Author Topic: Qlivian's Usher Audio Cinema  (Read 18984 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Qlivian

• senior member
  • Trade Count: (+2)
    • My home cinema
Re: Qlivian's Home cinema Black edition(Usher X-718)
« Reply #200 on: April 29, 2012, 11:52:45 »
Er zit inderdaad wat in,Dus het zullen je oude stands wel zijn, maar dat maakt mij niet uit ze zien er mooi uit nog.

ik moet nog kabel vervanging hebben voor mijn surrounds en ik dacht dat ik deze ook als front heb.http://www.kabeltje.com/oehlbach-luidsprekerkabel-home-2x25mm2-20m-pf-1366.html

is dit goed genoeg voor surround of zijn er andere merken die goed zijn. iemand een idee?

daarbij wil ik eigenlijk ook pluggen erbij om dat het mooi afwerkt.iemand hier ideen want er zijn er zoveel.
« Last Edit: April 29, 2012, 11:54:12 by Qlivian »
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -Panasonic TX-50VT20 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360

Offline erik s.

• HT forum sponsor
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+64)
  • Jouw Hifi
    • Jouw Hifi
« Reply #201 on: April 29, 2012, 11:58:02 »
Er zit inderdaad wat in,Dus het zullen je oude stands wel zijn, maar dat maakt mij niet uit ze zien er mooi uit nog.

ik moet nog kabel vervanging hebben voor mijn surrounds en ik dacht dat ik deze ook als front heb.http://www.kabeltje.com/oehlbach-luidsprekerkabel-home-2x25mm2-20m-pf-1366.html

is dit goed genoeg voor surround of zijn er andere merken die goed zijn. iemand een idee?

daarbij wil ik eigenlijk ook pluggen erbij om dat het mooi afwerkt.iemand hier ideen want er zijn er zoveel.
zal zeker werken, maar ik vind het een beetje zonde in zo'n mooie set.
jouwhifi.nl o.a. AudioConnect, Axedo, Bals, Belden, Cardas, ClearAudio, Custom Design, DM-Audio, Furutech, HiFi-Tuning, Home Grown Audio/LOK, Inakustik,  Kemp, Lapp, MIT, NorStone, Oyaide, PS Audio, Solid Steel, Solid Tech,  Soundcare, Viablue, Vicol en W & M

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #202 on: April 29, 2012, 12:00:53 »
Wat voor kabels zouden dan wel mooi passen?Kun je wat tips geven kwa pwijs kwaliteit?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -Panasonic TX-50VT20 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #203 on: April 30, 2012, 20:16:07 »
Vanmiddag even die hard 4 gekeken om even de surround te testen.Nou moet ik zeggen dat is wel een wereld van verschil.
Ook moet ikerbij zeggen dat het een blu ray iso van 24gb was dus ook met dts hd.Wat een sound en dynamiek.de lfe gaat erg diep en minder resonantie.
Normaal gesproken kijk ik een hd x264 bestand.Nu ga ik alleen maat dit soort formaten bekijken om dat het gewoon beter en mooier is.het enige nadeel wat ik had was een grote lettertype ondertiteling wat ik niet weg kon krijgen.

conclusie de ushers beval en zeer goed en heb mijn set naar een hoger niveau gebracht.

Ook had ik het gevoel dat ik mijn sub nooit echt goed ingesteld had,van de week heb ik nog even aan de knopjes zitten draaien.En ben ik toch tot de conclusie gekomen dat hij wel lekker diep gaat met films.

lijstje wat ik nog graag wil is: betere kabels surround en misschien de fronts ook.
                                            center x-616 als ik mijn huidige center verkocht heb.
                                            vibrapots voor onder center
                                            htpc
« Last Edit: April 30, 2012, 20:19:39 by Qlivian »

Online RA SUBS

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+57)
  • BK Subwoofers
« Reply #204 on: April 30, 2012, 20:48:36 »
Mooie set heb je zo bij elkaar  8)
Eerst maar hard sparen voor de center
www.ra-subwoofers.nl

