk, allemaal hebben ze dmca takedowns en wel eens missende parts.

Bestaan er überhaupt nog die dat niet hebben?

dennism

In mijn ervaring pak je tegenwoordig beter 2 goedkopere providers dan 1 wat duurdere. Vooral omdat ze vaak niet altijd dezelfde parts tegelijk deleten, en meestal lang niet alles deleten.