Author Topic: Qlivian's Usher Audio Cinema  (Read 18993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Willy83

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (+1)
Re: Qlivian's Home cinema Black edition
« Reply #100 on: November 6, 2011, 21:16:52 »
Erg mooie set en een intressante discussie.

Ik heb zelf de 3311 met 2x cm9 en wil binnenkort een bk400, een cmc2 en 2x cm5 halen dus kan hier wel wat ideen opdoen  :hehe:
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Denon PMA-1500AE | DCD-1500AE | Oppo BDP-93 |
| Pro-ject RPM 1.3 | Ortofon 2M Red | Pro-ject Phonobox MKII |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Offline Martijn90

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+37)
« Reply #101 on: November 6, 2011, 21:20:07 »
bedankt voor je reply . deze optie gaat dus pook niet door.Maar een denon 3311 met een eindversterker leverd dus wel meer prestatie winst op? eerst ma verder sparen voor de 826W dan gaan we wel weer verder discuseren.
Je wilt bij Denon blijven of zijn er ook andere merken mogelijk? En is het niet beter om dan een setje 826V's te halen, wat betreft het klank verschil tussen de V en W versie? Ik denk persoonlijk dat je met nog een setje 816V als rear een hele mooie surround bubble kan creλren :)
Panasonic TX-P55VT50 • Oppo BDP-93EU • Marantz SR9600 • XTZ 99.26 (Front, center, rear) • JL Audio 12W7 + 10W7 + MiniDSP • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS3 • Antec Fusion HTPC
Slaapkamer "HT"
Showcase
BD Collectie

Offline Qlivian

• senior member
  • Trade Count: (+2)
    • My home cinema
« Reply #102 on: November 6, 2011, 21:39:58 »
Ik heb weinig ervaring met andere merken en zoiezo met audio . Heb mijn  setup van het jaar aangekocht en ben er erg tevreden mee. Nu wil ik graag naar een volwaardig 2.1 stereo en 5.1 film set.
dat betekend dat ik 2 nieuw speakers nodig heb en ik wil graag wat meer controle en meer kwaliteit uit die speakers halen. Ik ben nu wel erg gek van de Focals en daar wil ik gewoon eigenlijk een hogere lijn als 816 als upgrade . Kwa receiver ben ik bekend met denon omdat ik die nu meer dan een jaar heb mogen proeven . Maar het is maar een instap model.Als ik naar een ander merk kijk spreekt mij gelijk marantz aan zoals de 7005 omdat dat ook wel matcht met Focal.op dit moment moet er dus 2 nieuwe front speakers komen die mij 816V gaan vervangen /die moeten dus wat meer kwaliteit hebben.Dan denk ik gelijk aan de top van de 8xx reeks de 826W en zet ik de 816V naar achteren als rears.kwa receiver denk ik dus aan de denon 3311 of marantz 7005 de matantz heeft dan eventueel ook nog een eindversterker uit dezelfde reeks en kwa looks.

in principe wil ik dus een volwaardige 5.1 van de 800 serie neer zetten zo mooi mogelijk, en daarbij voledoende vermogen en kwaliteit.

Om nog een 816V set te halen zie ik psychologisch niet zitten omdat ik dan hetzelfde in huis haal en ik tel dan liever ietsjes meer bij voor een upgrade.dat doet niet af dat 4 x 816V vast en zeker iets moois neer zet.
« Last Edit: November 6, 2011, 21:42:17 by Qlivian »
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -Panasonic TX-50VT20 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360

Offline Zefanja

• never ascribe to malice that which is adequately explained by incompetence
  • HT forum legend group
  • Veni veni venias ne me mori facias
« Reply #103 on: November 6, 2011, 23:29:16 »
Ik heb weinig ervaring met andere merken en zoiezo met audio . Heb mijn  setup van het jaar aangekocht en ben er erg tevreden mee. Nu wil ik graag naar een volwaardig 2.1 stereo en 5.1 film set.
dat betekend dat ik 2 nieuw speakers nodig heb en ik wil graag wat meer controle en meer kwaliteit uit die speakers halen. Ik ben nu wel erg gek van de Focals en daar wil ik gewoon eigenlijk een hogere lijn als 816 als upgrade . Kwa receiver ben ik bekend met denon omdat ik die nu meer dan een jaar heb mogen proeven . Maar het is maar een instap model.Als ik naar een ander merk kijk spreekt mij gelijk marantz aan zoals de 7005 omdat dat ook wel matcht met Focal.op dit moment moet er dus 2 nieuwe front speakers komen die mij 816V gaan vervangen /die moeten dus wat meer kwaliteit hebben.Dan denk ik gelijk aan de top van de 8xx reeks de 826W en zet ik de 816V naar achteren als rears.kwa receiver denk ik dus aan de denon 3311 of marantz 7005 de matantz heeft dan eventueel ook nog een eindversterker uit dezelfde reeks en kwa looks.

