ISE 2011, Integrated Systems Europe, 1,2 en 3 feb. 2011 in RAI Amsterdam

Started by bartvv, January 10, 2011, 16:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

  • ISE 2011

Gabor

Black Diamond, stond niet op de kaart, ik had het ook graag willen zien. Ik haal de 'screens' ook altijd door elkaar :) , ben alle grote merken maar afgegaan totdat ik het in google heb opgezocht

mscofield

Ohja klopt, Sharp was het  ;)
Ach, ik ben de hele week in de ochtend bezig met zo'n schoolproject in Amsterdam.. als ik op tijd klaar ben en zin heb ga ik weer even langs.
Er valt nog genoeg te zien en ik vind het allemaal wel interessant.

donaldk

Quote from: Gabor on February  2, 2011, 01:00:11
SMX bedoel je? Dat heb ik nu, maar 5 meter breed op 6 meter afstand (cineweave hd), dat gaat perfect. Echter een 100" voor thuis op 3 meter afstand dan ga je net de gaatjes zien. Overigens gewoon als recht frame+doek direct bij SMX besteld, zonder masking of curve e.d.
Of dat Ikea laken + black backing toch maar eens proberen, tientje is het proberen waard :)
Ja SMX, maar die zijn inmiddels al een paar generaties verder en hebben vorig jaar dus ook een 4K materiaal uitgebracht.

Hal 1, dus.

2015 Denton Drive
Austin, 78758
www.screeninnovations.com
Screen InnovationsBooth Number: #1M73

Oh ja Ettiene, ik vond de Starglass wel wat donker, misschien volgend jaar een nog dikkere Christie erachter, lol.

jaco

Quote from: Gabor on February  2, 2011, 00:33:44
Ik vond de JVC demo toch wel erg tegenvallen, de 3d animatie was verre van mooi, het leek wel 12fps. De trailer daarna was een stuk vloeiender maar natuurlijk als een echte trailer gesneden, geen shot staat langer dan een seconde waardoor je alleen maar aan het focussen bent. De 10 minuten durende fotopresentatie van op 4K etende baby's heb ik maar niet uitgezeten. Verder mooi scherp en mooi contrast enzo hoor, maar voor 3d zou ik ander materiaal gebruiken.
Mee eens, ik vond het ook niet fijn om naar te kijken.

QuoteDe Epson beam was stukken beter, de reflective LCD demo, iets te donker volgens mij, te weinig detail in het zwart en daardoor te grote zwarte vlakken (die dan wel weer echt donker waren). Voor de dagscenes heeft het dan waarschijnlijk wel weer voordelen voor deze presentatie. Ook jammer van de frame interpolatie, de handycam look haalt me altijd uit de film, maar ach, het zal allemaal wel voor de demo zijn, al met al wel een positieve indruk.
Ook gezien, klein beeld, ik was niet onder de indruk van de lichtopbrengst daar.

MaxxMark

Vandaag met oa Deniax naar de ISE geweest.

De beleving was heel anders dan vorig jaar vond ik!

De focus was een flink stuk minder op 3D. Vorig jaar had Samsung veel 3d tvs staan. Nu vrijwel geen (ik had er geen eentje gezien).

Uiteraard nog even bij Velodyne langs gelopen en met Garmt gepraat (Bjorn zijn we 2x mis gelopen, sorry Bjorn! we komen het een keertje goedmaken in Hilversum!). En even de nieuwe DD+ serie visueel bewonderd (inclusief uitleg en toelichting van Garmt over de werking er van). Uiteraard had ik toen een "hebbe hebbe hebbe" gevoel :). Daar hebben we ook nog even kort kennis gemaakt met Jaco (altijd leuk een persoon bij de naam te zien).


Om maar eens even mijn ongezoute mening te geven over een aantal specifieke ervaringen vandaag.

Christie had een aantal 3d PJ's welke enigszins getarget waren op home cinema. Ik was niet heel erg onder de indruk (verre van zelfs) van wat het neer zette. Bijzonder flikkerend en direct hoofdpijn veroorzakend. Iets waar concurenten al een stuk beter in waren. Vorig jaar hadden ze een cinema projector staan op een steward scherm welke een veeeel rustiger plaatje neer zette (een waarvoor ik direct zou tekenen om het thuis te hebben). De verklaring die gegeven werd was dat cinema grade projectie het voordeel heeft van meer processing power en een betere bron. Door die combo is het mogelijk een hogere verversing neer te zetten waardoor flikkering flink voorkomen kon worden. Ik nam het van hem aan, vaar vond het eerlijk gezegd een wazig verhaal :)


Epson verraste me bijzonder met hun nieuwe "Epson EH-R4000 3LCD Projector". Avatar stond op. En hoewel het even wennen was aan de lichtopbrengst (cinema stand was +-700 lumen en ik moest even de beide booth deuren sluiten) was het plaatje dat neergezet werd bijzonder aangenaam! Diep zwart en veel detail.

De frame interpolation stond op "low" wat een erg smooth plaatje neer zette. Wel zag ik wat artifacts om bijvoorbeeld schouders heen indien de beweging wat sneller was. Of dit de FI was of dat het iets als "edge enhancement" was kan ik niet met zekerheid zeggen.

