Ik heb weinig ervaring met andere merken en zoiezo met audio . Heb mijn setup van het jaar aangekocht en ben er erg tevreden mee. Nu wil ik graag naar een volwaardig 2.1 stereo en 5.1 film set.
dat betekend dat ik 2 nieuw speakers nodig heb en ik wil graag wat meer controle en meer kwaliteit uit die speakers halen. Ik ben nu wel erg gek van de Focals en daar wil ik gewoon eigenlijk een hogere lijn als 816 als upgrade . Kwa receiver ben ik bekend met denon omdat ik die nu meer dan een jaar heb mogen proeven . Maar het is maar een instap model.Als ik naar een ander merk kijk spreekt mij gelijk marantz aan zoals de 7005 omdat dat ook wel matcht met Focal.op dit moment moet er dus 2 nieuwe front speakers komen die mij 816V gaan vervangen /die moeten dus wat meer kwaliteit hebben.Dan denk ik gelijk aan de top van de 8xx reeks de 826W en zet ik de 816V naar achteren als rears.kwa receiver denk ik dus aan de denon 3311 of marantz 7005 de matantz heeft dan eventueel ook nog een eindversterker uit dezelfde reeks en kwa looks.
in principe wil ik dus een volwaardige 5.1 van de 800 serie neer zetten zo mooi mogelijk, en daarbij voledoende vermogen en kwaliteit.
Om nog een 816V set te halen zie ik psychologisch niet zitten omdat ik dan hetzelfde in huis haal en ik tel dan liever ietsjes meer bij voor een upgrade.dat doet niet af dat 4 x 816V vast en zeker iets moois neer zet.
De 7005 is een mooie keuze

En stel dat je voor die receiver zou gaan zou ik je eerst willen aanraden alleen de receiver te halen.
Ik ben van mening dat de 7005 meer dan genoeg in zich heeft om goede controlle te houden over je gewenste speakers.
En als je het toch niet genoeg vind dan heeft marantz idd hele mooie versterkers die je kan combineren.
Wat betreft je speakers blijf ik zeggen sluit nog een setje 816v's niet uit. 4 gelijke speakers is wel heel mooi voor een surround set.
Maar aan de andere kant als je ook graag stereo luistert zijn de 826w's een goede keuze.
Denk dat je hoe dan ook goed zit.