Onkyo PR-SR886 ,Emotiva Upa2/upa200, Oppo 93, Emotiva xda-1+Wadia 170i+Ipod 160GB
XTZ 99.26 (5x)+99w10.17P+DSP amp, BK Monolith +, Velodyne sms-1 met SC-8 Philips 46 inch Full HD LCD, Supra/Monster/vd hul cables

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #205 on: April 30, 2012, 21:57:38 »
bedankt Ralf
Die center komt er nog wel sneller dan verwacht denk ik.
Ligt er een beetje aan hoe snel de belasting is met geld geven ;D

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #206 on: May 1, 2012, 21:01:50 »
Ik zat even na kabels te kijken en vond deze 2 die ik voor mijn surrounds wil gebruiken.

http://www.kabeltje.com/oehlbach-luidsprekerkabel-home-2x25mm2-20m-pf-1366.html

http://www.kabeltje.com/vivanco-hpfl-5805-2x-250mm2-luidsprekerkabel-transparant-per-strekkende-meter-p-20512.html

Zijn er verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten.of hebben jullie nog andere tips en advies voor de mensen die dit lezen zijn welkom.

budget laat ik even open omdat ik hier niet echt een bedrag voor open heb staan ofzo ,maar omdat ik voor mijn fronts ook 2.5mm heb kwam ik hier op uit.
« Last Edit: May 1, 2012, 21:05:17 by Qlivian »

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #207 on: May 1, 2012, 21:10:47 »
Ik zat even na kabels te kijken en vond deze 2 die ik voor mijn surrounds wil gebruiken.

http://www.kabeltje.com/oehlbach-luidsprekerkabel-home-2x25mm2-20m-pf-1366.html

http://www.kabeltje.com/vivanco-hpfl-5805-2x-250mm2-luidsprekerkabel-transparant-per-strekkende-meter-p-20512.html

Zijn er verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten.of hebben jullie nog andere tips en advies voor de mensen die dit lezen zijn welkom.

budget laat ik even open omdat ik hier niet echt een bedrag voor open heb staan ofzo ,maar omdat ik voor mijn fronts ook 2.5mm heb kwam ik hier op uit.
Canare 4s8 ? Maar die Oelbach is ook prima hoor, gebruikte ik ook in m`n surroundset.
« Last Edit: May 1, 2012, 21:13:05 by Xander32 »
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #208 on: May 1, 2012, 22:53:58 »
Canare 4s8 ? Maar die Oelbach is ook prima hoor, gebruikte ik ook in m`n surroundset.

klopt het dat deze kabel uit 1 stuk bestaat en 4 draden heeft. ik heb wel 4 aansluitingen op mijn speakers maar niet op de versterker geloof ik.
Hoe ga ik dat oplossen.of die 2 samenbundelen?

Offline Zefanja

• never ascribe to malice that which is adequately explained by incompetence
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Veni veni venias ne me mori facias
« Reply #209 on: May 2, 2012, 11:47:15 »
klopt het dat deze kabel uit 1 stuk bestaat en 4 draden heeft. ik heb wel 4 aansluitingen op mijn speakers maar niet op de versterker geloof ik.
Hoe ga ik dat oplossen.of die 2 samenbundelen?

Klopt als een bus.
Deze kabel heeft 4 aders.
Aan de receiver kant kan je ze inderdaad samenbundelen en aan de speaker kan de 4 aansluitingen.
Dan heb je ze Bi-wire aangesloten wat het geluid vaak ten goede komt ten opzichte van single wire.
| Marantz SR7005/UD5005 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | BK XXLS400 | Samsung LE40A856 | HDI Dune HD Smart D1 |  In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS3 Slim | Xbox360 Slim |

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #210 on: May 2, 2012, 12:41:00 »
ja maar de receiver doet daar niks mee toch?die stuurt dan gewoon stereo uit.Maar over biwire ga ik dan wel even meer info over zoeken.