in principe wil ik dus een volwaardige 5.1 van de 800 serie neer zetten zo mooi mogelijk, en daarbij voledoende vermogen en kwaliteit.

Om nog een 816V set te halen zie ik psychologisch niet zitten omdat ik dan hetzelfde in huis haal en ik tel dan liever ietsjes meer bij voor een upgrade.dat doet niet af dat 4 x 816V vast en zeker iets moois neer zet.

De 7005 is een mooie keuze  ;)
En stel dat je voor die receiver zou gaan zou ik je eerst willen aanraden alleen de receiver te halen.
Ik ben van mening dat de 7005 meer dan genoeg in zich heeft om goede controlle te houden over je gewenste speakers.
En als je het toch niet genoeg vind dan heeft marantz idd hele mooie versterkers die je kan combineren.
Wat betreft je speakers blijf ik zeggen sluit nog een setje 816v's niet uit. 4 gelijke speakers is wel heel mooi voor een surround set.
Maar aan de andere kant als je ook graag stereo luistert zijn de 826w's een goede keuze.
Denk dat je hoe dan ook goed zit.
| Marantz SR7005/UD5005 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | BK XXLS400 | Samsung LE40A856 | HDI Dune HD Smart D1 |  In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS3 Slim | Xbox360 Slim |

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #104 on: November 10, 2011, 18:50:52 »
De 7005 vind ik een mooie receiver alleen weet ik niet wat die kwa klank doet met Focal. Zie wel steeds meer deze combinatie. Verder is het handig dat ze ook een mooie eindversterker lijn hebben ,alleen weet ik hierbij ook niet wat dat ermee zal doen.Hoor ook verhalen dat Rotel het goed doet als eindversterker en emotiva ook.De keuze zal vallen tussen de 3311-eindversterker of marantz 7005- eindversterker. verder zie ik niet direct veel mogelijkheden.Als ik kwa uiterlijk moet afgaan zou het gelijk een Rotel zijn alleen weet niet hoe dat gaat klinken.

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -Panasonic TX-50VT20 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #105 on: November 11, 2011, 09:34:43 »
De 7005 vind ik een mooie receiver alleen weet ik niet wat die kwa klank doet met Focal. Zie wel steeds meer deze combinatie. Verder is het handig dat ze ook een mooie eindversterker lijn hebben ,alleen weet ik hierbij ook niet wat dat ermee zal doen.Hoor ook verhalen dat Rotel het goed doet als eindversterker en emotiva ook.De keuze zal vallen tussen de 3311-eindversterker of marantz 7005- eindversterker. verder zie ik niet direct veel mogelijkheden.Als ik kwa uiterlijk moet afgaan zou het gelijk een Rotel zijn alleen weet niet hoe dat gaat klinken.

Het enige wat ik je in dat geval kan aanraden is om te gaan luisteren en daar goed de tijd voor nemen.
| Marantz SR7005/UD5005 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | BK XXLS400 | Samsung LE40A856 | HDI Dune HD Smart D1 |  In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS3 Slim | Xbox360 Slim |

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #106 on: November 16, 2011, 19:54:24 »
Zoals jullie weten ben ik nog steeds bezig met upgraden en ik kwam nu een mooie prijs tegen van de Denon 3311 http://www.stassen.nl/specificaties/versterkers-en-receivers/av-receiver/denon-avr-3311
Nu is de vraag is dit wel zo? ik heb ze gemailt of de prijs ook zo is, dus dat is afwachten. Mocht het zo zijn dan is dit toch een koopje?

