ISE 2011, Integrated Systems Europe, 1,2 en 3 feb. 2011 in RAI Amsterdam

Started by bartvv, January 10, 2011, 16:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

  • ISE 2011

Etiennevh

JVC projector makes debut
31 January 2011 Story Code : bk59

JVC's new DLA-F110 3D projector will make its European show debut at ISE. The third generation projector features a DLA driver and optical engine which, according to JVC, delivers perfect colour gradation and quick adaptation response. It also supports 3D.

Key features include 1,700 lumens brightness; +/- 90° mounting option; JVC's new 7-axis colour management technology; 6-axis colour management system; easy gamma adjustment; compatible with HDMI v. 1.4a; supports frame packing; side by side, top-bottom formats; HDMI input level function; and LAN/RS-232C/IR remote.

JVC says that it will also be showing a wide range of 3D products alongside its new TV-TOOLS series 9.0 software which will shown on a GM-F monitor. Improved features of TV-TOOLS include a drag-and-drop scheduling method, an easy-to-use interface, simultaneous access from multiple users and a powerful designer that supports all images, animations and video file formats.

Stand 10M142

www.jvcpro.co.uk



Ben benieuwd!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

donaldk

Eens een lijstje maken voor morgenmiddag.

EN eens kijken wat ik aan trek, denk er over om maar eens een keer niet in pak te gaan. Twee weken terug bleek maar weer eens dat de Rai immer nog de airco niet onder controle heeft. Mank poot vergt ook extra energie:-(.

bmateijsen

Vandaag was het erg koud, maar ja, tijdens de opbouw staan echt alle deuren open ;)

donaldk

Ik weet het. Heeft een hele dag om op te warmen;-). Al die beamers zullen stralen;-).

Vorige beurs gaf ook aardig wat electronica warmte af, ook al waren er veel Hendi inductieplaatjes;-).

mscofield

Ik had vandaag een project kick-off van school in een RAI zaal ernaast, kreeg er al wel zin in bij het zien van alle posters en mensen die druk bezig waren met de opbouw!

bmateijsen

Quote from: Robbo on January 28, 2011, 11:47:24
Ik ben er woensdag- of donderdagmiddag.

To-do lijstje:
Runco

Staat niet op de vloer, maar zit een aparte conference kamer ;)

QuoteADA

Zit weer bij D-Box, Fortress, etc in een groot paviljoen, vlakbij Meridian.
Wij, Velodyne, zitten ook weer een klein stukje verder dan Meridian.

Groet,

Bjorn

donaldk

Quote from: bmateijsen on January 31, 2011, 21:15:45
Staat niet op de vloer, maar zit een aparte conference kamer ;)

Zit weer bij D-Box, Fortress, etc in een groot paviljoen, vlakbij Meridian.
Wij, Velodyne, zitten ook weer een klein stukje verder dan Meridian.

Groet,

Bjorn

Hopelijk zijn ze handiger dan vorig jaar, moest je drie kwartier wachten op een verhaal van 20 minuten over Runco en een klein stukje beeld uit een Christie en een delta sourced LED machientje, terwijl tegen zessen ze de boel op slot gooiden, terwijl de zaal ernaast vol zat met mensen, bad PR, zullen we maar zeggen. Je denkt toch niet dat we helemaal terugkomen uit een verre hal daarvoor, het heen en weer sjouwen neemt dan al die drie kwartier in beslag. Als we er zijn laten ze niks zien, ahum. Tot zover m'n Grumpy Ol' man column van vandaag;-).

donaldk

Quote from: mscofield on January 31, 2011, 21:14:37
Ik had vandaag een project kick-off van school in een RAI zaal ernaast, kreeg er al wel zin in bij het zien van alle posters en mensen die druk bezig waren met de opbouw!

Zie je PM, mocht je nog niet zijn aangemeld.

bmateijsen

Dan heb jij in de verkeerde zaal gezeten... ;D ik heb namelijk wel een vette demo gezien op een 6 meter breed scherm van de 3chipper 8).

Quote from: donaldk on January 31, 2011, 21:35:02
Hopelijk zijn ze handiger dan vorig jaar, moest je drie kwartier wachten op een verhaal van 20 minuten over Runco en een klein stukje beeld uit een Christie en een delta sourced LED machientje, terwijl tegen zessen ze de boel op slot gooiden, terwijl de zaal ernaast vol zat met mensen, bad PR, zullen we maar zeggen. Je denkt toch niet dat we helemaal terugkomen uit een verre hal daarvoor, het heen en weer sjouwen neemt dan al die drie kwartier in beslag. Als we er zijn laten ze niks zien, ahum. Tot zover m'n Grumpy Ol' man column van vandaag;-).

mscofield

Super dat je aan je mede forumleden denkt! Heb mijn voucher echter al uitgeprint en klaarliggen!
Morgen eerst nog even naar school en daarna richting de RAI!