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #211 on: May 2, 2012, 12:47:11 »
ja maar de receiver doet daar niks mee toch?die stuurt dan gewoon stereo uit.Maar over biwire ga ik dan wel even meer info over zoeken.

Je receiver blijft gewoon het zelfde doen.
Die stuurt gewoon 2 kanaals stereo uit, alleen op de speakers heb je dan geen verbindingsbrug meer nodig.
Dit heeft als voordeel dat zowel hoog als laag een direct signaal krijgen zonder extra tussenstap.
| Marantz SR7005/UD5005 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | BK XXLS400 | Samsung LE40A856 | HDI Dune HD Smart D1 |  In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS3 Slim | Xbox360 Slim |

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #212 on: May 2, 2012, 13:01:01 »
In princiepe kan ik het met deze kabel altijd proberen.Omdat er 4 aders in zitten.Dus ik hoef verder niks extraas te kopen.en met 2 aders zal het ook gewon prima gaan neem ik aan.wel leuk om eens de bevindingen van deze kabels te proberen mijn set heeft dan zoiezo wel betere kabels en hopelijk wat beter klinken,al klinkt het al wel mooi natuurlijk.Al is er niet snel een kwaliteit winst dan nog zit het me wel goed tussen de oren dat ik betere kabels heb en alles goed heb afgewerkt.die 100 euro heb ik er dan nog wel voor over.of praat ik me nu domme dingen aan.

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #213 on: May 2, 2012, 13:10:05 »
In princiepe kan ik het met deze kabel altijd proberen.Omdat er 4 aders in zitten.Dus ik hoef verder niks extraas te kopen.en met 2 aders zal het ook gewon prima gaan neem ik aan.wel leuk om eens de bevindingen van deze kabels te proberen mijn set heeft dan zoiezo wel betere kabels en hopelijk wat beter klinken,al klinkt het al wel mooi natuurlijk.Al is er niet snel een kwaliteit winst dan nog zit het me wel goed tussen de oren dat ik betere kabels heb en alles goed heb afgewerkt.die 100 euro heb ik er dan nog wel voor over.of praat ik me nu domme dingen aan.

Bi-wire zou altijd mijn voorkeur hebben boven single wire. Maar dat is persoonlijke mening.
En ik zou zeggen dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Dat doe ik ook.
Als je vind dat er een betere kabel tussen moet dan moet je dat zeker doen.
Ik zou alleen zeggen, maakt het niet te gek en dat doe je ook niet.
Kabels zeker invloed, maar het is aan jou hoeveel invloed je er aan toekent.

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #214 on: May 2, 2012, 18:19:53 »
ik heb zoiezo nieuwe kabels nodig voor mijn rears dus dacht waarom niet gelijk mijn fronts ook.Natuurlijk is alles mijn eigen keuze en dat zal ook wel zo blijven.maar dikkere kabels lijken me wel beter met zo'n set en oogt ook nog mooi en stabiel.

die canare kabels lijken me wel wat en of het nu biwire of single wire word kan ik altijd later wel uitproberen.in princiepe is dat alleen het aansluiten bij de speaker anders.

ik ga eens uitzoeken wat het plaatje gaat kosten.

bedankt zefanja,altijd leuk als iemand met je meedenkt en eerlijk is.de grote vraag is natuurlijk of het beter gaat klinken.alleen ik zal dat horen.