Online Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #107 on: November 16, 2011, 21:07:51 »
Zoals jullie weten ben ik nog steeds bezig met upgraden en ik kwam nu een mooie prijs tegen van de Denon 3311 http://www.stassen.nl/specificaties/versterkers-en-receivers/av-receiver/denon-avr-3311
Nu is de vraag is dit wel zo? ik heb ze gemailt of de prijs ook zo is, dus dat is afwachten. Mocht het zo zijn dan is dit toch een koopje?
Misschien omdat er nu de 3112 is ... Bij Stassen vaker meegemaakt dat zij een voorgaande serie aanbieden op de site voor een aantrekkelijke prijs en deze vervolgens niet meer leverbaar blijkt.
Zij komen vervolgens als alternatief met het recente model tegen een meer "recente" prijs 8). Strategie ...

Sander.
« Last Edit: November 16, 2011, 21:08:33 by Xander32 »
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #108 on: November 16, 2011, 21:25:01 »

Zou er idd voorzichtig mee zijn bij hun.
Kan je beter aanraden met 1 van de forum sponsors contact op te nemen.
Heb zeer goede ervaringen met besthomecinema, smits en hificorner.

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #109 on: November 16, 2011, 22:48:08 »
De prijs klopt voor 818 euro kan ik hem bestellen en laten bezorgen.(is op voorraad)Ik ga er morgen over nadenken maar denk dat ik toch wacht aangezien ik nog de 1910 heb en eerder de 826W wil aanschaffen .Maar omdat ik deze aanbieding nu tegen kom vind ik dat wel aantrekkelijk.
« Last Edit: November 16, 2011, 22:56:58 by Qlivian »

Online Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #110 on: November 17, 2011, 07:59:17 »
De prijs klopt voor 818 euro kan ik hem bestellen en laten bezorgen.(is op voorraad)Ik ga er morgen over nadenken maar denk dat ik toch wacht aangezien ik nog de 1910 heb en eerder de 826W wil aanschaffen .Maar omdat ik deze aanbieding nu tegen kom vind ik dat wel aantrekkelijk.
Dat is wel een goede prijs. Al zou ik voor dat geld ook zeker nog naar Onkyo kijken wanneer het een receiver betrof 8).

Sander.
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #111 on: November 17, 2011, 09:59:38 »
Ik heb me nooit verdiept in Onkyo , wel kom ik die regelmatig tegen in vergelijkingen en in een ht bij anderen. Kun je een goede voordeel noemen bij Onkyo.?

Offline Martijn90

« Reply #112 on: November 17, 2011, 10:30:42 »
Ik heb me nooit verdiept in Onkyo , wel kom ik die regelmatig tegen in vergelijkingen en in een ht bij anderen. Kun je een goede voordeel noemen bij Onkyo.?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Onkyo heeft mij eigenlijk nooit echt getrokken, waarom weet ik eigenlijk niet echt. Maar lees er de laatste tijd toch zeker goede verhalen over, zeker op HT gebied :)
Panasonic TX-P55VT50 • Oppo BDP-93EU • Marantz SR9600 • XTZ 99.26 (Front, center, rear) • JL Audio 12W7 + 10W7 + MiniDSP • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS3 • Antec Fusion HTPC
Slaapkamer "HT"
Showcase
BD Collectie

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #113 on: November 17, 2011, 10:42:59 »
Ben ik ook wel benieuwd naar. Onkyo heeft mij eigenlijk nooit echt getrokken, waarom weet ik eigenlijk niet echt. Maar lees er de laatste tijd toch zeker goede verhalen over, zeker op HT gebied :)

Ik lees jou eigen topic van je home cinema ook welleens, en zie dat je nu ok op zoek bent naar een nieuwe receiver net als ik van hetzelfde budget.Het gene wat ik nog eerst wil upgraden zijn nieuwe fronts en dan de 816V naar achteren.Denk dat ik dat eerst maar eens moet doen , voordat ik nu overhaast een receiver koop.Mijn interresse gaat ook zeker naar een goede stereo versterker met  Power Amp Direct ingang .
Tot zover zou elke upgrade die ik nu ga doen het geluid verbeteren daar ben ik niet zo bang voor. maar ik kan beter het gaan aanpassen aan de speakers die ik dan compleet heb dan pas later de speakers kopen.

