Manga

Started by bmateijsen, May 11, 2002, 15:43:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hakker

#25
Quote from: LittleNinja on January  7, 2008, 06:27:58
Da's goed..  ;)

In Japan is het een normaal fenomeen, net als andere series. Productie gaat volgens mij nog steeds door.

Niet veel geworden aangezien we nog steeds niet weten wat je heb gehaald :D

anyways ik heb hier genoeg anime liggen. Al is en blijft het voornamelijk een import verhaal aangezien weinig het licht in de benelux ziet (te weinig interesse. Ze moeten geloof ik minimaal 500 DVD's verkopen om uit de kosten te komen voor een dvd.
Oh ja voor degene die denken dat er geen anime meer in NL uitkwam heb je het mis alleen is en blijft het voorlopig nog wel een beetje een niche markt voor ze.

LittleNinja

Quote from: Hakker on January 19, 2008, 21:56:16
Niet veel geworden aangezien we nog steeds niet weten wat je heb gehaald :D

anyways ik heb hier genoeg anime liggen. Al is en blijft het voornamelijk een import verhaal aangezien weinig het licht in de benelux ziet (te weinig interesse. Ze moeten geloof ik minimaal 500 DVD's verkopen om uit de kosten te komen voor een dvd.
Oh ja voor degene die denken dat er geen anime meer in NL uitkwam heb je het mis alleen is en blijft het voorlopig nog wel een beetje een niche markt voor ze.

Je hebt gelijk... Mijn kids zijn jarig geweest in het voorgaande weekend. Ook dit weekend mocht het er niet van komen. Zodra vader tijd het mij toe staat zal ik de zoektocht naar de nog ongenoemde winkel beginnen.







LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#27
Je kunt ook nog even bij boudisque kijken pal bij Amsterdam CS. Die hebben niet zo heel veel 2 rekjes en verder een aantal rekken met hongkong/taiwan en korea films op zich ook leuk.

Verder kan ik je de serie aanraden waar mijn avatar uit afkomstig is, ik dacht 6x 4 afleveringen maar alle zeker de moeite.

Nee ik zag niet welke serie dit is, raad maar, ik heb al eens gezegd dus het is terug te vinden ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Djang

Ninja Scroll is wel een goeie.
Kenshin
Steamboy
Final Fantasy (niet die CG maar de anime met Zack)

En zo kan ik er nog wel een hele rits opnoemen, warning anime freak!
Series kijk ik wekelijks op dit moment volg ik.
Bleach en Naruto.

Series die je zeker gezien moet hebben.
Full Metal Alchemist, Cowboy Bebop, Kenshin: Animated Series en Full Metal Panic.

Ik merk wel dat er veel door de ouderlingen :p gespuugd wordt op DragonBall Z naja poep aan hun, ik houw van DBZ.
Ik heb al een hoop oudere anime's gezien.
Oja en voor degen met een zachtere kant: de Onegai series zijn wel leuk en Honey & Clover. Ik schaam me er niet voor ik vond het fantastische series ondanks hun korte duur.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

EdwinB

Quote from: Djang on January 20, 2008, 21:36:14
Series kijk ik wekelijks op dit moment volg ik.
Bleach en Naruto.

Ik kan "Ghost in the Shell: Stand Alone Complex" ook aanraden.  ;)


Hakker

reden waarom DBZ, Naruto en One Piece voor verguist worden is gewoon het aantal fillers. Het rijst gewoon de pan uit bij die series en daar hebben de meeste gewoon problemen mee.

het gaat meestal tot zo'n 3 seizoenen goed en dan krijg je het gewoon.

Full Metal Alchemist/Panic zijn zeker het kijken waard Cowboy Bebop heeft als 1 van de weinige series zelfs een degelijk dub. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex is ook goed maar deze zijn allemaal al genoemd
die nog niet genoemd zijn maar zeker de moeite waard zijn...
Twelve Kindoms, Cyber Coil, Death Note, Kanon, Monster om er maar een paar te noemen.

eddy135

Volgens mij is Spirited Away nog niet voorbij gekomen: een echte aanrader, die wel wat prijzen in de wacht heeft gesleept: zeker kijken dus.  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Djang

Fillers...............ughhhh ik haat dat woord.
Op dit moment is trouwens de Naruto manga lekker bezig, Sasuke tegen Itachi, goddamn wat een verhaal alles wordt nu duidelijk.

Wat ook wel een mooie korte is, Devil May Cry.
De series die niet te lang zijn hebben geen kans op fillers en zijn vaak ook de beste.
All favorite op dit moment zal toch echt wel Full Metal Alchemist zijn.
Inderdaad GITS was ook goed zowel de films als de serie.

Weirdse Anime: Serial Project LAIN.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Erik

En LN heb je al veel dvd's gehaald ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DrSmith

Quote from: Djang on January 26, 2008, 21:27:06
...knip...

Weirdse Anime: Serial Project LAIN.

Schaar Boogeypop Phantom daar ook maar bij ;)
Het einde van Neon Genesis Evangelion is ook zo'n fijne, je kunt je dan best voorstellen dat de regiseur na het einde van de serie in een psychiatrische kliniek is opgenomen.

Zeker de moeite waard vind ik ook: Noir, My-HiME, Scrapped Princess, Planetes, Gunslinger Girl, Excel Saga en Genshiken (probeer hier de ADV-versie van te krijgen en niet die Kaze-troep).

Savart

Mocht al het bovenstaande je niet bekoren, heb je misschien een heel aparte anime-smaak en zou Elfen Lied je nog kunnen bekoren. Akira heb ik gekocht op DVD en ooit al eens gezien maar ik denk dat ik hem nog eens moet bekijken.

LittleNinja

Quote from: Erik on February 14, 2008, 18:34:36
En LN heb je al veel dvd's gehaald ;D

Macros en Macros Plus ( omwille het jeugdsentiment )...  ;)

Maar dat ene zaakje heb ik nog niet opgezocht..  :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hakker

Quote from: Djang on January 26, 2008, 21:27:06
...

Weirdse Anime: Serial Project LAIN.

QFT
Zonder twijfel 1 van de weirdste series. Vooral in het begin heb je geen idee wat er aan de hand is... je  wordt gedwongen gewoon om de rest van de serie te bekijken. Zeker 1 van de betere maar nogal zware stuff voor mensen die net aan anime beginnen. Het is gewoon 1 grote trip.

Daarnaast bestellen gaat gewoon veel makkelijker... vooral met sites als Archonia als het toch nl subbed moet zijn. Zonder nl subs is het gewoon importeren die hap.

simsatit

#38
Haibane Renmei, maker van Lain, hele goede serie. (ondanks het nodige tienerleed dat veel anime een beetje eigen is ;D)
Castle in the sky, Naausica valley of the wind beide Miyazaki films (spirited away, howl's moving castle) ook goed.
Ghost in the shell 2nd series, ook wel leuk.
PAPRIKA!!!!!!!!!!! SUPERDERSUPER GOED!!! satoshi kon (perfect blue) moet je gewoon gezien hebben, wat een briljante anime!!
Paranoia agent (serie) ook van satoshi kon, heel leuk ook.
Metropolis, best wel leuk..
FLCL (furi kuri fooly cooly) (serie) echt te maf voor worden maar wel heel grappig!
Princess Mononoke, blijft gewoon goed, hoe vaak ik deze al gezien heb..
Jin Roh, mooi getekend, aardige film.


Als je van dit soort series/ films houd, zijn games als ICO en Shadow of the collusus op PS2 ook aanraders!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Erik

Quote from: LittleNinja on February 15, 2008, 16:41:44
Macros en Macros Plus ( omwille het jeugdsentiment )...  ;)

Maar dat ene zaakje heb ik nog niet opgezocht..  :-X
Ik zou ook Vexille kopen, net apls appleseed een grafisch mooie film en ook qua verhaal de moeite, voordeel het is maar 1 dvd ipv een hele serie dus nog te overzien qua geld ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DrSmith

Quote from: simsatit on March 12, 2008, 10:26:18
Haibane Renmei, maker van Lain, hele goede serie. (ondanks het nodige tienerleed dat veel anime een beetje eigen is ;D)
Castle in the sky, Naausica valley of the wind beide Miyazaki films (spirited away, howl's moving castle) ook goed.
Ghost in the shell 2nd series, ook wel leuk.
PAPRIKA!!!!!!!!!!! SUPERDERSUPER GOED!!! satoshi kon (perfect blue) moet je gewoon gezien hebben, wat een briljante anime!!
Paranoia agent (serie) ook van satoshi kon, heel leuk ook.
Metropolis, best wel leuk..
FLCL (furi kuri fooly cooly) (serie) echt te maf voor worden maar wel heel grappig!
Princess Mononoke, blijft gewoon goed, hoe vaak ik deze al gezien heb..
Jin Roh, mooi getekend, aardige film.