Offline PaulSQ

• senior member
  • Trade Count: (+12)
« Reply #215 on: May 2, 2012, 18:45:20 »
't is echt zonde van de je geld om met deze receiver iets anders fatsoenlijk 2,5mm^2 koper te kopen, de discussie mbt een high end set zal ik niet aangaan, maar dit is echt zonde van je geld!

spaar dat geld lekker op om bv een losse eindversterker / duurdere receiver aan te schaffen
onkyo tx-nr 1009 & bd sp309 - hypex ev - seas speakers

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #216 on: May 2, 2012, 18:57:06 »
ik heb zoiezo nieuwe kabels nodig voor mijn rears dus dacht waarom niet gelijk mijn fronts ook.Natuurlijk is alles mijn eigen keuze en dat zal ook wel zo blijven.maar dikkere kabels lijken me wel beter met zo'n set en oogt ook nog mooi en stabiel.

die canare kabels lijken me wel wat en of het nu biwire of single wire word kan ik altijd later wel uitproberen.in princiepe is dat alleen het aansluiten bij de speaker anders.

ik ga eens uitzoeken wat het plaatje gaat kosten.

bedankt zefanja,altijd leuk als iemand met je meedenkt en eerlijk is.de grote vraag is natuurlijk of het beter gaat klinken.alleen ik zal dat horen.

Geen dank. Ik ben ook voor om dingen niet als waarheid aan te nemen, maar om te luisteren, uit te zoeken en zelf een mening te vormen.

't is echt zonde van de je geld om met deze receiver iets anders fatsoenlijk 2,5mm^2 koper te kopen, de discussie mbt een high end set zal ik niet aangaan, maar dit is echt zonde van je geld!

spaar dat geld lekker op om bv een losse eindversterker / duurdere receiver aan te schaffen

Moet me alleen wel enigsinds bij Paul aansluiten.
Met betere versterking ga je zeker meer bereiken.
Kabels kunnen daarna nog.

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #217 on: May 2, 2012, 19:09:15 »
Klopt als een bus.
Deze kabel heeft 4 aders.
Aan de receiver kant kan je ze inderdaad samenbundelen en aan de speaker kan de 4 aansluitingen.
Dan heb je ze Bi-wire aangesloten wat het geluid vaak ten goede komt ten opzichte van single wire.

Klopt beide. Je kan ze ook laten afmonteren, dan krijg je aan de ene zijde 2 banaanpluggen en aan de andere zijde 4. Banaanpluggen hebben overigens geen voordelen aangaande de geluidskwaliteit, louter betreft `t gemak en de looks.

Kabels betreffen de finetuning van een set, verwacht geen grote wijzigingen. Als je toch nieuwe kabels moet kopen zou ik in 1 x alles van hetzelfde doen, of dat nou Canare, Oelbach of welke merk dan ook betreft.

Versterking doet idd. veel meer, maar volgens mij vroeg jij daar niet na, waardoor die discussie dan opeens ontstaat ¿
« Last Edit: May 2, 2012, 19:14:25 by Xander32 »
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #218 on: May 2, 2012, 19:18:30 »
Geen dank. Ik ben ook voor om dingen niet als waarheid aan te nemen, maar om te luisteren, uit te zoeken en zelf een mening te vormen.

Moet me alleen wel enigsinds bij Paul aansluiten.
Met betere versterking ga je zeker meer bereiken.
Kabels kunnen daarna nog.

sorry kan niet alles tegelijk,heb net pas mijn surrounds gekocht zoals jullie weten en een center zal deze maanden ook wel komen. een nieuwe receier zal er vast en zeker als ik het de geld weer voor heb komen.
Misschien maak ik het mezelf wel moeilijker.Omdat ik nu erg dunne kabels aan mijn rear heb die wil ik dus vervangen zeg ma 20 meter.kan ik idd zelfde oehlbach kopen,maar voor een paar tientjes  meer gewoon wat betere kwaliteit.
eigenlijk tussen auto met een 1.4 liter die ook 120km gaat of een 1.6 die ook 120km gaat haha.domme vergelijking ma zo denk ik erover.maar wat zit het lekkerst ja die 1.6 gaat wat makkelijker.ma kost wel meer.
deze week nog ma ff bekijken wat ik doe.de canare of de oehlbach.betekend wel dat ik dan me hele set met canare ga doen.