Zijn er nog mede HT Forum leden die ik eventueel gezellig kan ontmoeten morgen?

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

donaldk

Quote from: bmateijsen on January 31, 2011, 21:43:37
Dan heb jij in de verkeerde zaal gezeten... ;D ik heb namelijk wel een vette demo gezien op een 6 meter breed scherm van de 3chipper 8).


Lees eens, daar moet je drie kwartier op wachten, dan nog door een heel promoverhaal heen worstelen. Toen mij dat verteld werd ben ik maar naar de hallen gegaan. Scherm was overigens iets kleiner als ik het me goed herinner, maar wel een mooi maatje.

Alleen toen ik er was stond de LED uit en de Christie op standby. Als je dan klaagt we zijn nog onbekend in Europa, dan stap je tegen zessen terwijl de zaal naast de jouwe goed vol zit, even naar het deurtje ernaast en zegt we doen een laatste ronde, zat van het publiek in die pressroom kenden Runco nog niet dat kan ik je wel vertellen.

Dat de Christie opwarm tijd nodig heeft, ala, maar als je wat mensen binnen hebt gebruik dan in ieder geval de gelegenheid om de instant power-up van de 750 te demonstreren;-). Amerikanen waren op dat punt vast wat savvier geweest dan de technisch duidelijk goed onderlegde Europeanen die er nu stonden;-).

Anyway ik zie dat ze woensdag ochtend een presentatie hebben in Room E 102, dus ik neem aan dat ze dit jaar daar zitten en niet meer in de Gxxx zoals vorig jaar. Eens kijken waar dat ook al weer is, ze verbouwen de laaste tijd namelijk nog al veel daar;-).

donaldk

Bjorn en Garmt. Troje, Bartvv, Lars van Kingpin Screens? wie nog meer?

Oh ja Troje, die bijeenkomst van je die ik nu op de ISE site zie staan, das veuls te vroeg dan zul je me echt niet zien hoor;-).

troje

Quote from: donaldk on January 31, 2011, 22:07:21
Bjorn en Garmt. Troje, Bartvv, Lars van Kingpin Screens? wie nog meer?

Oh ja Troje, die bijeenkomst van je die ik nu op de ISE site zie staan, das veuls te vroeg dan zul je me echt niet zien hoor;-).

Ik denk ook niet dat ik er dan al ben ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik ga morgen middag (woensdag) als ik dan niet alles kan zien (wat ik wil zien) wellicht op donderdag ook nog even.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


Etiennevh

Zo ik ben toch vandaag geweest. Een hoop impressies, en oh wat stond er weer een mooi spul bij. Velodyne stand inderdaad gevonden, maar daar stonden alleen 2 oude grijze mannetjes bij, in de verste verte geen Bjorn of Garmt te herkennen, maargoed. Vooral geimponeerd door de 153 inch Plasma van Panasonic en de mooie Narrowcastings oplossing van DIS. (echt super om even te kijken hoe die gasten met hun contentmanager tekeer gaan) Ik vond de stand van Canon en daarnaast Stewart screens wel imponerend, en was een beetje teleur gesteld over de stand van Samsung. Die promoten maar 1 ding: kijk eens hoe slank wij een scherm kunnen maken!! Maar dat zal wel aan mij liggen.

Al met al een geslaagde middag, 1 nadeel: voor 2,5 uur parkeren 15,50 parkeergeld, NIET meer normaal als je het mij vraagt. Was daarvoor even op schiphol geweest, ook al 14 euro. Totaal dus 29,50 aan parkeerkosten, nu weet ik weer waarom ik lekker in een parkeergeld vrije omgeving woon :D :D :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

donaldk

Quote from: troje on February  1, 2011, 07:34:59
Ik denk ook niet dat ik er dan al ben ;)


Je was er van middag ook niet;-). Zaten toch nog wel wat artifacten in die RH4000 van je. En als ze zelfs een 'lekenkijker' als mij opvallen...;-). Avatar 2D was niet bepaald scherp. Zal deels content zijn, maar op de Meridian/JVC zag het er toch scherper uit. Al zaten daar ook wat bewegingsfouten in.

Ik heb alleen BartVV met een DVI connector (met ingebouwde Signage speler?) zien pielen bij Geffen.

donaldk

Samsung had ook nog een wifi oplossing, maar was op de stand niet goed te zien en een nieuw Microsoft surface display (40"), maar ik had geen tijd om terug te gaan naar het zaaltje voor de aankondigingspresentatie. Hij is verder alleen in private showings te zien, dus ik heb deze niet gezien.

Michael, hoe was de beroepskeuze beurs;-)?

mscofield

Nee was niet de beroepskeuzebeurs, was een project kick-off van mijn opleiding op de Hogeschool van Amsterdam.
Door dat stomme project was ik vandaag pas rond 3uur bij de ISE.

Als je een beetje goed zocht kwamen er wel interessante producten voorbij, lang niet alles helaas.
Panasonic was wel gaaf, JVC maakte me ook erg benieuwd hehe.
En heb nog wel een paar andere, voor mij onbekende merken, gezien met interessante producten.

Van wie was trouwens dat ene podium ook alweer, waar zowel voor/boven/onder/links/rechts de muur bedekt was met monitoren.. zag er ook wel gaaf uit.
Heb even snel veel rondgelopen en een paar mensen de hand geschud. Morgen even wat beter rondkijken!

Gabor

Ik vond de JVC demo toch wel erg tegenvallen, de 3d animatie was verre van mooi, het leek wel 12fps. De trailer daarna was een stuk vloeiender maar natuurlijk als een echte trailer gesneden, geen shot staat langer dan een seconde waardoor je alleen maar aan het focussen bent. De 10 minuten durende fotopresentatie van op 4K etende baby's heb ik maar niet uitgezeten. Verder mooi scherp en mooi contrast enzo hoor, maar voor 3d zou ik ander materiaal gebruiken.

De Epson beam was stukken beter, de reflective LCD demo, iets te donker volgens mij, te weinig detail in het zwart en daardoor te grote zwarte vlakken (die dan wel weer echt donker waren). Voor de dagscenes heeft het dan waarschijnlijk wel weer voordelen voor deze presentatie. Ook jammer van de frame interpolatie, de handycam look haalt me altijd uit de film, maar ach, het zal allemaal wel voor de demo zijn, al met al wel een positieve indruk.

Grote afwezige was Sony, maar dat is ieder jaar meen ik, ik had de vw90 wel even willen zien evenals hun oled referentiemonitor van de ibc. Verder veel teleurstellende 3D projecties ook, de betere kwamen van de plasma's.

Wel leuk is het akoestisch transparante Enlightor 4K scherm van Screen Excellence, een geweven scherm waarbij je voor thuisgebruik de structuur niet ziet, dat heb ik bij nog geen enkel ander scherm gezien.

donaldk

Dat was een stand compleet opgebouwd uit een nieuw model narrow bezel LCD monitor van ik dacht 60". Sharp LCD's, dus dan weet je gelijk van wie de stand was;-). Ga je van de week nog een keertje?

Ik was vergeten te vragen of ze soms ergens de 4K DLP verstopt hadden bij Christie. Moet dus op het bovendek staan en dat schermen ze af, maar ik had er vast wel begemogen, maar was blijkbaar niet helemaal helder en was het dus vergeten :-[.

Gabor ik heb de structuur ook niet gezien. XMS heeft al wat langer zo'n scherm, maar die verkoopt eigenlijk alleen nog complete schermen en in Europa loopt dat via de UK Sim2 distributeur, dus megabucks met 4-way masking en alles derop en deran. Is ooit op AVS begonnen als een zoektocht naar het juiste gewoven sunscreen materiaal.

Huh, ik had dacht ik wel Sony gezien in de vooraankondigingen, maar even nagekeken in de exhibitorlist en Sony staat er niet bij, ik had ze inderdaad ook nergens gezien. Ze zijn wel een paar maal geweest op ISE, zowel een HT beamer, als met de SRX-jes, als videoconferencing, e.d. Maar vorig jaar en dit jaar dus niet meer.

Gabor

SMX bedoel je? Dat heb ik nu, maar 5 meter breed op 6 meter afstand (cineweave hd), dat gaat perfect. Echter een 100" voor thuis op 3 meter afstand dan ga je net de gaatjes zien. Overigens gewoon als recht frame+doek direct bij SMX besteld, zonder masking of curve e.d.
Of dat Ikea laken + black backing toch maar eens proberen, tientje is het proberen waard :)

donaldk

Was dat filter scherm dat Frank verkopt eigenlijk ergens te zien? Ik haal altijd al die Screen this, Screen that stands door elkaar ::). Was leuk geweest het even te zien, als je er toch bent, meer niet.