Offline Martijn90

« Reply #114 on: November 17, 2011, 10:45:58 »
Ik lees jou eigen topic van je home cinema ook welleens, en zie dat je nu ok op zoek bent naar een nieuwe receiver net als ik van hetzelfde budget.Het gene wat ik nog eerst wil upgraden zijn nieuwe fronts en dan de 816V naar achteren.Denk dat ik dat eerst maar eens moet doen , voordat ik nu overhaast een receiver koop.Mijn interresse gaat ook zeker naar een goede stereo versterker met  Power Amp Direct ingang .
Tot zover zou elke upgrade die ik nu ga doen het geluid verbeteren daar ben ik niet zo bang voor. maar ik kan beter het gaan aanpassen aan de speakers die ik dan compleet heb dan pas later de speakers kopen.
Als ik jou was zou ik inderdaad ook eerst je speaker set compleet maken, heb je in ieder geval al mooi surround terwijl je voor een betere receiver gaat kijken/sparen. Ik ben inderdaad ter zijner tijd ook op zoek naar een andere receiver, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. Heb sowieso ook nog geen idee welk merk ik wil, lees over bijna alle merken wel goede dingen. Ben nu ook tevreden over mijn Pioneer, maar iets meer muzikaliteit en warmte zou niet verkeerd zijn in mijn set. Maar aan de andere kant is de Pioneer wel weer heerlijk dynamisch met films.. moeilijk moeilijk ;)
Slaapkamer "HT"
Showcase
BD Collectie

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #115 on: November 17, 2011, 10:50:35 »
Dat was ik ook zeker van plan. Alleen ben soms wat impulsief en heb deze week wat extra tijd om al die dingen te onderzoeken.Maar eerst maar es verder sparen en dan volgend jaar kijken we wel verder.De komende maanden zijn al niet goedkoop :P. Hopelijk zijn de Focals 826W's nog beschikbaar tegen die tijd.kwa receiver heb ik nog wel de neiging om bij denon te blijven.Maar is dat eigenlijk ook het enige wat ik gehoord heb. dus ga de komende maanden maar eens meer luisteren. dan is mijn oordeel ook wat makkelijker

Offline Zefanja

• HT forum legend group
« Reply #116 on: November 17, 2011, 11:21:50 »
Toch wil ik je op het hart drukken om echt eerst te gaan luisteren voor je iets koopt.
Echt ga eerst luisteren.

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #117 on: November 17, 2011, 14:30:19 »
Nog even terug komend betreft mijn oude rear speakers van sony. deze hebben een impedantie van 6 ohm en 60 watt. Dus verwacht er niet veel van. Nu heb ik 1 speaker nagekeken en er zat een knik in de kabel. Nu heb ik ze er maar weer neergezet en even getest met de film waar de denon uit viel.gelukkig deden ze het nu prima.

Gisteren heb ik de db meter besteld van radioshack bij RA SUBS(inmiddels verzonden) om nu maar eens alles goed in te stellen. Nu mijn rears het ook doen,hier maar weer mee aan het knutselen en instellen.Betekend ondanks dat ze het doen wel dat deze speakers noodzakelijk aan vervanging toe zijn.Nu heb ik wel een dvd voor het instellen maar die heb ik op mijn pc staan. is het beste om deze te branden of kan het ook wel vanaf mijn pc te regelen? pc staat achter mijn zitplek .

Edit: Gister was de radioshack meter al binnen ( Bedankt Ralf Voor de snelle levering van 1 dag).Hiermee gelijk aan de gang gegaan met de kanalen in te stellen zoals hier in verschillende topics word besproken.Eigenlijk heb ik gelijk het idee dat de surround bubble lekkerder klinkt en de sub ook wat beter zijn werk doet met films.tegen de tijd dat ik nieuwe speakers heb ,zal het al met al een flink stuk verbetering in gaan komen.
« Last Edit: November 18, 2011, 17:14:17 by Qlivian »

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #118 on: November 21, 2011, 20:28:15 »
Op dit moment ben ik een beetje uitgekeken van de focal 816V en ben ik op zoek naar een wat warmere speakers die goed zijn in stereo.Nu werd me getipt om eens naar de usher cp6311/71 te gaan kijken. Zou dit een goede keuze zijn icm met een kamer van circa 16m2 van nu tot een wat grotere kamer (ga komend jaar wel verhuizen is de planning).

ik ben wel tevreden met de denon die in der loop der jaar ook vervangen gaat worden door een zwaardere en nieuwere receiver.
binnenkort ga ik dan maar eens bij W&W audio kijken in enschede of ze de ushers hebben staan en kijken of ik die kan beluisteren.
Zijn er meer merken wavan jullie zeggen dat is wel een goede combi met denon?