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #219 on: May 2, 2012, 19:25:01 »
sorry kan niet alles tegelijk,heb net pas mijn surrounds gekocht zoals jullie weten en een center zal deze maanden ook wel komen. een nieuwe receier zal er vast en zeker als ik het de geld weer voor heb komen.
Misschien maak ik het mezelf wel moeilijker.Omdat ik nu erg dunne kabels aan mijn rear heb die wil ik dus vervangen zeg ma 20 meter.kan ik idd zelfde oehlbach kopen,maar voor een paar tientjes  meer gewoon wat betere kwaliteit.
eigenlijk tussen auto met een 1.4 liter die ook 120km gaat of een 1.6 die ook 120km gaat haha.domme vergelijking ma zo denk ik erover.maar wat zit het lekkerst ja die 1.6 gaat wat makkelijker.ma kost wel meer.
deze week nog ma ff bekijken wat ik doe.de canare of de oehlbach.betekend wel dat ik dan me hele set met canare ga doen.

Ik zou doen waar jij nu behoefte aan hebt.
En als jij zegt voor jezelf dat je goede kwaliteits kabels tussen je speakers en receiver wil dan moet je dat zeker doen.
Je kan altijd nog andere onderdelen upgraden.

Offline skyfox

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
Re: Re: Qlivian's Home cinema Black edition(Usher X-718)
« Reply #220 on: May 2, 2012, 20:20:19 »
En laten we eerlijk zijn, met een mooie Canare kabel breek je de bank niet.
Woonkamer: Denon * Boston Acoustics * SB Touch * Canare * Toshiba * PS3
HT: Sony * LG * Monitor Audio * Epson * Canare * Velodyne * Projecta

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #221 on: May 2, 2012, 23:53:51 »
En laten we eerlijk zijn, met een mooie Canare kabel breek je de bank niet.

Moet ik dat positief opvatten want die spreuk kende ik nog niet.ik ga de komende tijd gewoon nog ff wat rondsnuffelen en lezen hoe goed die canare is.
er is vast wel wat over te lezen hier en daar.ik heb er ook geen haast mee en zo wil ik ook nie overkomen.Maar als ik dan een leuke kabel koop dan tog wel een betere wat ik nu heb.

en zo te zien zijn er veel meningen die ik meeneem in mijn overweging.
« Last Edit: May 2, 2012, 23:54:42 by Qlivian »

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #222 on: May 3, 2012, 09:43:20 »
Moet ik dat positief opvatten want die spreuk kende ik nog niet.ik ga de komende tijd gewoon nog ff wat rondsnuffelen en lezen hoe goed die canare is.
er is vast wel wat over te lezen hier en daar.ik heb er ook geen haast mee en zo wil ik ook nie overkomen.Maar als ik dan een leuke kabel koop dan tog wel een betere wat ik nu heb.

en zo te zien zijn er veel meningen die ik meeneem in mijn overweging.

Hij bedoelt het goed, met andere woorden dat het geen vreselijk dure kabel is.

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #223 on: May 3, 2012, 12:40:25 »
Maar gewoon puur te kijken naar afwerking /functioneel/prijs/kwaliteit.Wat is dan beter de canare of 2.5mm Oehlbach.

Canare mooi zwart.stevige mantel,bi wire mogelijkheden.Oehlbach doorzichtig,geen bi wire mogelijkheden,goedkoper,

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #224 on: May 3, 2012, 12:43:45 »
Maar gewoon puur te kijken naar afwerking /functioneel/prijs/kwaliteit.Wat is dan beter de canare of 2.5mm Oehlbach.

Canare mooi zwart.stevige mantel,bi wire mogelijkheden.Oehlbach doorzichtig,geen bi wire mogelijkheden,goedkoper,

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Canare.
Zeker als je wat langere afstanden moet overbruggen.
En de Bi-wire optie zou ik ook prettig vinden.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk