KEF PSW2000 sub heeft een brom

Started by johan d, January 18, 2011, 08:23:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Gisteren een nieuw meubeltje gaan halen voor de tv en receiver.

Na alles opnieuw aan te sluiten, bromt mijn sub van het ogenblik dat ik hem aanzet. ik dacht nochthans dat ik hem moest aansluiten op "Right Line In"... Ik heb hem zacht verplaatst, dus ik denk niet dat hij defect is. op de receiver 'pioneer VSX917V' zit de kabel op "Sub out"

Kan iemand mij de aansuitingshandleiding doormailen van een KEF sub PSW2000, want die vinnd ik nergens terug.

sphere

Is dat niet een manco van deze sub, dat ze gaan brommen? Volgens mij zijn ze verder ook goed zelf te repareren.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

gerard1

#2
met de zoekfunctie vind je hier de oplossing, kef en brom invullen ;)

twani

#3
Volgens mij is er een heer die zich op marktplaats aanbiedt om tegen geringe vergoeding alle Kef subwoofers ,want ze gaan namelijk allemaal stuk, te repareren en tevens gelijk te modificeren.
Als we de reviews daarbij vermeldt mogen geloven kan dit heerschap bogen op een zeer grote klanttevredenheid..............

contour3.0

ze gaan niet allemaal stuk(ja na jaaaaren ;D)het is al langer bekend: de sub nooit op stand by laten staan!! de sub kan dan(blijkt) niet volledig afkoelen
ik zet mijn sub na gebruik altijd uit!
inmiddels ruim vier jaar in gebruik,
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

#5
ik ga hem vandaag aan een setje van een kennis hangen om te kijken of de brom daar ook aanwezig is.
Quote from: twani on January 18, 2011, 21:50:43
Volgens mij is er een heer die zich op marktplaats aanbiedt om tegen geringe vergoeding alle Kef subwoofers ,want ze gaan namelijk allemaal stuk, te repareren en tevens gelijk te modificeren.
Als we de reviews daarbij vermeldt mogen geloven kan dit heerschap bogen op een zeer grote klanttevredenheid..............
gevonden... bedankt voor de tip

Onne

Ik heb dit gehad toen ik een PS3 slim had gekocht, het moment dat die in het stopcontact ging is er iets verandert.
Ook op andere groepen bleef hij brommen. Reckhorn A401 Subamp

Wat bij mij hielp om de brom weg te krijgen, massa van de tulp ingang verbinden met de metalen kast.
Alle problemen weg,


johan d

Quote from: Onne on January 19, 2011, 09:46:01Wat bij mij hielp om de brom weg te krijgen, massa van de tulp ingang verbinden met de metalen kast.
Alle problemen weg,
leg eens even uit wat je juist gedaan hebt? wat is juist de massa van de tulp ingang. wat beschouw je als de metalen kast? moet je daarvoor de sub demonteren?

Onne

http://www.reckhorn.com/index.php?ln=en&prod=a403&id=noiseproblem&sh=For noise problems
Dat was voor mij de oplossing, geen garantie dat het voor de KEF werkt!
Het is in ieder geval een probleem met voeding/aarde/randaarde etc.

EdSki

Quote from: johan d on January 18, 2011, 08:23:52
Gisteren een nieuw meubeltje gaan halen voor de tv en receiver.

Na alles opnieuw aan te sluiten, bromt mijn sub van het ogenblik dat ik hem aanzet. ik dacht nochthans dat ik hem moest aansluiten op "Right Line In"... Ik heb hem zacht verplaatst, dus ik denk niet dat hij defect is. op de receiver 'pioneer VSX917V' zit de kabel op "Sub out"

Kan iemand mij de aansuitingshandleiding doormailen van een KEF sub PSW2000, want die vinnd ik nergens terug.

Bij mij zit de kabel in de "line in LEFT"  (links boven van achter de sub gezien)

Sub doet het al een jaar of vijf prima trouwens, maar gebruik niet de standby mode.


contour3.0

Quote from: EdSki on January 19, 2011, 20:05:29
Bij mij zit de kabel in de "line in LEFT"  (links boven van achter de sub gezien)

Sub doet het al een jaar of vijf prima trouwens, maar gebruik niet de standby mode.


precies! ;D ;D ;D ;D


Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

zonet de aarding ontkoppeld in de sub, helaas, de brom bleef...

eholsteijn

Ik had een PSW2010 met een brom. Bij mij was er een elco oververhit geraakt. Deze heb ik vervangen. Hier meer info: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97331.msg1629959#msg1629959

