Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.

Voor een sub geldt hetzelfde als met de overige speakers, geef ze de ruimte!
Daarnaast beter vermogen teveel dan te weinig :D

Ik ben benieuwd naar de foto's van het project. In ieder geval goed om te zien dat de woofer goed is aangekomen :)

skyfox

Quote from: morca on April 14, 2011, 23:46:27
Dan staat de woofer links voor naast je front met de voorkant net vd bank af?

Niet helemaal, de woofer komt links naast de bank, met de conus richting de linker front. De bank staat zo'n 3 a 3,5 meter van de fronts af. Naast de fronts is geen plek (links gordijn, rechts kattenpaleis). Soms denken we eraan om het tv-meubel in te korten, maar we vinden het een leuk meubel zoals het is, dus daar zal denk ik niets mee gebeuren.
En tweede mogelijkheid is rechts van de bank ipv links, maar dan word de signaalkabel wel heel erg lang...

Quote from: morca on April 14, 2011, 23:46:27
Word een supergeluid ,weet je al welke amp.
ik vind een amp van 1000 of 1300 watt rms wel erg veel hoor voor deze woofer.
Komt er nog een antimode ofzo tussen die vlakt aleen de pieken af denk ik die boost niet,als hij veel vlakt dan is een DS8.0 denk ik net mooi,heb je iets overpower maar ook weer niet te veel.

Ik heb wat meer onderzoek gedaan op o.a. het AVS forum, heel veel mensen zeggen dat zelf inclusief equalising een 500 watt rms al ruim voldoende is om deze woofer te voorzien van voldoende energie.
De beslissing over welke amp hangt eigenlijk nog een beetje rond de vraag of het handig is om een volledig variabele fase te hebben. Hypex levert deze wel, maar is vrij prijzig. Dayton heeft deze niet, maar levert meer watt voor minder geld. En BK electronics zit er met hun amps direct tussenin qua wattage, maar heeft ook een volledig variabel instelbare fase. Ik hoop eigenlijk dat iemand mij nog kan adviseren over het fase verhaal alvorens ik de knoop doorhak.
Een antimode hoeft er niet te komen, ik heb een SMS-1 liggen die de equalising voor z'n rekening gaat nemen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on April 15, 2011, 09:31:37
Niet helemaal, de woofer komt links naast de bank, met de conus richting de linker front. De bank staat zo'n 3 a 3,5 meter van de fronts af. Naast de fronts is geen plek (links gordijn, rechts kattenpaleis). Soms denken we eraan om het tv-meubel in te korten, maar we vinden het een leuk meubel zoals het is, dus daar zal denk ik niets mee gebeuren.
En tweede mogelijkheid is rechts van de bank ipv links, maar dan word de signaalkabel wel heel erg lang...

Ik heb wat meer onderzoek gedaan op o.a. het AVS forum, heel veel mensen zeggen dat zelf inclusief equalising een 500 watt rms al ruim voldoende is om deze woofer te voorzien van voldoende energie.
De beslissing over welke amp hangt eigenlijk nog een beetje rond de vraag of het handig is om een volledig variabele fase te hebben. Hypex levert deze wel, maar is vrij prijzig. Dayton heeft deze niet, maar levert meer watt voor minder geld. En BK electronics zit er met hun amps direct tussenin qua wattage, maar heeft ook een volledig variabel instelbare fase. Ik hoop eigenlijk dat iemand mij nog kan adviseren over het fase verhaal alvorens ik de knoop doorhak.
Een antimode hoeft er niet te komen, ik heb een SMS-1 liggen die de equalising voor z'n rekening gaat nemen.

Luister eens naar het verschil zoals je hem nu wilt zetten,of met de woofer richting de bank ong 10/15 cm.
Kijk maar ik heb daar zeer goeie ervaring mee dan is je nagalm lager dan zoals je hem nu wilt zetten,en je bassen veel strakker.
Hier zullen de meningen over verdeeld zijn maar ik zou het toch eens proberen ;)



skyfox

Ben er nog niet 100% over uit, maar grote kans dat ik een 500w plate-amp ga nemen van BK. Deze is het goedkoopst (hypex/dayton/ED/BK amps), levert 500 watt rms en heeft een volledig variabele fase. Beetje de beste gulden middenweg die ik kan vinden in plate-ampland.

Qua plaatsing ga ik alles zeker goed bekijken. Eerst maar eens dat ding bouwen de komende weken. Eens vragen of de lokale houthandel ook voor mij een cirkeltje kan uitzagen en dan een randje kan infrezen. Scheelt me weer het kopen/huren van een bovenfrees...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

B.

Waarom een plate amp als je al een SMS-1 hebt, waarmee je de instellingen kunt regelen?
De T.amps leveren veel vermogen/euro, dat zou mijn keuze eerder zijn.


skyfox

Quote from: B. on April 20, 2011, 19:15:23
Waarom een plate amp als je al een SMS-1 hebt, waarmee je de instellingen kunt regelen?
De T.amps leveren veel vermogen/euro, dat zou mijn keuze eerder zijn.

In principe omdat ik op het AVS forum heb gelezen, in meerdere topics, dat 500w rms ruim voldoende is om zelfs met equalising nog strak te spelen. Daarbij komt dat de meeste PA amps met hun ventilatoren gewoon veel geluid produceren en dat de aansluitterminals speciale aandacht (kabels) verdienen. Een plate-amp is dan het makkelijkst en biedt ook in de toekomst (als de SMS-1 om wat voor reden dan ook weg zou gaan, bijvoorbeeld) de meeste flexibiliteit.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, heb voor dit weekend weer een hoop te doen. Heb een aantal leuke dingen besteld (en deels als binnen) en ik ga zaterdag bij een forumgenoot iets moois ophalen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Zo, deel 1 van mijn weekendwerkzaamheden zit erop. De tv hangt eindelijk aan de muur met de center er netjes onder!!  :headbanging: Met dank aan mij pa voor morele support en een klopboor. Can't live without them  O0

Nu deze klus erop zit gaat morgen klus 2 van start. Ik hoop dat het pakketje enigzins tijdig geleverd word zodat ik het kan gaan monteren in de huiskamer. En zaterdag langs een forumlid om nog iets moois op te halen... Life is good   :hehe:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on May 12, 2011, 15:48:57
Zo, heb voor dit weekend weer een hoop te doen. Heb een aantal leuke dingen besteld (en deels als binnen) en ik ga zaterdag bij een forumgenoot iets moois ophalen...
Laat me raden?kistje met ronde kanten  :D

skyfox

Haha, dat was een kanshebber, maar nee :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

Hey, deze had ik even gemist.
Je bent goed bezig, netjes zo, de center onder de tv. Ga zo door!

Ennuh...vertel ons nou wat die upgrade iiiiis!  :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

screw

Ziet er goed uit de eerste upgrades!

leuke centerspeaker steun ook (ik heb deze ook maar dan in het zwart  :angel: )
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

skyfox

Haha, mooi is die centersteun he? En dat voor eigenlijk helemaal niet veel geld. Wat een beetje rondgooglen je al niet op kan leveren.

Als het goed is komt kabeltje.com vandaag een pakketje afleveren. Dat is onderdeel van de upgrade. Verder moet ik voor de upgrade ook nog steunen ophangen, maar die komen pas morgen en dinsdag... En zaterdag natuurlijk langs een forumlid!  :coffee: Heb er enorm zin in!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

En dit heb ik dit weekend opgehaald: een Epson TW2000 beamer!!!

Nu nog een goed scherm scoren. Ik had een scherm bij DVader opgehaald, maar doordat daar geen blackdrop op blijkt te zitten hangt het scherm wel héél hoog. Dus aan het kijken naar een scherm van Projectieschermen.net of van Kingpin. Iemand nog advies hierover misschien?

Bijgevoegd nog een heerlijke crappy phonecam foto...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


skyfox

Dat wordt het zeker!!  :D

Morgen aan het einde van de ochtend of het begin van de middag wordt de beamersteun en het projectiescherm aan de muur bevestigd. De gaten voor de steun zijn al afgetekend  :pompom: Moet alleen even wachten totdat de klopboor op bezoek is, hahaha!