Momenteel vind ik de klank van de 816V veel te druk en onrustig terwijl ik er toch een jaar veel plezier van heb gehad.Ik denk dat je wat kritischer word en nu pas meer weet wat voor klank je zoekt in een speaker.
Dus ik zoek speakers zeg ma a 2000 per set voor de vervanging van de 816V die wat warmer klinken icm met mijn denon 1910.

Ik moet zeggen dat ik met films kijken hier totaal geen hinder onder vind en juist wel tevreden ben, maar om dit appart te doen vnd ik een beetje overdreven en heb er ook geen ruimte voor.

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #119 on: November 26, 2011, 15:37:05 »
Als het even meezit heb ik hier binnenkort de Ushers CP6371 staan met beryllium tweeters.

Online frank2

• sound-o-fiel and member of
  • Trade Count: (+5)
  • Music, My 3 Girls ...........I'm a happy person
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0
« Reply #120 on: November 26, 2011, 15:46:47 »
genieten dus, en mocht de sound niet helemaal bevallen, door verwisseling van een kabel of apparaat kan alles geheel anders klinken. Zeker als je een goede stroomvoorziening hebt
Belles 350A ref. (eindversterking) / Anthem MRX 700 / Harmony Design V9 (phono VV) / Usher dancer BE10+DMD / Usher X-708 / Denon 1713UD/ Boxee Box / Panasonic 42PV60 isf gecal. / Vicol Audio high density ls kabel, en Vicol bruggen / "Johan"-interlinks/  stroomkabel Furutech Alpha 3 + Iego Gold stekkers / Roksan Radius 5+ Ace element/ Vibex One 6 CU/ Technisat HD sat, Kordz EVX, Atlas, Supra HDMI kabel

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #121 on: November 26, 2011, 15:58:22 »
Op dit moment ga ik spelen met mij denon en dan als ik weer wat geld heb kijken naar een stereo versterker. Ik heb geluisterd daar op een music hall 50.2 maar heb gehoord dat er ook een 35.2 is die net wat nieuwe beter is en met pre amp out.

Ook heeft de verkoper mij naar een  een Anthom receiver verwezen waar ze nu ook een dealerschap van hebben.

http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-receiver/mrx-500

Online Xander32

• HT forum donateur
    • Sander's Stereo Site
« Reply #122 on: November 26, 2011, 21:23:28 »
Als het even meezit heb ik hier binnenkort de Ushers CP6371 staan met beryllium tweeters.
Nice 8).

Edit: ik las zojuist een ruimte van 16m2? Dan zou ik de Ushers eerst echt in die ruimte uitproberen voor definitieve aankoop! Ik denk dat je er een flink bass-probleem zal hebben, ook op laag volume.

Sander.
« Last Edit: November 26, 2011, 21:28:41 by Xander32 »

Offline Qlivian

• senior member
    • My home cinema
« Reply #123 on: November 27, 2011, 15:36:17 »
Ben nu ook aan het denken over de usher DM 1 met beryllium tweeter deze vond ik ook erg mooi klinken alleen mindere bas punch maar denk dat het idd verstandiger. deze kan ik dan meer open zetten zonder kwaliteit verlies van de bass.

Offline RA SUBS

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+57)
  • BK Subwoofers
« Reply #124 on: November 27, 2011, 16:11:19 »
ik zou zelf ook eerder voor een mooie monitor luidspreker gaan.

Usher heeft er diverse die beter tot hun recht komen in 16 m2.
www.ra-subwoofers.nl

Onkyo PR-SR886 ,Emotiva Upa2/upa200, Oppo 93, Emotiva xda-1+Wadia 170i+Ipod 160GB
XTZ 99.26 (5x)+99w10.17P+DSP amp, BK Monolith +, Velodyne sms-1 met SC-8 Philips 46 inch Full HD LCD, Supra/Monster/vd hul cables

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk