Hoofdtelefoon/dopjes voor hardlopen/sporten

Gestart door WickedGame, januari 7, 2011, 11:33:17

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Beste lezers,

Na een 1,5 jaar heeft mijn Panasonic Clip hoofdtelefoon het begeven. Was toch niet al tevreden met de Panasonic mede door het nogal vlakke geluid. Nu moet ik opzoek naar een nieuwe hoofdtelefoon die ik kan gaan gebruiken voor hardlopen/sporten.

Dit hardlopen is overigens binnen op loopband en fitness. Dus mag noise-canceling hebben. Welke hoofdtelefoons gebruiken jullie hiervoor en waarom? Wat is er zoal aan te raden ook gezien het feit op geluidskwaliteit.

jon81

Senheiser CX-300 (II)
Ik vind dit hele fijne oordopjes die voor mij ook erg fijn klinken.
Enige nadeel is dat je door de in-ear het geritsel van de kabel langs je kleren hoort, maar als je die onder je shirt doet dan valt dat wel mee.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

WickedGame

Heb je met hardlopen met dergelijke in-ears geen last dat ze er toch uitvallen? Zelf vertrouw ik sneller op een Clip constructie.

jon81

Citaat van: WickedGame op januari  7, 2011, 11:57:04
Heb je met hardlopen met dergelijke in-ears geen last dat ze er toch uitvallen? Zelf vertrouw ik sneller op een Clip constructie.

Nee die dopjes blijven wel zitten hoor, die zitten helemaal in je oor en er zitten 3 maten bij zodat ze (bijna) altijd wel passen.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

PeterPan

Ik gebruik de Creative EP-630 in-ear dopjes tijdens het hardlopen. Verrassend goede geluidkwaliteit en ze zijn voor onder de €20 te vinden!
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

WickedGame

Creative en oordopjes, dat is een combinatie die ik nog nooit heb gehoord. Niet bij stil gestaan in iedergeval omdat ik zelf altijd kijk naar Sennheiser, Shure etc. Maar goed voor 20 euro kan je ook haast geen buil vallen denk ik.

Zijn er nog andere tips? in-ear wil ik wel eens proberen om mee te sporten (heb nog een shure liggen) maar vind die te duur voor wat sport activiteiten. Maar om eens te proberen hoe het bevalt zal ik die een keer meenemen.

En anders toch naar een clip variant. Daar nog tips in?

Cooldude82

Sennheiser heeft nu adidas in ears, deze hebben een speciale oorbeugel, werkt super!

VDM

Klopt, die van Sennheiser/Adidas werken prima, maar zijn wel redelijk duur voor de geluidskwaliteit die je krijgt. SoundMagic heeft ook een mooie met een beugel, of Phonak (in-ears, maar worden over het oor gedragen). De Phonaks heb ik zelf, bevallen prima.

jslaman

Ik vind de sennheiser cx-400 (in-ears) super voor tijdens het sporten (wielrennen).

eelco74

Citaat van: WickedGame op januari  7, 2011, 11:57:04

Ik gebruik ze zelfs met snowboarden en ze vallen echt niet snel uit je oren. Tenzij je een "op je bek flip" maakt  ;D

En de geluidskwaliteit van de goede in ears (CX400 bijv) is erg goed.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

AnubisNefer

Klipsch S4i

Etymotic hf3

Sennheiser CX-300

Creative Ep-630

Allemaal verschillend qua prijs, maar wel heerlijke geluid.

Zelf heb ik de klipsch en heb de overige wel beluisterd.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

mic1980

Soundmagic PL-30
China dopjes maar met een heel goed geluid. Je krijgt er ook diverse filters en een setje oorclips bij.

Ze kosten iets van 25 euro.