En ik zit alweer verder te denken. Bij een forumlid heb ik een Pathos Cinema X gezien. Wat een mooi apparaat is dat, zeg!! Niet zozeer vanwege het geluid (wat gewoon enorm goed is) maar vooral vanwege de looks!! Die ingebouwde buizenvoorversterker ziet er zooooo gaaf uit. Al die buisjes die oplichten.
Zijn er nog meer versterkers zoals de Pathos? Misschien eentje die wel aan HDMI processing doet?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

De beamer en het scherm hangen!!!! Het heeft een hoop zweet, tranen en een paar keer vloeken gekost, maar het is gelukt om het allemaal enigzins netjes en waterpas te monteren. Met dank aan mijn pa voor de verleende assistentie en klopboor   ;D

Heb net de eerste beelden bekeken... WAUW!!!! Wat een mooi plaatje, en zoooo groot. Heerlijk!! Er moet nog wat finetuning gebeuren om het allemaal echt netjes recht op het scherm te krijgen. Komt vanzelf. Ik ga nu eerst genieten van een filmpje. Het is Seven years in Tibet geworden. Moet genieten worden.

Life is great!!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on May 21, 2011, 20:40:09
De beamer en het scherm hangen!!!! Het heeft een hoop zweet, tranen en een paar keer vloeken gekost, maar het is gelukt om het allemaal enigzins netjes en waterpas te monteren. Met dank aan mijn pa voor de verleende assistentie en klopboor   ;D

Heb net de eerste beelden bekeken... WAUW!!!! Wat een mooi plaatje, en zoooo groot. Heerlijk!! Er moet nog wat finetuning gebeuren om het allemaal echt netjes recht op het scherm te krijgen. Komt vanzelf. Ik ga nu eerst genieten van een filmpje. Het is Seven years in Tibet geworden. Moet genieten worden.

Life is great!!  :pompom:
:thumbs-up: veel kijkplezier man
waneer verwacht je de sub?

skyfox

Thx, heb vanmorgen weer film gekeken. Gordijnen dicht, deuren dicht. Het is voldoende donker om nog steeds te genieten van goed contrast. Misschien niet het beste, maar dat vind ik niet erg. Ben blijkbaar niet al te kritisch op dat vlak.

Zowel Seven years in Tibet als Constantine waren erg gaaf  :clapping: Vanavond wil vrouwlief Star Trek TNG kijken en een filmpje uit de eigen collectie. Dus ik ga me zeker niet vervelen.

De sub? Die komt over ongeveer 6 tot 8 weken. Ik ga hiervoor in zee met Jacco. Wil het graag zelf doen, maar tussen ontspanning/werk/verbouwen zit eigenlijk te weinig tijd om ook nog eens het wiel uit te vinden qua subwooferbouw. En vrouwlief is erg kritisch als het gaat om de sub (zo'n grote doos in huis, moet dat?) dus dan wil ik haar zoveel mogelijk tegemoet komen. 
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on May 22, 2011, 15:27:57
Thx, heb vanmorgen weer film gekeken. Gordijnen dicht, deuren dicht. Het is voldoende donker om nog steeds te genieten van goed contrast. Misschien niet het beste, maar dat vind ik niet erg. Ben blijkbaar niet al te kritisch op dat vlak.

Zowel Seven years in Tibet als Constantine waren erg gaaf  :clapping: Vanavond wil vrouwlief Star Trek TNG kijken en een filmpje uit de eigen collectie. Dus ik ga me zeker niet vervelen.

De sub? Die komt over ongeveer 6 tot 8 weken. Ik ga hiervoor in zee met Jacco. Wil het graag zelf doen, maar tussen ontspanning/werk/verbouwen zit eigenlijk te weinig tijd om ook nog eens het wiel uit te vinden qua subwooferbouw. En vrouwlief is erg kritisch als het gaat om de sub (zo'n grote doos in huis, moet dat?) dus dan wil ik haar zoveel mogelijk tegemoet komen. 
Jouw vrouw is Srat trek fan  :o  die ben ik nog nooit tegengekomen(ik heb alle star trek films en serie,s)