Uiteraard ook nog even de PJ gezien met FI op "high" en op "None". Maar in mijn mening is "low" een zeer acceptabele stand. In de scenes die ik gezien heb viel de iris niet op. De lichtopbrengst in de "Dynamic" stand (die op 1200 uit moest komen zo werd mij verteld) gaf een enorme hoeveelheid extra punch, maar die was uiteraard niet gecalibreerd dus de kleuren waren beduidend minder (was ook meer ter vergelijking in licht opbrengst).


JVC had zijn passive 3D TV  staan (en aangesloten op hun 3D camera) wat best aardig was. Nadeel is dat een dergelijke TV in mijn ogen niet geschikt is voor een lichte kamer. Je zag bijvoorbeeld lichtreflecties van andere stands in het scherm, en dat verstoort het 3D beeld beduidend. Gelukkig hadden ze in hun booth ook dezelfde 3DTV staan, en daar was het een genot om naar te kijken. Geen hinderlijke reflecties en ook geen flikkering in beeld (want passive, wat de brillen ook goedkoop maakt). Op dit moment zou dat een 3D TV zijn die ik wel zou willen hebben :)

Uiteraard was ik ook zwaar benieuwd naar de JVC 3D projector en ook naar de brillen van JVC welke een specifiek voor jvc afgeleide variant van de expand brillen zou moeten zijn. Hoewel ons met klem duidelijk werd gemaakt dat  de DLA-F110 pj vooral een PJ is voor de zakelijke markt nam ik aan dat het qua (3d) techniek gelijkwaardig is aan de anderen. Met de demo (de DLA-F110) werd ook een demo gegeven van hun 4K projector (zij het dat het alleen maar foto's waren en geen bewegend beeld). Ook hier kwamen we Jaco weer tegen, misschien dat hij nog een aanvulling kan/wil geven.

De eerste 3D scene was van Coraline. Daar zat veel snelle beweging in (flapperende vleugels etc) en dat zorgde voor een bijzonder flikkerende 3D ervaring. Zeer ongemakkelijk en hoofdpijn veroorzakend. De 2e scene was een trailer een nieuwe James Cameron film. Hier was duidelijk meer gebruik gemaakt van slow pans waardoor de flikkeringen veel minder waren. Dit was een stuk acceptabeler! Hoewel het dus lastig is een goed oordeel te vellen over de ze PJ (ik zou toch graag een keer de HomeCinema variant bij BB&G in actie willen zien, ook op zn 3d FI skills) was ik op dat moment niet extreem onder de indruk. De plaatjes die neergezet werden door de 4K projector waren wel erg mooi! Bijzonder veel detail, en dusdanig veel detail dat de enige problemen waren die je zag werden veroorzaakt door het bron materiaal.


Dit waren de indrukken die mij op dit moment vooral zijn bijgebleven (naast de heftige prijzen voor eten en drinken!).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

harrytasker

Ga donderdag, vooral voor het narrowcasting gebeuren (lees: werk), maar zal het zeker niet laten om een en ander mee te pikken...
5150 time!

home@the movies


donaldk

Quote from: harrytasker on February  2, 2011, 20:36:22
Ga donderdag, vooral voor het narrowcasting gebeuren (lees: werk), maar zal het zeker niet laten om een en ander mee te pikken...

Vooral halletje twaalf dus.

jaco

Quote from: MaxxMark on February  2, 2011, 19:08:45
Ook hier kwamen we Jaco weer tegen, misschien dat hij nog een aanvulling kan/wil geven.
Dat zal ik doen.

QuoteDe eerste 3D scene was van Coraline. Daar zat veel snelle beweging in (flapperende vleugels etc) en dat zorgde voor een bijzonder flikkerende 3D ervaring. Zeer ongemakkelijk en hoofdpijn veroorzakend. De 2e scene was een trailer een nieuwe James Cameron film. Hier was duidelijk meer gebruik gemaakt van slow pans waardoor de flikkeringen veel minder waren. Dit was een stuk acceptabeler! Hoewel het dus lastig is een goed oordeel te vellen over de ze PJ (ik zou toch graag een keer de HomeCinema variant bij BB&G in actie willen zien, ook op zn 3d FI skills) was ik op dat moment niet extreem onder de indruk.
Deze JVC gaf veel licht, die 1700 lumen zullen niet overdreven zijn, net zoals eigenlijk ale kenmerken die JVC meestal geeft.
Ik was ook niet onder de indruk van de 3D mogelijkheden, ik had moeite de focus goed te krijgen of zo. Later op de middag en avond heb ik erg veel last van gehad (niet duidelijk zien en hoofdpijn)
Als dit de 3D van JVC is dan ben ik erg blij dat ik niet weer een JVC gekocht heb, en ik snap niet dat mensen hier zo positief over spreken.


QuoteDe plaatjes die neergezet werden door de 4K projector waren wel erg mooi! Bijzonder veel detail, en dusdanig veel detail dat de enige problemen waren die je zag werden veroorzaakt door het bron materiaal.
Helemaal mee eens. Dit is DE manier om vakantie foto's te kijken, alleen zo jammer dat het waarschijnlijk erg duur zal zijn..


Jason B.

Hier nog een blog ISE 2011 op Hifi.nl over Elipson Planet L's  http://www.hifi.nl/blog/

Heeft iemand de Elipsonbollen samen met de Music Center nog gehoord tijdens ISE 2011??
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

donaldk

Jaco de listprijs van deze nieuwere (van vorig jaar) JVC 4K weet ik niet, maar de eerste had een listprijs van ongeveer 90K, net als de Barco, op basis van de JVC lightengine. Deze nieuwere heeft echter een wat betere lightoutput.