Als je van dit soort series/ films houd, zijn games als ICO en Shadow of the collusus op PS2 ook aanraders!
Ja, Paprika is een erg goede film. Doet 't vooral goed op 't grote doek.
Millenium Actress is ook nog zo'n fijne film van Satoshi Kon.

Nog wat humor-series: Azumanga Daioh en Paniponi Dash! .

pietschie

Nog even een kleine toevoeging. Alles hierboven kwam me wel bekend voor, maar mis nog Ergo Proxy in de lijst...
Zeker een aanrader!

simsatit

Quote from: pietschie on June 17, 2008, 16:46:55
Nog even een kleine toevoeging. Alles hierboven kwam me wel bekend voor, maar mis nog Ergo Proxy in de lijst...
Zeker een aanrader!

ga ik eens checken..


Wat dus ook een hele vette film is is  DEATH NOTE ..
Alleen een demon is geanimeerd in deze film maar echt een aanrader!!
Ik heb deze 2 maanden geleden in Londen gezien.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DanielZ

De gene die ik iig heel goed vond (weet niet of ze al genoemd zijn)

Kenshin (Series en de Films), Gungrave, Basilisk, Samurai Champloo, Samurai 7, Claymore, Afro samurai.

Waar ik nu mee bezig ben is Darker than black.

Weet iemand nog wat vette anime's? In dit genre?
Sony VPL-HW40ES - Denon AVR 2310 - PS4
volg mijn HT buildlog! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139830.0

DrSmith

Wat me zo te binnen schiet: Ayakashi, Samurai Gun en Tokko.

VlisChris

S.A. is qua tekeningen absoluut erg mooi.
Zou hem eens opnieuw moeten kijken. Vond het een bijzonder wazige film...
Niet leuk, maar wel goed (en voor sommigen een bewijs dat tekenfilms niet altijd voor kinderen zijn ;)) is Grave of the Fireflies.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

simsatit

Quote from: Christiaan S on July  8, 2008, 02:20:23
S.A. is qua tekeningen absoluut erg mooi.
Zou hem eens opnieuw moeten kijken. Vond het een bijzonder wazige film...

Wat is S.A.??

Quote from: Christiaan S on July  8, 2008, 02:20:23
Grave of the Fireflies.

Dat is een behoorlijk heftige film als je deze niets vermoedend gaat kijken, dit maakte destijds een veel grotere indruk op me dan ik vemoeden kon van een 'tekenfilm'.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DrSmith

Ik denk Spirited Away

Als je ook geïnteresseerd bent in Japanse horror, kun je eens kijken naar Le Portrait de Petite Cossette. Kaze heeft hier een uitgave van (wel weer met de beroerde NL subs) met de OST op aparte CD (muziek van Yuki Kajiura).

Raymond187

Quote from: DanielZ on June 20, 2008, 00:28:12
De gene die ik iig heel goed vond (weet niet of ze al genoemd zijn)

Kenshin (Series en de Films), Gungrave, Basilisk, Samurai Champloo, Samurai 7, Claymore, Afro samurai.

Waar ik nu mee bezig ben is Darker than black.

Weet iemand nog wat vette anime's? In dit genre?
Bakamatsu is ook erg gruwlijk
Ik ben nu Inoyasha aan het kijken 167afl. dual audio.
Super leuke JP humor en het verhaal blijft intresant toppertje.
Verder heb ik vrijwel alle anime's gezien die hier voorbij komen.


DrSmith

Vandaag is de postbode langs geweest met een pakketje uit Amerika:
Kiddy Grade, de complete serie op 8 DVD's (leuke Sci-Fi / Thriller /Humor)
Dragon Half, hilarische anime, helaas maar 2 afleveringen van gemaakt (zoek voor de gein eens op YouTube naar de ending van Dragon Half)
Puni Puni Poemi, ook maar 2 afleveringen en van de makers van Excel Saga. Deze serie gaat nog een stukje sneller/verder dan ep. 26 van ES ;)

Laat de vakantie maar beginnen :D