Ja dat dacht ik al dat Jacco hem voor je gaat maken,ben zelf ook van plan proberen iets meer en zo te gaan bouwen.
Heb geen zaagbank die moet ik eens op de kop tikken,want vind dat bouwen en afstellen voor mensen ook wel intressant werk/hobby.
Later dit jaar ga ik zelf een hele mooie bouwen ,die kan dan mooi als voorbeeld dienen als ik de bouw mooi bijhou hier op het forum  :D

skyfox

Helaas wegens slechte levertijden de Monolith+ amp voor mijn nieuwe sub afbesteld. Levertijd was al een maand, had geen zin om langer te wachten. Nu ga ik voor een externe amp, een Behringer EPX2000. Meer vermogen, meer flexibiliteit in de toekomst eigenlijk ook. De SMS-1 zal de equalising voor z'n rekening nemen. Mogelijk worden de fans van de amp vervangen voor stillere exemplaren, maar ik hoop stiekem dat het klasse H ontwerp met de switched mode powersupply zorgt voor een stille werking. Maar dan nog, 2 fans zijn de kosten niet...

Jacco zal de bouw van de kast voor z'n rekening gaan nemen. Foto's worden gepost in mijn zelfbouwtopic.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: morca on May 22, 2011, 18:07:34
Jouw vrouw is Star Trek fan  :o  die ben ik nog nooit tegengekomen(ik heb alle star trek films en serie,s)
Haha, ik kwam daar pas achter nadat we getrouwd waren. Ik kwam thuis en daar zat ze op de bank, glunderend met een doos van Star Trek TNG seizoen 1 naast haar, genietend van aflevering 3. Ik stond wel even te kijken...  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: skyfox on May 24, 2011, 11:08:36
Haha, ik kwam daar pas achter nadat we getrouwd waren. Ik kwam thuis en daar zat ze op de bank, glunderend met een doos van Star Trek TNG seizoen 1 naast haar, genietend van aflevering 3. Ik stond wel even te kijken...  :clapping:
Wauwie,zo wil ik ook nog eens verrast worden,kijkt ze ook nog F1 toevallig en houd ze van harde films niet van die vrouwenhap.
Mazzelpik ze zeuren bijna alle daarover en die van jouw kijkt mee,goeie keus gemaakt :clapping:

Als ze zo dvdgekkie is moet je eens opletten zometeen is de sub opeens helemaal geweldig,dat heb ik vaker gehoord ;)

skyfox

Vandaag voor de fun mn fronts en rears omgedraaid. Qua looks vind ik het wel een verbetering.
Qua sound moet ik ze nog eens een paar keer terugwisselen... Heb het idee dat bijvoorbeeld de hihats beter te onderscheiden zijn dan bij de vloerstaanders en.dat het wat 'luchtiger' klinkt. Maar mogelijk hou ik mezelf voor de gek :) Wel een grappig experiment. En door de sub die op visite is mis ik verder ook geen laag.



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Het spul staat nu een tijdje op z'n plaats, maar ik heb het idee dat ik toch echt wat mis uit de rears. Ik heb het al eens eerder aangehaald dat ik het idee heb dat er zo weinig geluid en dus surround bubble ontstaat.

Ik heb de hele set netjes met de hand afgesteld. Dus eerst gemeten met het meetlint wat de afstand is tussen speaker en hotspot. Daarna met een DB meter de gehele set afgeregeld op 75DB. Toch heb ik het idee dat het geluid voornamelijk van voren komt. Alleen als er een heel luid geluidseffect van achteren komt (zeg: een overvliegende heli oid) dan merk ik dat ik surround heb. Op andere momenten heb ik totaal geen gevoel in een bubble te zitten maar gewoon naar 3.1 te luisteren ipv 5.1.

Het is dermate 'erg' dat ik de rears naar de slaapkamer verhuist heb en nu bij film eigenlijk niet het idee heb dat ik iets mis.

De opstelling van de luidsprekers is op de foto's in m'n vorige post te zien.

De vraag: wat gaat er mis?
Komt de receiver te kort, heb ik iets verkeerd gedaan met de inregeling, zorgt de opstelling ervoor dat het geluid niet goed genoeg bij m'n oren komt om die surroundbubble te creeeren, verwacht ik er misschien gewoon teveel van of is er wellicht iets anders aan de hand?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9