Ik heb ook nog wel de service manual van de PSW2010. Als je even een pm stuurt met je e-mail adres mail ik hem naar je.


jslaman

Als die psw2000 subs hebben dit probleem vroeg of laat. Kwestie van een elco vervangen.

contour3.0

Quote from: jslaman on January 19, 2011, 20:57:29
Als die psw2000 subs hebben dit probleem vroeg of laat. Kwestie van een elco vervangen.
nee, niet op stand by modus zetten!! ;) dan is vervanging van de elco ook niet nodig ;D
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

de sub heeft nooit op stand-by modus gestaan. altijd on/off gezet. (buiten enkele keren toen ik de sub aanschafte)

contour3.0

Quote from: johan d on January 19, 2011, 22:52:34
de sub heeft nooit op stand-by modus gestaan. altijd on/off gezet. (buiten enkele keren toen ik de sub aanschafte)
okee ;)
mijn reactie was ook meer gebaseerd op het feit dat er geschreven wordt dat alle subs die problemen hebben, en dat bestrijd ik... ;D
het is namelijk langer bekend dat die kef subjes problemen krijgen met de elco indien ze langdurig in stand by modus staan, vandaar.
jij hebt dus een ander probleembje

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

#17
Dit heb ik reeds geprobeerd:

1. aarding in de sub ontkoppeld
2. andere sub-receiver kabel
3. sub in ander stopcontact
4. enkel power aan sub & &receiver en interlink gelegd -> brom reeds dan aanwezig
5. enkel power aan de sub en mp3 speler aangekoppeld -> geen brom en ik hoor de bas werken -> is dus niet stuk denk ik

ben hopeloos op zoek naar een oplossing.

Het enige wat veranderd is (tov toen de sub nog niet bromde) is dat ik een Pana Plasma TV aansloot ipv mijn oude CRT-TV, maar indien die volledig is losgekoppeld, bromt de sub ook.

jslaman



Quote from: contour3.0 on January 19, 2011, 23:12:03

mijn reactie was ook meer gebaseerd op het feit dat er geschreven wordt dat alle subs die problemen hebben, en dat bestrijd ik... ;D
het is namelijk langer bekend dat die kef subjes problemen krijgen met de elco indien ze langdurig in stand by modus staan, vandaar.
jij hebt dus een ander probleembje

Rob

Zolang er een standby functie op zit en je deze niet kunt gebruiken om het anders defect raakt vind ik eerlijk gezegd dat de sub nog steeds een probleem heeft.

contour3.0

Quote from: jslaman on January 21, 2011, 11:12:04

Zolang er een standby functie op zit en je deze niet kunt gebruiken om het anders defect raakt vind ik eerlijk gezegd dat de sub nog steeds een probleem heeft.
je hebt helemaal gelijk, maar helaas is het niet anders
gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

zonet de sub op een set van een kennis gaan testen, en... no problemo... Geen enkele brom te bespeuren. Aan de ene kant ben ik blij dat aan de sub niks mankeert, maar anderzijds werkt hij nog steeds nie op mijn set :-(

johan d

#21
Om even terug op te pikken... de sub mankeert dus niets. Het is ofwel de kabel, ofwel de verstreker.

1. Kan ik iets anders aan de versterker hangen (ipv de sub) zodat ik kan zien of de sub output van de versterker stuk is?
2. Zou een duurdere kabel het brom-probleem verhelpen - ik heb al getest met 2 verschillende gewone/standarad sub kabels?

contour3.0

nou....een brom krijg je niet weg met een duurdere kabel ;D dat is pas echt voodoo ;D een andere kabel proberen is afdoende, en dat mag ook een mediamarkt kabel zijn........er is een brom of niet ;)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

johan d

#23
Quote from: contour3.0 on January 25, 2011, 21:26:20
nou....een brom krijg je niet weg met een duurdere kabel
ik bedoelde eigelijk een meer afgeschermde kabel...
ik heb hier ok een documentje gevonden, alleen... snap ik er niet veel van.
http://www.campuspa.com/downloads/grounding_tutorial.pdf

ik denk dat ik maar es met de versterker naar de winkel trek

johan d

#24
Zou ik mijn sub rechtstreeks op de Blu-ray (Panasonic DMP-BD65) kunnen aansuiten? de rest van de speaker via de receiver... Kan ik gewoon met cinch van de 2 audio-uitgangen naar "line in right" en "line in left" van de sub? (2de foto)
Op vorige modelen van de pana BRspeler had meer audio uitgangen, waaronder "subwoofer". (1ste foto)